|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4 8V 99'] Kilka pytań przed naprawami
johnnyLdz - Sro Wrz 12, 2012 15:02 Temat postu: [R200 1,4 8V 99'] Kilka pytań przed naprawami Powitać,
przed zaplanowaną niedzielą z moim autkiem, chciałbym zapytać o kilka rzeczy:
1. Mam zamiar zdjąć zderzak przedni odkręcając śruby na gorze na dole "wkręty" i po bokach
i na środku za tablicą rejestracyjną, czy coś pominąłem ?
2. Czy grill, który jest mocowany do zderzaka ma jakieś "cudowne" mocowania ? czy tylko
wkręty? Czy ktoś może zna rozmiar tych wkrętów mocujących grill.
3. Czy zna może ktoś kolejność pompek spryskiwaczy? Która od czego (pierwsza od koła - tył?)
4. Jak mogę dostać się do łączenia wiązki odpowiedzialnej za podświetlenie rejestracji na tyle ?
5. Czy aby odkręcić blendę na tyle rozumiem, ze muszę mieć jakieś dziwne "trójkątne" klucze,
czy mają on jakąś nazwę ?
Przepraszam, że tyle na raz, ale chce poświęcić cały dzień i zrobić sobie kilka rzeczy .
Postaram się wszystko opisać z fotkami później . Oraz pokazać efekt końcowy
Pozdrawiam
JohnnyLdz
Harry - Sro Wrz 12, 2012 15:36
johnnyLdz napisał/a: | 1. Mam zamiar zdjąć zderzak przedni odkręcając śruby na gorze na dole "wkręty" i po bokach
i na środku za tablicą rejestracyjną, czy coś pominąłem ? | tylko te śruby trzymaja zderzak
johnnyLdz napisał/a: | 2. Czy grill, który jest mocowany do zderzaka ma jakieś "cudowne" mocowania ? czy tylko
wkręty? Czy ktoś może zna rozmiar tych wkrętów mocujących grill. |
mocowany jest tylko na wkręty,żeby wyjąc grill nie musisz ściągać zderzaka
johnnyLdz napisał/a: | 4. Jak mogę dostać się do łączenia wiązki odpowiedzialnej za podświetlenie rejestracji na tyle ? |
zobacz wiazkę w tylnej klapie po prawej str. w gumowej osłonie, pewnie tam jest problem
leszczu - Sro Wrz 12, 2012 17:07
johnnyLdz napisał/a: | 3. Czy zna może ktoś kolejność pompek spryskiwaczy? Która od czego (pierwsza od koła - tył?) |
Jeśli staniesz z boku auta z prawej strony to pierwsza pompka pryska na przód, druga na tył.
johnnyLdz - Sro Wrz 12, 2012 21:13
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego
Sprawdziłem teraz w rave, i faktycznie, jest napisane
1. Remove front bumber
2. Remove 10 screws and remove grille
Harry - Sro Wrz 12, 2012 22:46
johnnyLdz napisał/a: | Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego
|
wystarczy, że odkręcisz górne śruby nad grillem i odegniesz zderzak
leszczu - Czw Wrz 13, 2012 19:45
Harry napisał/a: |
johnnyLdz napisał/a:
Harry możesz mi powiedzieć jak zdemontować grill bez zdejmowania zderzaka ?, bo w sumie to jeden z powodów demontażu jego
wystarczy, że odkręcisz górne śruby nad grillem i odegniesz zderzak
|
Tylko będziesz musiał kupić, chyba, że już masz, dość krótki śrubokręt krzyżowy.
johnnyLdz - Czw Wrz 13, 2012 19:53
Ostatnimi czasy nabyłem sobie do kolekcji, wkrętaki w tzw elastycznym przedłużaczem, więc myślę, że sięgnę bo w końcówkę bit też wchodzi. Ale skoro i tak wymieniam sobie pompki spryskiwaczy, a do tego muszę zdjąć zderzak
Harry - Czw Wrz 13, 2012 20:05
johnnyLdz napisał/a: | Ostatnimi czasy nabyłem sobie do kolekcji, wkrętaki w tzw elastycznym przedłużaczem, więc myślę, że sięgnę bo w końcówkę bit też wchodzi. Ale skoro i tak wymieniam sobie pompki spryskiwaczy, a do tego muszę zdjąć zderzak |
nie musisz,ale jest wygodniej,
johnnyLdz - Nie Wrz 16, 2012 21:15
No dobra jestem już po :) od 8 rano do 17.
Kilka ciekawostek, będzie :)
aby zdjąć grill bez demontażu całego zderzaka - odkręcany 4 górne śruby 2 od osłony zamka, oraz 2 po bokach od nich elastyczny przedłużacz śrubokrętu i idzie :)
aby dostać się do pompek spryskiwaczy tez nie musimy zdejmować zderzaka :razz:
odkręcamy przednią wewnętrzna osłonę prawego nadkola 3 śruby w środku oraz na spodzie
3 śruby.
A teraz obiecana ciekawostka:
poprzedni właściciel zmienił jedna z pompek na jakaś dziwną, do której pociągnął prąd z
przewodów tylko na wsuwki, co bardzo mi nie odpowiadało, bo nowa miała inne wejście.
Z godnie z moja zasada: nie wiesz jak coś zrobić, osiądź, zapal, pomyśl :grin:
i wiecie co ....... wyjąłem pompkę i podłączyłem pod kostkę głośnikową na tyle :rotfl:
pasowała idealnie wiec ją sobie pożyczyłem. Bo łatwiejszy dostęp będę miał aby sobie
dorobić kostkę głośnikową, niż znów dobierać się do zbiorniczka przez nadkole :wink:
A na koniec 3 światło stop, bo nie świeciło się :evil:
Zgodnie z zaleceniami zacząłem od wiązki prawa strona zdemontowana, ale kabelki
wszystkie OK, jeden trochę przetarty, dostał nowa izolację i tyle.
Rozebrałem więc obudowę światła sprawdzam na 2 końcach - cholera no daje prąd
(oczywiście pomagier trzymał wciśnięty stop), doszedłem do wniosku, że skoro jest
prąd to coś dalej nawaliło i .... znalazłem brak styku na łączeniu plusa z blaszką która
rozprowadza prąd na żarówki.
Ciekawostka, nie wiem z jakiego syfu te blaszki są, ale nie da ich się lutować,
12v lutownica i nic, transformatorowa i nic, no to kwas i kolbową nadal nic :roll:
poddałem się i połączyłem odcinkiem posrebrzanego splotu osłonowego obie części górnej blaszki i działa.
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis, bo oszczędzi nerwów i czasu :smile:
Aha zapomniałem dodać, że grill zdemontowany, spolerowany i wycięta cała część środkowa na której było logo :) ale efektem się jeszcze pochwale :), na ta chwile schnie sobie mata z żywica która kończy moje dzieło :)
|
|