Zobacz temat - [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek

MARGOS - Sro Wrz 26, 2012 20:19
Temat postu: [R400]Problem z pompą paliwa, przerywa po kilku sek
Witam,

Szukam przyczyny, która powoduje że pompa paliwa po uruchomieniu silnika po kilku sekundach przestaje podawać paliwo i silnik gaśnie.
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund. Jeszcze w piątek kolejne przekręcania kluczyka powodowały że pompka za każdym razem pracowała, ale za to silnik nie odpalał ( niemiło się zrobiło jak zgasł przed skrzyżowaniem czekając na zmianę świateł i odpalił dopiero po kilkunastu minutach, po 8h już do domu nim nie wróciłem).
Jeśli teraz się uda uruchomić silnik, to i tak po kilkunastu sekundach gaśnie.
Sprawdzane były przewody, bezpieczniki, przekaźnik.
Elektrycznie też nie tak dawno wymieniane były przewody WN, cewka, kopułka, palec, czyszczony silnik krokowy.
Zastanawiamy się czy przyczyna nie tkwi w immobilaizerze.
Jeśli ktoś mógłby coś podpowiedzieć, to słucham, chciałbym wyszykować Roverka na Zlot.
Może jutro się uda podpiąć pod komputer.

zdzichu - Czw Wrz 27, 2012 00:25

Przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego. Jezeli masz możliwość to sprawdż czy jest iskra jak pompa przestaje pracować.
Sirk - Czw Wrz 27, 2012 09:08

Ja bym sugerował sprawdzić czy pompa wytwarza odpowiednie ciśnienie paliwa. Jeśli się zatarła, to będzie się zacinać, a ciśnienie będzie za niskie. Wtedy problem z odpaleniem i gaśnięciem co kilka set metrów. Później się okaże ze wymienisz wszystko, układ zapłonowy, komputer, czujniki itp. a wina będzie leżała od strony pompy.
MARGOS - Czw Wrz 27, 2012 10:35

Tu bardziej chodzi o elektronikę, bo raz prąd dociera do pompy (po przekręceniu kluczyka) i pompka "kręci", a przy następnym przekręceniu już prąd nie dociera (po chwili), ponownie "kręci" po upływie ~11 sekund, następnie nie "kręci", po odczekaniu 11 sek znów załapuje.
Te próby są bez uruchamiania silnika, tylko przekręcany kluczyk do pozycji II.

leszczu - Czw Wrz 27, 2012 11:39

MARGOS napisał/a:
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund.

To jest normalne, że pompa paliwa załącza się trochę później po drugim przekręceniu kluczyka.

MARGOS - Czw Wrz 27, 2012 12:27

leszczu napisał/a:
MARGOS napisał/a:
Sama pompa sprawdzona "na krótko" dość energicznie pracuje, po podłączeniu jej pod kostkę po przekręceniu kluczyka słychać jej "buczenie", ale po następnym przekręceniu kluczyka już nie pracuje, a czas jaki należy odczekać aby pompa znów podała paliwo i "zabuczała" to jak wymierzył mechanik 11 sekund.

To jest normalne, że pompa paliwa załącza się trochę później po drugim przekręceniu kluczyka.


To się zgadza, że powinna załączyć się nie od razu, tylko że wcześniej nie byl to tak "długi" czas (11 sekund).

Sirk - Czw Wrz 27, 2012 13:26

MARGOS napisał/a:
Te próby są bez uruchamiania silnika, tylko przekręcany kluczyk do pozycji II.


Przecież to normalne że pompę wyłączy po kilku sekundach jeśli dasz kluczyk w II pozycje bez odpalenia samochodu.

Ale jeśli uważasz ze pompa jest sprawna w 100%, to ja już Ci nie pomogę. O pracy pompy decyduje komputer. Jeszcze mogę jedynie zasugerować sprawdzenie wyłącznika uderzeniowego który odcina paliwo przy zderzeniu. Możliwe że on fiksuje i dlatego odcina paliwo.

MARGOS - Czw Paź 04, 2012 15:21

Wyłącznik uderzeniowy był sprawdzany.
Wczoraj był elektryk, ale nic nie udało mu się zdiagnozować, do immo się "nie dostał",muszę przetransportować auto do warsztatu z T4 może tam coś pomogą.

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 15:21 ]
zdzichu napisał/a:
Przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego. Jezeli masz możliwość to sprawdż czy jest iskra jak pompa przestaje pracować.


Wygląda ma to że Twoja diagnoza (niestety dla mojej kieszeni) byłą trafiona, mimo że czujnik był wykluczony przez mechanika.
Dziś odbieram R :mrgreen: .