|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] komunikacja automat-silnik
rafalmis1 - Sro Paź 03, 2012 21:39 Temat postu: [R75] komunikacja automat-silnik czy może mi ktoś pomóc i powiedzieć co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik"
Chodzi o to ze automat zaczyna szarpać, a dzisiaj wracając z pracy, chodził cudownie. Już powoli zabierałem się do zakupu nowej skrzyni. Ale zastanowił mnie dlaczego dzisiaj pracował idealnie i postanowiłem sprawdzić co opowiada za komunikacje skrzynia- silnik
SeniorA - Czw Paź 04, 2012 08:40
rafalmis1 napisał/a: | co mam sprawdzić jeżeli T4 mówi ze występuje "błąd komunikacji skrzynia-silnik"
| Wtyczkę przy sterowniku skrzyni , wtyczkę sterownika silnika i dwie ( okrągłe ) na skrzyni biegów po wymontowaniu filtra.Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników.Połączenia spryskaj elektrosolem albo kontaktem.Można pomierzyć oporności na pinach wtyczek skrzyni.
rafalmis1 - Czw Paź 04, 2012 09:52
SeniorA napisał/a: | Ważna też jest połączenie wtyczek zestawu wskaźników | możesz dokładniej powiedzieć o co chodzi
wszystkie wtyczki jakie napisałem już sprawdziłeś i spryskałem elektrosolem. Teraz jak pomierzyć oporność, odłączyć wtyczki i mierzyć Samochód na zapłonie czy na chodzie mam być No i czy chodzi ci tylko o wtyczki które są koło filtra powietrza
SeniorA - Czw Paź 04, 2012 17:17
rafalmis1 napisał/a: | możesz dokładniej powiedzieć o co chodzi | :zegary są węzłem komunikacji multiipleksowej. Może coś w zegarach nie kontaktować.
[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 18:14 ]
rafalmis1 napisał/a: | Teraz jak pomierzyć oporność, odłączyć wtyczki i mierzyć | odłączyć wtyczki , zapłon wyłączony, kluczyki w kieszeni.
pin 1-2 513-627 ohm
3-4 513 do 627
5-6 513-627
18-9 14-18 ohm
18-10 14-18
18-11 14-18 ohm
to samo 18-12 , 18-13, 18-14
18-15 2.6-3.2ohm
18-16 2.6-3.2
18-17 12-13.2 ohm
[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 18:17 ]
rafalmis1 napisał/a: | No i czy chodzi ci tylko o wtyczki które są koło filtra powietrza | nie , chodzi o wtyczki pod f. powietrza , na skrzyni .
przeczytaj jeszcze to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095
rafalmis1 - Pią Paź 05, 2012 10:33
pomiar na zimnym silniku
1-2 593 ohm
3-4 591
5-6 596
18-9 18 ohm
18-10 18
18-11 18 ohm
to samo 18-12, 18-14
15-13 21 ohm
18-15 4 ohm
18-16 4
18-17 14 ohm
pomiar jak samochód pracował 5 minut
1-2 608 ohm
3-4 596
5-6 598
18-9 20 ohm
18-10 19
18-11 20 ohm
to samo 18-12, 18-14
15-13 21 ohm
18-15 4 ohm
18-16 4
18-17 14 ohm
teraz pytanie co oznacza ze na pinach 18-9, 18-10, 18-11, 15-13 jest za duża wartość
i czy to tylko i wyłącznie oznacza naprawę skrzyni, tym bardziej ze na pinach 18-15, 18-16, 18-17 wartości też są za duże
SeniorA - Pią Paź 05, 2012 15:48
rafalmis1, przepraszam bardzo za pomyłkę , nie ma pomiaru 15-13 , ma być 18-13. Kieruj się pomiarem na zimnym silniku.
rafalmis1 - Pią Paź 05, 2012 21:23
Tylko czy teraz jest ważne aby jeszcze ten jeden pomiar robić jak ostatnie trzy pomiary pokazują źle wartości. Dlatego proszę o podpowiedz jak sobie z tym poradzić. W wątku który mi podałeś niestety nie ma jak rozwiązać problem.
A czy przepustnica, dokładnie mówić pierwszy klapką ma być otwarta jak samochód jest wyłączony. Ponieważ u mnie pierwsza jest otwarta, a druga zamknięta i z tego co się orientuje, to w automacie są właśnie dwie klapki, dlatego pytam czy jest u mnie ok??
SeniorA - Sob Paź 06, 2012 09:23
rafalmis1 napisał/a: | pierwszy klapką ma być otwarta | ma być otwarta , to jest klapka od TC i jest sterowana w razie potrzeby serwomotorem TC.Ten pomiar nic nie zmieni , ja bym poczekał czy jest jakaś poprawa po wyczyszczeniu wtyczek.Z tym brakiem komunikacji to też jakaś niejasność bo jak silnik i skrzynia współpracują we wszystkich potrzebnych działaniach to jest OK , może to jakiś stary zapis np. po odłączeniu sterownika skrzyni.Trzeba ten komunikat skasować i zobaczyć czy się powtórzy i sprawdzić T4 wszystkie czujniki silnika.Poduszki silnika i skrzyni są dobre ?.
rafalmis1 - Sob Paź 06, 2012 12:42
Po wyczyszczeniu wtyczek nic się nie zmieniło. Może masz race co do odpięcia sterownika, bo 2 razy odpinałem na podłączonym akumulatorem. Postaram się za 2 tygodnie wybrać pod t4 i sprawdzić jeszcze raz i poduszki też się obejrzy. Osobiście wydaje mi się, że nic im nie jest, bo jeździ się świetnie, brak drgania silnika
|
|