|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [mg zr] komputer 1.6 16v w silniku 1.4 16v problem
zukmen - Pon Paź 08, 2012 15:19 Temat postu: [mg zr] komputer 1.6 16v w silniku 1.4 16v problem witam mam problem z komputerem a właściwie komputer z 1.6 w 1.4 wygląda ze auto przylewa i niema mocy na dolnych obrotach no i duzo pali czy jest możliwość wgrania do komputera 1.6 mapki paliwa z z silnika 1.4 proszę po odopowiedz
leszczu - Pon Paź 08, 2012 15:45
Podaj numer swego kopma co teraz masz.
Wątpię, aby dało się w grac same mapki, jak coś to tylko wymiana co za sobą ciągnie również wymianę modułu immo i pilota.
zukmen - Pon Paź 08, 2012 16:25
nie wiem czy to ten nr ale : SARRFWWEF 1D555937
leszczu - Pon Paź 08, 2012 16:28
zukmen napisał/a: | nie wiem czy to ten nr ale : SARRFWWEF 1D555937 |
To nie ten.
Właściwy numer powinien mieć taka postać "NMM 000000"
zukmen - Pon Paź 08, 2012 18:02
więc tak NNN 100743
piotrekcrash - Pon Paź 08, 2012 18:35
Immo jest w eepromie. Można przez galletto zgrać z kompa 1.4 wsad i wgrac do kompa od 1.6 nie ma problemu.
zukmen - Pon Paź 08, 2012 20:49
ktoś z karkowa da rade??
leszczu - Wto Paź 09, 2012 10:18
zukmen napisał/a: | więc tak NNN 100743 |
Według jednej stronki to ten komp występował w 1.4 jak i również 1.6.
Opisz dokładnie jakie masz problemy z autem
zukmen - Wto Paź 09, 2012 17:09
cięzkie palenie na zimnym i duzo pali troche słaby na dolnych obrotach
piotrekcrash - Wto Paź 09, 2012 17:19
Rozumiem, że przełożyłeś do 1.4 komputer z osprzętem stacyjką pilotami itp z 1.6 i teraz masz te problemy a wcześniej ich nie było?
Co w takim raze skłoniło Cię do wymiany kompa?
leszczu - Wto Paź 09, 2012 17:20
zukmen napisał/a: | cięzkie palenie na zimnym i duzo pali troche słaby na dolnych obrotach |
Tu może być również wina czujnika temp. lub sondy.
zukmen - Wto Paź 09, 2012 18:42
jesli sonda to pierwsza czy druga??
[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 19:41 ]
druga sonde mam wyciągnieta z wydechu bo jak powiedział mój wcześniejszy mechanik ktury przerabiał wydech ona czyta tylko czyste powietrze i umieścił ja w puszce zeby miała tyklko czyste powietrze
piotrekcrash - Wto Paź 09, 2012 21:31
czyli katalizatora też już dawno nie masz...
leszczu - Sro Paź 10, 2012 17:00
zukmen napisał/a: | jesli sonda to pierwsza czy druga?? |
Pierwsza.
zukmen - Sro Paź 10, 2012 20:19
katalizatora niema silnik był wcześniej 1.6 ale rozrząd mi zle zrobili i sie rozleciał i odkupili mi 1.4 no i komp juz został
piotrekcrash - Czw Paź 11, 2012 08:54
No takie szczegóły zmieniają postać rzeczy nie wymieniałeś kompa do silnika tylko silnik do kompa.
Może po prostu coś jest nie tak z tym silnikiem 1.4
Osprzęt został od 1.6 czy wszystko w 1.4 było i założyłeś komplet? Czujniki itp
leszczu - Czw Paź 11, 2012 16:45
Wiem, że niektórzy na forum śmigają wna kompach od wersji 1.6 przy silniku 1.4 i na odwrót, ale to przy starszej k-series z roku 96-99, ale przy nowszym powinno tez bez problemu śmigać. Silniki ogólnie niczym się nie różnią oprócz średnicy tłoka.
zukmen napisał/a: | wcześniej 1.6 ale rozrząd mi zle zrobili i sie rozleciał i odkupili mi 1.4 no i komp juz został |
Hmm, do MG ZR nie montowali seryjnie silnika 1.6. Chyba że masz model R25
zukmen - Czw Paź 11, 2012 17:30
to juz 3 silnik w tym aucie napoczatku był 1.4 potem 1.6 i znowu 1.4
leszczu - Czw Paź 11, 2012 17:36
zukmen napisał/a: | to juz 3 silnik w tym aucie napoczatku był 1.4 potem 1.6 i znowu 1.4 |
To musiałeś przy drugim razie zmiany silnika zmienić kompa
zukmen - Pią Paź 12, 2012 22:42
komputer był uszkodzony polamany trzeba było wymienić na 1.6 odrazu
leszczu - Sob Paź 13, 2012 08:57
Po mojemu na tym kompie silnik powinien chodzić, ale oczywiście racji nie muszę mieć. najlepiej byłoby podpiąć się pod kompa i sprawdzić błędy.
piotrekcrash - Sob Paź 13, 2012 10:31
Zobacz czy na podłużnej naklejce na komputerze po środku masz oznaczenie EOBD.
Jeżeli tak to kup albo skołuj sobie ELMa i zobacz czy są jakieś błędy.
Ale wg mnie leszczu na rację ten silnik powinien działać na tym komputerze.
Często wycinam immo w tych komputerach i zawsze testuję na moim aucie.
Ma silnik 1.6 a jeździłem już na każdym możliwym komputerze 1.4 1.6 1.8 ZR160
i na każdym silnik pracował "znośnie" bez takich objawów jak u Ciebie.
radek25 - Czw Lis 24, 2016 09:08
Cześć,
odgrzewam kotleta i proszę o poradę w przypadku silnika 1.8 na osprzęcie 1.4 w r25 2000r.
co łatwiej / lepiej zrobić - wgrać mapę 1.8 do komputera 1.4 (NNN100742) czy zamontować kompa z 1.8 (NNW005370) i zdjąć zabezpieczenia? czy może jest jakiś inny sposób żeby wykorzystać potencjał 1.8?
teraz mieszanka ubożeje w zakresie 3500-4500obr
będę wdzięczny za każdą poradę
pozdrawiam!
Radek.
leszczu - Czw Lis 24, 2016 10:52
Kupić komplet, czyli komp, puszka immo i pilot od wersji 1.8.
radek25 - Czw Lis 24, 2016 11:44
no tak, najlepiej a
będzie chodziło na kole zamachowym z 1.4?
leszczu - Pią Lis 25, 2016 13:46
Tak.
|
|