Zobacz temat - [R220]problem z ogrzewaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220]problem z ogrzewaniem

kadzaf - Pią Lis 09, 2012 18:19
Temat postu: [R220]problem z ogrzewaniem
Witam ,mam taki dziwny problemik ,a mianowicie po rozgrzaniu silnika temperatura na połowie z nawiewów leci zimne powietrze po przejechaniu ok 2-3km zaczyna leciec ciepłe ,nastepnie znow po kilku km wychładza sie i leci zime .
Dzieje sie to na przemian ,dziwna sprawa takie cyrki zaczeły sie po spuszczeniu i zalaniu od nowa płynem,wczesniej było ok. :roll:

emil1113 - Sob Lis 10, 2012 08:11

ja bym obstawial na uszczelke głowicy mialem podobny problem zaczelo sie tak dziac odrazu przy pierwszym odpaleniu po zmianie plynu chodniczego temperatura na polowie, powietrze z nawiewu raz zimne za chwile cieple i na zmiane.. u mechanika okazalo sie ze dwie komory wodne byly zapchane prawdopodobnie wlasciciel przede mna nasypal jakiegos proszku uszczelniajacego do zbiorniczka i przy wymianie na czysty nowy plyn caly ten poprzedni syf napchal sie do tych komor i przeplyw nie byl taki jak powinien byc..
kadzaf - Sob Lis 10, 2012 09:24

Bardzo prawdopodbny objaw do uszczelki tyle tylko w L serii to ciezka poniewaz rzadka sprawa .
A co najciekawsze owy problem powstał po wylaniu i ponownym wlaniu tego samego płynu.(Musiałem go spuscic aby wyciagnac wezna przy pompie aby miec do niej pelen dostep)
układ starałem sie odpowietrzyc (na uruchomionym silniku wlewałem płyn jak i potem uchylałem weze od nagrzewnicy aby w pelni odpowietrzyc

Adrian - Sob Lis 10, 2012 09:48

Miałeś przy tym odkręcone na max ogrzewanie?
kadzaf - Sob Lis 10, 2012 10:24

Adrian napisał/a:
Miałeś przy tym odkręcone na max ogrzewanie?

tak zawor zamykajacy był max otwarty (sprawdzałem do konca otwiera sie)
Silnik nie przegrzewa sie ,zadnych problemów z układem chłodzenia tylko z tym ogrzewaniem problem ,
W momencie gdy zacznie leciec zimne powietrze dotkajac przewody do nagrzewnicy letnie sa wiec jednak nagewnice wykluczam

mcjg - Sob Lis 10, 2012 11:17

Termostat do sprawdzenia. Prawdopodobnie po pełnym otwarciu blokuje się i nie chce się potem domknąć, a jak postawisz auto i się ono schłodzi to się zamyka.
kadzaf - Sob Lis 10, 2012 12:55

mcjg napisał/a:
Termostat do sprawdzenia. Prawdopodobnie po pełnym otwarciu blokuje się i nie chce się potem domknąć, a jak postawisz auto i się ono schłodzi to się zamyka.

w sumie moze być całkiem mozliwe ,na postoju przy obrotach ok 2tys po rozgrzaniu silnika
leci ciepłe powietrze,gdy zaczne jechac jest ok ,przejade z 2-3km i stopniowo zaczyna ochładzac sie az w koncu leci zimne.

demin - Sob Lis 10, 2012 14:14

Ja mam podobny problem, po lewej stronie powietrze z nawiewów leci gorące, a z prawej strony takie letnie, myślicie, że przyczyna może być taka sama?? :neutral:
szoso - Sob Lis 10, 2012 14:52

demin napisał/a:
Ja mam podobny problem, po lewej stronie powietrze z nawiewów leci gorące, a z prawej strony takie letnie, myślicie, że przyczyna może być taka sama?? :neutral:

nie
coś ze sterowaniem nawiewem

LORDI_220 - Sob Lis 10, 2012 17:57

Zdaje mi sie ze to bedzie zawór. Sprawdz go czy sie domyka czy nie.POZDRAWIAM
kadzaf - Pią Lis 16, 2012 00:38

demin napisał/a:
mam podobny problem, po lewej stronie powietrze z nawiewów leci gorące, a z prawej strony takie letnie

To u ciebie połowa biedy ,bo u mnie to leci istny lód . :mrgreen:
W twoim przypadku zawsze mozesz pokretłem zamknac prawka kratke i nie bedzie leciało nim a bardziej innymi :wink:

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 22:54 ]
jednak bedzie to wina zapowietrzonego układu(bynajmniej wg mnie taki obiaw) ponieważ trzymajac silnik min 2,5 w góre wszystko jest po staremu,nie wiem tylko jak to zrobic :/

[ Dodano: Pią Lis 16, 2012 00:38 ]
Problem został rozwiazany wstawieniem dykty przed chłodnice ,teraz grzeje idealnie a wskazówka temperatury zachowuje sie bez zmian.Puki co tak chodzi. :mrgreen: