|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Brak mocy na niskich obrotach
telworld - Pią Gru 07, 2012 14:22 Temat postu: [MGF] Brak mocy na niskich obrotach Witam
Niedawno zakupiłem MGF’a z pewnym problemem. Autko nie ma mocy przy niskich obrotach (do 2000obr). Przykładowo próbuje rozpędzić samochód na dwójce, dodaję gazu, samochód prawie w ogole nie przyspiesza, obroty powoli idą do góry i dopiero jak przekroczą 2000 to nagle rusza do przodu i już jedzie normalnie. Przy ruszaniu trzeba trzymać obroty powyżej 2000 i dopiero puszczać sprzęgło, bo przy normalnym ruszaniu dławi się i prawie gaśnie.
Czy ktoś ma jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny problemu ? Dodam, że autko nie komunikuje się ze sprzętem diagnostycznym. Mechanik powiedział, że muszę wymienić komputer i przyjechać ponownie. Komputera o takich samych numerach nie mogę nigdzie znaleźć, więc pozostaje mi szukać przyczyny bez tego. Przejrzałem wszystkie przewody, wszystko wygląda ładnie.
Z tego co mi się wydaje to samochód przy niskich obrotach dostaje za dużo paliwa i nawet czuć chyba nie przepaloną benzynę, choć być może sobie to wmówiłem.
Pod uwagę brałem kilka możliwości usterek:
- problem z wtryskami
- czujnik położenia wału
- przeskoczenie paska rozrządu
- zapchany tłumik (katalizator jest wycięty)
- uszkodzenie komputera (zła mieszanka)
Proszę o podpowiedzi, czy mogę coś wykluczyć z wyżej wymienionych rzeczy, a może to zupełnie coś innego ? Samochód praktycznie zawsze pali na dotyk. Silnik 1.8i 120KM, rocznik 1997.
Pozdrawiam
sobrus - Pią Gru 07, 2012 15:18
Komputera nie ma sensu wymieniać, to rocznik 1997.
On po prostu nie obsługuje OBD.
Trzeba mieć sprzęt diagnostyczny z obsługą MEMS.
Lepsze komputery diagnostyczne (w cenach tego MGF ) powinny się dogadać z nim, ale pełną kontrolę ma tylko TestBook T4. Poszukaj więc innego mechanika. Komputer raczej nie jest zepsuty.
Do listy podejrzeń dodaj sondę lambda.
telworld - Sob Gru 08, 2012 21:18
A czy sonda nie załącza się tylko na ciepłym silniku ?
flapjck1 - Sob Gru 08, 2012 22:29
sonda na zimnym silniku jest po pomijana, ma wplyw na sklad mieszanki a tym samym na moc
sprawdz ja
Adrian - Nie Gru 09, 2012 19:34
Kurcze, to nie jest diesel, żeby jechał od 1000 RPM... Spróbuj może nagrać jakiś filmik.
telworld - Pon Gru 10, 2012 00:24
W jaki sposób mogę sprawdzić czy sonda jest sprawna? Bez podłączania pod komputer, bo nie znalazłem we Wrocławiu nikogo kto by to zrobił.
flapjck1 - Pon Gru 10, 2012 10:05
podepnij sie analogowym amperomierzem do sondy, powinna miec rytmiczne wahania 0-1V
telworld - Pią Gru 14, 2012 17:23
Odpaliłem maszyne po dłuższym okresie postoju i okazuje się, że silnik dość mocno się trzęsie. Nie zawsze chce odpalić, czasami trzeba dłużej pokręcić, jak jest zimny to nie wchodzi na obroty (dławi się), a jak się rozgrzeje to wchodzi na obroty ładnie, ale po odpuszczeniu gazu gaśnie.
Świece są czarne okopcone (suche). Wyczyściłem, włożyłem i po dwóch minutach pracy wyjąłem i były tak samo mocno okopcone.
leszczu - Sob Gru 15, 2012 13:02
Zalewa ci ewidentnie silnik. Podaj jaki masz numer kompa.
telworld - Sob Gru 15, 2012 23:59
MKC 104110
leszczu - Nie Gru 16, 2012 13:51
Numery kompa się zgadzają.
Sprawdzałeś ustawianie rozrządu Kompresje sprawdzałeś
flapjck1 - Nie Gru 16, 2012 16:18
sprawdz podcisnienia wszystkie dochodzace do kolektora dolotowego - wlacznie z tym do mapsensora w kompie
telworld - Czw Gru 20, 2012 19:52
Niestety okazało się, że brak kompresji....
|
|