Zobacz temat - [R75] Olej na osłonie silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej na osłonie silnika.

adibeat - Nie Gru 09, 2012 14:03
Temat postu: [R75] Olej na osłonie silnika.
Witam,

dziś wracając do domu zapaliła mi się, początkowo na krótko oliwiarka i komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Im bliżej domu tym częściej kontrolka się zapalała.
Po zatrzymaniu auta zajrzałem pod maskę. Widać po lewej stronie silnika wyciek oleju. Cała osłona silnika jest tam zalana olejem...
Co mogło puścić?


Sprawa rozwiązana. Zamarzła odma i ciśnienie wywaliło uszczelniacz wału.
Informacyjnie: Koszt naprawy wraz z nowym olejem 200 PLN.

domel101 - Nie Gru 09, 2012 14:27

z lewej strony jak stoisz przed autem :?: jak tak to po tej stronie jest filtr oleju, może on popuścił. bez kanału i ściągania osłony nie poradzisz nic, trzeba zobaczyć
SeniorA - Nie Gru 09, 2012 15:57

może wywaliła kapsle i uszczelniacz wałka rozrządu ( korek lodowy w odmie ), albo rozszczelniła się chłodniczka oleju.
adibeat - Nie Gru 09, 2012 16:20

Olej widać po lewej stronie stojąc przodem do auta. Jutro auto na hol i do mechanika, zobaczymy jaki będzie wyrok.
fajansiarz - Nie Gru 09, 2012 16:34

Jesli był mróz i dosc długo jeżdziłes na niskich obrotach to najprawdopodobniej przecieka ci odolejacz odmy albo uszczelniacz wałka rozrzadu. V6-tki potwornie nie lubią zaczopowanych mrozem odm olejowych (a są dwie). Radzę Ci to zrobic przed zimą bo inaczej czeka cie to co mnie - w trasie R75 wypluł przez uszczelniacz cały olej. Mozna sobie wyobrazic jaki syf sie w komorze silnika zrobił, gdy paski alternatora i pomp rozrzuciły ten syf po całej komorze silnika ....
SeniorA - Nie Gru 09, 2012 17:00

fajansiarz napisał/a:
to najprawdopodobniej przecieka ci odolejacz odmy
fajansiarz, co masz na myśli , bo oryginalny odolejacz jest wewnątrz silnika pod pokrywami zaworowymi.
fajansiarz - Nie Gru 09, 2012 18:02

SeniorA napisał/a:
fajansiarz napisał/a:
to najprawdopodobniej przecieka ci odolejacz odmy
fajansiarz, co masz na myśli , bo oryginalny odolejacz jest wewnątrz silnika pod pokrywami zaworowymi.


System naczyń połaczonych.
Kiedy odmy olejowe są zapchane a cisnienie w silniku rosnie to rozrywa odolejacz oleju, który wbrew oczekiwaniom nie jest najsłabszym elementem (najsłabszym elementem w układzie odpowietrzania jest miarka oleju). Pierwszymi objawami niekontrolowanego przecieku jest olej, który czesto zauważaja uzytkownicy, ale nie bardzo wiedzą co jest przeczyna tego oleju.
Drugim takim irracjonalnym miejscem na wyrzucenie oleju jest znowu nie miarka oleju, ale korek uszczelniacza (tak plastikowy dyngs z Egiptu wbity w blok silnika).

SeniorA - Nie Gru 09, 2012 18:37

fajansiarz napisał/a:
Kiedy odmy olejowe są zapchane a cisnienie w silniku rosnie to rozrywa odolejacz oleju
to wszystko o czym piszesz to ja dobrze wiem , tylko o jakim odolejaczu Ty mówisz. Na zewnątrz nie ma żadnego oryginalnego odolejacza , są tylko separatory siatkowe wewnątrz silnika.Pytam bo to wprowadza się w błąd tych co nie znają tematu i będą szukać odolejacza. Ja mam dołożony odolejacz , ale nie ma możliwośc rozszczelnienia.