Zobacz temat - [416] Nie odpala, suche swiece,
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] Nie odpala, suche swiece,

zuk0789 - Czw Gru 13, 2012 21:13
Temat postu: [416] Nie odpala, suche swiece,
Witam, wymienialem glowice w moim roverku z 99r 1.6, auto nie chce odpalic, jest iskra ale swiec nie zalewa mimio ze slysze jak pompka pracuje. Paliwo do wtryskow dochodzi i odnosze wraznie ze tam sie zatrzymuje? Jakies pomysly?

Mysle o podlaczeniu go pod komputer: gdzie jest gniazdo i jaki kabel potrzebuje ( czy pasuje z innego np. opla?)

sTERYD - Pią Gru 14, 2012 10:30

Cytat:
Mysle o podlaczeniu go pod komputer: gdzie jest gniazdo i jaki kabel potrzebuje ( czy pasuje z innego np. opla?)

szukaj a znajdziesz- będziesz zawiedziony.

sprawdź, czy koła na wałkach rozrządu dobrze założyłeś.

zuk0789 - Nie Gru 16, 2012 19:03

Kola sa zalozone w porzadku byly zaznaczone, czy ktos ma jakies inne pomysly?

bylbym wdzieczny za link z opisem czego potrzebuje i jak podloaczyc komputer do roverka

leszczu - Pon Gru 17, 2012 15:40

Posprawdzaj wszystkie wtyczki, czy są połączone do czujników. Sprawdź czujnik wału. Sprawdź czy silnik załapie po dodaniu gazu.
zuk0789 - Pon Gru 17, 2012 17:30

czujnik byl wymieniany, gazu oczywiscie dodawalem, zastanawia mnie czy komputer nie steruje wtryskami poprzez jakis stycznik? czy jest tam jakis bezpiecznik, moze tylko sie przepalil
leszczu - Pon Gru 17, 2012 17:32

Niema bezpiecznika od wtrysków.
A mierzyłeś kompresje ??

zuk0789 - Pon Gru 17, 2012 19:32

tak kompresja jest powyzej 8, sterowanie wtryskow wychodzi prosto z komputera?
Adrian - Pon Gru 17, 2012 19:36

No to słaba to kompresja troszkę...
zuk0789 - Pon Gru 17, 2012 19:54

mozliwe ale to chyba ni jak ma sie do nie pracujacych wtryskow, glowica jest po planowaniu i samochodz jeszcze nie odpalil, kompresja moze sie poprawi
Adrian - Pon Gru 17, 2012 20:02

Odkręcałeś listwę paliwową i sprawdzałeś czy wtryski działają? Kompresja powinna wynosić 12-13, więc coś jest nie tak. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.
zuk0789 - Wto Gru 18, 2012 19:10

wtryski byly podlaczne na krotko i czyszczone - dzialaja

, co dokladnie powinienem sprawdzic w rozrzadzie? koła przy sciaganiu byly zaznaczone i sa w tej samej pozycji, ale sa tam dwie opcjie zalozenia tych kolo, oto chodzi? moze przy wymianie rozrzadu zostały zle zalozone? (chociaz auto przejechalo ponad 5k)

zastanawiam sie nad kupnem komputera, moj rover to sedan ale silnik raczej ten sam:
allegro

Adrian - Wto Gru 18, 2012 19:16

Skoro przez 5k wszystko chodziło OK, to opcję pomylenia kół można odrzucić. Tak czy siak, sprawdzenie rozrządu można i trzeba sprawdzić (jeśli górne kółka są OK, to jeszcze trzeba sprawdzić zgranie z dolnym). Sprawdź jeszcze raz czy podaje paliwo z listwą podłączoną normalnie, wtedy będzie wiadomo, czy komputer nimi steruje.
zuk0789 - Wto Gru 18, 2012 19:58

pompka pompuje ale paliwo zatrzymuje sie na wtryskach tak jakby sie nie otwieraja. Swiece sa suche - nie wie jak inaczej sprawdzic czy wtryski zalozone na listwie pracuja.

Ogladalem rava ale trudno mi sie tam rozeznac, dalej nie wiem co steruje wtryskami

///

znalazlem, wtryski sa sterowane z bezposrednio z komputera, wymieniam komputer

dzieki za pomoc

Adrian - Wto Gru 18, 2012 21:03

Powoli z tym komputerem, sama wymiana ECU sprawi, że nie odpalisz samochodu. Poczytaj więcej na forum o wymianie komputera to dowiesz się, co Ci będzie potrzebne.
truten23 - Pią Gru 21, 2012 14:26

Nie odpalisz auta jeśli zmieniłeś tylko kompa. Musisz założyć jeszcze centralke alarmu i pilot od tego auta, co kompa masz.
ADI-mistrzu - Pią Gru 21, 2012 22:57

Odkręcasz listwę wtryskową i kierujesz wtryski do góry.
W czasie kręcenia powinny pracować naprzemiennie (1 z 3 i 2 z 4) i rozpylać mgiełkę paliwową.

Kompresja (a raczej ciśnienie sprężania jak sądzę) 8 to bardzo mało, wręcz silnik Ci zdycha, normalnie powinno być powyżej 14.

Komputer do rovera to T4 (raczej go sobie nie kupisz) lub możesz go podłączyć pod Solus, też dobrze się komunikuje.

zuk0789 - Sob Gru 29, 2012 21:49

dzieki za zainteresownie, oddalem komputer do 3 mechanika 0_o (czemu to auto nie jest nawet tyle warte) stwierdzil ze kolo napedowe jest wyjechane? zobaczymy czy ma racje
ADI-mistrzu - Sob Gru 29, 2012 22:23

Kompresja Ci zdechła, nie masz co kombinować.
Wpakujesz się tylko w koszta...

Koło napędowe? Może pasowe? Jak zerwał się klin to tłoki zawory uderzyły, stąd ta niska kompresja. W takim przypadku raczej wymiana silnika.

Zrób to co wyżej napisałem, bo w ten sposób nic nie sprawdzisz, będziesz tylko latał po mechaniorach i tracił kasę.