Zobacz temat - [R400] IMMO, da się zdjąć?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] IMMO, da się zdjąć?

greg-si - Nie Gru 23, 2012 15:49
Temat postu: [R400] IMMO, da się zdjąć?
Cześć
Mam mały problem z moim nowym struclem.
Otóż mam R420Si 96r. Samochód chodzi malinowo ale mam w nim kompa który niestety trzeba wymienić. Znalazłem kompa za flaszkę z tym że ciut nowszy 97 czy tam 98 rok.
Podłączyłem odpaliłem samochód. Niestety zgasł.
Sytuacja wygląda w ten sposób że samochód rozbrojony, IMMO w aucie wyłączone z pilota. Samochód zapala, chodzi jedną sekundę i gaśnie. Pewnie odcina zapłon lub pompę paliwa.
Wygląda na to że IMMO jakoś, coś odcina. Chciałbym pobawić się w magika i usprawnić ten komputer żeby chodził z moim R.

Macie jakąś radę? Istnieje jakaś możliwość mechanicznego obejścia IMMO w kompie?

kychu5 - Nie Gru 23, 2012 15:56

Witam
A jak byś spróbował odłączyć akumulator albo włączać i wyłączać alarm to nic to nie da ?? Ja miałem taki problem tyle że ja nie wymieniałem kompa ale też odpalał i po sekundzie gasł i okazało się że była zła masa ta przykręcona do pasa przedniego może odkręcałeś czy coś ?? ?

Adrian - Nie Gru 23, 2012 16:04

Coś masz nie tak. W normalnych warunkach immo blokuje rozrusznik, więc nie ma mowy byś odpalił samochód...
greg-si - Nie Gru 23, 2012 16:37

Ogólnie samochód zapala, jeździ itd.
Wróciłem wczoraj od mechanika. Samochód zapala normalnie na starym kompie i chodzi.
Wsadziłem nowego kompa (odpięcie wtyczki i map sensora, minuta roboty). Zapaliłem pochodził 1s. Zgasł. Teraz tylko kręci.
Opcje mam dwie. Było paliwo w układzie i dlatego zapalił. Nowy komp blokuje paliwo bądź zapłon (sprawdzę po świętach) i dlatego nie pali.

Inne rzeczy wykluczam choć bardzo możliwe że coś wyskoczyło jak pociągnąłem kabel od wtyczki kompa. Tak czy inaczej wykluczam inne rzeczy.

Teraz skupiam się na tym co trzeba zrobić żebym odpalił samochód na nowym kompie. Szkoda tej flaszki ;)

Remigiusz - Nie Gru 23, 2012 16:48

Trzeba do kompa rozkręcić wylutowac kość i przeprogramować i juz nie będzie immo. potem tylko odcina sie jeden kabelek i giatra :wink:
leszczu - Nie Gru 23, 2012 16:51

Adrian napisał/a:
Coś masz nie tak. W normalnych warunkach immo blokuje rozrusznik, więc nie ma mowy byś odpalił samochód...

Tak jest niestety. Miałem tak samo swego czasu. :wink:
Trzeba pogrzebać się w instalacji modułu immo który, u was jest za konsola środkowa, albo próbować wycinać immo z kompa.

greg-si - Nie Gru 23, 2012 17:29

leszczu, ogólnie jeszcze nie wiem jak wygląda tam instalacja ale szczerze wątpię by było tam coś grzebane w IMMO. Polak w nim przedemną nie grzebał.
Moja teoria (ale nie tylko moja) jest taka że IMMO rozbraja zapłon i wtedy rozrusznik chodzi. W Rave jest nawet w schemacie zapłonu odłączenie styku cewki przekaźnika rozrusznika przez komputer alarmu. U mnie właśnie tak jest. Rozrusznik chodzi, pompę paliwa słychać.

Jednak idzie jeden przewód do kompa z IMMO.
No i tutaj właśnie jest schodek w postaci tego sygnału. Co podaje IMMO do kompa. Może to jest jakiś zadany opór, może napięcie. Niestety tego nie wiem.

W lutowanie i wydzieranie czegoś z kompa narazie nie chciałbym się bawić. Może da się to zrobić w sposób mechaniczny.

leszczu - Nie Gru 23, 2012 17:36

greg-si napisał/a:
leszczu, ogólnie jeszcze nie wiem jak wygląda tam instalacja ale szczerze wątpię by było tam coś grzebane w IMMO. Polak w nim przedemną nie grzebał.

Nie chodziło, że już miałeś tam grzebane, tylko ze trzeba pogrzebać.
U mnie było tak. Wsadziłem kompa z zdjętym już immo i miałem tak samo jak ty teraz.
U kolegi od którego kompa tego pożyczałem miał jeszcze kilka przewód uciętych od centrali immo i u niego wszystko paliło bez pilota.

greg-si - Nie Gru 23, 2012 17:46

leszczu napisał/a:
U mnie było tak. Wsadziłem kompa z zdjętym już immo i miałem tak samo jak ty teraz.

Powiedziałbym że coś przeszkadzało i zapewne był to sygnał z IMMO do kompa (pin 13). U mnie też spróbuję odpiąć ten jeden pin. Może pójdzie.
Leszczu Ty ostatecznie wymieniłeś kompa razem z centralką IMMO?

Ogólnie sprawa z chodzącym rozrusznikiem jest bardzo prosta bo według Rave i R200 w nim opisanym jest to tylko masa. Także to obejść jest bardzo łatwo.

Kwestia tylko sygnału z IMMO do kompa. Co w nim jest.

Ps. Mogę jeździć na starym kompie ale szczerze to nie bardzo chcę bo jest on lekko sfatygowany. Dlatego lepiej ogarnąć ten nowy komp.

leszczu - Nie Gru 23, 2012 17:47

greg-si napisał/a:
Leszczu Ty ostatecznie wymieniłeś kompa razem z centralką IMMO?

Kupiłem cały zestaw i jest wszystko jak w oryginale.

greg-si - Nie Gru 23, 2012 18:02

leszczu napisał/a:
Kupiłem cały zestaw i jest wszystko jak w oryginale.

U mnie póki co też dlatego chciałbym by tak pozostało.

Może ktoś ma jakieś patenty, sugestie?

bizon - Nie Gru 23, 2012 19:46

Cytat:
Może ktoś ma jakieś patenty, sugestie?

Jest dokladnie tak jak pisales. centralka immo daje sygnal po pierwsze do przekaznika rozrusznika, po drugie daje sygnal do kompa. i wtedy odala i po chwili gasnie ( np po zalozeniu nowego ecu).
jedyne wyjscie wylutowac pamiec z kompa i alb wgranie kodu z centralki, albo "wyzerowanie" i wtedy komp odpala niezaleznie jaki sygnal dostaje z centralki. koszt u magikow 100-150, ale ja sie nacialem kiedys

[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 19:46 ]
greg-si napisał/a:
U mnie też spróbuję odpiąć ten jeden pin

to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da

greg-si - Nie Gru 23, 2012 20:05

bizon napisał/a:
to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da

Tylko właśnie, co ten komp może chcieć? Co podaje centralka IMMO?
Na szczęście mam dwa auta więc mogę się pobawić, posprawdzać. Obstawiam oporność :)

Ten nowy komp niestety nie wiem jaki jest, czy IMMO było ruszane czy nie. Dlatego spróbuję odpiąć pin. Nóż, widelec się uda ;)

Adrian - Nie Gru 23, 2012 20:35

Nie prościej podjechać do Wawy i zrobić to jak trzeba na Testbooku? :wink:
greg-si - Nie Gru 23, 2012 20:59

Adrian, no właśnie zastanawiam się nad tym czy wogóle jest taka możliwość by zapiąć, zsynchronizować ze sobą centralkę IMMO z kompem silnika.
Bo jeśli tak to przekładam do 1.4 kompa i IMMO z 2.0Si, w kieszeń zabieram nowego kompa i wsio ;)
Ale najpierw trzeba z Marianem pogadać bo takie rzeczy to tylko On wie ;) Ale to jest rzecz przedostateczna ;)

Narazie szukam prostszej metody która będzie kosztowała tylko mój czas.

Adrian - Nie Gru 23, 2012 21:50

Ja u siebie wymieniałem ECU. Podjechałem na spota z "nowym" używanym. Wyjąłem stary, wsadziłem nowy. Marian podłączył Testbooka i załatwił sprawę w kilka minut. Pamiętaj, że kompy muszą pasować modelowo i ten z R420Si nie koniecznie będzie działał w R414Si. :wink: Moim zdaniem nie ma co kombinować. Własnym sumptem, po taniości raczej tego nie zrobisz. :wink:
Markzo - Nie Gru 23, 2012 23:18

Kozik przy swapie coś czarował z kompami, podobno całkiem łatwo poszło immo... ale to dziwne, ja mam kompa z 220 Coupe Turbo z 1995r, reszta (wiązka, centralka alarmu, immo) z ZS180 (2001/2002) i mam i immo i alarm... wystarczy, ze wsiąde do auta bez pilota (z samym kluczykiem) i juz nawet nie zakreci, tylko pika w środku. A normalnie działa wsio (immo na pin 13 w kompie). Albo zobacze miernikiem co pokazuje na 13 pinie po zapłonie... może wystarczy opornik lub cos innego. Ktoś na forum w dziale sprzedam się ogłaszał z usuwaniem immo z kompa, może tam poszukaj?
greg-si - Pon Gru 24, 2012 10:26

Markzo, u Ciebie może być taka opcja że komp nie ma IMMO i dlatego Twoja 200`ka (bo już nie 180`ka ;) ) chodzi bez problemu. Ewentualnie Tomi coś Ci zrobił że to działa.
Ogólnie centralny i alarm to jedno. IMMO w nim to drugie. Pilot rozbraja Ci wszystko, drzwi, moduł zapłonu. Bez pilota jasna sprawa że nie kręci bo jest zablokowany rozrusznik (tak wynika ze schematów) w module zapłonu.
U mnie sytuacja jest taka jak napisałem. Rozbrojone wszystko, kręci, zapala ale gaśnie. Brak synchronizacji IMMO z kompem.

Mam kompy już na biurku. Postaram się rozkręcić, zlokalizować kość która odpowiada za sygnał z IMMO. Najprostszy sposób jeśli kości są takie same przelutować tą ze starego kompa do nowego i powinno zagrać wszystko.

Opcja kolejna, wylutować kość, kupić nową, sczytać ze starej, wgrać do nowej i wlutowywać do nowego kompa. Wtedy mam kości na zapas ;)

Będę ogarniał to na dniach, przy karpiku ;)

areek - Pon Gru 24, 2012 15:10

greg-si napisał/a:
bizon napisał/a:
to nic nie da. komp czeka na sygnal ktory ma w pamieci. jak go nie dostanie gasnie. jak jest "wyzerowany" to obojetnie jaki dostanie bedzie dzialal dalej. odpiecie pinu nic nie da

Tylko właśnie, co ten komp może chcieć? Co podaje centralka IMMO?
Na szczęście mam dwa auta więc mogę się pobawić, posprawdzać. Obstawiam oporność :)

Ten nowy komp niestety nie wiem jaki jest, czy IMMO było ruszane czy nie. Dlatego spróbuję odpiąć pin. Nóż, widelec się uda ;)


hi
kiedys bawilem sie immo i doszedlem do wniosku , ze ecu dostaj tylko sygnal z napiecie i tak io io io 12 v, sygnal do odpalenia 5v
tak, ze sprobuj dac z ladowarki np usb + 5v

Remigiusz - Pon Gru 24, 2012 15:27

Sygnal nie jest 5V tylko miernik tak pokazuje i tylko częstotliwość jest inna :wink:
greg-si - Pon Gru 24, 2012 18:48

areek napisał/a:
hi
kiedys bawilem sie immo i doszedlem do wniosku , ze ecu dostaj tylko sygnal z napiecie i tak io io io 12 v, sygnal do odpalenia 5v
tak, ze sprobuj dac z ladowarki np usb + 5v

Weź napisz jeszcze raz, po polsku bo teraz prócz tego co jest po ostatnim przecinku nic nie zrozumiałem.

Remi właśnie rozebrałem kompy żeby zobaczyć wnętrze. No i niestety środek jest zalany lekko jakąś substancją (pewnie żeby styki nie śniedziały) i nie mogę sprawdzić dobrze gdzie jakie jest przejście.
Wylutować kość od immo z kompa też nie będzie tak łatwo.
Jakby wiedział co dostaje komp z tej małej kostki immo w komputerze to też by można było coś pokombinować ;)

Remigiusz - Pon Gru 24, 2012 20:56

greg-si, To ze zalany jest to ja wiem ale to sie da wydlubac i peknie i masz kosci jak dobrze pamietam tam byly tez 93c46 kosci chyba musial bym poszukac jakie sam kosci bo mialem kiedys schematy do K-series jak tam immo wyciagnac :wink:
greg-si - Pon Gru 24, 2012 21:27

Remigiusz, która kość to jest to ja raczej wiem, kwestia jest tylko taka że nóżki z tego układu scalonego nie przechodzą na wylot a nie mam stacji lutowniczej żeby to zrobić tak aby miało ręce i nogi :)
Remigiusz - Pon Gru 24, 2012 21:43

Pokaz fote :wink: opalarka wylutuj :wink:
greg-si - Pon Gru 24, 2012 21:54


Foto z netu ale dobrze widać. Jest to najprawdopodobniej ten mały układ po prawej od dużego w górnym prawym rogu pod naklejką. Nie jest na nim napisane 93c46 ale coś bardzo podobnego (C46 i coś tam dalej)

Oba kompy mam MEMS 1.9, jeden z roku 96 (na którym samochód śmiga) i 97 (który blokuje).

bizon - Pon Gru 24, 2012 22:07

na moim kompie byly dwie pamieci 93c46.
do takiego zabiegu konieczny hot air, inaczej popalisz kostki.

pytales wczesniej czy mozna zsynchronizowac centralke z kompem, tak, ale to przerabiasz kompa pod centralke, wlasnie grzebiac w tych pamieciach. najlepiej "wyzerowac" tak zeby obojetnie jaki kod idzie nie gasl i wtedy mozesz sobie je przekladac do woli

Remigiusz - Pon Gru 24, 2012 22:10

Kości nie popali ale jak mówiłem jednak 93c46 jak w liczniku :wink: Najszybciej opalarka i jazda, potem grotem i topikiem znów wlutować kość albo nawet podstawkę wstawić. Nie będziesz gregi gdzieś w okolicach Rzeszowa byśmy coś zadziali :razz:
bizon - Wto Gru 25, 2012 10:40

Remigiusz napisał/a:
Kości nie popali

No ja tam to tylko widzialem jak inni robia ale mowili ze jak nozki za duzo ciepla dostana to po chwili kostka do wyrzucenia

greg-si - Wto Gru 25, 2012 11:18

bizon napisał/a:
No ja tam to tylko widzialem jak inni robia ale mowili ze jak nozki za duzo ciepla dostana to po chwili kostka do wyrzucenia

To może być a nawet jest prawda. Nie mam urządzeń do takich zabaw żeby to zrobić profi.

Remigiusz - Wto Gru 25, 2012 15:06

bizon, Nie mowie ze się nie da, ale już rożne cuda robiłem i kości nadal działały lub układy :roll: Nawet popękane kości trochę przy topione nadal działają :mrgreen:

greg-si, Druciarstwo tez czasem działa :razz:

bizon - Sro Gru 26, 2012 10:21

greg-si, to lepiej znajdz "fachowca" w swojej okolicy i jedz za stowke przeprogramowac ta pamiec z nowego sterownika tak jak ta ze starego. moze przy okazji zdradzi Ci sekret jak tam trzeba pogrzebac