Zobacz temat - [R200] wysokie wolne obroty - brak pomysłów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] wysokie wolne obroty - brak pomysłów

tomi555 - Wto Gru 25, 2012 20:55
Temat postu: [R200] wysokie wolne obroty - brak pomysłów
Mój roverek nie daje mi żyć w spokoju nawet w święta :evil:

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem wysokich wolych obrotów na ciepłym silniku ( ok 2,5 - 3 tyś ; na zimnym jest w miarę dobrze) - początkowo wydawało się, że to silnik krokowy - wymieniłem na inny - było dobrze przez miesiąc - potem znowy to samo - podmieniłem kolejny silniczek krokowy - dalej to samo. Pojechałem na diagnostykę - 0 błędów, wszystko idealnie, poza odczytami z tpsu - faktycznie gdy się poruszało wtyczką to obroty wzrastały - więc padło na wadliwy TPS. Od razu kupiłem metalową przepustnicę z R25. Pełny szczęścia dziś ją założyłem... i dalej to samo !! !!!!! :o

Dodam, że jak trzyma wysokie obroty, zgaszę, pedał kilka razy w podłogę na zapłonie, to potem przez chwilę jest dobrze...

Proszę o pomoc, jakieś sugestie, bo brak mi już sił, nerwów...

zdzichu - Wto Gru 25, 2012 22:14

A linka? Jezeli wskazania TPS na kompie pokazuje wychylenie przepustnicy to:
- albo jest uchylona ( zacina się linka lub przepustnica)
- albo coś z instalacją (lużne styki, przewody, itp)
- ECU

tomi555 - Sro Gru 26, 2012 09:56

przepustnica w pełni zamknięta (ani plastykowa, ani aluminiowa się nie zacinają). Linka odpowiednio wyregulowana.

Dziś biorę ECU na na stół - ma ktoś może jego schemat lub rozpiskę pinów - które piny odpowiedają za TPS?

Będę wdzięczny za info :)

Adrian - Sro Gru 26, 2012 12:43

Posprawdzaj wtyczkę i przewody od TPSa a nie od razu się za ECU bierzesz.
leszczu - Sro Gru 26, 2012 17:53

Poluzuje lekko linkę gazy przy przepustnicy, żeby był lekki luz na pedale gazu.
Sprawdź dokładnie kabelki od wtyczki TPS, może są naderwane.

tomi555 - Sro Gru 26, 2012 18:03

Przepustnica zamyka się do końca. Przy zamkniętym położeniu TPS wskazuje ok 517 Ω - przepustnica aluminiowa oryginalnie zaplombowana, przed założeniem tylko wyczyszczona od środka; TPS w mojej orygialnej przy pełnym zamknięciu pokazywał 450 Ω - nie wiem czy to ruszać i wyregulować do 450 ?

Rozbierałem dziś wszystko po kolei i moją uwagę zwróciło złącze ECU - kilka pinów we wtyczne wyglądało na porozginane - doprowadziłem wszystko do porządku - jutro będę testował, czy przyniosło to jakieś efekty :)

leszczu - Sro Gru 26, 2012 18:17

tomi555 napisał/a:
- nie wiem czy to ruszać i wyregulować do 450 ?

Nic tutaj nie ustawiaj, tak ma być.

cih997 - Czw Gru 27, 2012 15:03

Długo borykałem się z dokładnie takim problemem w 214Si. W lecie przy nagrzanym silniku potrafił wskoczyć na 4 tys. obrotów.

Problem rozwiązałem poluzowując linkę od gazu. Przekręciłem (regulator przy przepustnicy) raz, dwa. Nie pomogło. Przekręciłem jeszcze kilka razy - pomogło częściowo bo przy dłuższym staniu w korku nadal podskakiwały obroty. Przekręciłem jeszcze kilka razy - pomogło.

Wygląda to na sytuację gdzie linka od gazu pod wpływem ciepła naciąga się.

Polecam tak solidnie poluzować tą linkę dla testu.

robsson78 - Czw Gru 27, 2012 15:46

cih997 napisał/a:
Wygląda to na sytuację gdzie linka od gazu pod wpływem ciepła naciąga się.

Sposób dobry i niejednokrotnie pomógł ale coś tu nie tak.
Nie znam metalu który kurczy się pod wpływem ciepła.

tomi555 - Czw Gru 27, 2012 19:47

Wydaje się, że problem rozwiązany (oby permanentnie) - winny był słaby styk w złączy ECU - podoginałem styki w wiązce silnika za pomocą igły, wyczyściłem styki w ECU, wymyłem wszystko izopropanolem, wysuszyłem i jest ok.