|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
kysu123 - Pon Sty 28, 2013 17:03 Temat postu: [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku Opisywałem już problemy z mocą mojego Roverka, dziś podjechałem do mechanika aby odczytał mi za pomocą kabla OBD błąd silnika.
oto wynik:
23 -Regulator kata początku wtrysku; wartość niestabilna
-Historyczny lub sporadyczny
mniej więcej tak to wyglądało na ekranie..
Czy wiecie co to dokładnie znaczy? Mechanik nie ukrywał, że nie wie co to znaczy. Powiedział tylko, że to nic poważnego. Domyślał się, że może to być coś z katalizatorem.
... i czy to może mieć wpływa na moc Rovera? (max V 150km/h)
szoso - Pon Sty 28, 2013 17:18
kysu123 napisał/a: | Domyślał się, że może to być coś z katalizatorem. |
ten zawór jest w pompie i co on niby ma wspólnego z katalizatorem
kadzaf - Pon Sty 28, 2013 17:29
Najpierw to sprawdz samemu błedy mostkujac piny.
bizon - Pon Sty 28, 2013 17:32
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
kysu123 - Pon Sty 28, 2013 18:39
bizon napisał/a: | Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic |
Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.
Szoso co to za zawór?
szoso - Pon Sty 28, 2013 19:14
to jest ten zawór
http://forum.roverki.eu/v...z%B1tku+wtrysku
kysu123 - Pon Sty 28, 2013 19:40
To co w tym przypadku proponujesz?
a) Wymiana tego zaworu? Czy po prostu regulacja?
b) może głupie pytanie ale podkreślam, że mam małe pojęcie - Czy pompa w tym wypadku jest sprawna? Samochód bardzo dobrze pali nawet na mrozie.
Jakie kroki podjąć teraz? Oddać do mechanika i powiedzieć w czym rzecz?
szoso - Pon Sty 28, 2013 19:46
zacznij od sprawdzenia samemu kodów błędów, może to być wina instalacji elektrycznej, czyli wiązki pompy
te zawory rzadko padają
kysu123 - Pon Sty 28, 2013 19:53
Jeżeli to zrobię samemu to mogę uzyskać inny wynik?
Jusci - Pon Sty 28, 2013 20:01
Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostkę jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy.
Gdyby rzeczywiście padł ci regulator miałbyś problem z odpalaniem, ale na pewno nie ma nic wspólnego z katalizatorem (zmień mechanika)
kysu123 - Pon Sty 28, 2013 20:04
Jusci napisał/a: | Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostke jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy. |
w którą kostkę?
Jusci - Pon Sty 28, 2013 20:07
Na powyższym zdjęciu masz po lewej stronie pompy czarny kabel zakończony okrągłą plastikową wtyczką.
bizon - Wto Sty 29, 2013 08:43
kysu123 napisał/a: | bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem. |
dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami
kysu123 - Wto Sty 29, 2013 18:45
bizon napisał/a: | kysu123 napisał/a: | bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem. |
dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami |
A konektory znajdę... gdzie?:)
michu027 - Wto Sty 29, 2013 19:28
We wtyczce. Wygląda to mniej więcej tak
|
|