Zobacz temat - [R75] Kierownica wielofunkcyjna - problem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kierownica wielofunkcyjna - problem.

jawin - Sro Sty 30, 2013 20:01
Temat postu: [R75] Kierownica wielofunkcyjna - problem.
Witam!
W moim aucie nie działają przyciski do sterowania radiem. Wiem, że można udać się do jakiegoś fachowca, ale sami wiecie, jak to bywa... Może ktoś jest w stanie mi pomóc? Co i gdzie trzeba sprawdzić? Dzięki z góry.
Pozdrawiam.

sash997 - Sro Sty 30, 2013 20:21

działa Ci klakson i ew tempomat?
jawin - Sro Sty 30, 2013 20:58

Klakson działa, tempomatu nie posiadam.
Pozdrawiam.

haszczyc - Sro Sty 30, 2013 21:19

jawin, też tak czasem mam ale w zimie przy mrozach, ogólnie działa jak się rozgrzeje auto :) nie chcę mi się tego rozbierać i sprwadzić:)
jawin - Sro Sty 30, 2013 21:35

U mnie nie działa nawet przy rozgrzanym aucie. Rozebrać to by mi się chciało, tyle tylko, że zupełnie nie mam pojęcia od czego zacząć. Poza tym elektryk ze mnie żaden.
Pozdrawiam.

hvil - Sro Sty 30, 2013 21:43

U mnie była to wina wysuniętej kostki za radiem, wystarczyło bez wypinania pogmerać nią na boki i łączy
Adsik - Sro Sty 30, 2013 22:15

Rozumiem że radio masz oryginalne od tego autka?
haszczyc - Sro Sty 30, 2013 22:24

jawin, ja obstawiam styki
jawin - Sro Sty 30, 2013 22:28

Radio jest fabryczne (Becker Traffic Pro High Speed). Próbowałem już z tymi kostkami, ale jak widać. Kolega zdjął poduszkę pow. kierowcy - tam (przy tych przyciskach) raczej nie ma się co wypiąć, lub też poluzować.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 22:28 ]
Które styki?

haszczyc - Sro Sty 30, 2013 22:33

jawin, przy przyciskach jutro poszukam bo mam gdzieś taka wiązkę i jak znajdę to zobaczę jak to tam wygląda :)
jawin - Sro Sty 30, 2013 22:38

Dzięki!
Pozdrawiam.

Kamil79 - Czw Sty 31, 2013 09:39

Możliwe że przetarła się taśma za kierownicą , ale wtedy również byłby błąd airbaga. (chyba że padł obwód odpowiedzialny tylko za sterowanie radia )
jawin - Czw Sty 31, 2013 17:51

Myślę, że zacznę od czyszczenia wszystkiego, co się da. Największy problem może być z tymi "przyciskami" przy kierownicy. Tylko ten notoryczny brak czasu... Kol. haszczyc obiecał obejrzeć u siebie, więc może coś podpowie.
Pozdrawiam.

haszczyc - Czw Sty 31, 2013 19:31

jawin, a próbowałeś mocniej naciskać przyciski?? i nic nie działa? w sumie sam nie widzę tych styków


jawin - Pią Lut 01, 2013 13:01

Próbowałem, a jakże! U mnie ta kostka z przyciskami jakoś inaczej wygląda - od strony wewnętrznej (pod poduszką) jest kilka szarych przewodów. Może spróbuję coś "psiknąć" do środka, a także w ten sam sposób "oczyścić" kostki w radiu. Nie wiem tylko, czego najlepiej użyć. Może jakaś sugestia?
Jeszcze jedno pytanie, jeżeli można: czy sterowanie radiem podłączone jest do skrzynki bezpiecznikowej? Jeżeli tak, to jest ono oddzielnie, czy z czymś innym?
Pozdrawiam.

piterazim - Wto Lut 05, 2013 12:10

Cytat:
Jeszcze jedno pytanie, jeżeli można: czy sterowanie radiem podłączone jest do skrzynki bezpiecznikowej? Jeżeli tak, to jest ono oddzielnie, czy z czymś innym?

Jeśli się nie mylę to pilot jest podłączony bezpośrednio z radiem

Jeśli masz do dyspozycji multimetr to możesz sprawdzić pilota przy kierownicy.
Podpinasz go jako omometr do kostki pilota i naciskasz przyciski. Jak rezystancja się zmienia to pilot OK, Jeśli rezystancja jest bez zmian to pilot ci padł.
Potem możesz sprawdzić czy masz przejęcie pomiędzy kierownicą a radiem.
Montujesz z powrotem pilota, a następnie musisz wyjąć radio i wpiąć się do przewodów o kolorach fioletowo niebieski i niebiesko fioletowy. Naciskasz pilota i jeśli rezystancja się zmienia to coś w radio ci padło, jeśli rezystancja pozostaje bez zmian to padłą ci taśma w kierownicy lub coś jest nie tak z kablami

jawin - Wto Lut 05, 2013 19:01

Dziękuję za radę - z całą pewnością sprawdzę tak, jak kol. radzi. Na razie mam większe problemy z autem, więc kierownica musi poczekać. Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.