|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Gaśnie choć jest paliwo
ero - Sob Lut 02, 2013 00:41 Temat postu: [R25] Gaśnie choć jest paliwo Na początku witam wszystkich. Jestm nawym posiadaczem Rovera 25 1.4 benzyna byłem z niego zadowolony przez miesiąc kiedy to po powrocie z pracy zgasł i mechanik wymienił pompkę paliwową. Było wszystko ok tylko po tygodniu znowu to samo tylko po chwili czekania odpalił i tak po pewnych trudach na stacje i do pełna i znowu ok. Po przejechaniu 450 km znowu to samo i tak 3 km przerwa dalej aż do stacji i do pełna i ok. Ale teraz zgaśnięci tylko po 300km i ta sama sytuacja chwila przerwy odpala jadę 2km przerwa 3km przerwa 1km aż do stacji do pełna i znwu ok co jest grane co należy wymienić proszę o pomoc
rudealis - Sob Lut 02, 2013 01:12
Moze cos przytyka pompke,jakies brudy w baku.Czy pompka chodzi normalnie nie przerywa?
ero - Sob Lut 02, 2013 08:05
Wczoraj jak mi ponownie zatrzymał się to nasłuchiwałem czy pompka chodzi i działała. A jak był u mechanika to całe paliwo z baku było wylane i stwierdził że nie było syfu.
komoss - Sob Lut 02, 2013 08:52
Zaby sprawdzić brudy w baku trzeba go zdemontować.A jak sa to go dokładnie wyczyścic.Po spuszczeniu paliwa nie mozna określić czy są brudy w baku bo mogę zostać przyklejone na ściankach.Ale bak to nie wszystko.masz jeszcze rułę wlewową do baku.Tak też może być syf i może ci zatykac pompe.
ero - Sob Lut 02, 2013 09:37
Ok. Czyli zabieram się do rozkręcenia baku i sam go wyczyszczę zobaczymy czy coś pomoże. A jeszcze jedno pytanie a filtr paliwa powodował by takie objawy? I jescze jedno pytanie to jeżel syf jest w baku i zatyka pompkę to co daje że jak mam połowe baku to się to dzieje a jak pełny to nie. nie powinno to się dziać gdzy jest mało paliwa
komoss - Sob Lut 02, 2013 09:55
Ale z drugiej strony czytając twój pierwszy post piszesz po 400 kilometrach,po 300 kilometrach.Czyli auto ci gasnie jak w baku jest malo paliwa czyli wtedy pompa zabiera ten cały syf z benzyną.A co do filtra hmmm tez może być zasyfiony
ero - Sob Lut 02, 2013 10:57
Zaczynają sie dziać cyrki jak jest mniej niż pół baku
0916 - Sob Lut 02, 2013 19:34
Może robi sie zbyt duze podcisnienie? Jak staniesz teraz, wyjdź z auta i otwórz wlew paliwa na chwile, potem zamknij i sprawdź czy odpali. Od połowy baku nie powinien syfu zasysać tak samo nie powinien udrażniać się zasyfiony układ przy pełnym baku.
ero - Nie Lut 03, 2013 01:00
Sprawdziłem jak się zaczymał to odkręciłem wlew i powietrza było trochę!!! i odpalił! co teraz z tym podciśnieniem? co trzeb zrobić teraz???
0916 - Nie Lut 03, 2013 07:13
ero napisał/a: | Sprawdziłem jak się zaczymał to odkręciłem wlew i powietrza było trochę!!! i odpalił! co teraz z tym podciśnieniem? co trzeb zrobić teraz??? |
Sprecyzuj te słowa?
Ja gdy staneło by auto, wyjął bym korek wlewu paliwa, zamknał klapkę (bez korka) by układ paliwowy był otwarty i spróbował pojechac dalej i zaobserwowac obiawy, co się będzie działo.
Jezeli to myk z układem paliwowym to:
Trzeba przeanalizowac teoretycznie układ zasilania paliwem, począwszy od baku po przez silnik i na baku skończywszy, a potem sprawdzać u siebie w realu, jakiś błąd musi być.
komoss - Nie Lut 03, 2013 07:16
To jest normalne że ci zassie powietrze po prostu wyrównuje sie cisnienie w baku.Tutaj przyczyna leży gdzieś indziej.Powiedz jak gaśnie ci auto to tak po prostu jedziesz i nagle zgaśnie czy najpierw troche nim poszarpie i zgasnie?
automechanik - Nie Lut 03, 2013 09:20
sprawdzić odpowietrzenie zbiornika i ewentualnie szczelność wężyków przy pompce wewnątrz zbiornika
ero - Nie Lut 03, 2013 20:42
Jak jadę to nic nie szarpie tylko tak jak by nie miał mocy i jak wrzucę luz to gaśnie i nic nie daje, że wrzucę mu mniejszy bieg. Na moje objawy są jakby nie dostawał paliwa i po chwili odczekanie tak z 30sekund znowu odpala i jadę 2 km i to samo raz dojechałem do domu nie na stację i gdy postał godzinę to poszedłem odpaliłem i przejechałem się i nic się nie działo ale pojechałem na stację i zatankowałem do pełna, nie chciałem ryzykować, że stanie bo żona jechała do pracy. Jak mam odpowietrzyć zbiornik?
[ Dodano: Nie Lut 03, 2013 15:45 ]
Pomoże ktoś z moim problemem jak mam odpowietrzyć ukóład paliwowy jutro żona jedzie nim do pracy i nie wiadomo czy nie stanie. Dodam że pompka jest nowa, syf w baku nie wchodzi w grę bo takich objawów by nie było a ogólnie myślę że ta pierwsza pompka też była sprawna tylko nie czekając bo auto bylo potrzebne do mechznika i wymienił i nie wiem dlaczego podgiął pływak (aby była większa rezerwa tak powiedział) tak więc co mam robić
Dzisiaj zauwazyłem po przejechaniu paru kilometrów i wszystko było ok gdy dojechałem do domu i odkręciłem wlew paliwa: żadnego odgłosu powietrza. A gdy się coś dzieje słychać przy odkręcaniu powietrze! co to oznacza???i jak to wyeliminować???
[ Dodano: Nie Lut 03, 2013 20:42 ]
Doradzi mi ktoś co mam robić??? Z góry dziękuję za podpowiedzi
adamsky - Pon Lut 04, 2013 08:54
ero, przede wszystkim to wymień filtr paliwa i odpowietrz układ przy filtrze.
ero - Pon Lut 04, 2013 09:42
ok dzisiaj wymienie filter, a jak sie odpowietzra?
adamsky - Pon Lut 04, 2013 10:35
adamsky napisał/a: | odpowietrz układ przy filtrze. |
Wybacz, źle Ci napisałem. tak się robi w dieslu.
W benzynie powinien układ się sam odpowietrzać poprzez korek wlewu paliwa.
jeżeli po odkręceniu korka słychać pss to znaczy że masz układ szczelny.
ero - Pon Lut 04, 2013 21:24
mam pytanie a dzaiło by sie tak gdyby był walnięty czujnik ciśnienia paliwa, a drugie pytanie czy jeżeli jest za mało paliwa czyli mniej niż pół baku to pompka paliwowa się zapowietrza?
0916 - Pon Lut 04, 2013 21:29
Nie powinna się zapowietrzac przy połowie baku, poniewaz smog powinna mieć na samym dnie. Chyba ze układ w baku jest nieszczelny.
ero - Pon Lut 04, 2013 21:31
a jak sprawdzić szczelność układu?
0916 - Pon Lut 04, 2013 21:42
Nie wiem jak w roverze, ale w innych modelach aut sprawdza sie wydajność układu zasilania paliwem, w tym celu do układu zasilania paliwa wpina sie manometr i mierzy ciśnienie w układzie (zasilania, nie powrotnym).
Jeżeli nie dysponujesz manometrem, czytałem o półsrodkach, gdzie z listwy wtryskowej wypina się przewód zasilania paliwem, wkładasz do naczynia (pojemnego) i podajesz napięcie akumulatora na elektryczną pompe paliwa. Przez minutę musi napompowac określoną ilość paliwa do naczynia. Nie sprawdzałem tego a juz tym bardziej nie praktykowąłem w roverze.
Ten sposób bada cały układ, a układ składa sie z poszczególnych części, jezeli układ niedomaga to potem bada sie poszczególne części, węże, pompe, filter itp. itd.
ero - Sob Lut 23, 2013 22:06
odświeżam temat wymieniłem, świece, kable, filtr paliwa, silnik krokowy, wyczyszczona przepustnica sondy obydwie wymienione i dalej sie dzieje że staje gdy ma mniej niż pół baku ale nie zawsze oczywiście. Przypominam że pompka wymienona. Ale zauważyłem że gdy zaczyna zwalniać(trzymam na biegu bo jak zwolnie bieg to zgaśnie) to gdy go trochę potrząsnę czyli lewo prawo, lewo prawo to tak jak by dostawał paliwo i jedzie dalej. Co jest grane???
|
|