Zobacz temat - Tuning malucha
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Tuning malucha

Remigiusz - Pon Mar 04, 2013 20:55
Temat postu: Tuning malucha
Witam,

Mam pytanie bo korci mnie juz od kiedyś przeróbka silnika w maluch na coś większego. Jedynie coś pasuje z małymi kłopotami to jest silnik z UNO 1.0 bo miał tez skrzynie 4 biegowa wiec swap skrzyni odpada i mieści się w komorze :wink:

Kilka części potrzebnych można dostać tutaj: http://www.budowaswapow.com/

Tylko pytanie czy z silnika 650ccm (23KM) na 980ccm z uno (45KM) da to sporo różnice :wink:

Fajnie by było wsadzić 1.2 Fire z Una (65KM) ale znów skrzynie 5. biegowa trzeba :neutral:

Jechał ktoś kiedyś takim Maluchem z silnikiem 1.0, bo Uno rewelacji nie robi ale nawet jedzie :wink:

Pytanie czy warto robić swapa na 1.0 czy coś większego jednak lepiej :|

greg-si - Pon Mar 04, 2013 20:59

Wejdź na stronę fanklubu malucha i na pewno znajdziesz różne możliwości. Wiem że ładują silniki z punto, cinquecento, seicento.
tuners - Pon Mar 04, 2013 21:01

Wsadz l serie :-) heh z mojego doswiadczenia z malczanami da sie zrobic 40 kucy bez zmiany silnika a jak juz cos wkladac to konkretnego moze silnik od motocykla :-)
Remigiusz - Pon Mar 04, 2013 21:07

Nie chce niszczyć ścianki grodziowej w maluchu dlatego pytam o jakaś jednostkę która wjedzie :wink:

Mam drugie malucha którego mogę wykorzystać na swap takiego czegoś :wink:

ADI-mistrzu - Pon Mar 04, 2013 22:10

Ja bym wywalił kolektor i wsadził taki z obsługą wtryskiwaczy i zamontował ECU :mrgreen:

Do tego parę modyfikacji mechanicznym i piękna niezawodna jednostka :wink:

W maluchu to nawet wzrost 5KM da się zauważyć przy takie budzie :razz:

Remigiusz - Pon Mar 04, 2013 22:15

ADI-mistrzu, Mówimy teraz o 650ccm z Malucha czy o 1.0 z UNO :?:

[ Dodano: Pon Mar 04, 2013 22:15 ]
Ogolnie jest tak,

Bude malucha mam za free :D

Silnik 1.0 z Uno mam tez za free tylko murze go wymontować z padliny Unosa :P

Harry - Pon Mar 04, 2013 22:39

1.2 z punto 8v lub 16v wejdzie bez problemu. tak samo 1.0
http://www.rezerwa126p.pl/forum
http://fiat126pclub.pl/forum/

tutaj się dowiesz o swapach

ta str. CI sporo pomoże http://www.sebcyc.xt.pl/

http://www.youtube.com/watch?v=3AcapSVy-rM cos takiego zrób :D
ok.40KM wyciągniesz z serii

ADI-mistrzu - Pon Mar 04, 2013 22:54

Jak masz z UNO to pakuj :)
UNO 1 czy 2? Trzeba by tylko kablologie jakoś pociągnąć wraz z ECU aby to ładnie hulało.

Remigiusz - Pon Mar 04, 2013 23:24

Dziękuje za strony przeglądnę :)

Fiat uno 2 to jest rocznik 1994 albo 1995 :wink:

kzrr - Wto Mar 05, 2013 09:38

Nie lepiej poszukać silnika 1.4 turbo z UNO albo samego takiego auta. :D

To dopiero musi robić robotę :D

ADI-mistrzu - Wto Mar 05, 2013 09:55

T-Jet obawiam się że nie wejdzie, ale StarJet mógł by, a tam już mamy prawie 100KM :mrgreen:
Remigiusz - Wto Mar 05, 2013 10:04

No problem jest że mocniejsze silniki nie wchodzą bez cięcia ściany a tego nie chce.chce to zrobić w maluchu a nie uno :) bo to kultowa bryka jest.
ADI-mistrzu - Wto Mar 05, 2013 10:26

To ładuj silnik z UNO, papierkiem ściernym kanały dolotowe planujesz na gładko a potem gruboziarnistym robisz spiralne rysy.
Możesz powiększyć prześwit przy wtryskiwaczu.

Okablowujesz maluszka wiązką z UNO i ziuu.... ;)

Remigiusz - Sob Maj 25, 2013 23:54

No to git :) Bedzie nowy projekt na lato jak VNT zakończę :razz:

Ok jest to jednak silnik 1.1 ma ok 60km chyba jak dobrze czytam z listy :razz: Na gaźniku jest wiec będzie zabawa :D

Unos zajechał w końcu na plac :D Podłoga sama odpadła ale dojechał na własnych silach i odpalił z nowym aku bez problemu :mrgreen:





kychu5 - Nie Maj 26, 2013 21:29

Super temat czekam na dalszy rozwój sytuacji :) u mnie pod domem też już stoi maluch i też planuje zmianę silnika ale na 1.2 8v :)
Kozik - Pon Maj 27, 2013 16:44

Remigiusz, jak inwestujesz w malucha to wymień układ kierowniczy na ten z Bisa (listwa zamiast przekładni ślimakowej) i tylne wahacze z amorami z bisa, maluch wtedy genialnie się prowadzi i mniej się wychyla na zakrętach, wiem co mówię bo bisem jeździłem przez parę lat, kierownica idzie paluszkiem a i precyzja w prowadzeniu dużo większa, ja bisem na oryginalnym zawiasie ganiałem coś 4-5 lat po założeniu wahaczy z malucha i amorów z malucha zwykłego wydachowałem i maluch poszedł na żyletki
Remigiusz - Pon Maj 27, 2013 17:39

Ogólnie nie wiem skąd dorwać takie coś z Bisa :D Bo nigdzie Bisow nie widzę :P

Zobaczymy co z tego wyjdzie bo na razie czekam na budę od Malucha :mrgreen: Autko nie będzie i tak moje tylko siostry :wink:

Kozik - Pon Maj 27, 2013 18:10

Remigiusz, skrzynia z bisa przełożenie główne ma też dłuższe ;>

myślę że takie części jak listwa kierownicza z bisa to najlepiej szukać na złomie, wahacze pewnie gdzieś dostępne będą nowe amory są 4 razy droższe niż do zwykłego malca

kychu5 - Pon Maj 27, 2013 20:01

Co do maglownicy i zawieszenia z bisa 100% racji.Co do skrzyni to polecają z skody 125 :)
Gacor - Pon Maj 27, 2013 20:07

kychu5, A nie ze skody 120 Rapid? Bo mi się coś takiego o uszy obiło
mlody975 - Pon Maj 27, 2013 21:53

a maglownica z bisa nie jest taka jak w CC ? ja do swojego buggiego kupiłem magiel od cienkiego, wcześniej miałem drązki z malacza, ale temat jest zawieszony i czeka na wakacje.

warto porównać, ceny maluchów poszły do góry, a bisów pewnie jeszcze bardziej, a z cc to za flaszke kupisz ;)

Harry - Wto Maj 28, 2013 08:55

inne mocowania pewnie są
Kozik - Wto Maj 28, 2013 15:53

Harry, miedzy bisem a zwykłym maluchem też z tego co pamiętam jest różnica w mocowaniach, ale temat do ogarnięcia w jeden dzień, mój kuzyn zrobił przekładkę przy okazji konserwacji jednego dnia
kychu5 - Czw Maj 30, 2013 10:59

Gacor napisał/a:
kychu5, A nie ze skody 120 Rapid? Bo mi się coś takiego o uszy obiło

Może tak być :P dawno to czytałem.