|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] klekotanie silnika
miecho1986 - Pon Kwi 01, 2013 14:32 Temat postu: [R75] klekotanie silnika Witam... Właśnie kupiłem moje nowe auto. tak jak w opisie jest to Rover 75 2.0 V6. Przy zaukupie auto spisywało się bez zarzutu i wróciłem nim do domu jakieś 150 km. Na drógi dzień jednak postanowiłem odpalić auto. Silnik lekko klekocze kiedy jest zimny ale tak jak by w jednym miejscu. Dolałem dodatkowo płynu chłodniczego i zauważyłem ze wyciekło troche jednak ze względu na ograniczony dostęp do chłodnicy nie potrafię zlokalizować wycieku... auto ma przejechane 66 000 mil wraz z nim dostałem papiery z przeglądów MOT więc przebieg jest autenntyczny. Zamierzam udać się z nim do mechanika aby sprawdził go dokładnie i powiedział co jest nie tak jednak wpierw chciałbym zasięgnąć opini użytkowników tego auta... Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam [i]
tomi24lbn - Wto Kwi 02, 2013 17:20
Przyczyn możne być wiele: panewka ,kolektor,popychacz,rozrząd, najlepiej nagraj i wrzuć na forum.
miecho1986 - Wto Kwi 02, 2013 20:41
No teraz raczej nie nagram bo już za późno... Dzwoniłem do jednego z lepszych mechaników w mojej okolicy i powiedział mi że mogą to być popychacze zaworów gdyż to najczęstsza usterka tego silnika. Dodam ze jestem w UK dlatego omijam angielskich mechaników z daleka ze względu na ceny... Mechanik jeszcze dodał że tego sie nie remontuje... a ja niewiem dlaczego
tomi24lbn - Sro Kwi 03, 2013 05:12
Popychaczy się nie remontuje, tylko wymienia na nowe
franki01 - Sro Kwi 03, 2013 06:42
Jakim olejem masz zalany silnik? Jeżeli klekocze tylko na zimnym, nie jest tak źle i można jeździć, przy czym lepiej by było wymienić na lepszy półsyntetyk. Polecam valvoline maxlife. Na zimnym u mnie też było słychać zawory (wcześniej olej od GM). Po valvoline czasem na zimnym trochę słychać, ale generalnie jestem zadowolony.
EDIT: I czy częstotliwość klekotania rośnie równomiernie ze wzrostem obrotów?
sknerko - Sro Kwi 03, 2013 07:31
A moze po prostu klapki VIS w kolektorze hałasują a wy tu z rozbieraniem silnika. Ostatnio kilka osób mnie pytało o klekotanie silnika i za każdym razem był to kolektor z VISami. Olej dobrze jest wlać porządny syntetyk nawet na chwile co by popychacze wypłukał a potem jak ktoś się boi to znowu nalać mu jakiegoś dobrego 10W40 i powinny ucichnąć. W Freelanderze zwykła zmiana oleju uciszyła mi popychacze.
[ Dodano: Sro Kwi 03, 2013 08:31 ]
Aha no i wramach ciekawostki popychacze klepały jak miałem Mobil 10W40 a uciszył je Total 10W40.
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 19:13
Dzisiaj jadę do mechanika na sprawdzenie... Olej to prawda nadaje się juz do wymiany. o Vis tez słyszałem że to moze być problem. To moje pierwsze auto z tego typu silnikiem stąd się zaniepokoiłem. Może wystarczy wymiana oleju tak jak napisałeś... Wymienie i zaciągne opini mechanika to napisze co dalej... Dzieki
[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 19:13 ]
Wymiana oleju nie pomogła... nadal słyszę klekotanie a mam wrażenie że teraz jest jeszcze bardziej słyszalne... mam filmik ale niewiem jak wstawić
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 19:21
miecho1986, na YouTube wrzuć
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 19:34
Filmik w linku: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 19:37
podczas jazdy nie odczuwasz ze gorzej jedzie??
byłeś u mechanika
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 19:39
Podczas jazdy wszystko jest ok. Auto zbiera sie dobrze.. Jedynie na zimnym silniku gdy jade czuje lekkie szaroniecie miedzy 2k -3k obrotów. Jutro jade do mechanika. Przez tel powiedział ze przypuszcza ze to popychacze zaworów bo to czesta usterka tego silnika
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 19:43
to daj znać, bo na kolektor mi to nie wygląda, ale popychacze z dnia na dzień
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 19:47
Nie nie kolego... Auto kupiłem jakieś 2 tygodnie temu...
rtoip69 - Nie Kwi 07, 2013 19:56
szarpnięcie między 2k-3k jest bo przy 2700 klapka VIS się otwiera
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 20:02
wiec to normalne szarpniecie?
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 20:05
właśnie nie, w tych obrotach pracuje Vis
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 20:07
więc powinno tak szarpnąć czy nie bo juz sie pogubiłem
rtoip69 - Nie Kwi 07, 2013 20:21
miałem prawie identyczny przypadek jak na filmiku słychać , okazało się ,że pasek rozrządu przeskoczył ,po ustawieniu cisza
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 20:25
miecho1986 napisał/a: | więc powinno tak szarpnąć czy nie bo juz sie pogubiłem |
nie powinno
miecho1986 - Nie Kwi 07, 2013 20:30
No to pozostaje mi tylko wizyta u mechanika... Mam nadzieje że to nic poważniejszego.. Dopiero co kupiłem autko a każdy posiadacz tego Roverka wie że cięzko się rozsać z tak pieknym autem
rtoip69 - Nie Kwi 07, 2013 20:43
nie wiem, może na automacie tego szarpnięcia się tak nie odczuwa ale na manualu odczuwam jak się klapka otworzy
sknerko - Nie Kwi 07, 2013 21:20
Szarpnięcie przy 2700 na zimnym silniku jest normalne w manualu to jest Pierwszy VIS (balance), a to co na filmiku to klasyczne klapanie klapek od drugiego VIS (Power). Trzeba sprawdzić przy zimnym silniku czy będzie czuć przy 4000 obr. VIS tez powinno lekko szarpnąć i zmienić dźwięk na piękny . Moim zdaniem to klapie VIS ale może siłownik jeszcze działa tylko klapki luzu dostały. Popychacze dają taki cykający dźwięk.
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 21:25
sknerko napisał/a: | Popychacze dają taki cykający dźwięk. |
w trakcie zwiększania obrotów co się dzieje??
rtoip69 - Nie Kwi 07, 2013 21:27
zgadzam się ze sknerko co do VIS-ów i popychaczy , na popychacze to nie wygląda
sknerko - Nie Kwi 07, 2013 21:29
Nie wiem o co tobie chodzi ale ja tam popychaczy nie słyszę a wiem jak cykają bo w Landu tak miałem. Kolektorów klepiących słyszałem w życiu 3-5 w tym mój bo kiedyś mi się zaciął Power i klapki miałem lekko uchylone.
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 21:34
sknerko napisał/a: | Nie wiem o co tobie chodzi ale ja tam popychaczy nie słyszę a wiem jak cykają bo w Landu tak miałem. |
chciałem się dowiedzieć co się dzieje z cykaniem, ponieważ u mnie w przedniej głowicy coś w rodzaju cykania występuje. Chce się dowiedzieć czy jest to głośne, czy szybkie, wolne, co się dzieje podczas dodawania gazu, nie wiem o co jeszcze zapytać
sknerko - Nie Kwi 07, 2013 21:46
cykanie zwiększa się z obrotami ale dźwięk sie nie zmienia tylko cyka szybciej, u mnie było tak ze jak przegazowałem to cykanie znikało i na wyższych już było cicho a na wolnych czasem wracało na ciepłym silniku. Tuż przed wymianą oleju cykały cały czas czy zimny czy ciepły i na każdych obrotach.
domel101 - Pon Kwi 08, 2013 15:01
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80227
cykanie, klekotanie właśnie tak jakby klapki, ale gdy osłuchałem stetoskopem to było słychać, że w głowicy, myślałem, że to popychacz a to czapeczka zaworu się wystukała i rozsypało zamek zaworu i było ciepło w majtach
i 90% waszych opisów zgadza się z moim przypadkiem
miecho1986 - Pon Kwi 08, 2013 22:03
mozesz napisać ile Cie wyniosła naprawa??
rafalmis1 - Pon Kwi 08, 2013 22:38
miecho1986 napisał/a: | mozesz napisać ile Cie wyniosła naprawa?? |
nadal nie byłeś u mechanika
pytanko, czy wtryski od gazu cykają
[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 23:38 ]
cykają czyli już wiem dlaczego cyka jak dopiero temperatura lekko się podniesie, bo się przełącza na gaż i wtryskiwacze tak pracują
domel101 - Wto Kwi 09, 2013 17:17
wymieniałem też przy okazji rozrząd i zostawiłem chyba 3500zł. w linku masz opisane
[ Dodano: Wto Kwi 09, 2013 18:17 ]
pooglądałem Twój filmik. wyciągnij silniczek VIS ten co jest na górze(chyba power) i cięgnem poruszaj w celu wyeliminowania luzu na klapkach. jeżeli tam jest OK to musisz stetoskopem, lub długim śrubokrętem osłuchać silnik bo powiem Ci, że masakrycznie Ci to tarabani jakby coś gdzieś w silnik wpadło i latało. a na tym świecie różne rzeczy się dzieją
miecho1986 - Pią Maj 03, 2013 19:41
OK Panowie w końcu znalazłem czas na wizyte u mechanika. Diagnostyka. Wykryte błędy
P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu; brak sygnału
P1472 - Zawór przepustnicy zmiennej długości kolektora dolotowego; zawieszony otwarty
P1477 - Zawór przepustnicy zmiennej długości kolektora dolotowego
Diagnoza mechanika: Klapki Vis potrzaskane wiec wymiana kolektora, lub silniczka VIS Power
Wymiana czujnika wałka rozrządu
Co radzicie panowie? czekam na wszelkie sugestie...
domel101 - Sob Maj 04, 2013 14:51
miecho1986 napisał/a: | Co radzicie panowie? czekam na wszelkie sugestie... | szykować kasę i eliminować usterki. czytaj na forum bo są ludzie którzy regenerują silniczki VIS a z kolektorem to kupić używkę ale przed kupnem ją pooglądać i sprawdzić luzy na klapkach.
miecho1986 - Sob Maj 04, 2013 17:54
Mieszkam w UK wiec wysyłać silniczek do Polski do regeneracji moze być bardziej kosztowne niż nowy silniczek... Wiesz moze jak spradzić na sucho czy silniczek działa i czy prąd dochodzi do silniczka? Próbowałem znaleźć schemat ale nic pomocnego nie znalazłem...
domel101 - Sob Maj 04, 2013 18:27
niestety nie pomogę w tej sprawie.
tomi24lbn - Nie Maj 05, 2013 08:07
Vis możesz naprawić w UK ( http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a80e96ef2 ) Albo kupić (http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-75-MG-ZT-FREELANDER-vis-motors-v6-/111062396646?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19dbd5aee6 ) Ewentualnie kolektor z visami ( http://www.ebay.co.uk/itm...=item4d0c337947 ) Na Ebay masz tego pełno wystarczy tylko poszukać, a jak masz kase to są nawet nowe silniczki i kolektory
SeniorA - Nie Maj 05, 2013 09:18
miecho1986 napisał/a: | jak spradzić na sucho czy silniczek działa i czy prąd dochodzi do silniczka? Próbowałem znaleźć schemat ale nic pomocnego nie znalazłem... |
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65363
http://forum.roverki.eu/v...p=477254#477254
miecho1986 - Nie Maj 05, 2013 12:44
Dzieki wielkie pobawie sie i sprawdze je... A z kolektorem nie jest tak łatwo bo ciezko trafić kolektor używany w idealnym stanie. Mój ma dopiero 67 tys mil a juz teoretycznie wymaga wymiany. nowy kosztuje 500 F czyli prawie tyle co moje auto
Nie da sie jakoś rozkleić go a potem zregenerować lub kupićnowe klapki?bo chyba w nich tkwi problem
|
|