|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Drżenie przy ruszaniu
kezmanq - Sro Kwi 03, 2013 14:52 Temat postu: [R400] Drżenie przy ruszaniu Mam kolejny problem od paru dni auto podczas ruszania drga (jeśli podwyższe obroty to przestaje). Dzieje się tak również podczas redukcji na 2 bieg. Dodam, że ostatnio wymieniałem listwe wtryskową lpg i odłączałem kilkakrotnie węże gumowe oraz kostkę krokowca.
leszczu - Sro Kwi 03, 2013 15:13
Na benie i na gazie tak samo drży
kezmanq - Sro Kwi 03, 2013 15:20
tak samo. Raz mniej raz więcej nie zależnie od temp.
Balas87 - Sro Kwi 03, 2013 20:52
a zawieszenie silnika sprawdzałeś
kezmanq - Sro Kwi 03, 2013 21:07
nic narazie nie sprawdzałem, mam bardziej nadzieje, że jest to wina zabrudzonego krokowca
Adrian - Sro Kwi 03, 2013 21:27
Obroty jak się zachowują? Prawidłowo?
kezmanq - Sro Kwi 03, 2013 21:39
czasami, gdy się wyżej go zakręci to potrafią na ułamek sekundy przy 3tys. wolniej opadać. A tak poza tym to wszystko ok
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 05:49
W takim razie to nie wina krokowca. Posprawdzaj poduszki zawieszenia silnika.
kezmanq - Czw Kwi 04, 2013 09:57
głupie pytanie, jak je sprawdzić ? rozumiem, że tylko wizualnie czy nie są zerwane ?
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 10:04
Wizualnie jak najbardziej (szukaj pęknięć i luzów na poduszkach). Możesz też podnieść maskę, włączyć silnik i korzystając z cięgna przy przepustnicy dodawać/odejmować gazu kontrolując równocześnie wzrokowo ruchy silnika.
kezmanq - Czw Kwi 04, 2013 18:19
na ręcznym na półsprzęgle, silnik zaczyna caly drgać przód-tył. Poduszka od strony rozrządy wygląda ok od strony skrzyni "macałem" wygląda też ok z tyłu nie jestem w stanie dojrzeć
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 18:30
No to chyba masz winowajcę.
kezmanq - Czw Kwi 04, 2013 18:31
czyli ? możesz mi podeslać jakiś link jak ona wygląda bo jest ich mnóstwo i nie wiem jak wygląda
Adrian - Czw Kwi 04, 2013 19:51
A tutaj sobie popatrz: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003331
kezmanq - Sro Kwi 10, 2013 23:08
teraz doszło jeszcze jakby piszczenie (nie wiem jak to nazwać) przy wciśniętym sprzęgle
sobek0075 - Czw Kwi 11, 2013 04:42
możesz jeszcze sprawdzić czy masz dokona skrzynie biegów ja jak grzebalem przy skrzyni to nie dokrecilem śrób i miałem dokładnie takie objawy jak napisałeś.
sobrus - Czw Kwi 11, 2013 06:51
U mnie przy ruszaniu silnik o mało nie wyskakiwał z samochodu.
Poduszka przy skrzyni była co prawda naderwana (w sumie nic dziwnego przy takich podrygach), ale mechanik uparł się że to nie jej wina.
I miał rację. Winowajcą okazało się sprzęgło.
greg-si - Czw Kwi 11, 2013 12:24
Też myślę że może być to sprzęgło. Tylko co w sprzęgle 'siada' powodując takie drgania?
kezmanq - Czw Kwi 11, 2013 12:42
sprzęgło wymieniał poprzedni właściciel (jakieś 25tys. km temu). A może skrzynia ? Bo jedynka "zgrzyta" a trójka lubi wyskoczyć przy małych obrotach ?
Wikinger - Czw Kwi 11, 2013 12:53
Nie znam się zbytnio, ale kiedyś też szukałem informacji na temat takiego telepania przy ruszaniu i jeśli chodzi o sprzęgło to ponoć może to być wina koła dwumasowego. U mnie na szczęście była to poduszka silnika (szczęście bo dużo taniej, niestety tylko używka ).
kezmanq - Pon Kwi 15, 2013 21:04
kurde nie wiem już sam, sprzęgło ciągnie bezproblemu, nigdy się nie uślizgnęło nawet. Jak wcisnę sprzęgło to słychać jakby szumienie (gdy leciutko wcisnę to jest bardziej słyszalne). Może wysprzęglik ? łożysko oporowe ? a może skrzynia ?
sobrus - Wto Kwi 16, 2013 12:02
Moje sprzęgło też działało dobrze. Cóż, głowy sobie uciąć nie dam że to to, ale nie jestem jedynym przypadkiem na forum.
kezmanq - Czw Kwi 25, 2013 10:00
pedał sprzęgła chodzi coraz ciężej, biegi zgrzytają coraz bardziej, słychać szum przy wciśniętym sprzęgle. Kupiłem sprzęgło (przy okazji wymienie skrzynie bo zgrzytała jedynka i wyskakiwała trójka) mam nadzieje, że to wystarczy ?
ArekL - Czw Kwi 25, 2013 10:03
A u mnie tak było przed wymianą sprzęgła i po wymianie na Sachsa (chyba najdroższe dostępne) jest tak samo. Czyli u mnie pewnie będzie wina poduszek...
Jakie sprzęgło kupiłeś?
kezmanq - Czw Kwi 25, 2013 10:14
valeo, poduszki sprawdziłem wszystkie i są ok.
ps. mam nadzieje, że pompka i wysprzęglik są ok, jak myślicie ? jakie są objawy ich uszkodzeń ?
sobrus - Czw Kwi 25, 2013 11:09
Ja kupiłem LUKa, było to już dość dawno temu, pewnie na forum gdzieś jest.
Póki co wszystko OK.
kruszan - Pią Kwi 26, 2013 21:47
skoro słychać zgrzyty to może być to problem nie pełnego wysprzęglania - możliwe, że pompa sprzęgła lub wysprzęglik nie pracują jak powinny - u mnie zgrzytało i dało się zmieniać biegi dopiero po 2-3 pod pompowaniach pedałem, okazało się, że tłoczek w pompie był z jednej strony wytarty - ciśnienie puszczało pomiędzy uszczelkami w środku, nic nie ciekło na zewnątrz... wymiana pompy/tłoczka, odpowietrzenie i działa pięknie. Warto sprawdzić też wysprzęglik - może nie dopycha łapy sprzęgła do końca.
kezmanq - Sro Maj 01, 2013 11:54
nagle przestało szarpać łożysko oporowe dalej piszczy/szumi a auto przestało szarpać tak jak wcześniej ocb ? sprzęgło już w bagaźniku leży więc chyba nie ma sensu się zastanawiać nad wymianą ?
przemek2045 - Sro Maj 01, 2013 21:33
ja niby tez mialem wymieniane sprzeglo przez poprzedniego wlasciciela jakies 30tys km temu a tydzien temu rozlecialo sie lozysko oporowe (szumialo), pod koniec zywota sprzegla samochod rowniez drzal przy ruszaniu i byly problemy z wrzucaniem biegow, to powodowal docisk, jutro mam miec samochod do odbioru od mechanika, wiem tylko ze zalozone bede mial LUKa cene sprzegla i wymiany podam w garazu
kezmanq - Czw Maj 02, 2013 18:19
łożysko się rozsypało i zaczeło uszkodzać słoneczko docisku.
|
|