Zobacz temat - [MG F] Planuję kupić, kilka pytań odnośnie objawów...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [MG F] Planuję kupić, kilka pytań odnośnie objawów...

Tomek001 - Sro Kwi 03, 2013 20:50
Temat postu: [MG F] Planuję kupić, kilka pytań odnośnie objawów...
Witam,
Planuję kupić MG F, rocznik ~1998.

Oglądałem dziś jeden egzemplarz, który chcę zamienić na swój obecny samochód. Auto mam sprawne i tego też oczekuję od MG. Trochę się jednak go lękam czytając po forach brytyjskich. Nawet na YT jest tutorial jak wymienić uszczelkę samemu :P

Wracając do rzeczy. Mankamenty opisywanego egzemplarza zauważone na szybko:

- Podczas odpalania czarny dymek z obu rur, potem nawet przy ruszaniu itp. brak
- Auto po odpaleniu lekko 'telepie' i mocno falują obroty - 300-1200rpm i po ok. 5 sekundach jest już dobrze
- Auto ma dobrą reakcję na gaz, brak innych objawów typu stuki, piski, zgrzyty
- Pedał gazu bardzo ciężko chodzi - ciężko płynnie ruszyć, a jeździłem już wieloma samochodami i nigdy tak nie miałem - wystarczy to jakoś nasmarować? wyregulować? Choć w sportowym aucie to powinno się go używać na zasadzie ON/OFF :P
- Kolejny mankament drzwi kierowcy - szyba luźno lata - w porównaniu z SLK którym jeździłem (no wiem, Mercedes, ale ten sam rocznik) to strach, że na zakręcie wyleci ;) (oczywiście przesadzam, ale da się to jakoś wyregulować? Zamyka się całkiem ładnie, bez trzaskania

No i rdza - na tylnym błotniku, reszty za bardzo nie miałem okazji przejrzeć, bo warunki jakie są wszyscy wiemy. Ogólnie raczej zdrowa blacha, ognisko ok. 3cm. Jak z blachami w MG? Rdzewieją, czy nie martwić się i po prostu wyleczyć i zamalować?

Aha - no i jeszcze jedneo - zawieszenie. MG siedzi baaardzo nisko. Wiem, że jest pompowane. To chyba padło całkiem na ziemię, wrażenia jak z jazdy Polo 6N znajomego na gwintowanym zawieszeniu - trzęsie niemiłosiernie, ale amorki wydają się sprawne. Jak to podpompomwać? Gdzie kupić pompkę? Co jeśli nieszczelne? Drogo w naprawie?

To chyba na tyle pytań, jak sobie coś przypomnę od razu napiszę.

Jak ktoś ma uwagi jeszcze jak lepiej go przetestować to proszę o porady.

Teraz mam auto, które bez wahania robi 1000km (właśnie wróciłem z takiej trasy) i bez przygód dojedzie :) MG wystarczy, żeby po prostu 'nie padł' w nieoczekiwanym momencie. Wiadomo, sportowe auta mają swoje kaprysy, no ale też z umiarem ;)

leszczu - Czw Kwi 04, 2013 09:40

A sprawdzałeś silnik pod względem walniętej uszczelki pod głowica ??
Tomek001 - Czw Kwi 04, 2013 18:26

No właśnie pod tym kątem nie - co konkretnie sprawdzić w celu wyeliminowania tego? I ewentualnie jaki koszt naprawy?
Julek - Czw Kwi 04, 2013 22:17

sprawdz czy jest maselko w zbiorniczku plynu chlodzacego taka zawiesina... koszta to nie wiem dokladnie bo jezdze dieslem ale cos kolo 1400zl? jesli chodzi o ciezko chodzacy pedal ja w r25 mam to samo wiec chyba bolaczka marki;p albo cos przesmarowac nie wiem. powiedz ile w ogole kosztuje to cudo bo sporo usterek ma;p jesli chodzi o rdze to te auto bierze rdza wiec naprawic i spokoj. Szybe to sobie sam ogarniesz tylko sprawdz czy przypadkiem ktos tam nie majstrowal zbytnio przy niej.... o zawieszeniu w sumie zbytnio sie nie wypowiem bo nie wiem jakie jest dokladnie w F-ce montowane ale moga byc walniete amory jak tak strasznie nisko juz siedzi no ale wiesz to mozna sobie gdybac napisz jaka cena za auto podnies je i wszystko dokladnie obadaj bo potem w serwisie portfel to odczuje :D
Tomek001 - Pią Kwi 05, 2013 02:25

Cena za auto ciężka do ustalenia. Ogólnie chodzi konkretnie o zamianę. Mam dobrze wyposażone Audi w max opcji, a szukam po prostu jakiegoś sportowego cabrio na lato. Będę teraz mniej jeździł dlatego nie bardzo wiem za czym się rozglądać.
leszczu - Pią Kwi 05, 2013 13:31

Tomek001 napisał/a:
No właśnie pod tym kątem nie - co konkretnie sprawdzić w celu wyeliminowania tego?

http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Tomek001 napisał/a:
I ewentualnie jaki koszt naprawy?

Części kupisz do 500 zł z rozrządem musisz doliczyć koło 350 zł, robocizna waha się od 400 zł wzwyż.