|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416]problem z abs
sakura - Czw Kwi 11, 2013 16:10 Temat postu: [R416]problem z abs wiem, że ten temat był poruszany wielokrotnie, aczkolwiek - jak wciskam pedał hamulca przy niskiej prędkości i na suchej nawierzchni to załącza mi się abs. podjechałem do mechanika, podłączył komputer i nic, żadnego błędu. kontrolka abs się nie świeci. inny mechanik stwierdził, że to może być agregat abs. moje pytanie jest następujące - czy uszkodzony jest któryś z czujników? mechanicy twierdzą, że jeśliby tak było, to kontrolka abs by się świeciła, a komputer pokazałby błąd.
jak sprawdzić taki czujnik? czy się go wykręca, czy wyciąga?
szoso - Czw Kwi 11, 2013 16:14
prędzej pęknięty któryś pierścień
leszczu - Czw Kwi 11, 2013 16:39
sakura napisał/a: | wiem, że ten temat był poruszany wielokrotnie, |
I przeważnie wina jest któryś z pierścieni który pęka na przegubie. Temat sto razy wałkowany.
sakura - Czw Kwi 11, 2013 16:39
a czy wtedy świeciłaby się kontrolka abs, kiedy powinna się świecić?
leszczu - Czw Kwi 11, 2013 16:44
sakura napisał/a: | a czy wtedy świeciłaby się kontrolka abs |
U mnie nie świeciła.
bizon - Czw Kwi 11, 2013 17:05
w rozpisce bledow jest cos takiego jak blad pierscienia ale swieci sie on chyba tylko jak pierscien bedzie mocno zniszczony albo go nie bedzie wcale.
sakura - Czw Kwi 11, 2013 17:52
a jak to pęknięcie ma wyglądac? drobna rysa czy coś większego? czy trzeba ściągnąć przegłub, aby to stwierdzić dokładnie, czy najprościej zawieść do mechanika, aby to dokładnie zobaczył. sorry za takie pytania, ale jestem kompletnym amatorem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową
leszczu - Czw Kwi 11, 2013 17:56
sakura napisał/a: | a jak to pęknięcie ma wyglądac? |
No jak zwykłe pękniecie. Ogólnie pierścień nie może być nigdzie naruszony.
sakura napisał/a: | zy trzeba ściągnąć przegłub, aby to stwierdzić dokładnie |
Zdejmujesz koło i będziesz miał wszystko na widoku.
bizon - Czw Kwi 11, 2013 19:22
sakura napisał/a: | zy najprościej zawieść do mechanika, |
tak jest zawsze najprościej
czort - Czw Kwi 11, 2013 20:36
u mnie pierścień się uszczerbił, jeden ząbek. Kontrolka nie świeciła się podczas jazdy. abs załączał się gdy jechałem wolno do 20km/h wtedy było słychać pompe i czuć delikatnie na pedałe po dłuższej takiej wolnej jeździe zaświecała się kontrolka i abs nie działał. Po ponownym odpaleniu silnika, kontrolka gasła i tak w koło.
Możesz sprawdzić tą metodą, jedź wolno jakiś czas i zaobserwujesz:)
sakura - Pon Kwi 15, 2013 22:26
dzisiaj zdjąłem koła z przodu samochodu i okazało się, że lewa strona to masakra. cały pierścień abs był zawalony brudem, jak wyczyściłem trochę to okazało się, że jednego zęba nie ma jest wyłamany. w czwartek wymiana. dzięki za pomoc
|
|