|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] czujnik klimatyzacji
kurczak - Nie Kwi 21, 2013 17:07 Temat postu: [R45] czujnik klimatyzacji Witam forumowiczów .mam pytanie ,czy czujnik klimatyzacji w R45 znajduje się z przodu wentylatorów ? jak go wyciągnąłem i dałem przewodem bezpośrednio to załączał tylko wentylator od chłodnicy ten po prawej stronie patrząc z przodu .nie dochodzi prąd do sprężarki .jak podłączyłem bezpośrednio z akumulatora to sprzęgło włącza i chodzi .czy są jeszcze jakieś inne czujniki ? na desce zapala sie kontrolka jak wcisnę klimę .klima jest manualna.
ADI-mistrzu - Nie Kwi 21, 2013 17:12
Czujnik ciśnienia jest w osuszaczu (osuszacz pomiędzy lampą a akumulatorem).
U mnie czujnik temperatury zewnętrznej jest za zderzakiem.
kurczak - Nie Kwi 21, 2013 17:56
ok .idę sprawdzić
[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 18:56 ]
jednak to jeszcze nie to .muszę szukać dalej
ADI-mistrzu - Nie Kwi 21, 2013 19:03
U mnie było tak, że jak odłączę czujnik ciśnienia w osuszaczu i włączę klimę to łapie błąd i do puki go nie skasuje to się nie uruchomi.
jerzy53 - Nie Kwi 21, 2013 20:14
A czy dmuchawa wewnątrz samochodu chodzi ? . Bez niej klima się nie uruchomi .
kurczak - Nie Kwi 21, 2013 20:28
dmuchawa chodzi .pompa klimy też jak wezme bezpośrednio podłączę a tak nie ma napięcia . auto rozbiorę a muszę przyczynę znaleść .jeśli coś jest na wyposażeniu auta musi działać
mirwin - Pon Kwi 22, 2013 06:35
Sprawdź czujnik temperatury oleju(on jest tylko do klimy). Można zewrzeć piny we wtyczce i klima powinna się uruchomić. Było o tym kiedyś na forum.
kurczak - Pon Kwi 22, 2013 19:37
ten przy filtrze oleju ? troche dziwne co ma olei do klimy
[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 20:37 ]
myślałem ,ze on jest tylko do kontrolki na desce .
x.klonik - Wto Kwi 23, 2013 20:50
to ja się trochę podepnę, bo zbaraniałem i musiałem dać się wydoić na 150zł (a temat w zasadzie podobny)
auto podłączone do maszyny od klimy - okazało się, że układ był całkowicie pusty.. chłopaki wyciągnęli powietrze, zapakowali czynnik, odpalamy auto, włączamy klimę i czekamy... nic.. układ szczelny... włączamy jeszcze raz, słuchamy - sprężarka się włącza - a zimno dalej nie leci...
najpierw mi powiedzieli, że coś z jakimiś łopatkami - popatrzyłęm jak na kosmitów, ale OK - może czegoś nie wiem... jak dla mnie - jest wiatrak i pompka na pasku.. i wszystko, nie wiem, jakie skrzydełka (nieważne) - zostawiłęm do sprawdzenia
dzień drugi - dzwonię - dowiaduję się, że to jednak nie skrzydełka, i nie konsola (chcieli rozbierać konsolę, bo myśleli, że coś przy włączniku - ale przecież działa).. za to informacja od mechanika: "musimy naprawić sprzęgiełko klimatyzacji"
hmmmm...
odpaliłem YT, poszukałem sprzęgiełko klimatyzacji i koleś na filmie rozbiera całą sprężarkę i takie cuda - na pewno nie byli w stanie zrobić tego na warsztacie...
pytanie: co miałem uszkodzone, że klima się włączała, ale nie wiała zimnem? mechanicy oczywiście dalej w śpiewkę, że to sprzęgiełko klimy, ale... coś mi tu nieładnie pachnie
ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 07:28
Ale szarlatani....
Już Ci mówię co i jak:
1. Popełnili błąd, jeśli układ klimatyzacji jest pusty to napełnia się go azotem i szuka nieszczelności, po napompowaniu klimy czynnikiem ciśnienie wzrasta dopiero po jej uruchomieniu, w niedziałającej jest za niskie aby czynnik szybko zwiał.
2. Sprzęgłu klimatyzacji jest w budowie proste jak cep:
Jak spojrzysz na kompresor to widzisz koło pasowe a to koło wygląda jak by trzymało się na takiej trójkątnej blaszce. Po uruchomieniu silnika przy wyłączonej klimie kręci się samo koło a ta blaszka stoi w miejscu, po odpaleniu klimy zaczyna się ta blaszka także kręcić.
Ogólnie ta blacha jest elastyczna a za kołem pasowym jest elektromagnes. Jeśli włączymy ten magnes, to blachę przyciągnie do koła pasowego które zacznie ją napędzać a ona napędza mechanizm sprężarki.
Więc samemu da się sprawdzić czy działa sprzęgło czy nie, po za tym sprzęgło może być sprawne a układ z jakiegoś powodu go nie załączać.
3. Sprawdzali Ci czy klima działa pod maszyną? Sprawdza się jakie ciśnienia generuje i do jakiś poziomów dochodzą.
4. Jeśli kompresor się uruchamia a niema ciśnienia to możliwe że zdechł.
5. Jeśli się nie uruchamia to w pierwszej kolejności do sprawdzenia błędy bo takie rzeczy jak czujniki wychodzą na nich.
[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 08:28 ]
P.S.
Chcieli Ci deskę rozdzielczą wyciągać bo inaczej nie da się tunelu powietrznego rozebrać a w nim jest nagrzewnica.
A i wymień sobie zaworki od nabijania klimy, niby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo
x.klonik - Sro Kwi 24, 2013 18:28
a cholera ich tam wie, co czarowali, jak już sobie poszedłem i nie gapiłem się na ręce.. ktoś musi zarabiać na tę bandę..
na pewno najpierw robili próżnię i sprawdzali szczelność. przytrzymali próżnię na trochę i wpuścili "coś" - myślę, że czynnik, ale nie wiem.. później się wykazał problem z chłodzeniem (powtarzam - klima się załączała, czuć było obciążenie na silniku, jak włączałem) - i dalej już sobie poszedłem, bo był fajrant a dokończyć mieli następnego dnia.. jak dzwoniłęm dowiedzieć się co - to mi powiedzieli, że sprzęgiełko klimatyzacji i będzie kosztować 150zł, a potrzebują na to 2h..
teraz klima hula aż miło.. można wódkę chłodzić.. fajnie, cieszę się.. chciałbym tylko wiedzieć, co wyczarowali - tak naprawdę - że mnie to 150zł kosztowało, a ich podobno 2h pracy..
ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 18:38
W 2h da się wyjąć kompresor i wsadzić z powrotem.
Może faktycznie był problem ze sprzęgłem kompresora, teraz już raczej zostaje gdybanie...
Ja to mam ciekawiej z klimą, ile to się namęczyłem aby w końcu się skapnąć że to normalne
Ogólnie po włączeniu klimy działa ona cały czas w tym samym poziomie, ale u mnie tak nie było... i się głowiliśmy czemu jest za niskie ciśnienie.
Zaworek rozprężny został wymieniony, nowy kompresor, szczelnie a tu dalej kaplica...
W końcu jakoś pomyśleliśmy aby podstawić dmuchawę do ogrzewania warsztatu (był to styczeń) i ooo.... ciśnienie wzrosło
A jak temperatura ustawiła się na zadaną wartość na klimatroniku to znowu spadło.
Więc ciekawa sprawa, obciążenie klimatyzacją u mnie jest zależne od zapotrzebowania na nią, jak temperatura w aucie jest bliska zadanemu to gdzieś ciśnienie zostaje popuszczane i obciążenie na kompresorze spada.
mirwin - Sro Kwi 24, 2013 19:09
kurczak napisał/a: | ten przy filtrze oleju ? troche dziwne co ma olei do klimy
[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 20:37 ]
myślałem ,ze on jest tylko do kontrolki na desce . |
Są2 czujniki. Jeden ciśnienia (to ten z deski), a drugi czujnik temperatury oleju, który wyłącza klimę jak auto za bardzo się przegrzeje. Często on pada i sprężarka się nie włącza. Wystarczy go oszukać przez odpięcie wtyczki i włożenie drucika do wtyczki i zwarcie go (oczywiście od strony silnika). Wtedy można zobaczyć czy załączy sprężarka.
Tu sobie poczytaj
kurczak - Sro Kwi 24, 2013 19:54
ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma .
ADI-mistrzu - Sro Kwi 24, 2013 20:03
Ten od ciśnienia oleju chodzi od ikonki informującej o niskim ciśnieniu w układzie smarowania?
Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji oraz (nie wiem czy wszędzie) temperatury zewnętrznej.
O reszcie czujników jakie mam w klimatroniku nie wspominam bo nie mają tutaj akurat znaczenia.
mirwin - Sob Kwi 27, 2013 08:56
kurczak napisał/a: | ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma . |
A TY masz klimatronik czy zwykłą klimę?
Podesłałem Ci link gdzie on się znajduje. U Ciebie nie ma go w tym miejscu?
kurczak - Sob Kwi 27, 2013 21:31
u mnie zwykła ,manualna
[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 22:31 ]
z tych fotek na linku wynika ,że tam dwa są przy filtrze oleju jutro bedę miał więcej czasu to poleżę pod nim ,pooglądam
ADI-mistrzu - Sob Kwi 27, 2013 21:46
mirwin, gdzie klimatronik w R400
Dopiero od R45 i to w wersja lift były.
kurczak - Nie Kwi 28, 2013 09:50
no i oglądałem z każdej strony i u mnie tylko jeden czujnik jest przy filtrze oleju
mi_sza1 - Nie Kwi 28, 2013 15:02
Od kontrolki oleju na desce jest jednopinowy czujnik. Od klimy obok dwupinowy. i idzie kabelkami do góry, (łączy sie kostką przy obudowie rozrządu z tyłu, przy pompce od EGR) wystarczy rozpiąć i zewrzec, ale nie od strony czujnika) Mam tak zrobione. Spawali mi chłodnice klimy wszystko ok a klima tez nie chciala sie wlączyć(spręzarka).
kurczak - Nie Kwi 28, 2013 18:14
właśnie zaglądałem i ten co idzie do góry od filtra to jest właśnie na 1 pin .więcej tam kabli nie ma .a koło EGR jest jakaś kostka na 3 piny. chyba poprzedni właściciel coś popi..... ,bo i ogólnie jest zaniedbany ,ale już powoli zaczynam ogarniać wszystko
|
|