Zobacz temat - [R216 Cabrio] Katalizator i stożek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 Cabrio] Katalizator i stożek


Inttruz - Czw Kwi 25, 2013 11:53
Temat postu: [R216 Cabrio] Katalizator i stożek
Witam,
Dziś odebrałem dowód rejestracyjny i zauważyłem że nie mam wbitego katalizatora co było we wcześniejszym. Od razu wpadła mi do głowy myśl żeby go wyciąć, tylko tu sie rodzi pytanie. Czy to ma jakikolwiek sens? Samochód z 95 roku więc może być w różnym stanie, a sprawdzić nie mam jak na chwile obecną.

I jeszcze jedno pytanie. Czy przy niedłubanym silniku wsadzenie stożka coś poprawi poza tym że będzie głośniejszy?

Pozdrawiam Intruz :>

ADI-mistrzu - Czw Kwi 25, 2013 11:57

Stożek nic nie daje, tylko pogorszy sytuację.
tronsek - Czw Kwi 25, 2013 12:00

Inttruz napisał/a:
Czy przy niedłubanym silniku wsadzenie stożka coś poprawi poza tym że będzie głośniejszy?
Poza tym, że będzie głośniejszy nic nie poczujesz.
Inttruz napisał/a:
Czy to ma jakikolwiek sens?
Wg mnie nie ma żadnego sensu. Po wycięciu kata często moc spada.
ADI-mistrzu - Czw Kwi 25, 2013 14:33

Chyba że katalizator został zabity sadzą, wtedy pomorze.
Inttruz - Czw Kwi 25, 2013 16:26

No właśnie co do tego to nie mam pojęcia, bo nie ma jak zajrzeć. Wg. na przyszłość jak moge sprawdzić czy jest zasyfiony?
tronsek - Nie Kwi 28, 2013 17:35

Inttruz napisał/a:
jak moge sprawdzić czy jest zasyfiony?
Trzeba go wymontować i zobaczyć czy jest jeszcze jakiś prześwit.
osarro - Sro Lip 17, 2013 21:59

Jeżeli KAT zapchany to może pomóc jeżeli ok to odpuść.
Stożek ok ale tylko w airboxie i odpowiednim dolotem - to wydatek kilkuset zlotych a za 30 zł to daruj sobie ;) ja mam wkładkę K&N i nie narzekam.

Wojtek88 - Sob Lip 20, 2013 16:22

Wycinaj śmiało, może być zatkany, z resztą katalozator dławi spaliny, usuwając go napewno spaliny szybciej będą 'wydalane'.

Po wycięciu kata możesz go sprzedać, wyjdziesz nawet na tym z lekkim '+'

osarro - Nie Lip 21, 2013 15:16

Wojtek88 napisał/a:
ycinaj śmiało, może być zatkany, z resztą katalozator dławi spaliny, usuwając go napewno spaliny szybciej będą 'wydalane'.


jeżęli zatkany to tak, jeżeli sprawny to zbyt szybkie wydalanie spalin pogorszy osiągi...w przeciwnym razie każdy kto chce mieć odejście jeździłby z rurą od pieca o przekroju 20 cm
:D
Wojtek88 napisał/a:
Po wycięciu kata możesz go sprzedać, wyjdziesz nawet na tym z lekkim '+'


jak najbardziej się zgadzam :)

Inttruz - Pon Lut 17, 2014 15:36

Postanowiłem jednak wsadzić stożek ale nie dla osiągów tylko dla dźwięku :)
I pytanko czy to wejdzie do mnie?

http://allegro.pl/stozek-...3972897883.html

Wojtek88 - Nie Mar 09, 2014 14:33

Ciężko powiedzieć, zajrzyj na civic4g fanatics, jest tam dział 'concerto' i poszukaj tematu użytkownika NoRo, on się bawił w dolotu do DOHC.

osarro napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
ycinaj śmiało, może być zatkany, z resztą katalozator dławi spaliny, usuwając go napewno spaliny szybciej będą 'wydalane'.


jeżęli zatkany to tak, jeżeli sprawny to zbyt szybkie wydalanie spalin pogorszy osiągi...w przeciwnym razie każdy kto chce mieć odejście jeździłby z rurą od pieca o przekroju 20 cm


nie zgodzę się do końca, dwa razy większe tłumiki dobre są do turbo, w jednostce wolnossącej układ wydechowy powinien stwarzać delikatne ciśnienie dla przepływających spalin. katalizatory raczej 'zabierają moc', więc usuwając je raczej ułatwimy spalinom wyjście, ale naturze nie :P

Markzo - Nie Mar 09, 2014 23:04

Wojtek88 napisał/a:
katalizatory raczej 'zabierają moc', więc usuwając je raczej ułatwimy spalinom wyjście, ale naturze nie

mocno bym polemizował :)