|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All] Ranking olejów silnikowych
violinerpl - Nie Kwi 28, 2013 13:17 Temat postu: [R All] Ranking olejów silnikowych Koledzy!
Pewnie już watek był poruszany wielokrotnie, ale do rzeczy. Stwórzmy ranking olejów silnikowych 10W40, czyli najpopularniejszych pólsyntetyków. Jakie marki polecacie. Mówcie o wadach i zaletach?
Pawkaz - Nie Kwi 28, 2013 16:16
W 216 GTi uzywałem Castrola, nie pobierało oleju, obecnie w klekocie R600 uzywam Lotosa.Ciężko jednoznacznie napisać mi , który jest najlepszy
Adsik - Nie Kwi 28, 2013 16:55
.....
leszczu - Nie Kwi 28, 2013 17:05
Ja od początku zalewam shell i jestem zadowolony.
tronsek - Nie Kwi 28, 2013 17:23
W R400 od ponad 5 lat i niemal 160.000km tylko Valvoline MaxLife 10W40. Natomiast w R216 Coupe Shell Helix 10W40
kruszan - Nie Kwi 28, 2013 21:30
w 600 Castrol Magnatec Diesel 10w40 - 50tys.
poprzednio vw polo 1.4d 15w40 - 120tys.
marcin316 - Pon Kwi 29, 2013 07:13
Ciężko powiedzieć jaka jest wiarygodność poniższych testów, ale może kogoś zaciekawią:
http://www.2112.ru/showth...%81%D0%B5%D0%BB
ArekL - Wto Kwi 30, 2013 14:18
W PoldoRoverze przez jakieś 6 lat Castrol GTX Magnatec 5W40 pełny syntetyk, później 2 lata Elf ale nie wiem dokładnie jaki, też 5W40 pełny syntetyk.
AndrewS - Wto Kwi 30, 2013 23:11
My to możemy jedynie stworzyć ranking w/g ceny, bo co więcej
Na każdym z nich silnik będzie sobie latał, gdyby po którymś sie zatarł albo szklanki zaczęły pukać, to mógłbym napisać że jest be.
Trzeba by robić jakieś bardzo dokładne pomiary zużycia silnika spalania itp.
ADI-mistrzu - Sro Maj 01, 2013 10:57
Ja teraz jeżdżę na Motul X-CESS 5W40 i przy wymianie wymieniam na ECU_NERGy, zobaczę czy jest różnica w spalaniu.
violinerpl - Pią Maj 03, 2013 13:46
Znalazłem coś takiego http://motobajery.pl/olej...tyk-p-2862.html , tylko że piszą, że to półsyntetyk, a na opakowaniu jest jak wół SYNTHETIC. Czy widział ktoś w necie to tylko w wersji półsyntetycznej? Podejrzewam, że pisanie, że to jest półsyntetyk to czysty chwyt reklamowy, a ja nie chce rozszczelnić silnika i nadal jeździć na półsyntetyku,.
Markzo - Nie Maj 05, 2013 14:27
Ja odradzam castrola, mega duzo syfu w silniku zostawia - zalepia smoka, zostaje chlew w misce, generalnie nic przyjemnego.
piotrekcrash - Nie Maj 05, 2013 15:51
GM 10W40 po 10tys wyglądał jak inne oleje po 20tys. Stanowczo nie polecam
violinerpl - Nie Maj 05, 2013 21:57
A co z tym Valvoline? Ktoś mi wytłumaczy?
Sirk - Pon Lip 01, 2013 17:51
Ja bym tak traktował z dystansem testy przeprowadzone w Rosji. Unia europejska ma dosyć duże restrykcje co do jakości, w Rosji jak by to powiedzieć, bywa różnie...
haxigi - Sro Sie 21, 2013 09:04
Na wymianie wlali mi Shella 10W40 z tej serii max hiper ultra mega itd.
Źle auto nie chodziło, ale jak wlałem Valvoline Diesel Max Life, auto stało się cichsze delikatnie i troszkę elastyczniejsze.
Również do wspomagania zalałem specjalnego valvoline i jestem bardzo zadowolony.
Od teraz każde moje auto będzie zasilane tymi preparatami.
Brt - Sro Sie 21, 2013 10:40
Cytat: | A co z tym Valvoline? Ktoś mi wytłumaczy? |
nic Ci nie rozszczelni ... możesz lać ... po prostu kiedyś to były półsyntetyki ale jak widać zmienili formułę i robia go już jako syntetyka. W każdym razie ja bym lał i się nie zastanawiał, skoro już wczesniej na nim jeźdizłeś JA wracałem z minerala na 10W40 maxlife w 2 autach i zero problemów a raczej tylko poprawa pracy silnika i żwawsze kręcenie przy odpalaniu.
falar - Czw Sie 22, 2013 12:14
Brt napisał/a: | Cytat: | A co z tym Valvoline? Ktoś mi wytłumaczy? |
nic Ci nie rozszczelni ... możesz lać ... po prostu kiedyś to były półsyntetyki ale jak widać zmienili formułę i robia go już jako syntetyka. W każdym razie ja bym lał i się nie zastanawiał, skoro już wczesniej na nim jeźdizłeś JA wracałem z minerala na 10W40 maxlife w 2 autach i zero problemów a raczej tylko poprawa pracy silnika i żwawsze kręcenie przy odpalaniu. |
To jest i zawsze był półsyntetyk, na opakownaiu widnieje sythetic blend, a nie semi synthetic.
gammathough - Nie Wrz 15, 2013 05:08
Tak z ciekawości obadałem sobie olej Valvoline i dostrzegłem na którejś aukcji w gratisie dorzucony Engine Flush- korzystał ktoś?
MatiNitro - Nie Wrz 15, 2013 10:53
gammathough, chciałem skorzystać z tego przy najbliższej wymianie oleju ale boję się że potem silnik się rozszczelni i uszczelki szlag trafi i będzie się lało. Korzystał ktoś już z tego?
zdzichu - Pią Wrz 27, 2013 10:53
Ale co ma się rozszczelnić? W 3 silnikach zmieniałem z mineralnych na pełny syntetyk (przebiegi 14-23 kkm) Zawsze silnik zaczął pracować ciszej, był bardziej elastyczny. Rok temu wymieniłem we frelku td4 z płukanką. Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków.
PitBull89 - Pią Wrz 27, 2013 22:13
Hmmm ale mam metlik po przeczytaniu tematu a akurat jestem na etapie poszukiwaniu oleju dl rovera 25 1.4 16v 2000r 95tys na blacie Valvoline 10w40 moge spokojnie wlac ?
maniaq - Sob Wrz 28, 2013 10:30
A ja z doswiadczenia powiem, ze po KAZDEJ zmianie oleju silnik pracuje nieco ciszej , lzej, bo ma nowy olej
Zeby dobrze sprawdzic dzialanie oleju, nalezaloby robic testy laboratoryjne w kontrolowanym srodowisku, bo tak w naszych starych autach, to akurat udowodni ktos ze wyciek jest wina nowego oleju, bo , np. wyplukal cos... Nie uwierze.
Imho wazne by zmieniac czesto
Ja jedyny olej ktorego nie wleje, to shell, bo kiedys zalane mialem autko i przy spuszczaniu wygladal jak brudna woda, nie mial konsystencji ani wlasciwosci "olejnych" . Nastepnie lalem dlugo Castrola Edga w dieslach i bylo ok, nawet przy spuszczaniu starego nei bylo jak z shellem.
Tyle moich doswiadczen.
Sirk - Nie Wrz 29, 2013 11:50
maniaq, a z mojego doświadczenia wynika iż olej przy spuszczaniu powinien być zabrudzony. Olej który nie usuwa nagarów jest złym olejem.
polofix - Nie Wrz 29, 2013 12:42
W moim roverku, tzn mojego ojca po kupnie olej był ciemny. A było to świeżo po założeniu gazu. Po następnych wymianach olej zrobił się coraz czystrzy. Lpg prowadzi do tego że silnik jest wewnątrz czysty i olej nie ma co wypłukać.
maniaq - Nie Wrz 29, 2013 18:14
Sirk, bardziej chodzilo mi o konsystencje - diesel zawsze po pierwszych 500 km zabrudzi olej, w benzynie dluzej jest klarowny. Chodzilo o to ze ten olej, splywal, nie zostawial zadnego "filmu olejowego" , ni byl taki ciagnacy sie jak prawdziwy olej. Czyli to byla jakas dupa nie olej, albo trafilem jakas podrubke, choc kupuje w sprawdzonych miejscach na FR-e
PitBull89 - Wto Paź 01, 2013 15:31
A co sadzicie lepiej max life 10w40 czy valvoline 10w60 co bardziej ochroni silnik ?.
Czy ta seria z linku i gratisem 1l jest ok
http://allegro.pl/valvoli...3563680995.html
Sirk - Wto Paź 01, 2013 18:53
Możesz zalac 0w40 5w40 10w40 a nigdy 10w60 bo jest za gęsty na rozgrzanym silniku i ma inne właściwości.
polofix - Wto Paź 01, 2013 19:57
Sirk napisał/a: |
Możesz zalac 0w40 5w40 10w40 a nigdy 10w60 bo jest za gęsty na rozgrzanym silniku i ma inne właściwości. |
Widziałem kiedyś w instrukcji FSO polonez z silnikiem rovera że można też lać olej 10w60 A jako uniwersalny stosować 10W40 Valvoline
Sirk - Sro Paź 02, 2013 08:34
polofix, PitBull89, ok, jeśli nie boisz się klekotu szklanek w silniku możesz zalać 10w60. Szkody Ci raczej nie wyrządzi. Może Ci trochę spalanie się zwiększyć i silnik lekko straci na mocy (nim bardziej lepki olej, tym większe opory będzie stawiał).
Ten olej ma inne właściwości lepkości, tworzy grubszą powłokę filtru olejowego, jest wytrzymalszy na pracę w wyższych temperaturach itp. dobry jest do jazdy wyczynowej, a nie codziennej.
To jest tylko moje zdanie. Nie każdy musi się z nim zgadzać. Do nowych silników zalecane są oleje klasy w30 itp. nie bez powodu. Taki olej stawia mniejsze opory, przez co silnik kręci się lżej.
Markzo - Sro Paź 02, 2013 12:20
pierwsze słysze coś takiego o 10w60, obaj z Gregiem-si jeździmy na Valvoline VR1 Racing 10W60 i motory chodzą elegancko (motory 2,0T 200KM). Cicho i równo, żadnego wzrostu spalania nie zauważyłem, Gregu dodatkowo ma zegary ciśnienia i temperatury oleju i po zalaniu Valvo 10W60 po zegarach widać znaczną róznice w stosunku do castrola - wyzsze cisznienie i nizsza temperatura.
PitBull89 - Sro Paź 02, 2013 14:24
Postanowione kupilem dzis valvoline maxlife 10w40 jak zmienie napisze jaki efekt . Dzieki za pomoc
polofix - Sob Paź 19, 2013 19:13
[My tu piszemy żeby olej wymieniać coraz częściej, niektórzy piszą o 8 tys km, a tu mój kolega po 2,5 roku jazdy i ponad 70 tys km wymienił w końcu olej [Vectra 2,0 dti]. Nawet nie pamięta jaki lał. Castrol magnatec i chyba 5W40 . W tym czasie dolewał kilka razy po litrze 10W40. Jestem w szoku że silnik mu się nie zatarł. Ma na budziku ponad 300tys. i ciężką nogę.
Misiek620i - Pon Paź 28, 2013 09:56
Panowie ja do swojego R620 si miałem zalany Mobile 15w40. Sprzedawca zapewniał mnie że olej świeżo wymieniony na bagietce sprawdzalem niby ok ale wiadomo jak to ze sprzedawcami ... Widze że w postach przewija sie tylko 10w40 czy to spora różnica i gdybym chciał zmieniać olej to na jaki ? Czy ew ten jest ok a tylko robić dolewke ?
gammathough - Sro Gru 18, 2013 09:28
Przyszedł i czas na wymianę oleju u mnie- z racji dość pochlebnych opinii dot. Valvoline zdecydowałem się na wybór tego producenta.
Teraz następuje pytanie- jaka jest różnica między Maxlife, a Durablend?
Maxlife teoretycznie jest dedykowany do motorów o przebiegu powyżej 100k (naturalnie taki mam), natomiast DuraBlend do krótkich cyklów przejazdowych (u mnie przeważają).
W tej chwili w motorze jest Castrol 10W40.
tronsek - Pią Gru 20, 2013 19:56
gammathough napisał/a: | do krótkich cyklów przejazdowych (u mnie przeważają). | W takim razie ja bym wybrał DuraBlend.
|
|