|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek?
gammathough - Sro Maj 01, 2013 23:20 Temat postu: [MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek? Dzisiaj wracając z Chorzowa zaczął się problem z układem kierowniczym. Ni stąd, ni zowąd, kręcenie kierownicą stało się diablo trudne, ponadto chodziła skokowo (skręcanie samochodu wyglądało tak samo).
Z lewej strony (tam gdzie jest rozrząd i pasek wielorowkowy tudzież coś w tym stylu) przez chwilę były przeraźliwe piski, jednak po chwili ustały.
Problem jednak pozostał.
Poziom płynu w zbiorniczku wspomagania ok, za to przysłuchując się miejscu, gdzie zasuwa pasek usłyszałem szurgot (łożysko?) i mam dziwne wrażenie też, że jak by chodził wolniej.
Po zgaszeniu silnika sprawdziłem napięcie i wydawało mi się stosunkowo luźne (nie mam punktu porównania).
Z czym mam jechać teraz do mechaniora i w jakie części ew. się zaopatrzyć?
Pozdrawiam
sTERYD - Sro Maj 01, 2013 23:35
jak dobrze kojarzę, tam masz jeden pasek wieloklinowy dla pompy wspomagania i alternatora więc jak alternator chodzi, to pasek wydawałoby się, ze jest ok. Przyjrzyj się napinaczowi, Czy łożysko w rolce się nie rozleciało, spróbuj zdjąć pasek i pokręcić ręką za koło pompy wspomagania. Powinno się dać bez problemu wolno pokręcić, a opór zdecydowanie rośnie jak się próbuje przekręcić szybko. Jeśli nie dasz rady pokręcić, to pewnie pasek się ślizga po rolce pompy, stąd ten pisk.
gammathough - Czw Maj 02, 2013 12:18
To będzie wymagało zdjęcia koła, gdyż tam dostęp jest naprawdę kapiasty. Dzwoniłem dzisiaj do Szylozbi i jutro ogarniemy sprawę na ile pogoda pozwoli. Bladź, bladź, bladź
szylozbi - Czw Maj 02, 2013 19:02
Poczytałem trochę o takich przypadkach jak twój:
http://www.a4club.pl/index.php?topic=6383.0
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1986376.html
Przyjedź to zobaczymy.
gammathough - Czw Maj 02, 2013 21:11
No kolorowo się to nie przedstawia... Ale żeby tak nagle szlag trafił układ kierowniczy lub wspomaganie? Coś mi tu nie pasuje...
szylozbi - Czw Maj 02, 2013 22:20
Układ kierowniczy jest mało prawdopodobny, raczej pewnie pompa wspomagania. Szkoda, że dziś nie mogłeś wpaść bo po południu dużo nie padało. Masz taki dźwięk jak na tym filmiku?
http://www.youtube.com/watch?v=QuoXeIWVI_Q
Sprawdzimy jeszcze to:
http://forum.roverki.eu/v...mpa+wspomagania
Wariant najbardziej optymistyczny to wymiana płynu wspomagania na nowy, więc może nie będzie tak źle.
gammathough - Czw Maj 02, 2013 22:24
Zrobiłem sobie przed chwilką małą przejażdżkę- do objawów można zaliczyć lampkę aku, więc winowajcą jest bankowo pasek lub napinacz.
Na filmiku kółka idą w miarę szybko- u mnie to są takie szybkie przeskoki, nie ma jednostajnej prędkości na luzie i tych 700 obrotach silnika.
sTERYD - Czw Maj 02, 2013 22:25
no to nie jeździj tak za dużo, bo jak napinacz się posypał i pasek stoi, to możesz spalić auto
gammathough - Czw Maj 02, 2013 22:30
No jakoś będę się musiał do mechanika polecanego przez Zbyszka doturlać, a to, cholera, niemalże drugi koniec miasta
sTERYD - Czw Maj 02, 2013 23:24
utnij pasek. Pompa wody i tak nie chodzi
gammathough - Czw Maj 02, 2013 23:32
A co z aku?
sTERYD - Pią Maj 03, 2013 00:06
skoro kontrolka się świeci, to i tak nie ma ładowania z altka naładuj i dojedziesz. Tylko uważaj, bo wspomagania hamulców też nie masz. No i oczywiście obserwuj temperaturę płynu. Mało prawdopodobne w dieslu, ale jak się zacznie podnosić to daj mu odpocząć
gammathough - Czw Maj 09, 2013 16:47
Wczoraj odstawiłem samochód do mechaniora, dzisiaj odebrałem.
Nabyłem napinacz Dassel za 225 zł z przesyłką, za wymianę wraz z paskiem i klockami hamulcowymi (od miesiąca je miałem wymienić bo piszczało) zapłaciłem 150 zł.
A stary napinacz to miał pęknięcie przez całą tylną ściankę obudowy
|
|