|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow
daniels1506 - Nie Maj 19, 2013 13:48 Temat postu: [R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow Sprawa wygląda tak, że dzisiaj "grzebiąc" trochę w moim Roverku zauważyłem dwie kostki, które nie są nigdzie podłączone, a pasują do dwóch wolnych "gniazdek". Mam pytanie czy one powinny być odłączone czy nie? I za co odpowiadają te dwie kostki?
Z góry dzięki
[ Dodano: Nie Maj 19, 2013 14:48 ]
Koledzy pomóżcie, bo nie wiem czy wpiąć te wtyczki czy nie, a boje się, że coś się zepsuje
Marrkus - Sob Maj 25, 2013 07:59
To jest od immo - jedna kostka idzie jeśli dobrze pamiętam do stacyjki (jest tam pętla indukcyjna) a druga do ECU. jeśli chodzi ci auto bez tego tzn że masz odłączone immo
Sabz - Sob Maj 25, 2013 09:04
Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO
Pawkaz - Sob Maj 25, 2013 12:25
Z tego co pamietam, to temat był bardziej juz opisywany.
Ja także mam jakies kostki nie podłączone.
daniels1506 - Sob Maj 25, 2013 19:18
Nie wiem czy to seryjna centralka czy nie. Jak je podłączyłem to zaczął na desce migać zielony kluczyk, jak odpaliłem silnik to dalej miga, a powinien zgasnąć z tego co mi się wydaje. Coś pewnie jest nie tak tylko pytanie co. A w nawiasie pytając nie mam centralnego...w każdym modelu był centralny zamek czy w niektórych wersjach go nie było? Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
Marrkus - Nie Maj 26, 2013 16:18
To co opisujesz to jednoznaczny sygnał że ktoś kiedyś miał problem i załatwił go kilofem - nie widział gdzie stuknąć to walił gdzie popadnie. Każda 600-tka czy z przd liftu czy poliftowa miała alarm, centralny zamek z pilotem i immo. Immo w pierwszych modelach, tych z pilotem na podczerwień jednoprzyciskowych było połączone z alarmem i centralnym - tzn z puszki w bagażniku szedł sygnał do ecu że można odpalić i samochód odpalał. Działanie tego immo było nieco zbliżone do tych montowanych w mniejszych roverach (100, 200, 400, MGf ale również i LR Freelander) - chodź tam montowany był system LUCAS-a (W R600 zawsze było Valeo). Polegało ono na tym że aby uzbroić immo należało zamknąć auto z pilota -wówczas załączała się pełna ochrona i alarm i centralny i immo - jeśli otworzyło się z kluczyka nie można było uruchomić silnika tylko odzywał się klakson było trzeba otworzyć pilotem by można było uruchomić silnik. w nowszych modelach (tych z grubymi kluczykami i zieloną kontrolką z kluczykiem na obrotomierzu (immo)) immo jest już całkowicie oddzielone od alarmu i centralnego zamku. Immobilizer jest oparty o kluczyk z transponderem, pętla indukcyjna przy stacyjce "szczytuje" dane z kluczyka i przekazuje dalej do ecu i wówczas można dopiero odpalić auto. Alarm z centralnym tylko zabezpiecza auto przed dostaniem się do środka. Jeśli ci nie dział centralny to musisz jeszcze sprawdzić czy centralka w bagażniku też przypadkiem nie jest odłączona
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 17:18 ]
Sabzu napisał/a: | Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO |
To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo
Wygląda jakoś znajomo:
karol6376 - Nie Maj 26, 2013 16:28
Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta.
Sabz - Nie Maj 26, 2013 17:04
Marrkus napisał/a: | [ Dodano: Nie Maj 26, 2013 17:18 ]
Sabzu napisał/a: | Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO |
To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo. |
Chodziło mi o to, że w moim R 200 jest ich o wiele więcej. Sam wyjaśniłeś, że 600 miały centralki Valeo, a reszta Lucasa. Taka odpowiedź zaspokaja moją niewiedzę. Obyłoby się bez ironii o dysku twardym
Marrkus - Nie Maj 26, 2013 20:55
Sabzu napisał/a: | Obyłoby się bez ironii o dysku twardym |
są tez dyki twrade SATA gdzie jest ledwie kilka pinów - tak na serio nie maiło być ironicznie -przepraszam. Tak jak pisałem w systemach Lukas-a immo, alarm, centralny siedziały w jednym miejscu to i wtyczka większa...
karol6376 napisał/a: | Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta. |
Ale taki kluczyk da się bez problemu dorobić - w środku siedzi transponder PCF7931XP/C - co prawda oryginał philipsa już nie jest produkowany ale są zamienniki czy to dokładnie o takim samym nr produkcji chińskiej bądź następca PCF7935AS - ponoć nawet domowym sposobem da się zbudować programator by sczytać i zaprogramować .
link na start
transpondery
Koszt w punktach dorabiania kluczy około 200pln
Prawdopodobnie ucięcie któregoś kabla przy ecu też pomaga (wyłącza immo) ale nie wiem czy na pewno - zaraz poszukam wątku na ten tema -coś tam było na temat immo w dieslu
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 21:55 ]
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
daniels1506 - Nie Maj 26, 2013 21:28
A gdzie dokładnie znajdę tą centralkę w bagażniku? No właśnie zdziwiłem się, że mam dwa piloty, każdy po dwa guziki ale nic się nie dzieje jak nacisnę którykolwiek guzik. Chyba będzie łatwiej jak pojadę do jakiegoś szpeca od zamków i alarmów. Jeśli znacie jakiegoś dobrego w Warszawie to chętnie skorzystam.
Sabz - Nie Maj 26, 2013 21:37
Gdzieś po boku? Czytałem kiedyś że centralka w bagażniku chyba powinna być po prawej stronie za obiciem (tym materiałem ^^). Jak nie to po lewej.
Nie pamiętam w którym R tak jest. Jeżeli się mylę to przepraszam.
daniels1506 - Pon Maj 27, 2013 18:43
Jutro poszukam Dzięki wielkie
[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 19:43 ]
Dzisiaj znalazłem skrzynkę od centralnego i były wypięte dwie kostki, jak wcisnąłem je to nic się nie wydarzyło, centralnego dalej nie ma. Jakieś pomysły?
Sabz - Pon Maj 27, 2013 19:04
Zobacz bezpiecznik od centralnego.
daniels1506 - Pon Maj 27, 2013 20:46
Ok, dzięki jutro wszystko sprawdzę. Bo rozumiem, że jeśli immo jest wyłączone to centralny i tak powinien działać?
Sabz - Pon Maj 27, 2013 20:57
Centralka powinna działać, chyba że ktoś uje**ł gdzieś wszystkie kable.
daniels1506 - Wto Maj 28, 2013 09:27
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (pod maską i obok lewej nogi kierowcy) i każdy cały. Chyba bez majstra się nie obejdzie.
|
|