Zobacz temat - [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.

BigBoyPL - Nie Cze 16, 2013 18:42
Temat postu: [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
Ostatnio przeglądając sobie na znanym serwisie aukcyjnym różne części do R natrafiłem się na coś co mnie zaciekawiło a mianowicie moim oczom ukazała się uszczelka pod głowicę do KV6. Jak wiadomo to głowica jak i blok między KV6 a K praktycznie wcale się nie różnią oczywiście po za tym że tam jest 3 tłoki i w 2 stronach ;]
Ale tak samo są tuleje, oraz taka sama technologia wykonania wszystkich elementów.
Zresztą można to zobaczyć :
Głowice:


Bloki:

Czyli jak widać praktycznie takie same.
Natomiast różnica jest w uszczelkach:


Jak widać KV6 mają pełne wycięcia na kanały chłodzące, w porównaniu z nimi w K serii są tylko małe kropki.
Teraz pytanie co się stanie jeśli wytniemy w uszczelce takie wielkie dziury ?

ADI-mistrzu - Nie Cze 16, 2013 19:45

Też ciekaw jestem, ale też mam pytanie: z czego jest uszczelka w KV6? I widać że ma jak by tłoczenia, w niektórych miejscach jest grubsza.

Nie jest ona przypadkiem metalowa pokryta cała silikonem a w miejscach styku silikon jest grubszy?

Jak w ogóle z wytrzymałością uszczelek w KV6? Nie słyszałem jeszcze o jakiejś awarii.

[ Dodano: Nie Cze 16, 2013 20:45 ]
Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę.

BigBoyPL - Nie Cze 16, 2013 21:36

Z tego co wyczytałem to jest to wielowarstwowa uszczelka nowego typu prawdopodobnie z takiego samego materiału jak ta z K4.
Uszczelka starego typu do KV6 wygląda tak :

Jak widać i tak ma większe pola w tych kanałach ale mniejsze niż te z nowego typu także widać że nie bez powodu to tak zrobili. Jak widać nowa została powiększona, jest bardziej prostokątna, nie ma tych rogów.

ADI-mistrzu - Nie Cze 16, 2013 21:54

Trzeba by zobaczyć czy w głowicy te kanały wodne łącza się między sobą, ale tak czy siak chyba bym zaryzykował i powiększył te otwory.
leszczu - Pon Cze 17, 2013 11:46

ADI-mistrzu napisał/a:
Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę.

Stary typ, ale wzmacniany.

BigBoyPL, a jak długimi śrubami są skręcone kv6 ?

BigBoyPL - Pon Cze 17, 2013 13:35

W KV6 szpilki wchodzą pod kątem, i mają gwint w bloku dlatego nie muszą przechodzić przez cały silnik. Po zdjęciach z neta można stwierdzić że długość szpilek z kv6 to połowa długości szpilek z k4 także jak najbardziej cenna uwaga ;]
Zapewne ktoś kto rozkładał oba silniki podał by jeszcze jakieś różnice.