|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
BigBoyPL - Nie Cze 16, 2013 18:42 Temat postu: [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6. Ostatnio przeglądając sobie na znanym serwisie aukcyjnym różne części do R natrafiłem się na coś co mnie zaciekawiło a mianowicie moim oczom ukazała się uszczelka pod głowicę do KV6. Jak wiadomo to głowica jak i blok między KV6 a K praktycznie wcale się nie różnią oczywiście po za tym że tam jest 3 tłoki i w 2 stronach
Ale tak samo są tuleje, oraz taka sama technologia wykonania wszystkich elementów.
Zresztą można to zobaczyć :
Głowice:
Bloki:
Czyli jak widać praktycznie takie same.
Natomiast różnica jest w uszczelkach:
Jak widać KV6 mają pełne wycięcia na kanały chłodzące, w porównaniu z nimi w K serii są tylko małe kropki.
Teraz pytanie co się stanie jeśli wytniemy w uszczelce takie wielkie dziury ?
ADI-mistrzu - Nie Cze 16, 2013 19:45
Też ciekaw jestem, ale też mam pytanie: z czego jest uszczelka w KV6? I widać że ma jak by tłoczenia, w niektórych miejscach jest grubsza.
Nie jest ona przypadkiem metalowa pokryta cała silikonem a w miejscach styku silikon jest grubszy?
Jak w ogóle z wytrzymałością uszczelek w KV6? Nie słyszałem jeszcze o jakiejś awarii.
[ Dodano: Nie Cze 16, 2013 20:45 ]
Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę.
BigBoyPL - Nie Cze 16, 2013 21:36
Z tego co wyczytałem to jest to wielowarstwowa uszczelka nowego typu prawdopodobnie z takiego samego materiału jak ta z K4.
Uszczelka starego typu do KV6 wygląda tak :
Jak widać i tak ma większe pola w tych kanałach ale mniejsze niż te z nowego typu także widać że nie bez powodu to tak zrobili. Jak widać nowa została powiększona, jest bardziej prostokątna, nie ma tych rogów.
ADI-mistrzu - Nie Cze 16, 2013 21:54
Trzeba by zobaczyć czy w głowicy te kanały wodne łącza się między sobą, ale tak czy siak chyba bym zaryzykował i powiększył te otwory.
leszczu - Pon Cze 17, 2013 11:46
ADI-mistrzu napisał/a: | Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę. |
Stary typ, ale wzmacniany.
BigBoyPL, a jak długimi śrubami są skręcone kv6 ?
BigBoyPL - Pon Cze 17, 2013 13:35
W KV6 szpilki wchodzą pod kątem, i mają gwint w bloku dlatego nie muszą przechodzić przez cały silnik. Po zdjęciach z neta można stwierdzić że długość szpilek z kv6 to połowa długości szpilek z k4 także jak najbardziej cenna uwaga
Zapewne ktoś kto rozkładał oba silniki podał by jeszcze jakieś różnice.
|
|