Zobacz temat - [K-Series] Głowica VCC ->1.6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [K-Series] Głowica VCC ->1.6

kezmanq - Pon Lip 22, 2013 17:34
Temat postu: [K-Series] Głowica VCC ->1.6
Uprzedzam, że pytam czysto teoretycznie (dla zaspokojenia własnej ciekawości) bo nie znalazłem żadnych informacji na temat.

Czy jest możliwe włożenie głowicy z VCC do 1.6 ? Jeśli tak to czy jest to bardzo skomplikowane ?

rafalrz1989 - Pon Lip 22, 2013 18:02

Jest mozliwe.

Tylko do 1.4 nie siądzie podobno, bo za wąskie cylindry.

A czy trudno... Zależy co dla kogo jest trudno :P napewno głowica i komplet elektroniki, a czy coś jeszcze... wyjdzie w trakcie ;)

Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.

BigBoyPL - Pią Sie 16, 2013 18:23

Jak nie będziesz miał kompa od VVC z wiązką do VVC to nie będziesz miał zmiennych faz i ciekawe wtedy czy odcięcie będzie przy 7000 czy jak w VVC z odpiętą wtyczką przy 5500 ;]
Do 1.6 pasuje a do 1.4 już nie bo tuleje po pierwsze troszkę wystają a po drugie są grubsze przy takiej samej średnicy zewnętrznej więc zawór przy otwarciu uderzałby w tuleję.

Niektórzy modderzy robią taki myk z głowicą, dodatkowo wywalają zmienne fazy poprzez taką specjalną niebieską zaślepkę i dzięki temu zyskują po pierwsze większe zawory, po drugie możliwość ręcznej regulacji na stałe kąta gdzie był wałek z vvc.

MultecFSO - Pią Sie 16, 2013 22:14

Ta zaślepka wcale nie musi być niebieska, zależy jaki kolor Ci pasuje, bo to tylko anodowane aluminium. One zaślepiają tylko "puste" miejsce po młynkach i HCU.
Tu chodzi o samą średnicę zewnętrznych czopów wałków ssących w VVC, przez co zastosowanie zwykłego "sztywnego" wałka ze zwykłej czapki nie jest możliwe.

Będzie miał normalnie do 7000, bo przecież to sterownik od VVC tylko tak ma. Bez elektroniki z VVC to raczej działać nie będzie, chyba, że zablokuje się VVC i usunie sterowanie olejem.

Tuleje mają wystawać w każdej K-Serii. Chodzi tylko o grubość tulei.

dawidd - Nie Sie 25, 2013 15:40

rafalrz1989 napisał/a:
Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.

Jest gdzies na forum opis tego, masz jakieś fotki? Głowice przerabiałeś oryginalna czy coś innego?

rafalrz1989 - Pon Sie 26, 2013 12:52

dawidd napisał/a:
rafalrz1989 napisał/a:
Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.

Jest gdzies na forum opis tego, masz jakieś fotki? Głowice przerabiałeś oryginalna czy coś innego?

Nie opisywałem na forum. Przerabiali mi zwykłą głowicę z 1.4.

dawidd - Pon Sie 26, 2013 13:20

glowice z 1,4 posadziles na blok 1,6? To chyba spore te przerobki musialy byc? Nie masz jakis fotek? Walki od vcc podeszły bez przeróbek czy tez coś bylo trzeba robic?
BigBoyPL - Pon Sie 26, 2013 20:12

A jaka jest według ciebie różnica w głowicy 1.4 i 1.6 ?
flapjck1 - Pon Sie 26, 2013 21:48

glowica nowszego typu z 1,4 jest identyko z ta co jest w 1,6/1,8

tylko najstarsze miały wyraźnie mniejsze kanaly dolotowe

tylko glowica w mg tf w wersji 135KM miała obrobione gniazda zaworowe i zawory lepiej ( o ile dobrze pamiętam )

rafalrz1989 - Wto Sie 27, 2013 12:11

dawidd napisał/a:
glowice z 1,4 posadziles na blok 1,6? To chyba spore te przerobki musialy byc? Nie masz jakis fotek? Walki od vcc podeszły bez przeróbek czy tez coś bylo trzeba robic?

Chyba nie widziałeś nigdy tych głowic, ani nie czytałeś forum, skoro nie wiesz, że to takie same głowice...

Fotki może jakieś by się znalazły, ale po co ? I tak Ci nie pomogą przy przeróbce. Mi też nikt nie udzielił nigdy sensownej odpowiedzi na temat tego czy przeróbka jakiej dokonałem będzie trwała, czy przyniesie jakieś efekty, które będą warte zainwestowanej kasy.

Wałków od VCC nie montowałem, nie wiadomo mi też nic na temat istnienia takowych. Doedukuj się zanim zaczniesz o coś pytać...

Montowałem za to wałki od VVC, 2 sztuki wydechowe. W głowicę wchodzą bez problemu, ale żeby silnik na nich odpalił to nie koniec przeróbek.

Koszty takiej operacji... Około 1200-1400zł za zrobienie głowicy (niektórzy krzyczeli mi około 2500zł) + około 500-600zł za wałki, zależy jak trafisz (i czy wogóle trafisz).

Do tego uszczelka głowicy, szpilki, rozrzad, simmeringi, uszczelka pokrywy zaworów... Ja wymieniłem też komplet hydropopyhaczy, także 2500zł jak nic poszło, a jeszcze trzeba zrobić wydech, dolot oraz wystroić to, żeby wykorzystać pełny potencjał silnika.

Planuję osiągnąć około 140KM z tego ulepa, co wyjdzie to się okaże. Póki co fabryczny wydech w Polonezie blokuje możliwości tego silnika.