|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [Rover 45/MG ZS] Lampy soczewkowe
Markzo - Nie Sie 25, 2013 14:29 Temat postu: [Rover 45/MG ZS] Lampy soczewkowe Witam!
Czy byliby tutaj jacyś chętni na lampy soczewkowe do Rovera 45/MG ZS? Chodzi o 1 lub 2 soczewkowe reflektory (soczewka do świateł mijania i/lub świateł drogowych) z gładkimi kloszami (mijania, drogowe i kierunkowskazy). Soczewki na żarówki H7, czyli tak jak seria Byliby jacyś zainteresowani?
ADI-mistrzu - Nie Sie 25, 2013 14:51
Rzecz jasna przedlift ?
Markzo - Nie Sie 25, 2013 15:07
Przedlifty rozbierałem wiele razy i z nimi nie ma problemu, jakby ktoś mi dostarczył uszkodzonego polifta na testy to łaj not
haxigi - Nie Sie 25, 2013 15:11
szkoda że nie przeróbka do 400. Za +- 200zł wiem gdzie w Poznaniu mogą zrobić 2 lampy na soczewkę do D2S albo H7
Markzo - Nie Sie 25, 2013 15:14
Przecież do 400 bardzo łatwo soczewki zrobić do ZS/45 nie jest to realne za 200zł niestety
kezmanq - Nie Sie 25, 2013 15:19
macie jakieś foty jak wygląda soczewka w 400 ?
Remigiusz - Nie Sie 25, 2013 19:30
Markzo, Ja był bym chętny na taki zestaw. Tylko ze z polifta klosza się nie wsadzi Będziesz polerował szkło czy jak to ma wyglądać Marek
slax - Nie Sie 25, 2013 20:39
kezmanq, zobacz w moim garażu na r 400
haxigi - Nie Sie 25, 2013 21:34
slax,
jak dla mnie 400 na soczewce jest bardzo "si"
Samemu robiłeś czy dałeś do zrobienia?
bioly - Pon Sie 26, 2013 13:19
slax napisał/a: | kezmanq, zobacz w moim garażu na r 400 |
Niestety ale nie widze tam takiego
kezmanq - Pon Sie 26, 2013 13:25
http://forum.roverki.eu/g...hicle&CID=12816
slax - Pon Sie 26, 2013 20:01
haxigi, samemu, samemu, nawet gdzieś tu na forum opisywałem troszeczkę, generalnie w R400 to nic trudnego. a kosztowało mnie może 100 zł
madmips - Wto Sie 27, 2013 11:57
brzmi intrygująco, po lifcie jaką fotę masz? Ile taki zabieg kosztuje?
kzrr - Wto Sie 27, 2013 17:25
Ja bym się wstępnie pisał - Markzo, jakie koszty przewidujesz na przerobienie całego zestawu ?
Markzo - Wto Sie 27, 2013 17:38
w czwartek będę miał lampy, zacznę ogarniać szkła - polerka to największy kłopot. Jak się wszystko uda i wypali, napiszę przewidywane koszta i czas
kzrr - Wto Sie 27, 2013 18:05
Sam całą przeróbkę bedziesz robił ?
Markzo - Wto Sie 27, 2013 18:34
tak, od a do z
Kasa313 - Sro Sie 28, 2013 07:14
Ja oddałem moje od R75 i za 540zł mam obydwa szkła wypolerowane, sklejone i zamontowana soczewka. Efekt wydawało mi się, że będzie "bardzo kocham czekolade" na całego, ale po montazu bajka. Stwierdzam, że zacznę to robić sam, bo to jest naprawde easy!
nie używaj wulgarnych słów pzdr Rap
maniu48 - Sro Sie 28, 2013 17:03
Ciekawy jestem efektu
Kozik - Czw Sie 29, 2013 08:28
to kiedy zakładamy?
van-reiv - Czw Sie 29, 2013 10:52
A jakiś tutorial gdzieś jest co i jak porobić - bo miałem soczewki w poprzednim aucie i efekt mi się podobał, to może i w R45 dałoby radę popracować nad tym
Markzo - Czw Sie 29, 2013 12:31
nie ma czegoś takiego, mam pewien autorski pomysł i będę go wdrażał
gammathough - Sob Sie 31, 2013 13:12
Jestem bardzo ciekaw efektów. Pokażcie fotki po skończonej robocie. Jeśli będzie to wyglądało tak zajebiście jak sobie wyobrażam to będzie tylko:
Markzo - Sob Sie 31, 2013 14:44
Jak na razie lampy rozberane i pomierzone, wbrew pozorom troche miejsca jest Ryfle na światłach drogowych są płytkie, na mijania koło kierunkowskazu głębsze, ale nie ma tragedii
maniu48 - Nie Wrz 01, 2013 11:47
Kurde doczekać się nie mogę
Kozik - Nie Wrz 01, 2013 13:21
maniu48, przecież Ty polifta masz
Markzo - Nie Wrz 01, 2013 13:27
Koziken... toż to przedlift
maniu48 - Nie Wrz 01, 2013 16:00
To jest przedlift z poliftowym silnikiem, środkiem , felami i instalacja oraz hamulcami z ZRa.
Raptile - Nie Wrz 01, 2013 17:29
składak tak zwany
Kozik - Nie Wrz 01, 2013 18:28
Raptile napisał/a: | składak tak zwany |
sklejak
gammathough - Pon Wrz 02, 2013 09:34
Markzo, nie było by problemu gdybyś miał do zrobienia lampy angielskie? Nie widzi mi się pozbawianie swojego samochodu oczu na tydzień
Markzo - Pon Wrz 02, 2013 10:34
Ja sam na anglikach ćwicze ten temat
gammathough - Pon Wrz 02, 2013 11:02
O, gites
angliki z białymi kierunkami są tanie
Bo jak patrzyłem na alledrogo europejskie to myślałem że padnę...
Druga sprawa- jak to wygląda pod kątem prawnym/legalności?
redcloud - Pon Wrz 02, 2013 20:03
Nie wygląda brak homologacji na soczewy przecież. Był zdaje się jakiś temat na forum. Policja się nie przywali ani diagnosta dopóki będzie poziomowanie i spryskiwanie (przy xenonach). Dopiero przy dzwonie mogą być jaja z ubezpieczycielem. Dobrze mówię koledzy?
Remigiusz - Pon Wrz 02, 2013 20:15
redcloud, Czemu soczewka dalej będzie na zwykłą żarówkę H7 wiec homologacji nie traci się.
To nie będzie transformersa na HID tylko na zwykła soczewkę która jest konieczna przy polerowanym szkle. Bez tych ryflowań i bez soczewki nie będzie nic widać na drodze, bo strumień nie będzie skupiany tam gdzie trzeba.
slax - Pon Wrz 02, 2013 21:46
Remigiusz napisał/a: | redcloud, Czemu soczewka dalej będzie na zwykłą żarówkę H7 wiec homologacji nie traci się. |
traci się traci, każda ingerencja w reflektor wiąże się z utrata homologacji, inna sprawa że jak włozymy soczewke i H7 to policja sie raczej nie przyczepi, bo przecież nie mają w głowach w jakim aucie jakie siedza lampy, ale tak jak kolega napisał w razie dzwona jak drugi kierowca będzie kumaty i się wpatrzy to mogą byc jaja
gammathough - Pon Wrz 02, 2013 22:37
Jakie są potencjalne konsekwencje, slaxu?
Odebranie dowodu, prawa jazdy czy większy beret?
slax - Wto Wrz 03, 2013 09:26
gammathough, Myślę że w najlepszym przypadku odebranie DR i zakaz dalszej jazdy, najgorzej to chyba mandat. IMHO sprawa wygląda podobnie jak w przypadku przyciemnianych szyb z przodu, dymionych tylnych lamp itd.
Ale nie popadajmy w skrajności, ja miałem w R400 soczewki zamontowane + h7 świeciło to dużo ładniej niż OEM lampa, a z zewnątrz i pod maską nie było widać że coś jest modzone. Ja uważam taki przeróbki za jak najbardziej słuszne (nie mówię o chińskich ksenonach), jak ktoś z głową zamontuje dobre soczewki, to efekt jest taki że reflektor świeci nam dużo lepiej, w projektorach soczewkowych snop światła __/ __/ jest dużo lepiej kierowany niż w "naszych" reflektorach z ryflowanym szkłem oraz nawet reflektorach w technologii FF, ale pamiętajmy że soczewki mają też swoje wady... np. świecą "słabiej" dlatego że część światła zabierana jest przez metalową przysłonę, wiec nie wszystko trafia na drogę, a także, słabiej oświetlane są znaki drogowe itp, a to właśnie przez to że snom światłą jest precyzyjniej kierowany i mniej światła ucieka na "boki".
Nie mniej jednak w moim przypadku projektory soczewkowe + dobrej klasy żarówki H7 dały zadowalający mnie efekt, także polecam taką przeróbkę, ale z głową ale kolega Markzo ma głowę na karku i na pewno dokona modyfikacji jak należy. także czekam na efekty.
Zastanawiałem się nawet czy nei wrzucić soczewek do kupety, ale jej chyba nie przystoi
gammathough - Sob Wrz 07, 2013 12:20
Mi bardziej w sumie zależy najbardziej na gładkich szkiełkach reflektorów, od razu samochód będzie wyglądał na znacznie młodszy
Kasa313 - Nie Wrz 08, 2013 14:18
Wiecie co ? Wtrącając się jeszcze do tematu przerabiana lamp/odbierana DR.
Czytałem już 3 miliony postów o niemontowaniu zestawów HID pewnie 95% z nich pisały osoby, który nigdy w życiu xenonu nie montowały. Historie o niepodbiciu przeglądu itp.
Jasne, że jeśli złapie Cię policja, a ktoś walną xenon jak spawarka za czasów PRL + nie zapłacił nawet 10zł za wyregulowanie reflektorów W ASO to nie ma co się dziwić.
Ja przerobiłem lampy w TCM MC, jedna już przyszła, zamontowałem i jeżdżę z 1 taką drugą starą i POLICJA mnie nie łapie mimo, że miałem już kontrolę. Lampa ustawiona w ASO nikogo nie oślepia mimo żarówek Philips Diamond Vision (DO NOT FOR USE IN USA AND EUROPE) również nie miałem problemów.
Reasumując jeśli szkło będzie ładnie wypolerowane, a żarówka nie będzie na nikogo bardzo zwracać uwagę to jedyny efekt jaki może być to efekt zazdrości innych posiadaczy Roverków bez tego bajeru ! Naprawdę kończcie ten projekt i wyposażcie każdy samochodzik w te piękne lampy !
Markzo - Czw Wrz 12, 2013 08:50
Fotki ze wstępnych przymiarek:
Tak by to mniej więcej miało wyglądać w przypadku świateł mijania, oczywiście nic nie jest pomalowane jeszcze, bo to najmniejszy problem.
Teraz najważniejsza sprawa - światła drogowe. Przy ostrej modyfikacji odbłyśnika soczewka wejdzie, powinna się nawet zmieścić przy pasku osprzętu w przypadku R/MG z motorem diesla. Jednak czy ktoś wie, jak rozkłada się światło w normalnym odłbyśniku z ryflowanym szkłem? bo nie wiem, czy wsadzenie drugiej zwykłej soczewki h7 to dobry ruch - czy nie zginą dobre "długie" światła? czy ktoś wie, czy są specjalne soczewki do świateł drogowych?
Druga rzecz, pojawił się problem z samymi soczewkami - ciężko jest kupić np 10 takich samych więc pewnie każdy komplet lamp będzie wyposażany w to co jest dostępne
maniu48 - Czw Wrz 12, 2013 09:50
a będzie możliwosc wyboru soczewki?? czy wiadomo już jaka cena?? co do świateł drogowych-ja zostawiłbym tak jak jest czyli z ryflowaniem. a jak one świecą po zeszlifowaniu ryflowania??
Markzo - Czw Wrz 12, 2013 11:14
maniu48 napisał/a: | a będzie możliwosc wyboru soczewki?? |
najchętniej widziałbym to tak, że zainteresowany wybiera sobie soczewkę z allegro czy sklepu i ją kupuje, wtedy montuje dokładnie to co chce kupujący.
maniu48 napisał/a: | czy wiadomo już jaka cena?? |
Nie, jeszcze o tym nie myślałem, na razie chce to poskładać do kupy i odpalić na aucie.
maniu48 napisał/a: | o do świateł drogowych-ja zostawiłbym tak jak jest czyli z ryflowaniem |
Zrobię prosty eksperyment - pomaluje odbłyśnik drogowych czarnym połyskiem i porównam z ori lampami, jeśli nie będzie różnicy to tak by to zostało.
Soczewka zamocowana na stałe, tak świeci:
Różnica w świeceniu mnie mocno zaskoczyła, u siebie mam wypolerowane odbłyśniki i szkła oraz nowe żarówki, a jednak soczewka sporo lepiej świeci - choć jak widać na ostatnim foto jest mocno zabrudzona
rafalmis1 - Czw Wrz 12, 2013 11:24
Skąd masz czarną obudowę do soczewki??
gammathough - Czw Wrz 12, 2013 13:43
Cytat: | Jednak czy ktoś wie, jak rozkłada się światło w normalnym odłbyśniku z ryflowanym szkłem? bo nie wiem, czy wsadzenie drugiej zwykłej soczewki h7 to dobry ruch - czy nie zginą dobre "długie" światła? |
Popatrzyłem na allegro po kompletnych reflektorach "tjuningowych" z soczewkami i rzuciło mi się jedno w oczy- na drogowe NIGDZIE nie ma dodatkowej optyki Jest tylko mały odbłyśnik na żarówkę drogowych i tyle. Takowa część jak mały okrągły odbłyśnik by się znalazła?
Jeśli chodzi o soczewy na drogowe, to teoretycznie efekt został pokazany TU.
Kolejna rzecz- jakie to soczewy na allegro kupowałeś? Bo wszystkie zestawy KIT są opatrzone w tytlu Bi-Xenon lub HID.
A jeśli chodzi o próby/przymiarki to jakieś tanie anglikowskie reflektory się zawsze znajdą na poświęcenie.
Markzo - Pią Wrz 13, 2013 07:04
Oki, jedna soczewka została ustawiona na światła drogowe czekam na noc i zrobie test, jeśli wypadnie ok montuje soczewkę jak drogowe
Kozik - Pią Wrz 13, 2013 08:51
noi, noi?
Brt - Pią Wrz 13, 2013 09:55
no i czeka na noc
maniu48 - Pią Wrz 13, 2013 10:02
Marek po co Ci noc??wejdz do garażu
Brt - Pią Wrz 13, 2013 10:17
garaż to nie to samo ... ja po ustawianiu świateł zawsze jadę w test drogowy i często cos jeszcze koryguję. Dltego w belli obecnie mam celowo prawą lampę obniżoną lekko, bo w ustawieniu na równo na drodze przed autem miałem dosć nierównomiernie oświetlony teren, a wystarczyło lekko obniżyć i jest dużo lepiej.
Markzo - Pią Wrz 13, 2013 10:48
W garażu jest git, to sprawdziłem od razu jednak dopiero odpalenie tego w nocy pokaże co to warta, dlatego czekam z cięciem odbłyśnika i montażem soczewki
Spotkałem dziś na parkingu Chryslera Crossfire'a - ma on 2 soczewki w lampce, drogowe i mijania. Soczewki wyglądają identycznie, więc może faktycznie chodzi tylko o przesłonę...
gammathough - Pią Wrz 13, 2013 12:30
Bixenony posiadają przesłonę
Brt - Pią Wrz 13, 2013 12:30
może i tylko przysłona ... trzeba by porównać jak świecą
Markzo - Pią Wrz 13, 2013 15:06
Da się jest to wstępna wersja, robione wszystko ręcznie i bez pasty polerskiej chciałem zobaczyć, czy się w ogóle da DA SIĘ Jest jeszcze jedna kwestia, stan zewnętrznej strony szkła. Jeśli jest zmaltretowane trzeba będzie spolerować teraz zrobię to dokładniej i tak samo poleci daj mijania i kierunek
UPDATE:
Tak będzie wyglądało szkło świateł długich (zakres polerki):
Zostało dotrzeć je pastą polerską (to co na fotkach to papier ścierny i najtańsza pasta do karoserii samochodów). Mijania się robią, pewnie w poniedziałek pokaże spolerowany cały klosz
szpynior - Pią Wrz 13, 2013 16:09
Markzo, czekam na efekty. Komplet lamp leży i czeka na przeróbkę
Kozik - Pią Wrz 13, 2013 21:54
świetnie to wygląda, a kiedy cała lampa?
Remigiusz - Pią Wrz 13, 2013 22:17
Bardzo ładnie to wyszło Marecki Efet na całym kloszu będzie wypasany ze hej
Jestem na duże TAK
Markzo - Pią Wrz 13, 2013 22:48
Cała lampa pewnie koło poniedziałku
Zrobiliśmy z Elą nocną próbę soczewki jako świateł drogowych i wyszło mega zasięg większy niż ori, światła jest więcej wszędzie, mimo, że jest bardziej rozproszone także będą 2 soczewki
chudy1155 - Sro Wrz 18, 2013 18:38
slax, witam moglbys mi powiedziec od czego zaczac montaz soczewek w r420 bo efekt mnie bardzo zaciekawil pozdrawiam serdecznie
tuners - Sro Wrz 18, 2013 19:46
Markzo a sprawdziłeś czy dupa od soczewki drogowych o coś wadzić nie będzie ? ja tak przy swoich za pierwszym razem wsadziłem na mijania i drogowe po czym po zmontowaniu okazało się że dochodzi do paska od alternatora
Drugie primo nie wiem czy w zsach jest plastik czy szkło ale wiem że soczewka np u Ciufy była zbyt blisko plastiku i coś napominał o przy topieniu minimalnym od nich
Kolejne primo soczewki budowane są tak by jak najwięcej światła padało na część nie zaślepioną dlatego tak mało samochodów ma 2 soczewki w lampie
To co tyczy się świateł bixenonowych polega na innych kątach nachylenia odbłyśników w obudowie pomiędzy soczewką a żarnikiem w efekcie czemu daje równomierne światło dla całej powierzchni soczewki
tzn mamy w efekcie słabsze mijania i lepsze drogowe niż przy zastosowaniu 2 soczewek
Dlatego producenci rzadko pozwalają sobie na wbudowanie 2 soczewek gdzie muszą się starać żeby jedna lepiej świeciła na mijania druga lepiej na drogowych aczkolwiek można by zrobić eksperyment na obróceniu soczewki z przesłoną
po co 2 razy mocniejsze światło mijania skoro może się udać mocniejsze drogowe
w sumie to tylko tego nie próbowałem przy zabawie z soczewkami więc markzo próbuj jak masz okazję
Co do modelu soczewek h7 bije na głowę pozostałe nie licząc tych przygotowanych pod xenon
niestety w audi mamy soczewkę H1 na mijania i na przeciwmgłowych i w nocy jak ślepy po omacku
gammathough - Czw Wrz 19, 2013 08:11
Tuners, masz może namiary na jakiś większy skład, gdzie można by kupić większą ilość dokładnie tych samych szkieł by uzyskać jakąś powtarzalność?
tuners - Czw Wrz 19, 2013 09:57
Raczej nie ale można by skontaktować się z jakimś dużym szrotem i o kreślić z jakich modeli lampy posiadają potrzebne soczewki
kzrr - Czw Wrz 19, 2013 20:14
Markzo, masz jakieś zdjęcia jak to na aucie wygląda ?
Markzo - Sob Wrz 21, 2013 13:55
Zamontowana druga soczewka, na razie bez żadnego ustawiania, bo brakuje jeszcze dolnego mocnowania. Montaż dużo bardziej kłopotliwy niż tej od mijania niestety wycięta większość odbłyśnika, jak soczewa zostanie ustawiona pewnie trzeba będzie ogarnąć włóknem szklanym tył odbłyśnika, bo dziura jest ogromna... wygląd oceńcie sami:
greg-si - Sob Wrz 21, 2013 14:18
Czarny środek ze spolerowanym kloszem i będzie szatan
gammathough - Sob Wrz 21, 2013 14:46
Mi się wydaje, że to już mocno indywidualna sprawa- głównie związana z maskownicami. Jedyne soczewy na allegro na żarówki halogenowe mają tylko i wyłącznie lustrzano-srebrne maskownice, więc zabawa w malowanie odbłyśnika (przynajmniej w moim przypadku) będzie się mijała z celem
Kozik - Sob Wrz 21, 2013 20:17
wypasik
slax - Nie Wrz 22, 2013 10:08
Markzo, A ta soczewka w "długich" to tez od mijania co nie? tyle że pewnie przysłonę wyjąłeś?
rafalmis1 - Nie Wrz 22, 2013 10:30
a mi się wydaję, że soczewkę do "góry nogami" założył
tuners - Nie Wrz 22, 2013 11:30
Rafał to by zapewniło mocniejsze światło niż wyjęcie przesłony ale to trzeba markzo pytać
slax - Nie Wrz 22, 2013 20:04
rafalmis1, dokładnie jedna soczewka jest do góry nogami, bo ta "linia" rozpraszająca swiatło jest na dole
gammathough - Pon Wrz 23, 2013 15:00
Zależy, jak się kupuje bi-halogen, wówczas można na stałe otworzyć "przesłonę"
maniu48 - Nie Paź 20, 2013 19:13
Temat umarł??
gammathough - Czw Paź 24, 2013 15:58
Nie, nie umarł. Marek coś tam rzeźbi, ale niezbyt chyba ma czas na dokumentowanie postępów na forum.
Markzo, dłużej Cię bronić nie będę
capsoft - Wto Lis 12, 2013 23:12
teraz to juz sie powinno coś nowego w temacie pojawić sam jestem ciekaw efektu
Kozik - Sob Lis 16, 2013 10:35
widziałem na żywo wygląda to super ale jeszce nie w aucie, auto pewnie odmłodnieje z 5 lat
gammathough - Sob Lis 16, 2013 23:19
Kozik, skopałeś sprawę mogłeś walnąć fotę jaką z bunkra
Kozik - Pon Lis 18, 2013 07:47
gammathough, Markzo mi nie pozwolił, mówił coś o prawach autorskich czy coś
Markzo - Pon Lis 18, 2013 07:49
Kozik napisał/a: | mówił coś o prawach autorskich czy coś |
ta ta
tomii620si - Wto Lis 19, 2013 01:34
A ja jednak bym zrobił tylko jedną soczewkę bihalogenową lub bixenonowa + sprysk i poziom ..
Jakoś 2 soczewki mnie nie przekonują i widziałem kiedyś jakieś auto przerobione na 4 soczewki i wyglądało jak upośledzone.. Takie unowocześnianie auta na siłę ..
Moim zdaniem pojedyncza soczewka lepiej wygląda a efekt przy BiHalogenowej lub Bixenonowej ten sam..
Bixenon nie potrzebuje już halogenu z długich bo i tak jest mega a bihalogen..
Soczewka skupia światło na mijania, na długich świci konkretnie daleko a wew. z odbłyśnika oświetlają cała resztę gdzie nie świeci skupione światło soczewki..
Już kiedyś o tym myślałem i na jednym forum mi wszystko wytłumaczyli dlaczego tak a nie inaczej .. Zresztą jakby to było takie super to by większość nowych lux aut miała bisoczewki a takie można zobaczyć głownie w Touaregu i Pytonie..
A jak już jest to zrobione to proponuje pomalować wkładki lamp na czarno, na pewno R zyska na wyglądzie dzięki temu nie zależnie od koloru nadwozia
Powodzenia .
Markzo - Wto Lis 19, 2013 07:00
tomii620si napisał/a: | bixenonowa + sprysk i poziom .. |
dorobić układ samopoziomowania? jesteś pewien, że wiesz o czym mówisz?
tomii620si napisał/a: | Jakoś 2 soczewki mnie nie przekonują i widziałem kiedyś jakieś auto przerobione na 4 soczewki i wyglądało jak upośledzone.. Takie unowocześnianie auta na siłę ..
Moim zdaniem pojedyncza soczewka lepiej wygląda a efekt przy BiHalogenowej lub Bixenonowej ten sam.. |
Twoje zdanie natomiast weź pod uwagę, że ZS/45 mają dzielone lampy i w sumie widać 4 osobne światła z przodu. Mnie nie przekonuje zostawienie drogowych. Kombinowałem z tym i wygląda to po prostu dziwnie.
tomii620si napisał/a: | Zresztą jakby to było takie super to by większość nowych lux aut miała bisoczewki a takie można zobaczyć głownie w Touaregu i Pytonie.. |
odpowiedź jest jedna - koszta
tomii620si napisał/a: | A jak już jest to zrobione to proponuje pomalować wkładki lamp na czarno, na pewno R zyska na wyglądzie dzięki temu nie zależnie od koloru nadwozia
|
taki jest pomysł od początku, bo już mam w ZS czarne środki lamp
tomii620si - Wto Lis 19, 2013 12:16
Co do samopoziomowania są zestawy..
na pokaz dla policji:
http://www.xenonowe.pl/pr...-regulacji-lamp
I normalnie tak jak powinno być i jak bóg kazał aby nikogo nie oślepiać itd.
http://www.xenonowe.pl/pr...nia-reflektorow
MD - Wto Lis 19, 2013 12:35
Za xenon bez samopoziomowania powinno się za jaja wieszać. Jeździ u mnie taka Astra bez owego systemu i w nocy odkleja siatkówki od dna oka przy każdej zmianie nachylenia drogi.
rafalmis1 - Wto Lis 19, 2013 12:48
jedna ważna rzecz, przecież poziomowanie nie działa non stop, jak samochód się porusza, to silniczki by nie nadążyły latać w górę i dół, nie wspominając jak szybko by się spaliły
tomii620si - Wto Lis 19, 2013 13:07
No tak, auto ustawia tylko poziom świateł po włączeniu świateł/odpaleniu auta (zależnie od marki) .. tzn. jest coś takiego jak samo poziomowanie aktywne ale to i tak auto musi być przechylone chwile a nie na np. dziurach ..
MD - może, że kupił lampy przystosowane lampy pod żarówke halogenową lub taka ma ori soczewkę w asterixie i dorzucił xenon bo ma soczewkę i myśli, że to będzie działać a niestety soczewka xenonowa jest inaczej wykonana niż halogenowa i zupełnie inaczej załamuje światło czyt. soczewka halogenowa + HID będzie oślepiał i nie ma na to rady, żadne samo poziomowanie nie pomoże, dlatego przerabiając lampy jak chłopaki powinno się dobierać soczewki pod żarówke która będzie docelowo montowana ..
[ Dodano: Wto Lis 19, 2013 13:07 ]
Markzo napisał/a: | . Kombinowałem z tym i wygląda to po prostu dziwnie. |
Przecież np. Rover 75 i MG ZT miały tak oryginalnie..
Remigiusz - Wto Lis 19, 2013 13:50
Co ciekawe Hella ma w swojej ofercie coś takiego:
http://www.myhellalights....eadlamp-module/
Nawet klosza już nie trzeba, kupujesz zestaw na europe i masz wszystkie znaczki na kloszu nawet oferują z tego co widzę zestaw bo Xenon
gammathough - Wto Lis 19, 2013 13:56
No dobra, 75 i ZT miały tak oryginalnie, ale też nie wszystkie (mowa o 75, zt się nie powiem, bo nie widziałem z ryflą).
Remigiusz, takowe się w Polszy kupi?
Znalazłem...
http://www.polyperformanc...21-p-27655.html
139$ sztuka...
podziękuję
Już za 200 ziko...
http://allegro.pl/soczewk...3724159360.html
Remigiusz - Wto Lis 19, 2013 14:46
gammathough, Trochę drogo to maja ale fajne sa reflektory Bi-LEd Hella 500€ sztuka Ale nie trzeba już mieć klosza montujemy taki reflektor do karoserii samochodu i gotowe
gammathough - Wto Lis 19, 2013 19:30
Wiesz, pracując w Eurolandzie, to jest wydatek analogiczny do 1000 zł w Polsce, do przełknięcia... NAWET
EDIT:
MARKZO, KURNA, DAWAJ FOTKI!
tomii620si - Wto Lis 19, 2013 22:39
Dobrze ale można kupić po prostu soczewkę np. z BMW Hella E55 bixenon i osadzić tak jak wy to robicie i można mieć fajne lampy z xenonem .. (oczywiście sprysk i poziom)
Ale pokażcie jak to rozwiązaliście od tyłu itd bo chce u siebie w R 600 zamontować soczewki i myśle jak to kulturalnie zamontować bez kilograma żywicy
gammathough - Wto Lis 19, 2013 23:30
Aj waj, mój błąd. Wrzuciłem pierwsze lepsze. A można kupić bi-halogeny bez problemu do kilku stówek za komplet.
Rowan - Czw Lis 21, 2013 16:54
Rozczulacie się Dobrze ustawione lampy z soczewkami i xenonem nie będą oślepiać;) Xenon oryginał z poziomowaniem na dziurach też błyska po oczach, bo silniczki nie nadążą poziomować Więc szkoda się bawić w poziomowanie Soczewka i spryski wystarczą i nikt się nie czepi W 75 tak miałem
pelson91 - Czw Lis 21, 2013 16:56
do mnie sie doczepił gość jak pojechałem ustawiać światła na stację diagnostyczną. stwierdził że nie mam samopoziomowania bo jest korektor poziomu świecenia i policjanci na pewno się skapną przy kontroli że jest xenon bez poziomu. spryski mam
tomii620si - Czw Lis 21, 2013 17:04
No a ja jednak jestem za samopoziomowaniem..
Soczewka skupia światło i robi z niego słup światła.. Teraz pomyśl, że masz ustawione lampy na sztywno które świeca prawidłowo gdy np. Ty siedzisz w aucie.. Ale nagle wpadasz na pomysł jechać z rodziną na wakacje. Wsiadasz do auta, cały bagażnik załadowujesz bagażami i siada Ci dupa/analogicznie przód się podnosi i ten słup światła który świecił na prawidłową wysokość nagle świeci innym użytkownikom po oczach.. A system samopoziomowania właściwie użytkowany niweluje tą różnice .. (właściwe użyt. tzn. odpalanie samochodu/świateł po załadowaniu/obciążeniu auta w takim stopniu w jakim będzie się poruszać po drogach)
To co? Dacie jakieś foto od tyłu jak to zamocowaliście ?
pelson91 - Czw Lis 21, 2013 17:07
tomii620si napisał/a: | Ale nagle wpadasz na pomysł jechać z rodziną na wakacje. Wsiadasz do auta, cały bagażnik załadowujesz bagażami i siada Ci dupa/analogicznie przód się podnosi i ten słup światła który świecił na prawidłową wysokość nagle świeci innym użytkownikom po oczach.. A system samopoziomowania właściwie użytkowany niweluje tą różnice .. |
Gościu, po to masz korektor świecenia przy włączniku żeby korygować jeden, drugi Ci mrugnie z naprzeciwka, skorygujesz i już nie będziesz oślepiał. Chyba, że z tyłu wieziesz kogoś kto waży 500kg to podejrzewam że i korektor nie pomoże
tomii620si - Czw Lis 21, 2013 18:05
A jesteś w stanie za każdym razem ustawić tym regulatorem tak aby było dobrze a nie prawie dobrze ? Nikt bez sensu tego nie wprowadził aby Ci było gorzej..
Kiedyś właśnie przez kogoś takiego mało nie zabiłem człowieka na zakręcie. Dziadzia sobie przechodził po pasach które dziwnie umiejscowili na łuku.. Facet z naprzeciwka przywalił mi jakims nie ogarnietym xenonem i zostałem tak drastycznie oślepiony, że jakby nie to, że faktycznie jechałem przepisowe 50km/h i dobrym autem wyhamowałem bo zobaczyłem jakiś obrys jakby sylwetki.. Wróciłem sie i tak faceta zbeształem, że ten xenon wymontował w ten sam dzień bo na 2 dzień go mijałem to już był na zwykłych żarówkach..
jak macie zamiar montować xenon po łepkach i wybierać sobie co możecie założyć a co nie to go ku... nie zakładajcie..
gammathough - Czw Lis 21, 2013 21:40
Dżizas fakin krajst
Drobna pomyłka z xenonami i jazda na całego...
Tutaj ma być na żarówy HALOGENOWE. BO TAK.
Koniec tematu.
Czekamy na fotki efektu końcowego
Rowan - Czw Lis 21, 2013 22:31
tomii620si, więc jeśli posiadasz coś takiego jak korektor, to właśnie wtedy go używasz Nawet nie mając xenonu, to trzeba używać korektora;)
gammathough - Wto Lut 04, 2014 16:57
Markzo, nadal czekamy na foty... ))))))))
Markzo - Wto Lut 04, 2014 17:11
gammathough napisał/a: | Markzo, nadal czekamy na foty... )))))))) |
bardzo dobrze
gammathough - Wto Lut 04, 2014 18:10
Ty mendo pieruńska, po ponad 2ch miesiącach mógłbyś je łaskawie zrobić!
tuners - Sro Lut 05, 2014 08:41
Nie każdy ma czas dziobać przy samochodzie, ja miałem wyciagnać zawieszenie po wigili a udało się znaleźć chwile czasu dopiero wczoraj
gammathough - Nie Mar 02, 2014 21:30
Tyle, że tu mowa jest typowo o zrobieniu kilku zdjęć
bioly - Czw Lis 13, 2014 22:35
Nic a nic ?
Markzo - Pią Lis 14, 2014 05:56
bioly napisał/a: | Nic a nic ? |
chce wrócić do tematu, jednak dalej zostaje problem spolerowania klosza od świateł mijania - po polerce robi się bardzo "cienki" i podatny na uszkodzenia.
prebenny - Wto Mar 24, 2015 17:15
Jak myślałem o regeneracji swoich to coś gościu mówił o lakierowaniu lampy więc może w tym kierunku warto się coś dowiedzieć.
Markzo - Wto Mar 24, 2015 17:19
Podejście nr 2:
Przestrzeń między soczewką a kloszem zostanie wypełniona włóknem szklanym, by stworzyć coś na kształt stożka zwężającego się w stronę soczewki. Całośc zostanie pomalowana na czarny połysk, poza kierunkowskazem. Będzie to coś na wzór lamp Morette
coś jak tu:
bioly - Wto Mar 24, 2015 18:18
O! Cos ruszyło Trzymam kciuki.
longer86 - Wto Mar 24, 2015 19:16
pytanie nr 1 jak zamocowałes soczewki
pytanie 2 może zamiast włókna szklanego wykorzystać coś na styl tego filmu
https://www.youtube.com/watch?v=mg_C_jtonZw
zaraz na początku pokazane jak zrobić, chyba mniej rzeźby niż z włóknem.
Sprawa 3 chcesz zostawić soczewki na wierzchu czy coś je osłoni?
Mi osobiście kojarzy się to głównie z przodem AVEO
czekam na dalsze efekty
Markzo - Wto Mar 24, 2015 22:14
longer86 napisał/a: | pytanie nr 1 jak zamocowałes soczewki |
do odbłyśników
fajne, ja jednak zostane przy włóknie
longer86 napisał/a: | Sprawa 3 chcesz zostawić soczewki na wierzchu czy coś je osłoni? |
na razie na wierzchu, zobaczymy co potem
longer86 napisał/a: | Mi osobiście kojarzy się to głównie z przodem AVEO |
mi się na razie podoba, ciekaw jestem efektu na gotowo
gammathough - Pon Kwi 06, 2015 00:56
Można fotkę podglądową?
No i także- czy ogarnąłeś tą polerkę kloszy na zimno, bo na gorąco to jak mówiłeś- pękało to w cholerę
barney79 - Sro Paź 21, 2015 15:26
Witam.Pytając parę firm,żadna nie chciała się podjąć przeróbki ryflowanych lamp.Znalazłem jedną ale koszt zabija.Kompletna przeróbka na bixenonowe wraz z kompletem palników i przetwornic analogowych to 699zł lub z przetwornicami cyfrowymi 799zł Do tego polerowanie klosza 100zł za sztukę.Mogą to być lampy z GB.Odbłyśniki na dowolny kolor mogą zostać pomalowane.Chciałem przerobić ale koszt mnie zabił.Zapewniano mnie że nie ma problemu z przeglądami oraz kontrolami,choć lampy nie będą już posiadać jakiejkolwiek Homologacji.
longer86 - Sro Paź 21, 2015 16:19
Ja znalazłem z pół roku ten firmę w poza ktora robila polerkę klosza za 60 zl sztuka
Remigiusz - Sro Paź 21, 2015 16:25
Te ceny to za jeden klosz czy obydwa. Jak za dwa to 800 w miarę ok jest.
pelson91 - Sro Paź 21, 2015 18:36
800 za przeróbkę kompletu lamp to normalna cena. I wydaje mi się, że to gra warta świeczki
longer86 - Sro Paź 21, 2015 18:44
warta soczewki, bo świeczki w lampach to średnio się nadają a soczewka to jest wygląd i dobra jazda nocą
barney79 - Sro Paź 21, 2015 19:40
Remigiusz napisał/a: | Te ceny to za jeden klosz czy obydwa. Jak za dwa to 800 w miarę ok jest. |
Cena za komplet z wysyłką.Płatne po.No i lepiej kupić lampy z GB i wysłać bezpośrednio od sprzedającego.Niski koszt zakupu a auta nie mamy uziemionego.
Remigiusz - Sro Paź 21, 2015 19:45
Ale robią dwie soczewki czyli mijania i drogowe tak ? Czy pakują bi-xenona w jedno miejsce tylko.
Moim zdaniem cena nie najgorsza jak za dwa. Klosze do MK2 nowe kosztują prawie 500zl
barney79 - Sro Paź 21, 2015 20:03
Remigiusz napisał/a: | Ale robią dwie soczewki czyli mijania i drogowe tak ? Czy pakują bi-xenona w jedno miejsce tylko.
Moim zdaniem cena nie najgorsza jak za dwa. Klosze do MK2 nowe kosztują prawie 500zl |
Jutro się dokładnie dowiem ile dokładnie soczewek w tej cenie.Lampy MK2-cena to lepiej kupić używkę i przerobić na EU.
[ Dodano: Sro Paź 21, 2015 21:03 ]
Ale tak myślę że Bixenon to przecież posiada mijania i drogowe w sobie.Xenon musiał by być podwójnie.
Remigiusz - Sro Paź 21, 2015 20:16
barney79, Dowiedz sie jak mozesz dokladnie co i jak oni by to robili Bo jak pakuja tylko jeden zarnik co ma 2 funkcje i dalej zostaja mijana normlane to troche drogo to faktycznie
barney79 - Pon Paź 26, 2015 14:35
Remigiusz napisał/a: | barney79, Dowiedz sie jak mozesz dokladnie co i jak oni by to robili Bo jak pakuja tylko jeden zarnik co ma 2 funkcje i dalej zostaja mijana normlane to troche drogo to faktycznie |
Bixenon to swiatła mijania i drogowe w jednym
Ale się dowiem i dam znać bo się zastanawiam.
Bixenon-działanie
Mam jeszcze 2 projekty w przygotowaniu i nie wiem co pierwsze robić.
Lakiernik albo lampy
[ Dodano: Pon Paź 26, 2015 14:35 ]
A więc tak:
Przetwornice cyfrowe są stabilniejsze,światło ma większe oraz są bardziej bez awaryjne.Bixenon jak już pisałem wcześniej działa na zasadzie otwarcia przesłony w soczewce oraz zapaleniu oryginalnych żarówek a co za tym idzie swiatła drogowe pozostają nie naruszone ale za to mamy po włączeniu dwa razy więcej światła.A co do przetwornic jeszcze,to jeśli będzie miejsce zostaną zamontowane w środku lampy.Tu macie pany link na FB od nich:
Reflektory soczewkowe profil FB
|
|