|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R4002.0sdi]Same problemy,obrotomierz,radio,chlodzenie,
szyyha - Nie Wrz 01, 2013 23:38 Temat postu: [R4002.0sdi]Same problemy,obrotomierz,radio,chlodzenie, Witam mojemu R400 ewidentnie cos dolega od poczatku, po tym jak pewnego razu nie odpalil, i po braku czasu na jego naprawe przez ladnych pare miesiecy postanowilem go naprawic
Pierwszy ruch oddanie go do mechanika powod nieodpala, usterka naprawiana w sposob hmm dosc ciekawy ''bezposrednie podanie pradu z rozrusznika do pompy paliwa '' takim ladnym zoltym kabelkiem wszytko elegancko koszt bardzo maly, ale pada pytanie ''czy zanim przestal odpalac cos nie dzialalo '' , dziaalalo wszystko bez problemow jakich kolwiek.
Niestety po naprawie przestaly dzialac;
1 obrotomierz (predkosciomierz diala, wskaznik poziomu paliwa dziala, wskaznik temperatury silnika dziala )
2 radio przestalo sie wlaczac,
3 nastapil brak chlodzenia, temperatura silniki podczas jazdy szybuje nieublagalnie ku gorze, wiatrak sie nie zalacza
4 gotujqacy sie akumulator, po okolo 20 km (od mechanika do domu ) po otwarciu maski zaobserwowalem pare wydobujaca sie z akumulatora (z miejsca do tego chyba w sumie przeznaczonego,) i wszystko w kolo mokre /, po sprawdzeniu napiecia ladowania czy jak to tam sie nazywa ocza ukazal sie nieosiagalny w ''normalnych'' samochodch poziom 19 v (?) a przy dodawaniu gazu skaczacy do ponad 20.
Wszystko to sprawilo ze roverek nie daje sie wciaz do jazdy, i teraz prosba z mojej strony czy ktos moze wie co ma wplyw na poszczegolne dolegliwosci, jak mu pomoc w tym aby wciaz mogl przemierzac nasze polskie bezdroza
mirwin - Pon Wrz 02, 2013 12:58
Najpierw alternator do sprawdzenia. Akumulator to pewnie idzie do kosza. Jak będzie dobre napięcie z alternatora, to do sprawdzenia wiązka od pompy i wiązka tylnej klapy, bo może gdzieś jest zwarcie. Na razie tylko tyle.
sTERYD - Pon Wrz 02, 2013 13:00
szyyha napisał/a: | 1 obrotomierz (predkosciomierz diala, wskaznik poziomu paliwa dziala, wskaznik temperatury silnika dziala ) |
Najprawdopodobniej coś w zegarach. Albo coś w kostce nie łączy, albo ktoś uwalił silniczek od obrotomierza, a może jakaś ścieżka na płytce przerwana. Trzeba po prostu zajrzeć i się rozeznać.
Cytat: | 2 radio przestalo sie wlaczac, |
Sprawdź bezpieczniki.- Zegarek Ci chodzi i zapalniczka?
szyyha napisał/a: | 3 nastapil brak chlodzenia, temperatura silniki podczas jazdy szybuje nieublagalnie ku gorze, wiatrak sie nie zalacza |
ale silnik się przegrzewa, czy tylko wskaźnik szaleje?
Tak czy inaczej pooglądaj układ chłodzenia, upewnij się że jest płyn w zbiorniczku i że nie ma w nim oleju i czy nigdzie nie cieknie.
szyyha napisał/a: | 4 gotujqacy sie akumulator |
No przy takich napięciach ładowania, to się ciesz, że Ci jeszcze przez maskę nie wyskoczył
Regulator napięcia na bank do wymiany. Jak z temperaturą wszystko w porządku, to po naprawie tego napięcia pewnie wskazówka przestanie skakać.
szyyha - Pon Wrz 02, 2013 22:44
Zegarek i zapalniczka dziala, a gdzie znajduje sie regulator napiecia, czy jest on w alternatorze? , mozna go wymienic samemu, czy to cos bardziej skomplikowanego?
|
|