|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Mg zr 160] problem z ABS
PiotrPION - Wto Paź 08, 2013 06:49 Temat postu: [Mg zr 160] problem z ABS Mam taki problem, przy dojezdzaniu np do swiatel przy hamowaniu wlacza sie ( nie zawsze ) abs. Nie pali sie zadna kontrolka i nigdy nie zdarza sie to przy duzych predkosciach.
Czy ktos ma jakis pomysl co moglo sie stac i gdzie jechac w Krk w tym problemem?
Z gory dzieki za pomoc.
bociannielot - Wto Paź 08, 2013 08:41
TO NORMALNE ZE PRZY HAMOWANIU CI SIĘ ABS WŁĄCZA
PiotrPION - Wto Paź 08, 2013 10:01
Czyli mam rozumiec ze Wy tez tak macie, ze co hamowanie (na normalnej nawierzchni ) wlacza sie Wam abs.
Mialem wczesniej kilka aut z absem i wlaczal sie on w bardziej ekstermalnych sytuacjach typu sliska, oblodzona nawierzchnia .
Czy to norma w mg ze abs wlacza sie niemal przy kazdym hamowaniu przy niskiej predkosci?
bociannielot - Wto Paź 08, 2013 10:10
PiotrPION napisał/a: | Czyli mam rozumiec ze Wy tez tak macie, ze co hamowanie (na normalnej nawierzchni ) wlacza sie Wam abs.
Mialem wczesniej kilka aut z absem i wlaczal sie on w bardziej ekstermalnych sytuacjach typu sliska, oblodzona nawierzchnia .
Czy to norma w mg ze abs wlacza sie niemal przy kazdym hamowaniu przy niskiej predkosci? |
Jakos wcześniej Ci sie nie włączał? Oponki się zużywają zimniej jest to zaczął się częściej włączać, co w tym nietypowego ? Masz tam trochę koni, to nie Tico, opony dostają w kośc i to moze byc jedna z przyczyn włączającego się częściej ABS.
kezmanq - Wto Paź 08, 2013 10:18
u mnie jest to samo, ABS w moim R jest po prostu zbyt czuły nie raz mi się zdarzyło omal nie przydzwonić na suchym asfalcie przez ten ABS. Rodzice mają VW i tam działa w 100 razy lepszy sposób
leszczu - Wto Paź 08, 2013 11:32
Jeśli abs się uruchamia na suchej nawierzchni to macie problem z pękniętym pierścieniem na którymś przegubie.
bociannielot - Wto Paź 08, 2013 13:42
leszczu, niekoniecznie, fakt ze w r uruchamia sie duzo czesciej przy np zlej jakosci oponie niz w moim dawnym volvo chociażby (mialem dwa R wiec mam porównanie) ale obydwóm kolegom zaleciłbym profilaktyczne sprawdzenie, bo to jednak hamulce i możesz miec (nie daj bóg) racje.
PiotrPION - Sro Lis 06, 2013 14:02
bociannielot napisał/a: | Jakos wcześniej Ci sie nie włączał? Oponki się zużywają zimniej jest to zaczął się częściej włączać, co w tym nietypowego ? Masz tam trochę koni, to nie Tico, opony dostają w kośc i to moze byc jedna z przyczyn włączającego się częściej ABS. |
Fachowa podpowiedź bociannielot
Innym dziękuję za sugestie.
Przyczyną częstego włączania się ABS (niemalże każde hamowanie) , okazała się uszkodzona pompa ABS.
bociannielot - Czw Lis 07, 2013 09:19
PiotrPION napisał/a: | Fachowa podpowiedź bociannielot
| wiesz nie jechałem Twoim R/MG więc skąd mogłem wiedzieć ze jeszcze częściej Ci się włącza ABS niż w innych R/MG, jak widzisz po innych wypowiedziach ogólnie w tej marce częściej włącza się ABS i działa inaczej niż w innych samochodach.
marcinmarcin - Sro Lut 12, 2014 14:54
stary kotlet, ale ABS w MG wcale nie jest taki czuły... w ZR 160 mam taki sam moduł ABSu jak inne ZRy i 25ki a ABS praktycznie w ogóle mi sie nie włącza. Wręcz działa z fajnym opóźnieniem jak już jest naprawdę konieczny.... W VAGach (przynajmniej nowych) moim zdaniem włącza się szybciej. Moim zdaniem częste włączanie świadczy o jakiejś usterce - najprawdopodobniej zębatki
komoss - Sro Lut 12, 2014 20:34
Też mam ten problem.Mam założone nowe zimówki jade na suchej nawierzchni przedemną auto zaczynam chamowac i wlącza się ABS... nieraz musze zaciągnac ręczny żeby wychamować.Niby mam wszystko sprawne bo mechanik sprawdzał...
Kozik - Czw Lut 13, 2014 00:12
komoss napisał/a: | Mam założone nowe zimówki j |
jakie?
komoss napisał/a: | nieraz musze zaciągnac ręczny żeby wychamować. |
sprawdź czy tył hamuje (nożny hamulec)
lukio - Czw Lut 13, 2014 00:44
Męczyłem się z absem w moim parszywym hundaju przez kilka miesięcy, miałem bardzo podobne objawy do kolegów wyżej...
Trochę teorii z autopsji o absie( nie jestem specem, litości )
Na czujniki abs trzeba patrzeć jak na prądnice( popularne dynamo rowerowe dla przykładu). Obracające się koło( dokładniej zębatka ) powoduje, że czujnik generuje napięcie(bardzo niskie, kilkaset mV), komputer porównuje czy napięcia są w miarę równe, jeśli nie to znaczy że trzeba zacząć "warczeć". Kontrolki abs wyświetlają tylko bardzo poważne uszkodzenia: uszkodzona pompa, przerwany przewód przy czujniku, lub całkowicie uszkodzony czujnik(po sprawdzeniu omomierzem - przerwa). Nie wyświetlają natomiast najczęstszej przyczyny - złej sprawności generowania. To zależy od stanu zębatki (czystość i wysokość ząbków), stanu czujnika i odległości między zębatką a czujnikiem.
Zapobiegawczo radzę dokładnie wyczyścić zębatki, sprawdzić czy nie mają pęknięć i ubytków w uzębieniu. Wyczyścić czujnik, sprawdzić wychodzące przewody - lubią pękać.
Jak mierzyć:
Miernik ustawiamy na ac – mV, czarny z miernika (chyba nie ma znaczenie który bo to ac...) wciskamy w masową klemę. Czerwony wpinamy przewód mierzonego czujnika (nie ma znaczenia który z tego co zauważyłem).
Samochód na lewarek i z całej siły kręcić kołami (nie ma znaczenia w która stronę, ważne żeby było z porównywalna siłą).
Wyniki pomiaru zależą od prędkości kręcenia kołem, ale bez problemu po wymierzeniu wszystkich da się znaleźć czujnik który działa inaczej niż wszystkie.
NoPE - Sob Lut 15, 2014 00:47
Z tego co piszesz, lukio (swoją drogą cenna informacja) wynika, że czujnikiem ABSu jest najzwyklejszy czujnik indukcyjny z napięciowym wyjściem analogowym. 0-10V.
Jednak czujniki te są zbliżeniowymi i bardziej skłaniałbym się ku pomiarze przez komputer częstotliwości drgań (kwadratowe zęby zębatki). To tylko mój domysł niepoparty żadnym doświadczeniem. Może to też być czujnik Halla... Trzeba zajrzeć do Rave
|
|