|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 cabrio] Przegub
Inttruz - Pią Paź 25, 2013 00:13 Temat postu: [R216 cabrio] Przegub Zaczynam słyszeć przeguby co zaczyna mnie martwić.
Poszukałem na forum i znalazłem coś takiego
http://forum.roverki.eu/v...wdzi%E6+przegub
Jednak jak nie chce naprawiać tylko wymienić. Wyglądalo będzie pewnie mniej więcej tak samo.
Jednak mam kilka pytań przed rozpoczęciem wymiany.
Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie?
2 jakiego smaru tutaj użyć
no i 3 jakie dodatkowe przeszkody moge napotkać.
Dodam że nie znam sie jakoś świetnie na mechanice, tylko tyle o ile coś tam łapie myśleć umiem, ale co do niektórych rzeczy dobrze by było mieć jakieś dodatkowe info. Do tego nie mam kanału na którym by było wygodniej.
I jeszcze jedno pytanko. Czy jest jakiś sposób poza skręceniem kół i ruszeniem (oraz sprawdzeniem czy gumy nie są przerwane) na sprawdzenie czy to na 100% przeguby i który to?
W 99% jestem przekonany że to to ale nie mam pojęcia który.
sTERYD - Pią Paź 25, 2013 08:46
Cytat: | Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie? | Będzie podobnie, tylko w kanciaku masz odrobinę różne zawieszenie, ale dużych różnic nie odczujesz. ZTCP to jest bardziej podobne do R400 i nie trzeba odkręcać drążka kierowniczego, wystarczy rozpiąć dolny wahacz.
Cytat: | 2 jakiego smaru tutaj użyć |
Najlepszy jest smar do przegubów molibdenowy. Jak kupisz osłonę nawet najtańszą, to w pudełku powinien być. Najlepiej całą tubkę lub torebkę (zalezy jak jest opakowany) na jeden przegub.
Inttruz napisał/a: | 3 jakie dodatkowe przeszkody moge napotkać. | Poza tym, że przegub może nie chceć sam zejść z półosi to chyba nic ewentualnie może się zdarzyć, że pęknie zabezpieczka sprężysta, ale to pasuje od prawie każdego auta z takim zabezpieczeniem i jest do kupienia w większości normalnych sklepów z częściami.
Inttruz napisał/a: | nie mam kanału na którym by było wygodniej. |
akurat przy tej operacji do niczego nie potrzebny
Inttruz napisał/a: | Czy jest jakiś sposób poza skręceniem kół i ruszeniem (oraz sprawdzeniem czy gumy nie są przerwane) na sprawdzenie czy to na 100% przeguby i który to? |
Niestety tylko dobry słuch
tronsek - Pią Paź 25, 2013 09:06
sTERYD napisał/a: | Będzie podobnie, tylko w kanciaku masz odrobinę różne zawieszenie, ale dużych różnic nie odczujesz. ZTCP to jest bardziej podobne do R400 i nie trzeba odkręcać drążka kierowniczego, wystarczy rozpiąć dolny wahacz. | Niestety, jesteś w błędzie Kolego. W kanciaku przednie zawieszenie jest niemal identyczne jak w R200/25/MG ZR. Natomiast tylne zawieszenie jest identyczne jak w R400/R45/MG ZS.
Inttruz napisał/a: | Po 1 czy w 216cabr będzie to wyglądało podobnie? | Będzie tak samo.
sTERYD - Pią Paź 25, 2013 10:47
No widzisz. Pamięć już nie ta
Inttruz - Pią Paź 25, 2013 11:08
Świetnie, dzieki Panowie za pomoc. Po weekendzie rusze sie za przegubami i biore sie do roboty. Oszczędze na mechaniku
@edit
Jeszcze tylko jedno pytanie, jak nie będzie chciał zejść przegub to użyć młota czy jakoś delikatniej go potraktować?
@edit2
Załamałem sie, zszedłem dziś do samochodu, obejrzałem gumy i są całe, nigdzie nie są przerwane. A teraz jakby doznał magicznego ozdrowienia i nie chrupie nic. Długo walczyłem przód tył w lewo opór prawo i żadnego zgrzytu. Przejechałem sie tak samo. Chyba podjade do jakiegoś mechanika (jeśli tu jakiegoś znajde) i niech on obada które to chrupało, a wymienie sam.
xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 13:48
tronsek napisał/a: | W kanciaku przednie zawieszenie jest niemal identyczne jak w R200/25/MG ZR. Natomiast tylne zawieszenie jest identyczne jak w R400/R45/MG ZS.
|
To samo się tyczy też 3 drzwiowego kanciaka z silnikiem D16A8?
sTERYD - Pią Lis 15, 2013 13:59
tak
xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 14:10
Mówimy tu także o sprężynach i amortyzatorach tak?
tronsek - Pią Lis 15, 2013 16:46
xbialyx5 napisał/a: | Mówimy tu także o sprężynach i amortyzatorach tak? | Tak.
xbialyx5 - Pią Lis 15, 2013 18:37
Dziękuję serdecznie
|
|