|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] silnik stukał a na drugi dzień przestał
przemo119 - Pon Paź 28, 2013 20:56 Temat postu: [R414] silnik stukał a na drugi dzień przestał Witam
Ostatnio wystawiałem samochód z garażu i stykał jak by zawór auto wstawiłem z powrotem do garażu i go zostawiłem a na drugi dzień jak go zapaliłem już nic nie pukało.
Co może być przyczyna tych oto hałasów ?
I jak można temu zapobiec na przyszłość
Dodam jeszcze za Roverek lubi sobie czasami ale nie zawsze podymić przy zapalaniu
Pozdrawiam
ADI-mistrzu - Pon Paź 28, 2013 21:03
Hasło "popychacze", resztę znajdziesz.
przemo119 - Pon Paź 28, 2013 21:10
można naprawić czy odrazy kupować nowe
sTERYD - Pon Paź 28, 2013 21:13
Ja przy okazji remontu głowicy wyczyściłem i jest idealnie:cool:
SyntaX - Pon Paź 28, 2013 21:19
Ostatnio u mnie na warsztacie jest inna plaga - stukające panewki na 1 cylindrze.
Objawy - wyjący metaliczny dźwięk w granicach 2600-3200 obrotów.
przemo119 - Pon Paź 28, 2013 21:22
ale on na niskich obrotach pukał a na wysokich obrotach częstotliwość rosła
pepesza - Wto Paź 29, 2013 07:42
No to obstawiamy popychacze/szklanki,moze któryś się opróżnił z oleju i nie chciał sie napełnić ponownie olejem. Na jakim oleju jezdzisz ? Panewki wykluczam, bo jak panewka zacznie stukać to juz stuka czaly czas, nie ma takiego czegoś przy wyrobionych panewkach ze stuka raz na jakis czas. Przynajmniej nie spotkałem się z takim czyms od kilku lat a robilem wiele remontów silników i tematów stukajacych silników.
Co do popychaczy ciezko jest zdiagnozowac ich uszkodzenie. Mozna rozebrac rozrząd, wyjac wałek i wszystkie popychacze opróżnić z oleju za pomoca prasy badz imadla i zamontowac ponownie ale rzadko to sie sprawdza, ale wiadomo trzeba próbować a moze jednak sie uda
Sirk - Wto Paź 29, 2013 09:13
Na forum FSO czytałem temat o stukaniu zaworów w silnikach K-series. Chłopaki radzą rozebrać szklanki, porządnie wyczyścić a sprężynki naciągnąć. Ponoć to likwiduje stukanie popychaczy. Nie próbowałem, więc nie powiem.
przemo119 - Wto Paź 29, 2013 18:42
Autko jeździ na mineralnym oleju Castrol 15w40
A jak najlepiej się do tego zabrać i wyjąć i rozebrać te popychacze i wymienić uszczelniacze na zaworach
SyntaX - Wto Paź 29, 2013 20:01
Zwariowałeś Mineralny olej
Przecież tam powinien być pół syntetyk 10W40
przemo119 - Wto Paź 29, 2013 20:12
trochę dymił i brał olej dlatego zmieniłem na mineralny ale ale jak bym wymienił ale jak bym wymienił te uszczelniacze i popychacze to na wiosnę bym wymienił olej na półsyntetyk
pepesza - Wto Paź 29, 2013 22:02
przemo119 napisał/a: | Autko jeździ na mineralnym oleju Castrol 15w40
A jak najlepiej się do tego zabrać i wyjąć i rozebrać te popychacze i wymienić uszczelniacze na zaworach |
Tez latam na mineralu przez poprzedniego wlasciciela Juz 2 wymiana i od wymiany do wymiany brakuje ok 0.3-0.5 ale troche mój sie poci.
Jak sie do tego zabrac ? Wytlumacze najprościej:
Trzeba zdemontować rozrząd, odkręcić pokrywe zaworów, odkręcić stopki/podpory wałka rozrzadu i dlugimi waskimi szczypcami delikatnie wyciagać szklanki wraz z popychaczami. Pozniej te popychacze trzeba oproznic z oleju uzywajac prasy badz imadla, nie radze rozciagac sprezynek jak to pisali koledzy na forum FSO . Zeby to zrobić trzeba miec najlepiej podnosnik zeby latwo poszlo z demontazem rozrzadu i osprzetu, wiedze ,narzedzia i duzo czasu nawet 2 dni. Osobiscie proponuje zajechać z tym do warsztatu jeżeli nigdy sam nie zaglebiales sie w taki temat
Wymiana uszczelniaczy zaworowych to tez nie takie chop siup. Trzeba miec przyrzad do demontazu i montazu zaworu na aucie . Na kazdym z robionych cyhlindrach tlok zawsze musi byc w GMP zeby zawor nie wpadl nam do srodka. No i trzeba miec wprawę. Nie zawsze latwo jest zabezpieczyć zawór gdy glowica lezy na stole a co dopiero na aucie. No i potrzebne 2 osoby najlepiej. Tez nie polecam samemu tego robic poniewaz zle zabezpieczenie zaworu spowoduje ze zawor wpadnie do cylindra a sprezyna i talerzyk zostanie zmielona przez wałek co w rezultacie przyprawi ci powaznego uszkodzenie silnika.
Pozdrawiam.
sTERYD - Wto Paź 29, 2013 23:04
pepesza napisał/a: | dlugimi waskimi szczypcami delikatnie wyciagać szklanki wraz z popychaczami | łatwiej kawałkiem magnesu
pepesza napisał/a: | Pozniej te popychacze trzeba oproznic z oleju uzywajac prasy badz imadla | Prościej rozmontować na części pierwsze za pomocą kilku uderzeń w drewniany klocek i umyć w benzynie/nafcie
pepesza napisał/a: | trzeba miec najlepiej podnosnik zeby latwo poszlo z demontazem rozrzadu i osprzetu | Akurat w tu podnośnik nie jest na prawdę do niczego potrzebny. Czas jak najbardziej i cierpliwość również
pepesza napisał/a: | Trzeba miec przyrzad do demontazu i montazu zaworu na aucie | jeśli chodzi o demontaż, to młotek i wydłużona nasadka 17 z magnesem w środku. Przy montażu trzeba troszkę pokombinować, ale w dwie osoby wystarczy kawałek grubego płaskownika i wycięta tulejka
pepesza napisał/a: | No i trzeba miec wprawę. Nie zawsze latwo jest zabezpieczyć zawór gdy glowica lezy na stole a co dopiero na aucie |
To nie jest kwestia wprawy, tylko staranności i cierpliwości. Wystarczy wszystko zrobić dokładnie i dwa razy sprawdzać.
pepesza napisał/a: | nie polecam samemu tego robic |
Bez tego sie nie nauczy
pepesza napisał/a: | a sprezyna i talerzyk zostanie zmielona przez wałek |
Najpierw musiałyby przeskoczyć przez popychacz mimo wszystko poważniejszym uszkodzeniem byłaby dziura w tłoku spowodowana przez opadnięty zawór
przemo119 - Czw Lis 07, 2013 20:05
a wiecie może gdzie jest czujnik ciśnienia oleju i jakie ciśnie nie powinno być bo chciał bym sprawdzić pompę
pepesza - Czw Lis 07, 2013 20:27
Nie wiem gdzie znajduje sie czujnik cisnienia,ale na bank jest jedno pinowy czyli ma jeden kabel
Cisnienie powinno byc 1,7-3,5 na biegu jalowym
dawid257 - Czw Lis 07, 2013 22:10
czujnik masz wkręcony obok filtra oleju
ADI-mistrzu - Pią Lis 08, 2013 07:33
I jest to czujnik bez pomiaru ciśnienia, jeśli jest ciśnienie to rozwiera styki, jak niema to są zwarte.
|
|