|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - MG ZT 2.5 V6 wszystko co wiecie.
silnoreki2000 - Czw Sty 16, 2014 18:01 Temat postu: MG ZT 2.5 V6 wszystko co wiecie. hej, aktualnie posiadam Roverka 220SD i jestem z niego bardzo zadowolony, jednak brakuje mi w nim przestrzeni. Myślałem o zakupie 75tki, ale o wiele, wiele bardziej podoba mi się ZT
Przeszukałem forum, ale nt. MG ZT jest znikoma ilość informacji. Chciałbym się dowiedzieć głównie co psuje się w tych silnikach? Jak jest z dostępnością części ? Wyczytałem na forum, że z LPG nie ma problemów, ale jak to tak na prawdę jest ?
Silnik 2.5 z 75tki to taki sam jak ZT ? Jeśli tak, to czy aby na pewno części będą pasować ? Jakie występują w tym modelu najczęstsze problemy ? Co powinienem wiedzieć przed zakupem tego auta? Do 75 znalazłem cały tutorial, ale czy on również tyczy się ZT ?
Z góry dziękuję za każdą konkretną odpowiedź.
rafalmis1 - Czw Sty 16, 2014 18:51
R75 i MG ZT, to jedno i to samo
różnica jest tylko w mocy 2.5 w R ma 177, a MG 190 i podobno nie ma wówczas ASR, tak coś mi obiło się oczy. Oczywiście ASR nie był w standardzie w R, a W MG podobno nie występowało w ogóle. Podkreślam, podobno, bo nie jestem pewien, po prostu raz tak przeczytałem
[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 18:49 ]
część można kupować zamiennie cz rover czy MG, wszystko to samo
[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 18:51 ]
mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę
silnoreki2000 - Sob Sty 18, 2014 15:19
Dzięki za odpowiedź rafalmis1. Widzę, że ciężko się czegokolwiek dowiedzieć o ZT. A może wie ktoś jak to jest z jego cenami ? za 12-13Tyś można kupić rocznik 2003. Dlaczego takie ceny? Dlatego, że mało tych aut?
sash997 - Sob Sty 18, 2014 17:45
Ceny są takie z kilku powodów:
1. Rover/MG
2. 2.5
3. V6
z czego pierwszy punkt najbardziej na ta cene wpływa
emes - Sob Sty 18, 2014 19:12
silnoreki2000, precyzując Twój pogląd na temat ceny - to dużo czy mało?
silnoreki2000 - Sob Sty 18, 2014 21:44
No wydaje mi sie, ze patrzac na rok i na wyposażenie niektórych aut to dobra cena.
emes - Sob Sty 18, 2014 23:24
To prawda i ta zasada rozciąga się właściwie do wszystkich "współczesnych" modeli Rover i MG
j0zek - Nie Sty 19, 2014 01:52
Wydaje się, że ceny są dlatego zaniżone że ludzie niechętnie kupują tą markę, bo żyją z myślą, że nie wiadomo skąd takie auta są i w ogóle co to jest i że części drogie itp. itd
silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 11:13
A wiec jak jest z awaryjnością? Jak z LPG? Na co zwrócić uwagę rzy zakupie.
j0zek - Nie Sty 19, 2014 12:21
Zwróć uwagę na:
czy nie ma walniętego układu chłodniczego - uszczelka pod głowicą HGF;
układ hydrauliczny sprzęgła - słyszałem że lubią być awaryjne w tych modelach i ogólnie całe sprzęgło;
termostat;
sprawdź w jakim ogólnie jest stanie zawieszenie;
i pewnie parę rzeczy jeszcze jest, bardziej obeznani koledzy dopowiedzą
silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 12:28
Co do sprzęgła to owszem, ale to chyba tylko w dieslu ?
Vigoslaw - Nie Sty 19, 2014 12:40
Do sprawdzenia jeszcze VIS-y
Sprawdz jeszcze Elektriker i centralny zamek
pozdrawiam
v.
silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 15:19
VIS, czytałem, że "psują się" ale jak to sprawidzić? Co to w ogole jest ?
j0zek - Nie Sty 19, 2014 20:44
Tutaj masz artykuł na temat zmiennych faz VIS:
http://www.roverki.pl/zro...nikach-kv6.html
CO do sprzęgła nie powiem dokładnie, który, bo słyszałem od diesli i od benzyniaków opinie. Także lepiej dmuchać na zimne i sprawdzić dokładnie:)
welder - Nie Lut 16, 2014 22:47
Przepraszam, że się podłączę do pytania. Przy okazji witam wszystkich serdecznie (nie znalazłem działu do przywitania się - przepraszam).
Chciałbym zapytać czy ktoś może wie dlaczego MG ZT są w tych samych cenach co R75? Dlatego, że "nie wiadomo co to jest"?
Yog-Sothoth - Pon Lut 17, 2014 15:09
Bo to praktycznie to samo? Do tego tak jak piszesz marka jeszcze mniej znana niż Rover, aż dziwne że handlarzom chce się bawić w handlowanie tymi autami.
Maciej1302 - Wto Lut 18, 2014 19:09
Witam nie będę już nowego tematu zakładał tylko spytam króciutko zna ktoś te auto lub tego handlarza bo chciałbym wkrótce zostać posiadaczem takiego mg zt-t poniżej wklejam link
http://otomoto.pl/mg-zt-1...-C30351413.html
chodzi mi głównie dziwnie mały przebieg
i gdzie mógłbym ewentualnie sprwdzić jego historie po numerze VIN ?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Maciej
pelson91 - Wto Lut 18, 2014 19:11
a zdajesz sobie sprawę, że to auto wygląda na zaniedbane? zwłaszcza ślady na lewej stronie auta i przedni zderzak (wydaje mi się że czegoś mu brakuje) świadczą że nie był on oszczędzany Kolor fajny, ok. Ale generalnie jakoś brak mi przekonania ale co ja tam wiem ja kupiłem złoma
welder - Sro Lut 19, 2014 14:11
rafalmis1 napisał/a: | mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę |
Jest mały z tym problem. Pytałem dziś po sklepach moto z częsciami i oni mają tylko 285 mm tarcze. Na Allegro też znalazłem tylko jeden komplet tarcz do ZT z takim rozmiarem. Czy ogólnie są problemy z częsciami odróżniającymi MG od Rovera?
PS. Maciej1302, oglądałeś ten samochód na żywo? Sam miałem jechać go oglądać, ale mam 300 km w jedną stronę i wziąłem na wstrzymanie.
stazaj88 - Czw Lut 20, 2014 15:20
Może nie w każdym motoryzacyjnym są dostępne tarcze do zt 190, ale jak poszukasz to znajdziesz. Ostatnio pisałem do gościa który wystawia klocki na allegro w sprawie tarcz - ma 220/ szt TRW, kolega który pracuje w motoryzacyjnym tez ma dostępne i nawet na tył
Ricardus - Czw Lut 20, 2014 20:21
welder napisał/a: | rafalmis1 napisał/a: | mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę |
Jest mały z tym problem. Pytałem dziś po sklepach moto z częsciami i oni mają tylko 285 mm tarcze. Na Allegro też znalazłem tylko jeden komplet tarcz do ZT z takim rozmiarem. Czy ogólnie są problemy z częsciami odróżniającymi MG od Rovera?
PS. Maciej1302, oglądałeś ten samochód na żywo? Sam miałem jechać go oglądać, ale mam 300 km w jedną stronę i wziąłem na wstrzymanie. |
Bardzo proszę tarcze tak na szybko znalezione w sieci:
http://www.noweczesci.pl/...acje-produktowe
welder - Pią Lut 21, 2014 20:02
Mam takie pytanie: czy silnik diesla w Roverach i MG to jednostka M47 z BMW czytam to każdy ten silnik poleca do Rovera. Ale jak czytam o BMW to okazuje się, że to najgorszy silnik jaki powstał w Bawarii. Ma tyle wad i jest tak drogi w eksploatacji, że chyba lepiej jeździć na benzynie 2,5 V6. Jak to jest z tymi motorami? Sam wiem jak problematyczny jest to silnik w BMW 3 bo kolega kupił w ciemno i dowiedział się o jego problemach dopiero jak pękł mu wał.
pelson91 - Pią Lut 21, 2014 20:20
welder napisał/a: | BMW 3 bo kolega kupił w ciemno i dowiedział się o jego problemach dopiero jak pękł mu wał. |
Jak jego BMW miało 500tys przebiegu to miał prawo ; D
welder napisał/a: | czy silnik diesla w Roverach i MG to jednostka M47 z BMW | tak, oznaczenie tego silnika to M47R. welder napisał/a: | Ma tyle wad i jest tak drogi w eksploatacji, że chyba lepiej jeździć na benzynie 2,5 V6 | poczytaj, porównaj koszty eksploatacji M47R i KV6, ochłoń i przemyśl to jeszcze raz
Ja mam diesla i silnikowo bez zarzutu. Mimo przebiegu 263tys. km bardziej czuły jest osprzęt, koła pasowe, sprężarki klimy, pompy wspomagania itp
batix - Pią Lut 21, 2014 21:19
mam mg zt 2.5 v6 od jakis 3 lat albo i dluzej
przed zakupem auta wogole nie bralem pod uwage zt a jak kupilem to wszyscy mi stukali po glowie ze sie wpakowalem w bagno ze mnie nie stac na takie auto i koszta eksploatacji mnie zjedza ze uboga wersja (a teraz zaleta bo nie ma co sie zepsuc)
...minely te 3 latka i..:) dalej jezdze z finansami tez ok
auto jest z 2002 roku jak go kupowalem mial przebieg ok.70tys. i jestem pewien ze tyle mial bo byl z pewnego zrodla (autko krajowe z mojego miasta i dobrze znane)
wiec przebieg 88 tys mozliwy tylko niech go wlasciciel udokumentuje
teraz ma ok 95 tys przebiegu i to co moge napisac
srednie spalanie auta oscyluje w granicy 10 l na 100 km
awaryjnosc
hmm ..nie mialem
usterki
lampka w bagazniku przepala sie i swieci mi kontrolka zarowek teraz dziala i swieci troche uciazliwe
wentylator zaczal dzialac po zgaszeniu silnika koszt naprawy u znajomega mechanika ok 100 (glownie material 0,7 i pepsi
serwis
wymiana oleju
filtry
klocki
dolanie plynu do spryskiwaczy
wymiana opon zima/lato
inne
wedlug mie slabe ogrzewane w aucie ponizej 20 stopni c
twarde zawieszenie wada/zaleta
no i trzeba zainwestowac w karhera bo myjnia 3 razy w tygodniu to za drogo
p.s
swoje autko sprzedaje od 2 lat(zyczenie-warunek- zony)
nie polecam:)
pozdrawiam!
Ricardus - Pią Lut 21, 2014 22:37
Ja swoje ZT-T 2,5 kupiłem na jesieni 2013 Trochę byłem rozczarowany postawą poprzedniego właściciela, nie powiedział o kilku dosyć istotnych usterkach o których musiał wiedzieć a których nie byłem w stanie sprawdzić lub spostrzec z powodu ich specyficznego sposobu występowania. Szkoda tym bardziej, że auto pojawiało się już na forum i pojawiło się w serwisie u szanownego kolegi z Łodzi co wyszło na jednym ze spotów. Ale jak to mówią widziały gały co brały Może po prostu ja jestem za uczciwy i jak sprzedaję samochód to staram się mówić o wszystkim, żeby potem wstydu nie było.
To co musiałem zrobić od zakupu to:
Termostat
Przednie zawieszenie
Przekaźniki wentylatora
Napinacze pasów przednich
Poduszka silnika
2 zamki centralne
Kilka pierdółek wnętrza
Wszystkie klocki hamulcowe
Zresztą naprawy i koszty są podane w garażu:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_vehicle&CID=14176
Wszystkie naprawy wykonywałem we własnym zakresie.
To co mi zostało to:
Minimalny wyciek z okolic filtra oleju (jeszcze nie zlokalizowałem z czego cieknie i co cieknie)
Przeciek w bagażniku. Najprawdopodobniej źle wklejona szyba boczna, bo leci z jej okolic lub coś nie tak z relingiem)
Naprawa czytnika nawigacji.
W planach jeszcze przyciemnienie szyb i zakup kompletu felg.
Co do spalania to od 13 do 17 litrów LPG. Zależy od tego jaką masz ciężką nogę
Co do samej jazdy: rewelacja, trzyma się drogi jak przyklejony, nie jest przesadnie twardy, fajny układ kierowniczy.
Niestety co do przyśpieszenia to łba nie urywa, miałem okazję przejechać się MG ZT w sedanie z tym samym silnikiem z roku 2004 i odczucia miałem podobne. Jeździ, przyśpiesza i wyprzedza, ale to nie jest to (VISy są sprawne )
Wcześniej jeździłem 2,4 litrową 150 konną Lancią Lybrą i przyspieszała subiektywnie niewiele gorzej od MG. Aczkolwiek MG to niezła krowa ze sporą masą więc może to dlatego. Jak będę miał możliwość to pewnie sprawdzę moje ZT na hamowni tak z czystej ciekawości.
To co jeszcze mnie denerwuję to trzeszczące tworzywa, spasowanie wnętrza to klasa premium nie jest . Część już wyeliminowałem, z częścią czekam do większej temperatury na zewnątrz, coby nie połamać wszystkich zatrzasków na mrozie.
Ceny części w porównaniu do przytoczonej już Lancii Lybry, porównywalne lub mniejsze, więc nie jest źle. Czasami trochę dziwne Angielskie patenty i spore skomplikowanie budowy silnika, ale w tej klasie samochodów to raczej norma.
To na co można zwrócić uwagę to stan foteli. Ja jestem uczulony na materiał o nazwie Alcantara, miałem już z nim do czynienia w Lancii i trzeba o nią bardzo dbać, bo jak się zmechaci to wygląda okropnie. Polecam używanie golarki do swetrów co jakiś czas. Zresztą Alcantara ma też tendencję do przecierania się, więc trzeba o nią dbać bardziej niż o welur.
Ogólnie jeśli ktoś szuka nietuzinkowego samochodu, nie boi się marki i ewentualnych problemów ze sprzedażą to śmiało polecam.
Trzeba pamiętać, że przy zakupie samochodu używanego zawsze może coś wyjść i trzeba być na to finansowo przygotowanym. Jak ktoś chcę kupić spokój i idealny stan to proponuję udać się do salonu po nowy Chociaż teraz to tam też gwarancji nie ma, że laweta nie będzie potrzebna
Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych posiadaczy marki Rover i MG. Przyszłym życzę oczywiście udanych poszukiwań, prawdomównych sprzedawców i zakupów dobrych samochodów niekoniecznie za małe pieniądze
|
|