Zobacz temat - [R620Ti] Olej na świecy ...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Olej na świecy ...

tomii620si - Pon Mar 17, 2014 17:47
Temat postu: [R620Ti] Olej na świecy ...
Witam. Ostatnio odpaliłem w końcu swojego Ti.. Zacząłem nim śmigać i problem znów wrócił.. 3 gary..
Na LPG chodzi ładnie na 4 cylindry i nie robi problemów ale na benzynie 3 gary..
Pojechałem na garaż, wyczyściłem świece (pierwsza świeca była w oleju od strony zaworów).. I wszystko ładnie .. Odpalił, chodził równo .. moc wróciła .. przejechałem może z 5km i znów lipa.. Raz chodzi na 4 raz na 3.. Za pewne wina tego, ze leje olejem na świece.. Teraz tylko pytanie dlaczego tak się dzieje.. Jakieś pomysły ?

Tandemsdi - Pon Mar 17, 2014 18:30

Skoro piszesz że to tylko na jeden cylinder, to może czapka pekła? albo upg.
tomii620si - Pon Mar 17, 2014 19:12

sam nie wiem..
Co do czapki - to olej jest pod pokrywką kabli zapłonowych - ale to raczej moja wina bo przy zalewaniu nowego oleju pewnie rozlałem ..
UPG - tez o tym myślę i się tego boje... Auto pali mnie 20/100LPG i teraz nie wiem czy to tylko sprawa LPG czy własnie w/w upg. Teraz zalałem 98 i chce troche pojeździć i zobacze czy będzie podobne spalanie na pb..

A jak już to orientujecie się jakie są koszty wymiany UPG w Ti ?

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 19:12 ]
Byłem teraz w aucie przestawić je bliżej domu bo aku brałem do domu na ładowanie i odpalił od strzała na 4 gary.. 0 problemu.. Podjechałem na inne miejsce.. Przy okazji sprawdziłem przewody chłodzenia i bez problemu dało się je wcisnąć..

Ale z drugiej strony też zauważyłem np. braki w mocy.. Np. jade to jak mu przycisne to ma takie chwile jakby nie miał tej pełnej mocy .. tylko, że ja ostatnio grzebałem przy turbo i może nie do końca wszystko dobrze tam zrobiłem.. Sam już nie wiem.. Na razie mysle czemu jest tam olej ale z kilku innych czynników myślę o UPG..

Np. jak pojade na kompresje silnika to wyjdzie czy uszczelka jest uszkodzona ? Czy to raczej na zasadzie, że może pokazać uszkodzoną uszczelke a może być też tak, że jest kompresja a uszczelka jednak padnięta ?

Markzo - Pon Mar 17, 2014 20:29

jesli na gazie jest oki, to raczej nie uszczelka ani tym bardziej glowica. na walnietej uszczelce nie dalbys rady wezy wcisnac :)
tomii620si - Pon Mar 17, 2014 20:49

No auto chodziło z ... 10 minut ? może mniej.. tyle co poszedłem do auta, zrobiłem kółko w okół osiedla w poszukiwaniu miejsca bliżej domu no i na parkingu sprawdziłem węże i dawały się bezproblemowo wciskać..

No dobra.. to spalanie jeszcze sprawdzę na PB czy bedzie to samo.. Jak tak to wpierw uderze w lambde..

Tylko martwi mnie ten olej na świecy.. Bo po jego wytarciu auto chodziło na benz naprawdę bardzo ładnie .. Wsadzę aku i przy okazji podniesionej maski spojrzę na świece.. Jak znów będzie mokra i po wytarciu wróci wszystko do normy to będę wiedział co mu jest tylko skąd ten olej ??

Marecki rzucił pomysł, że olej spod pokrywy zaworów może się przelewa na świece.. Jutro też wytrę ten olej który jest między wałkami (korytko z kablami zapłonowymi) i będę obserwował czy się zbiera tam od nowa czy nie..

Na razie myśl o UPG można odpuścić i będziemy szukać dalej... Spróbuje jakoś sprawdzić czy to nie uszczelka pokrywy zaworów ale jeśli nie to co ? Może być, że gdzieś w wyniku przegrzania (nie wiem jak poprzedni właściciel traktował auto) pękła np. górna część silnika i przepuszcza olej na świece ?

Markzo - Wto Mar 18, 2014 07:07

zobacz to co mówilismy, czy znowu swieca na pierwszym garze bedzie zafajdana. Nie pasuje mi to, że na gazie jest w porzadku. Może wtrysk PB leje i zalewa po prostu, stąd problemy... Jak dalej będzie ta pierwsza uwalona, wez zamien wtrysk z jakimś, co działa dobrze i zobacz co się zmieni, czy dalej pierwszy gar będzie kisił, czy już inny.
Tandemsdi - Sro Mar 19, 2014 19:11

Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych? :|
Markzo - Sro Mar 19, 2014 23:03

Tandemsdi napisał/a:
Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych?

wiesz jaka jest uszczelka w 2,0t? a także blok i głowica?

Tandemsdi - Czw Mar 20, 2014 17:11

Markzo napisał/a:
Tandemsdi napisał/a:
Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych?

wiesz jaka jest uszczelka w 2,0t? a także blok i głowica?


Parzac na uszczelke.. przy pierwszym cylindrze jak i przy 4 mogło wydmuchać do kanału olejowego ;]

Markzo - Czw Mar 20, 2014 19:16

Zwłaszcza kilku warstwową metalową uszczelkę ;]
Tandemsdi - Pon Mar 24, 2014 17:13

Markzo napisał/a:
Zwłaszcza kilku warstwową metalową uszczelkę ;]


Miałem takową w civicu d16 i elegancko puszczała między warstwami olej :)

tomii620si - Pon Mar 24, 2014 18:10

D serie zostawmy w spokoju bo to zupełnie oddzielny temat... Dymiący się temat :P haha
Markzo - Wto Mar 25, 2014 07:08

Tandemsdi napisał/a:
Miałem takową w civicu d16 i elegancko puszczała między warstwami olej

tak się składa, że D16 miałem przez 3 lata, remontowałem 2 razy i nie bardzo ma to cokolwiek wspólnego z 20T4G ;] zupełnie inna konstrukcja bloku, głowicy jak i samej uszczelki :) to co jest w d16 przy 2,0t to tak jak kartka papieru :)