Zobacz temat - [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.

marimon - Wto Mar 18, 2014 19:29
Temat postu: [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
Piszczenie/pikanie - jak alarm w zegarku, głośne
Seria tiii--tiiii ----tiiii--tiii------tiii--tiii ------tiiiiiiiiiiiiii
Pojawiło się nagle - nie było i nagle jest - pół roku temu.
Zawsze przy wyłączaniu auta - dokładnie przy ostatnim obrocie kluczyka w stacyjce.
Żadnego problemu z odpalaniem auta.
Gdyby nie to że jest denerwujące i dziwne - nie byłoby problemu.

Nie pomogła wymiana baterii w pilocie.

Ktoś ma pomysł co to jest..?

ruszti - Wto Mar 18, 2014 20:39

To jest takie same piszczenie jakie wydobywa się kiedy nie odblokuje się immo a przełączy się kluczyk na zapłon ??
marimon - Nie Mar 23, 2014 22:03

Piszczy inaczej (wczoraj zrobiłem test):
1. Po rozłączeniu kluczyka i pilota, przy próbie uruchomienia auta piszczy w sposób ciągły, coś jakby "ioioioioio"
2. Na co dzień piszczy w sposób przerywany - takie pikanie tii-tii-tiiii trzeci dźwięk jest dłuższy, potem ok 2 s przerwy i znowu się powtarza. I tak 3 razy, potem milknie. Piszczy zarówno przy uruchamianiu jak i gaszeniu silnika.

ruszti - Pon Mar 24, 2014 12:22

Jest jeszcze jeden czujnik co dźwięk wydaje , ten żeby nie zapomnieć świateł wyłączyć ;p Może on ci zwariował :P
NoPE - Sro Mar 26, 2014 10:42

Ja odsyłam do RAVE ale najpierw
https://www.roverki.eu/zr...-200-i-400.html

marimon - Wto Kwi 01, 2014 22:19

na tym forum które podałeś takie przypadku nie było...
no nic, będę drążyć dalej :)

NoPE - Wto Kwi 01, 2014 22:44

Na pewno?
Cytat:
Jeżeli nastąpi próba uruchomienia silnika gdy włączony jest immobiliser, pojawi się sygnał ostrzegawczy.

Może to ten dźwięk słyszysz

Sirk - Sro Kwi 02, 2014 07:15

NoPE napisał/a:
Na pewno?
Cytat:
Jeżeli nastąpi próba uruchomienia silnika gdy włączony jest immobiliser, pojawi się sygnał ostrzegawczy.

Może to ten dźwięk słyszysz


Ok, ale nie powinno pikać przy próbie zgaszenia auta.

NoPE - Czw Kwi 03, 2014 01:59

No racja.
Pozostaje RAVE - może tam coś będzie?

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:53 ]
Dobra. Wg mnie sypie Ci pilot.

Piszczy Ci MFU. Taki sygnał każde mu wysłać ECU, bo nie dostaje we właściwym czasie (0,5 sekundy) sygnału z pilota. (ECU i pilot muszą pasować).
Wszystko rozbiega się o pasywne unieruchomienie (passive immobilisation).
Działa to tak wg RAVE:
Wkładasz kluczyk i ECU wykrywa pilot. Przekręcasz zapłon, ECU śle sygnał do stacyjki, żeby podała pole magnetyczne, które z kolei wykrywa pilot i wtedy ten śle sygnał 'remobilise' do ECU. Jeśli ECU potwierdzi zgodność sygnału puści przekaźnik rozrusznika. Wszystko dzieje się w mgnieniu oka..
Po 4,5s jeśli ECU sygnału wciąż nie otrzyma, odcina stacyjkę (chyba, bo mam problem ze zrozumieniem :/ )

1. Jeśli 2 piloty są w pobliżu stacyjki, oba ślą sygnał 'remobilise' i ECU widzi to jako błąd - wyklucz
2. Masz drugi pilot na podmiankę z nową baterią i poprawnie zsynchronizowany? Albo jesteś pewny nowej baterii? Powinna mieć 3,0V. Przy 2,7V bateria do wymiany! (info z RAVE)
3. W takich przypadkach trzeba zastosować procedurę EKA. (Emergancy Key Access) i wszystko wróci do normy.


RAVE
+ANTI-THEFT ALARM ECU DESCRIPTION
- Immobilisation

+MULTI FUNCTION (MFU) DESCRIPTION
- Engine Immobilisation Sounder

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:59 ]
Tak sie właśnie zastanawiam i przyczyn może być więcej.
Dodatkowo wg tego co napisane nie powinienem uruchomić auta z samego kluczyka? Łeee? :roll: