Zobacz temat - welder - MG ZT CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - welder - MG ZT CDTi

welder - Wto Mar 25, 2014 08:38
Temat postu: welder - MG ZT CDTi
No i jest. Po poszukiwaniach i wielkim zamieszaniu w głowie kupiłem wreszcie nieduże, ekonomiczne kombi z silnikiem benzynowym... tylko wyszło MG ZT CDTi. Dziękuję klubowiczowi szypinor za rady i zachęcenie do zakupu.
Jestem cholernie zadowolony z samochodu. Po pokonaniu trasy 150 km w strugach deszczu, na drodze pełnej kolein i powrocie do domu o 1:00 w nocy byłem zadowolony. Auto bardzo mi pasuje, odpowiada mojemu stylowi jazdy, ma dość specyficzny charakter jak na "limuzynę". Z racji wykonywanego zawodu jeżdżę wieloma różnymi, nowymi autami i mam porównanie. MG ZT to taki typ samochodu, których właściwie już się nie robi :)
Nie zabrakło 15-minutowej, miłej rozmowy z pracownikiem stacji i pewnie jeszcze nie jedna mnie taka czeka.

Do rzeczy. Samochód jest w doskonałej jak na wiek kondycji. Niebieski, oczywiście na osiemnastkach, nigdzie nie malowany, korozji brak na karoserii, trochę jest pod spodem w takich miejscach, gdzie pewnie standardowo występuje. Wnętrze mega zadbane (lekkie przetarcie fotela i pasa kierowcy to jedyne minusy), wszystko sprawne na razie. Raczej uboga wersja: 4x szyby, 2-strefowa klima, audio kaseta+zmieniarka. Kupiłem od gościa, który naprawdę kochał ten samochód więc nie wymaga doprowadzania do ładu (pierwsze takie moje auto :razz: ).

Co do zrobienia?
Na pewno opony i to najlepiej 4 sztuki - to wiedziałem jak kupowałem. Te co mam, nadają się najwyżej dla kogoś, kto chce je spalić w beemce na zlocie. Ma ktoś jakieś konkretne pomysły? Szukam dość budżetowo, ale nie chcę opon typu Minerva czy Sailun. Nie wiem czy ktoś sprzedaje w PL, ale chętnie kupiłbym Atlas Sport Green. Poza tym zapytam czy miał ktoś styczność z Infinity Ecomax - bardzo tanie i wyglądają przyzwoicie (jakaś kopia Continentala?).
Druga sprawa to światła, które świecą... i to wszystko co można o nich powiedzieć. Są tak słabe, że wczoraj :o . Co da się z nimi zrobić poza wypolerowaniem kloszy?
Do wymiany mam pas bezpieczeństwa kierowcy - gdzie szukać i czy trudno wymienić?
To tyle z bezpieczeństwa.

Estetyka i komfort to:
- tłumik końcowy do wymiany - niby nie jest dziurawy i raczej nigdzie nie przepuszcza, ale zaczynają odchodzić płaty blachy bo to oryginał i trochę przeżył
- chciałbym pomalować znaczki, które wyblakły
- na pewno polerka jak będzie pogoda
- może wymiana gałki zmiany biegów i obszycie kiery ładną skórką...
- fajnie byłoby pomalować pokrywę silnika - robił ktoś?

Mechanika:
- chcę postawić auto na rolki i sprawdzić moc i silnik. Jeśli wszystko wyjdzie ok. to kilka kucyków bym kupił? Kogo polecacie w mazowieckim?
- EGR - czy warto zaślepić i jak?

Fotki będą jak będzie pogoda i chwila czasu. Pewnie nie prędzej jak w weekend.

PS. Jeszcze zostaje mi najtrudniejsze - pokazanie mojemu mechanikowi tego samochodu. Facet ma swój wiek i uznaje raczej normalne samochody. Ma specyficzny charakter i dla niego estetyka nie istnieje. Jak zobaczy to MG.... :evil:

szpynior - Wto Mar 25, 2014 09:23

Co do lamp to w najgorszym przypadku odbłyśniki do regenracji. Polerka również może pomóc.

Co do tłumika - płaty schodzą ale pod nimi może być ok, trzeba sprawdzić u jakiegoś fachowca, u siebie masz kolegę Damwir, który też ma diesla,może podpowie co w pobliżu i u kogo można zrobić .

EGR - oczywiście do zaślepienia,stara 1zł albo co niektórzy zaślepiają wężyk.
Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK.

No i zapłata składki klubowej co by auto dostało wlepy i naklejkę klubową :)

pelson91 - Wto Mar 25, 2014 09:40

a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami?
damiwr - Wto Mar 25, 2014 10:36

szpynior napisał/a:
u siebie masz kolegę Damwir,


No ja zawsze chętnie pomogę ;) kabelki też mam ;D

szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu ??

Brt - Wto Mar 25, 2014 12:40

no właśnie ... jeśli ksenony masz i świecą słabo, to pozostaną zapewne odbłyśniki do regeneracji ... A pozatym to gratulacje i witamy na forum :) No i szerokości i przyczepności :ok:
szpynior - Wto Mar 25, 2014 15:42

damiwr napisał/a:
szpynior napisał/a:
u siebie masz kolegę Damwir,


szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu ??


Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu .

damiwr - Wto Mar 25, 2014 16:07

szpynior napisał/a:
Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu .



A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające ;)

a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?

szpynior - Wto Mar 25, 2014 17:29

damiwr napisał/a:
A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające ;)
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?


Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem .

damiwr - Wto Mar 25, 2014 21:14

szpynior napisał/a:
Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem .


już ile się nagadałem ... i namęczyłem to aż nie piszę ;) ale zawsze miło wspominam moją trzaskawkę styczniową ;)

welder - Wto Mar 25, 2014 23:31

pelson91 napisał/a:
a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami?

Ja mam normalne światła z soczewami. Krótkie megasłabe, długie jak dla mnie bardzo spoko.

damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz?

damiwr napisał/a:
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?
parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta ;)

szpynior napisał/a:
Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK.
chciałbym zrobić na tip top na hamowni wcześniej sprawdzając jak silnik żyje. Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft. Moja żona już chce jakieś 20-30 KM więcej :roll:
pelson91 - Wto Mar 25, 2014 23:40

welder napisał/a:
Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft
a myślisz że Marecki jak robi? gotowce wkleja? oj niee e ;)
damiwr - Wto Mar 25, 2014 23:47

welder napisał/a:
damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz?


nareszcie pozytywna fanatyk na podwórku :) obiecuje spotkanie kontakt PRV

welder napisał/a:
parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta ;)


jutro podlecę oblookam :D

tam też często staje zielone 75 w sedanie.

szpynior, teraz musisz przenieść się do Mińska :D , a już na bank przed zlotem zalecieć na 3 dni i poczuć naszą gościnność :D

welder - Sro Mar 26, 2014 00:01

damiwr napisał/a:
tam też często staje zielone 75 w sedanie.

tak i jeszcze niedaleko niebieski 75. Trudno te kolorki odróżnić.

A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi. :|

damiwr - Sro Mar 26, 2014 00:16

welder napisał/a:
A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi. :|


tutaj wyjaśnienie ;)

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53479&postdays=0&postorder=asc&start=0

welder - Wto Kwi 01, 2014 19:25

Dziś wymieniałem opony z przodu i okazało się, że jeden amortyzator się wylał. No i mam kolejny wydatek. Pytanie tylko skąd wziąć takie amortyzatory? Myślałem, że tak podstawowe części eksploatacyjne są dostępne bez problemu a tu lipa. Niby jakieś tam Sachsa znalazłem, że chyba na jakieś do MG ZT nie mam co liczyć?
MatiNitro - Wto Kwi 01, 2014 19:30

welder, ale jesteś pewien że się wylał czy tylko zaczął się pocić? Ja na spoconym jeżdżę już pół roku i jeszcze trzyma. Może pytaj w Tomateam a jak nie to trzeba z Anglii zamawiać.
pelson91 - Wto Kwi 01, 2014 19:33

Tomateam ma obecnie dostępne Sachsy na przód po 199pln/sztuka, więc chyba tanio.
MatiNitro - Wto Kwi 01, 2014 19:39

pelson91, ale to są do ZT czy do R75? Jak to jest z tymi amortyzatorami? Które z 75 pasują do ZT i na odwrót?
pelson91 - Wto Kwi 01, 2014 19:42

ZTCW są do 75. do ZT mają krótszy skok
rafalmis1 - Wto Kwi 01, 2014 19:46

ja mam amorki używane od ZT i nie wiedze różnicy. Kupuj od Rovera i się nie zastanawiaj
welder - Sro Kwi 02, 2014 12:37

MatiNitro napisał/a:
welder, ale jesteś pewien że się wylał czy tylko zaczął się pocić? Ja na spoconym jeżdżę już pół roku i jeszcze trzyma. Może pytaj w Tomateam a jak nie to trzeba z Anglii zamawiać.

Wylał, że aż zachlapał nadkole i zawias :/

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 13:37 ]
Znalazłem w necie coś takiego
http://allegro.pl/rover-7...4052163930.html

Problem w tym, że do ZT w ogóle nie ma amortyzatorów, a 98% sprzedających nigdy nie słyszało o takim aucie :|

Dzwoniłem właśnie do British Cars i dowiedziałem się, że amorki do MG różnią się skokiem i grubością trzpienia. Oryginały ok. 360 zł /szt. Nie ma tragedii skoro do zwykłej Hondy Accord ceny zaczynają się od 350 za KYB

rafalmis1 - Sro Kwi 02, 2014 15:04

welder, wydatek na amorki jest na lata wiec się nie zastanawiaj :wink:

i daj w końcu zdjęcia samochodu

damiwr - Sro Kwi 02, 2014 16:02

Cytat:
i daj w końcu zdjęcia samochodu


nananana ja widziałem na żywo :P

pbskarpy - Czw Kwi 03, 2014 19:40

i gdzie te foty?
komarek - Czw Kwi 03, 2014 20:14

welder wprowadza napięcie przed premierowymi zdjęciami :mrgreen:
damiwr - Czw Kwi 03, 2014 21:37

napięcie rośnie a tu niedługo tadam :D
rafalmis1 - Czw Kwi 03, 2014 22:02

no żeby nie było buuuuuu :nook: z powodu oczekiwania :P

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 23:02 ]
już wiem, że buuuu nie będzie, kolor twój samochodzik :mrgreen: ma taki jak w MG jest najpiękniejszy!!!

damiwr - Czw Kwi 03, 2014 22:13

rafalmis1 napisał/a:
kolor twój samochodzik :mrgreen: ma taki jak w MG


nie będę się rozpisywał ale lakier był ok, wyglądał też spoko, tylko ja jak zwykle chory i mało co kojarzę ;) ale prawda to ten ładny niebieski.

welder - Sob Kwi 05, 2014 21:08

Będą zdjęcia jak będę na otarciu Youngtimer Warsaw to cynkę parę. A później jak znajdę czas i będzie pogoda, bo zawsze jedno z drugim nie współgra

[ Dodano: Sob Kwi 05, 2014 22:08 ]
Powie ktoś, co oznacza to coś?

damiwr - Sob Kwi 05, 2014 21:25

Ja wiem przebieg 999998 marek pisał że ktoś nieudolnie cofał licznik dlatego takie jaj są w kompie :/ prawdę powie ci T4
szpynior - Nie Kwi 06, 2014 11:38

damiwr napisał/a:
Ja wiem przebieg 999998 marek pisał że ktoś nieudolnie cofał licznik dlatego takie jaj są w kompie :/ prawdę powie ci T4


Pasoft też powinien

damiwr - Nie Kwi 06, 2014 21:28

welder napisał/a:
Pasoft też powinien


niestety wartość 999998 jest nierealna :D a tak pokazało ciekawe ile ma w realu.

Nie mogę w tej inpie przewinąć tej zielonej strzałki :/

welder - Wto Maj 13, 2014 18:31

No dobra a z tych danych, które wyciągneliśmy jest coś co mnie powinno zaniepokoić? szpynior???

[ Dodano: Wto Maj 13, 2014 19:31 ]
...tak się zastanawiam czy w CDTi reguluje się zawory :-|