|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - welder - MG ZT CDTi
welder - Wto Mar 25, 2014 08:38 Temat postu: welder - MG ZT CDTi No i jest. Po poszukiwaniach i wielkim zamieszaniu w głowie kupiłem wreszcie nieduże, ekonomiczne kombi z silnikiem benzynowym... tylko wyszło MG ZT CDTi. Dziękuję klubowiczowi szypinor za rady i zachęcenie do zakupu.
Jestem cholernie zadowolony z samochodu. Po pokonaniu trasy 150 km w strugach deszczu, na drodze pełnej kolein i powrocie do domu o 1:00 w nocy byłem zadowolony. Auto bardzo mi pasuje, odpowiada mojemu stylowi jazdy, ma dość specyficzny charakter jak na "limuzynę". Z racji wykonywanego zawodu jeżdżę wieloma różnymi, nowymi autami i mam porównanie. MG ZT to taki typ samochodu, których właściwie już się nie robi
Nie zabrakło 15-minutowej, miłej rozmowy z pracownikiem stacji i pewnie jeszcze nie jedna mnie taka czeka.
Do rzeczy. Samochód jest w doskonałej jak na wiek kondycji. Niebieski, oczywiście na osiemnastkach, nigdzie nie malowany, korozji brak na karoserii, trochę jest pod spodem w takich miejscach, gdzie pewnie standardowo występuje. Wnętrze mega zadbane (lekkie przetarcie fotela i pasa kierowcy to jedyne minusy), wszystko sprawne na razie. Raczej uboga wersja: 4x szyby, 2-strefowa klima, audio kaseta+zmieniarka. Kupiłem od gościa, który naprawdę kochał ten samochód więc nie wymaga doprowadzania do ładu (pierwsze takie moje auto ).
Co do zrobienia?
Na pewno opony i to najlepiej 4 sztuki - to wiedziałem jak kupowałem. Te co mam, nadają się najwyżej dla kogoś, kto chce je spalić w beemce na zlocie. Ma ktoś jakieś konkretne pomysły? Szukam dość budżetowo, ale nie chcę opon typu Minerva czy Sailun. Nie wiem czy ktoś sprzedaje w PL, ale chętnie kupiłbym Atlas Sport Green. Poza tym zapytam czy miał ktoś styczność z Infinity Ecomax - bardzo tanie i wyglądają przyzwoicie (jakaś kopia Continentala?).
Druga sprawa to światła, które świecą... i to wszystko co można o nich powiedzieć. Są tak słabe, że wczoraj . Co da się z nimi zrobić poza wypolerowaniem kloszy?
Do wymiany mam pas bezpieczeństwa kierowcy - gdzie szukać i czy trudno wymienić?
To tyle z bezpieczeństwa.
Estetyka i komfort to:
- tłumik końcowy do wymiany - niby nie jest dziurawy i raczej nigdzie nie przepuszcza, ale zaczynają odchodzić płaty blachy bo to oryginał i trochę przeżył
- chciałbym pomalować znaczki, które wyblakły
- na pewno polerka jak będzie pogoda
- może wymiana gałki zmiany biegów i obszycie kiery ładną skórką...
- fajnie byłoby pomalować pokrywę silnika - robił ktoś?
Mechanika:
- chcę postawić auto na rolki i sprawdzić moc i silnik. Jeśli wszystko wyjdzie ok. to kilka kucyków bym kupił? Kogo polecacie w mazowieckim?
- EGR - czy warto zaślepić i jak?
Fotki będą jak będzie pogoda i chwila czasu. Pewnie nie prędzej jak w weekend.
PS. Jeszcze zostaje mi najtrudniejsze - pokazanie mojemu mechanikowi tego samochodu. Facet ma swój wiek i uznaje raczej normalne samochody. Ma specyficzny charakter i dla niego estetyka nie istnieje. Jak zobaczy to MG....
szpynior - Wto Mar 25, 2014 09:23
Co do lamp to w najgorszym przypadku odbłyśniki do regenracji. Polerka również może pomóc.
Co do tłumika - płaty schodzą ale pod nimi może być ok, trzeba sprawdzić u jakiegoś fachowca, u siebie masz kolegę Damwir, który też ma diesla,może podpowie co w pobliżu i u kogo można zrobić .
EGR - oczywiście do zaślepienia,stara 1zł albo co niektórzy zaślepiają wężyk.
Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK.
No i zapłata składki klubowej co by auto dostało wlepy i naklejkę klubową
pelson91 - Wto Mar 25, 2014 09:40
a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami?
damiwr - Wto Mar 25, 2014 10:36
szpynior napisał/a: | u siebie masz kolegę Damwir, |
No ja zawsze chętnie pomogę kabelki też mam
szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu
Brt - Wto Mar 25, 2014 12:40
no właśnie ... jeśli ksenony masz i świecą słabo, to pozostaną zapewne odbłyśniki do regeneracji ... A pozatym to gratulacje i witamy na forum No i szerokości i przyczepności
szpynior - Wto Mar 25, 2014 15:42
damiwr napisał/a: | szpynior napisał/a: | u siebie masz kolegę Damwir, |
szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu |
Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu .
damiwr - Wto Mar 25, 2014 16:07
szpynior napisał/a: | Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu . |
A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?
szpynior - Wto Mar 25, 2014 17:29
damiwr napisał/a: | A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ? |
Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem .
damiwr - Wto Mar 25, 2014 21:14
szpynior napisał/a: | Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem . |
już ile się nagadałem ... i namęczyłem to aż nie piszę ale zawsze miło wspominam moją trzaskawkę styczniową
welder - Wto Mar 25, 2014 23:31
pelson91 napisał/a: | a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami? |
Ja mam normalne światła z soczewami. Krótkie megasłabe, długie jak dla mnie bardzo spoko.
damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz?
damiwr napisał/a: | a kolega welder skąd jest tak dokładnie ? | parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta
szpynior napisał/a: | Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK. | chciałbym zrobić na tip top na hamowni wcześniej sprawdzając jak silnik żyje. Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft. Moja żona już chce jakieś 20-30 KM więcej
pelson91 - Wto Mar 25, 2014 23:40
welder napisał/a: | Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft | a myślisz że Marecki jak robi? gotowce wkleja? oj e
damiwr - Wto Mar 25, 2014 23:47
welder napisał/a: | damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz? |
nareszcie pozytywna fanatyk na podwórku obiecuje spotkanie kontakt PRV
welder napisał/a: | parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta |
jutro podlecę oblookam
tam też często staje zielone 75 w sedanie.
szpynior, teraz musisz przenieść się do Mińska , a już na bank przed zlotem zalecieć na 3 dni i poczuć naszą gościnność
welder - Sro Mar 26, 2014 00:01
damiwr napisał/a: | tam też często staje zielone 75 w sedanie. |
tak i jeszcze niedaleko niebieski 75. Trudno te kolorki odróżnić.
A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi.
damiwr - Sro Mar 26, 2014 00:16
welder napisał/a: | A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi. |
tutaj wyjaśnienie
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53479&postdays=0&postorder=asc&start=0
welder - Wto Kwi 01, 2014 19:25
Dziś wymieniałem opony z przodu i okazało się, że jeden amortyzator się wylał. No i mam kolejny wydatek. Pytanie tylko skąd wziąć takie amortyzatory? Myślałem, że tak podstawowe części eksploatacyjne są dostępne bez problemu a tu lipa. Niby jakieś tam Sachsa znalazłem, że chyba na jakieś do MG ZT nie mam co liczyć?
MatiNitro - Wto Kwi 01, 2014 19:30
welder, ale jesteś pewien że się wylał czy tylko zaczął się pocić? Ja na spoconym jeżdżę już pół roku i jeszcze trzyma. Może pytaj w Tomateam a jak nie to trzeba z Anglii zamawiać.
pelson91 - Wto Kwi 01, 2014 19:33
Tomateam ma obecnie dostępne Sachsy na przód po 199pln/sztuka, więc chyba tanio.
MatiNitro - Wto Kwi 01, 2014 19:39
pelson91, ale to są do ZT czy do R75? Jak to jest z tymi amortyzatorami? Które z 75 pasują do ZT i na odwrót?
pelson91 - Wto Kwi 01, 2014 19:42
ZTCW są do 75. do ZT mają krótszy skok
rafalmis1 - Wto Kwi 01, 2014 19:46
ja mam amorki używane od ZT i nie wiedze różnicy. Kupuj od Rovera i się nie zastanawiaj
welder - Sro Kwi 02, 2014 12:37
MatiNitro napisał/a: | welder, ale jesteś pewien że się wylał czy tylko zaczął się pocić? Ja na spoconym jeżdżę już pół roku i jeszcze trzyma. Może pytaj w Tomateam a jak nie to trzeba z Anglii zamawiać. |
Wylał, że aż zachlapał nadkole i zawias
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 13:37 ]
Znalazłem w necie coś takiego
http://allegro.pl/rover-7...4052163930.html
Problem w tym, że do ZT w ogóle nie ma amortyzatorów, a 98% sprzedających nigdy nie słyszało o takim aucie
Dzwoniłem właśnie do British Cars i dowiedziałem się, że amorki do MG różnią się skokiem i grubością trzpienia. Oryginały ok. 360 zł /szt. Nie ma tragedii skoro do zwykłej Hondy Accord ceny zaczynają się od 350 za KYB
rafalmis1 - Sro Kwi 02, 2014 15:04
welder, wydatek na amorki jest na lata wiec się nie zastanawiaj
i daj w końcu zdjęcia samochodu
damiwr - Sro Kwi 02, 2014 16:02
Cytat: | i daj w końcu zdjęcia samochodu |
nananana ja widziałem na żywo
pbskarpy - Czw Kwi 03, 2014 19:40
i gdzie te foty?
komarek - Czw Kwi 03, 2014 20:14
welder wprowadza napięcie przed premierowymi zdjęciami
damiwr - Czw Kwi 03, 2014 21:37
napięcie rośnie a tu niedługo tadam
rafalmis1 - Czw Kwi 03, 2014 22:02
no żeby nie było buuuuuu z powodu oczekiwania
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 23:02 ]
już wiem, że buuuu nie będzie, kolor twój samochodzik ma taki jak w MG jest najpiękniejszy!!!
damiwr - Czw Kwi 03, 2014 22:13
rafalmis1 napisał/a: | kolor twój samochodzik ma taki jak w MG |
nie będę się rozpisywał ale lakier był ok, wyglądał też spoko, tylko ja jak zwykle chory i mało co kojarzę ale prawda to ten ładny niebieski.
welder - Sob Kwi 05, 2014 21:08
Będą zdjęcia jak będę na otarciu Youngtimer Warsaw to cynkę parę. A później jak znajdę czas i będzie pogoda, bo zawsze jedno z drugim nie współgra
[ Dodano: Sob Kwi 05, 2014 22:08 ]
Powie ktoś, co oznacza to coś?
damiwr - Sob Kwi 05, 2014 21:25
Ja wiem przebieg 999998 marek pisał że ktoś nieudolnie cofał licznik dlatego takie jaj są w kompie prawdę powie ci T4
szpynior - Nie Kwi 06, 2014 11:38
damiwr napisał/a: | Ja wiem przebieg 999998 marek pisał że ktoś nieudolnie cofał licznik dlatego takie jaj są w kompie prawdę powie ci T4 |
Pasoft też powinien
damiwr - Nie Kwi 06, 2014 21:28
welder napisał/a: | Pasoft też powinien |
niestety wartość 999998 jest nierealna a tak pokazało ciekawe ile ma w realu.
Nie mogę w tej inpie przewinąć tej zielonej strzałki
welder - Wto Maj 13, 2014 18:31
No dobra a z tych danych, które wyciągneliśmy jest coś co mnie powinno zaniepokoić? szpynior???
[ Dodano: Wto Maj 13, 2014 19:31 ]
...tak się zastanawiam czy w CDTi reguluje się zawory
|
|