|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po przeglądzie- Skorodowane przewody chłodnicze
piotrek250 - Nie Mar 30, 2014 22:31 Temat postu: [R75] Po przeglądzie- Skorodowane przewody chłodnicze Witajcie, dziś byłem na kanale u znajomego popatrzałem długo na mojego Rovera od dołu silnika i mam kilka pytań :
1. Zauważyłem że 2 przewody od chłodzenia są mocno skorodowane ( bodajże są metalowe ), szukałem ich na internecie i nie mogę znaleźć . Zauważyłem że chyba jest jakiś minimalny przeciek z tych przewodów ( bo były zawilgocone ) jak dotknąłem ręką. A właśnie lekko mi ucieka płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i myślę że to jest jego powodem że przez te przewodu ucieka płyn w małych ilościach proszę zobaczcie: http://www.fotosik.pl/pok...586ffc07e2.html
Gdzie mógłbym dostać takie przewody ?
2. Też zauważyłem że lekko widać że olej pomału się przedostaje ze sprzęgła, co może być przyczyną, lepiej to sprawdzić . Czy można by było uszczelnić to jakoś ( na pewno trzeba ściągać całą pokrywę sprzęgła zalać nowym płynem i uszczelnić - skoro sprzęgło nie jest jeszcze do wymiany - czy tak można ) Czy to już jakaś objawa uszkodzenia lub końca sprzęgła
3. Dalej mam te bulgotanie ( słyszę je w kabinie - gdzieś wyczytałem że bulgotanie jest w okolicy nagrzewnicy - ale nie wiem dokładnie gdzie ona się znajduje- ogrzewanie normalnie działa, klima też) - czy dalej jest zapowietrzony układ, odpowietrzałem już ze 3 razy, dalej to samo . Płyn leci z odpowietrznika . Odpowietrzać mam oczywiście na zimnym silniku ? Ktoś pomoże z okolic - mogę podjechać, może coś źle robię ale nie wydaje mi się.
4. Czy to normalne że płyn w zbiorniczku wyrównawczym powiedzmy jest na stanie MIN przy zimnym silniku i podczas nagrzania się silnika jest w okolicach pow. MAX ok 1 cm na zakręconym korku .
Zauważyłem też że jak jest zimny silnik to jak odkręcę korek w zbiorniczku wyrównawczym to poziom stoi tak jak należy pomiędzy MIN a MAX, ale po jakiś 5-10 min lekko wzrasta ok 0,5cm-1-cm ponad MAX - czy to jest dobrze - też tak macie koledzy? .
Bulgotania żadnego nie ma w zbiorniczku i żadnych pęcherzyków powietrza.
Z góry dziękuje za info.
sTERYD - Nie Mar 30, 2014 23:50
ad1: To na zdjęciu to chłodniczka oleju wspomagania. Nie ma w niej płynu chłodzącego, tylko olej od wspomagania.
ad2: czy to olej, czy płyn z wysprzęglika?
ad3: Sprawdzałeś, czy nie wybyło Ci troche czynnika z klimatyzacji? on się degraduje z czasem i jak ciśnienie spada to czasem słychać takie przelewanie/bulgotanie jak klima chodzi
ad4 nie mam pojęcia w dieslu na ciepłym podnosi się z centymetr i tyle.
SeniorA - Pon Mar 31, 2014 00:04
sTERYD napisał/a: | ad1: To na zdjęciu to chłodniczka oleju wspomagania. Nie ma w niej płynu chłodzącego, tylko olej od wspomagania. | nie , to są przewody układu chłodzenia i jest w nich płyn chłodniczy.
Tu jest więcej o tym : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81852
Płyn w układzie ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość i poziom się podnosi w zbiorniczku.
piotrek250 - Pon Mar 31, 2014 08:49
sTERYD napisał/a: | ad1: To na zdjęciu to chłodniczka oleju wspomagania. Nie ma w niej płynu chłodzącego, tylko olej od wspomagania.
ad2: czy to olej, czy płyn z wysprzęglika?
ad3: Sprawdzałeś, czy nie wybyło Ci troche czynnika z klimatyzacji? on się degraduje z czasem i jak ciśnienie spada to czasem słychać takie przelewanie/bulgotanie jak klima chodzi
ad4 nie mam pojęcia w dieslu na ciepłym podnosi się z centymetr i tyle. |
AD. 1- To są przewody chłodnicze dorobie je w firmie Martech w Żarowie
AD. 2- Kolor który ucieka jest lekko brązowy. Także ciężko stwierdzić. Ale chyba to olej.
Ad. 3- Jak to sprawdzić. Bulgotanie jest nawet na wyłączonych nawiewach bez klimy.
Ad. 4- OK Dzięki
Jeszcze inny temat powiązany z systemem chłodzącym : Temperatura na dworze 10st.
Zrobiłem dzisiaj mały test - proszę o opinię czy jest OK czy też ŹLE .
1. Zapalając auto na biegu jałowym ( niekiedy dodając gazu 2-3 tys obr ) auto osiąga swoją temperaturę 90stopni w ciągu ok. 9 min od odpalenia.
2. Od odpalenia ( na biegu jałowym ) ok.16 min - osiąga 96 stopni
3. Od odpalenia ( na biegu jałowym ) ok.30 min - osiąga 98-99 stopni .
4. Jak już sprawdziłem na biegu jałowym wiec jadę( rozpoczynając od 95 stopni ) jakieś 3 km po mieście trzyma temperaturę między 91-94 stopnie, lecz dojeżdżając np.do świateł czy stopu na mniej więcej ok 30 sek osiąga ok 97-98 stopni, 2 -3 takie postoje i od razu załącza się wentylator i osiąga wtedy od 99-102 stopnie .
Oczywiście jak już ruszam po chwili się wyłącza i znów temperatura spada do ok 91-94 stopnie . Czyli wnioskuje że jadąc miastem- trasa przy każdorazowy postoju dłuższym niż 20 sek. załącza się wentylator bo płyn chłodzący osiąga temperaturę 99-100 stopni . Mam kilka filmików gdyby ktoś chciał zobaczyć .
5 . Jak jadę na długiej trasie przykładowo 200 km, Autostrada ( 120 Km/h ) temperatura trzyma ok 91-92 stopnie .
6. Jeszcze zauważyłem taki myk że jak osiągnie temperaturę płynu ok 99-100 stopni a już dalej nie ruszam tylko stoję np. na parkingu to wentylator wyłącza się dopiero po ok.5-6 minutach jak płyn osiągnie ok 95-96 stopni , chyba że dodam gazu kilkukrotnie ( wtedy wentylator szybciej chodzi i szybciej schładza silnik ok. 2 min - wtedy schodzi do 92-93 stopnie )
7.Jak jadę od zimnego silnika np. z Jaworzyny Śląskiej do Świdnicy ( 12 km ) - dojeżdżając do pierwszych świateł od razu załącza się wentylator
Napiszcie koledzy czy jest to normalnie zjawisko czy też jest jakiś problem .
Jeżeli źle to napisałem mogę przesłać filmik na YouTube .
tazOR - Pon Mar 31, 2014 12:22
Hej chlopaki. Apropo przewodow... czy w sytuacji kiedy cos jest z nimi nie tak (fachowiec stwierdzil ze na jednym z nich jest nieszczelnosc) nalezy je wymienic czy mozna dac do fachmana zeby je pokleil/spawal (czy nie wiem jak to fachowo nazwac) ? czy przy sprezarce tez sa oringi?
SeniorA - Pon Mar 31, 2014 19:33
piotrek250, nie widać tu problemu z chłodzeniem . Do usunięcia bulgotania można by wyciągnąć nagrzewnice , odkamienić ją i założyć po wcześniejszym jej zalaniu płynem, potem odpowietrzyć układ.
piotrek250 - Pon Mar 31, 2014 20:57
SeniorA napisał/a: | piotrek250, nie widać tu problemu z chłodzeniem . Do usunięcia bulgotania można by wyciągnąć nagrzewnice , odkamienić ją i założyć po wcześniejszym jej zalaniu płynem, potem odpowietrzyć układ. |
Dzięki ci SeniorA. Czyli układ jest ok. Wszystko wporządku z nagrzewaniem silnika. Myślałem że trochę zbyt szybko się nagrzewa ale ok.
Co do nagrzewnicy czy ten zabieg jest trudny do zrobienia?. Ciężko się wyciąga nagrzewnice?. Jak ją odkamienić?
SeniorA - Pon Mar 31, 2014 22:10
piotrek250 napisał/a: | Ciężko się wyciąga nagrzewnice?. Jak ją odkamienić? | przeczytaj to : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590
|
|