|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R214] Skrzynia PG1
m35sie2 - Pon Kwi 21, 2014 23:25 Temat postu: [R214] Skrzynia PG1 Witam,
chciałbym zapytać czy udało się komuś założyć skrzynię ze szperą (np. od 620 ti) do silnika 1.4 16V (103KM)? Przeczytałem dostępne informacje na forum i mam sprzeczne zenania. Od:
- nie da się - w 620 ti siedzi PG1 w 1.1-1.6 siedzi R65
co rozumiem, ale może da się coś wyrzeźbić żeby jednak weszła...
Po:
- troche bedziesz musial wymienic. Poloski, lapa montazowa od PG1, linka sprzeglowa, rozrusznik i jeszcze pewnie jakies drobnostki.
co rozumiem że właśnie da się przy dodatkowych "zabiegach".
Chodzi mi o to żeby do silnika 1.4 16V założyć szperę... Nie interesują mnie żadne swap-y.
Z góry dzięki za pomoc.
Peter
Kozik - Wto Kwi 22, 2014 08:48
m35sie2, ja przerabiałem temat troszkę ale z pewnością da się, zależy jakie masz możliwości, co do PG1 do wymiany:
- z pewnością półosie
- łapa i poduszka skrzyni ale bez rzeźby da radę przekręcić, jest miejsce na budzie
- linka sprzęgła też
- rozrusznik też inny
- sprzęgło inne i pasuje żebyś założył mocniejsze (bo ja jak wsadziłem torsena do pg1 przy 1.8vvc to mi się rozleciało a było podobno najlepsze na całym świecie nationala ori do VVC)
co do samego podłączenia skrzyni pod silnik to Ci nie pomogę bo podłączałem 1.8, ale myślę że jakiś adapter i dałoby radę,
Problem pojawia się inny - przełożenia w skrzyni o które jak dobrze pamiętam walczyłeś by były krótsze, najkrótsza PG1 (z tego co wiem i przetestowałem) jest w silniku 1.8 ale to i tak 1 bieg 60, 2 bieg 100, do skrzyni z 1.8 da radę wsadzić torsena, z 600 tki Ti skrzynia na 1 biegu 70 na drugim 120, a z 220 coupe turbo podobno jeszcze dłuższe.
przemyśl temat
bociannielot - Wto Kwi 22, 2014 09:35
Twoje auto i Twoje decyzje, ale zapytam po co? Do 103km szpera? Nie ogarnia Ci seryjny mechanizm różnicowy trakcji? To załóż szersze kapcie . Nie myśl że to szydera z Twoich pomysłów czy cos, ale takie cos to w skrócie przerost formy nad treścią .
Kozik - Wto Kwi 22, 2014 09:39
bociannielot napisał/a: | ale zapytam po co? Do 103km szpera? |
bo ma mocne 1.4
bociannielot napisał/a: | To załóż szersze kapcie |
to nie to samo, szpera przy wąskich kapciach poprawia trakcję a szerokie kapcie to nie tylko dobro ale i pogorszenie osiągów powyżej 7km/h
bociannielot - Wto Kwi 22, 2014 09:45
Kozik napisał/a: | to nie to samo, szpera przy wąskich kapciach poprawia trakcję a szerokie kapcie to nie tylko dobro ale i pogorszenie osiągów powyżej 7km/h |
wiem że to nie to samo ale i tak nie widzę sensu, dużo wydatków i rzeźby do auta które i tak idzie ogarnąc bez szpery, a jego wartosc na rynku wtónym może okazac się niższa niż samej przeróbki...
Mówię że nie moje auto i nie moja decyzja ale nie widzę większego sensu tym bardziej jesli tam ma zostac to właśnie 1.4 .
m35sie2 - Wto Kwi 22, 2014 12:53
bociannielot napisał/a: | wiem że to nie to samo ale i tak nie widzę sensu, dużo wydatków i rzeźby do auta które i tak idzie ogarnąc bez szpery, a jego wartosc na rynku wtónym może okazac się niższa niż samej przeróbki... |
...jak być miał różnicę do swojego konkurenta 0,2 sek po 4 rundach wyscigów to byś zrozumiał o co tu idzie gra... Co do wartości - mylisz pojęcie dla tego samochodu. On i tak nie ma wartości sprzedażowej - włożyłem w jego modyfikację więcej niż jest wart. Co do faktycznej kalkulacji to ma się ona tak: szpera dedykowana do tego samochodu to koszt >4000zł. Skrzynia używana z 620 ti mam za 500zł. Niech nawet do tego będą dodatkowe czesci - oszczędność jest kolosalna...
Co do przełożeń - a nie myślicie, że mógłbym przełożyć je ze skrzyni jaką mam (najkrótsze przełożenia mam teraz po założeniu skrzyni z Rovera 211 lub poszukanie skrzyni z R200 BRM - ale to pewnie rarytas i nie za 500zł...). Myślałem żeby poskładać sobie taki mix - skrzynia z 620 ti ze szperą, a przełożenia z 211...?
Markzo - Wto Kwi 22, 2014 13:14
nie bardzo... szpera pasuje tylko do pg1, musisz przerzucic całą skrzynie z 1,8/2,0 na/2,0t/2,5v6/diesel. do r65 nie wrzucisz tej szpery. Wtedy szukać pg1 z najkrosztymi przełozeniami (1,8) i dać torsena z turbo.
ArO - Wto Kwi 22, 2014 16:10
m35sie2, tak z ciekawości to gdzie się ścigasz?
Kozik - Wto Kwi 22, 2014 16:57
m35sie2, wydaje mi się że nikt tutaj nie robił takiego miksu, istotne jest to że nawet skrzynie PG1 różnią się między sobą, musiałbyś rozebrać PG1 i R65 i porównać,
tomii620si - Wto Kwi 22, 2014 17:50
Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Pzdr.
7Tomi - Wto Kwi 22, 2014 18:45
tomii620si napisał/a: | Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Pzdr. |
Tylko w Hondzie patrząc na dzwon skrzynia kręci się w lewo a w R w prawo. Nie we wszystkich ale w większości.
leszczu - Wto Kwi 22, 2014 19:52
Kozik napisał/a: | co do samego podłączenia skrzyni pod silnik to Ci nie pomogę bo podłączałem 1.8 |
Idąc typ tropem jeśli w silniku 1.8 montowano PG1, a teraz kolega kondzio508 kupując motor 1.8 połączył go z r65, mocowania się zgadzają.
m35sie2, jak sam nie zaryzykujesz i nie zrobisz takiej podmianki to się nigdy nie dowiesz.
tomii620si - Wto Kwi 22, 2014 20:26
7Tomi napisał/a: | tomii620si napisał/a: | Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Pzdr. |
Tylko w Hondzie patrząc na dzwon skrzynia kręci się w lewo a w R w prawo. Nie we wszystkich ale w większości. |
A no tak.. O tym nie pomyślałem .. Ale może coś by dopasował ze szperą..
Ja jednak za taka kase wolałbym chyba pójść w swap (o ile wtedy nie przeniosą Cie klase wyżej bo wtedy to sie minie z celem)
m35sie2 - Wto Kwi 22, 2014 21:52
tomii620si napisał/a: | Ja jednak za taka kase wolałbym chyba pójść w swap (o ile wtedy nie przeniosą Cie klase wyżej bo wtedy to sie minie z celem) |
Właśnie próbuję wszystkim tłumaczyć, że nie mogę zmienić silnika. Jestem w klasie do 1400cm3 i jak bym się swap-nął wyżej to porażka. W klasach np. 1600cm3 rządzą Hondy CRX albo Peugot 106 16V - chłopaki z tego wyciągają ponad 150KM i więcej. Wyżej to np. Clio RS gdzie z 1996cm mamy 203KM w serii...
Dlatego tak mnie interesuję, co mogę jeszcze zrobić z tą wersją. Jeszcze przy 1.4 16V jest cień szansy na zabawę o dzbanek
Podsumowując... Jeżeli PG1 to bebechy z wersji 1.8 przekładane do skrzyni 620 ti + elementy adaptujące typu półosie, etc... Niełatwo... Kurczę - cały czas się zastanawiam czy na pewno nie pasowało by mniejsze przełożenie (takie z 211) do tej skrzyni. A może dało by się gdzieś wytoczyć taką zębatkę w mniejszym rozmiarze tak żeby włożyć ją do 620 ti...
Aha... No i cały temat zaczął się od tego: http://allegro.pl/rover-2...4124606020.html (spójrzcie na opis do jakich niby wersji ta skrzynia pasuje...)
Chociaż jak się tak przyglądam mocowaniom to nie bardzo to widzę...
Kozik - Sro Kwi 23, 2014 05:45
Ale tutaj masz już np dwie PG1 jedna z turbo a druga z 1.8, tutaj da radę torsena wsadzić
[ Dodano: Sro Kwi 23, 2014 06:45 ]
a zapomniałem że przy PG1 drążki zmiany biegów inaczej wyglądają
m35sie2 - Sro Kwi 23, 2014 07:21
Jasne. Zastanawiałem sie tylko nad kwestia otworów mocujacych (sa rożnie rozstawione dla r65 i PG1) - rozumiem ze tu trzeba by zastosować jakis adapter. Czy taka przejściówka pozwalająca na zamocowanie jest gdzies dostępna czy trzeba ja samemu robic? Swoja droga ciekawe jak to rozwiązał kolega ktory wsadził r65 do 1.8...?
P.
7Tomi - Sro Kwi 23, 2014 18:46
Otwory wyglądają inaczej bo np zazwyczaj w silnikach z PG1 miska była aluminiowa i dlatego są dodatkowe dolne otwory. Kilka lat temu założyłem 1.8 do Rovera 114Gti i skrzynia podeszła bez przeróbek i moim zdaniem nie trzeba nic przerabiać żeby założyć PG1. Tym bardziej że większość otworów w PG1 jest tylko po to aby np było do czego przykręcić blachę zasłaniającą koło zamachowe.
Każda skrzynia ma 4 główne śruby na klucz 17mm
- dwie na górze
- jedna z przodu i jedna z tyłu silnika.
BigBoyPL - Czw Kwi 24, 2014 16:48
Siemano. Kolega m35sie2 chyba już mnie zna z jednego tematu
Przede wszystkim powodzenia w dalszych pracach nad roverkiem oraz w wyścigach
Teraz do rzeczy. Na pewno nie wrzucisz biegów ze skrzyni R65 do PG1.
Za pewne pisząc o skrzyni z 620ti miałeś na myśli tą o oznaczeniu C6FTUT
http://www.roverklubben.se/uploads/text2907.pdf można sobie ją pooglądać na zewnątrz i w środku jak ktoś lubi
Właśnie w tej skrzyni przełożenia najmniej odbiegają od twojej. Dodatkowo masz dobrą bazę, jak coś nie będzie ci pasować to będziesz mógł sobie zmienić 3, 4, 5 z innych pg1 (220t, z diesela z krótszą 5 itp.)
Co do części to na pewno będą ci potrzebne półosie, łapa skrzyni i rozrusznik. Podpowiem że można tanio dostać półosie z 200 z diesla
tuners - Czw Kwi 24, 2014 21:16
Nie mieszaj chłopakowi diesle mają najdłuższą 5kę
0.648 konkretnie
Mało osób rozważa coś takiego że diesel kręci się do 5 tyś max a benzyniaki połowę więcej conajmniej
Więc jakby wsadzić do benzyniaka 5kę z diesla to v-max podniósł by się do niewiarygodnych prędkości
Przykład tomcat fabryczna skrzynia gdyby dał radę dociągnąć na 5ce do odcinki osiągał by 304km/h
(Licząc odcinkę przy 7400obr) lecz opory powietrza i brak mocy i niuta w tym zakresie nie pozwalają przebijać się zbyt wiele za 250
Na 5 biegu z diesla czyli przełożenie główne zostaje z ti i mamy odcinkę przy 360km/h
Dobra a teraz dla autora ściągawki małe które powinien mieć dawno
Przełożenia PG1 w poszczególnych modelach
link do kalkulatora przełożeń skrzyń biegów
Ja u siebie bawie się inaczej kupiłem skrzynie z 220ti ze względu na najdłuższe przełożenie główne i torsen
Efekt z v-max 224 będzie prawie 250
11% dłuższe wszystkie biegi 11% mniej niuta obciążenia na koła
Żeby przy grubszych modach skrzynia się nie wysypała
Tutaj daje do myślenia czym jest 5 bieg. W benzynie a czym w dieslu
Benzyna nadbieg na 4 ce nieraz więcej pojedzie niż na 5 ce a mało to zazwyczaj się szybciej rozpędzi a 5 bieg służy tylko do eco drivingu
Diesel 5 v-max i jeśli silnik daje rade to ciągnie do końca obrotów
4ka niestety kończy się dużo wcześniej
m35sie2 - Czw Kwi 24, 2014 21:47
Dzięki Panowie. Co raz bardziej mi się chce coś jednak podłubać... Trochę to pewnie potrwa. Jak by się udało dam znać na forum.
Dzisiaj mój kolega oglądając Rovera od dołu stwierdził, że skrzynia jaką mam (R65) przypomina mu jego w Peugot-cie 106. Gdzieś czytałem na forum że te skrzynie faktycznie pochodzą od Peugota. Może więc to jest dobry kierunek na poszukanie podobieństw i zamienników...
P.
Harry - Pią Kwi 25, 2014 20:01
tak są to francuskie skrzynie
części do skrzyni pasują od peugeota/citroena
na str. klubowej masz artykuł o naprawie skrzyni r65
[ Dodano: Pią Kwi 25, 2014 21:01 ]
https://www.roverki.eu/te...65-naprawa.html
BigBoyPL - Sob Kwi 26, 2014 21:41
W PSA ta skrzynia nazywa się MA z cyferką, ale jak dobrze patrzyłrm to różnią się dzwonami (mocowaniem do silnika) no i co ci da wymiana na tak samo słabą skrzynię
tomii620si - Sob Kwi 26, 2014 21:57
a PSA nie ma jakiejś skrzyni ze szperą
Np. kuzyn ma Xsare 2.0 VTS i ma kilka bardzo bardzo durnych i tandetnych rozwiązań ala sportowych i może mieli też jakieś modele skrzyń ze szperą
No bo na moją logike jeśli ori skrzynia jest bardziej spokrewniona z PSA niż z Roverem to szukałbym w skrzyniach PSA
piotrekcrash - Nie Kwi 27, 2014 09:41
Panowie, nawiązując do tematu co z całym układem wybieraka?
Wybierak i cięgna będą pasować oryginalne pod R65 do PG1?
Markzo - Nie Kwi 27, 2014 12:34
piotrekcrash napisał/a: | Panowie, nawiązując do tematu co z całym układem wybieraka?
Wybierak i cięgna będą pasować oryginalne pod R65 do PG1? |
musisz dać całośc z PG1.
m35sie2 - Sob Maj 03, 2014 10:00
Wiem, że na końcu jest uśmieszek, ale... co kolega 7Tomi miał na myśli?
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29042&highlight=mini+torsen
"Skrzynia aby dała rade to najlepiej założyć z 114GTi - skrzynia jest mocniejsza od innych R65. A ostatnio nawet dowiedziałem się ciekawej rzeczy - mianowicie zaopatrzona jest w (jak to Mariusz418 ujął) "mini torsen". "
A swoją drogą to faktycznie taka skrzynia jest mocniejsza niż standardowa R65. Jakie ma przełożenia?
P.
7Tomi - Sob Maj 03, 2014 12:11
To było w 2008 r nie pamiętam o co chodziło ale możesz zapytać Mariusza
Moim zdaniem jest mocniejsza. - Moje 1.8 hulało na R65 z GTi, Kamil z Wwa miał 1.8 VVC (160KM) które również miał na R65 z GTi.
Looknij tutaj - Nie pamietam ile to ma kucy ale ok 170 ztcp- metro na R65
http://www.metropower.org...sp?id=55&mnu=55
‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm
m35sie2 - Wto Lip 01, 2014 21:43
A więc plan jest na teraz taki, żeby do R65 włożyć krótkie przełożenia z Puga (mam takie). Na ten moment projekt swapu na PG1 i szpera niestety idą do poczekalni.
Aby obecny plan wprowadzić w życie potrzebowałbym uszkodzonej skrzyni (potrzebna mi tylko obudowa) i jeżeli ktoś ma taką to chętnie bym przyjął za darmo (oczywiście zapłacę za wysyłkę), aby w imię nauki się z nią pobawić (i oczywiście poinformować na forum o rezultatach)
Peter
[ Dodano: Wto Lip 01, 2014 22:43 ]
Melduję, że krótkie przełożenie z Peugota pasuje do R65 . Mam teraz przełożenie główne 4,5 oraz krótszą trójkę (przełożony też wałek z Puga). Efekt wyraźnie odczuwalny - samochód lepiej się zbiera
Jako inną ciekawostkę dodam, że wymieniłem również wtryskiwacze na te z silnika 1,8 i również odczułem poprawę.
Podsumowując - zamiast cudować z silnikiem uważam, że zrobienie krótkiego przełożenia da dużo lepszy efekt dla kierowców z rajdową żyłką.
Peter
P.S. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany taką skrzynią to mam we Wrocławiu fachowca który to składa wraz z montażem.
leszczu - Sro Lip 02, 2014 13:20
m35sie2 napisał/a: | Jako inną ciekawostkę dodam, że wymieniłem również wtryskiwacze na te z silnika 1,8 |
Wtryski w 1.4 16v, 1.6 i 1.8 była takie same.
BigBoyPL - Sro Lip 02, 2014 14:29
może miał czarno niebieskie zamienniki na ok 150cc
tuners - Pią Lip 04, 2014 05:14
Wszyscy skracają a ja wydłużam . Heh diesel ma swoje prawa
bociannielot - Pią Lip 04, 2014 09:59
tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?
m35sie2, sorry za offtop, ale żeby do końca nie był offtop to Powiem Tobie że widziałem jak po trawie latasz na YT mogłeś założyc temat w dziale sportowym może by coś ożył w końcu ten dział
m35sie2 - Pią Lip 04, 2014 21:47
bociannielot napisał/a: | tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?
m35sie2, sorry za offtop, ale żeby do końca nie był offtop to Powiem Tobie że widziałem jak po trawie latasz na YT mogłeś założyc temat w dziale sportowym może by coś ożył w końcu ten dział |
Nie mierzyłem jeszcze rozkladu prędkości (patrze bardziej na obroty , ale spojrzę w weekend.
Z wtryskiwaczami to zaproponował mi i założył Pan Gawin we Wro i jak rozumiem to te ktore mam teraz dają wiecej paliwa (trzy otwory zamiast jednego). Ale moze sie nie znam
Raz sie zdarzyło ze po trawie (ślisko bylo, a ja na slickach . A wlasnie podczas tych zawodów udało mi sie wygrać klasę
bociannielot - Sob Lip 05, 2014 08:44
m35sie2 napisał/a: | A wlasnie podczas tych zawodów udało mi sie wygrać klasę | Agresywna jazda przyniosła rezultaty
Kozik - Sob Lip 05, 2014 20:25
dawajcie linki
bociannielot - Nie Lip 06, 2014 11:01
Kozik, z pół godziny tego szukałem ale masz :
http://www.youtube.com/watch?v=jSlZks6GSeE
http://www.youtube.com/watch?v=QuVwYpiaXJw
tuners - Nie Lip 06, 2014 14:30
bociannielot napisał/a: | tuners, a jak rozkład prędkości względem biegów u Ciebie się prezentuje?
|
wszystkie biegi +11% dłuższe np 5ka 2000 obr 100km/h
5 ka 3000obr 150km/h
vmax sprawdzę dopiero jak zrobię chłodzenie itd ale skrzynia powinna zamknąć w okolicy 250
na wtryskach z defendera dość dobrze biegi się sprawują znacznie lepiej niż fabryczne bo przedtem po prostu były za krótkie teraz już 2ka 3 ka można fajnie pociągnąć a nie tylko mieszając
BigBoyPL - Nie Lip 06, 2014 17:32
Tuners jesteś pewny że twój diesel będzie mial v max przy takich samych obrotach na 5 jak seria ? Wydaje mi się że jak mu dasz dłuższe biegi to będzie miał problem żeby się wkręcić
tuners - Nie Lip 06, 2014 18:04
Na wtryskach z defendera i suszarce z iveco to za krótka będzie jeszcze
m35sie2 - Pon Lip 07, 2014 00:06
Sprawdziłem prędkości. Mam teraz przelozenie główne 4,5 (szukam jeszcze 13x64, ktore ma 4,9) i na 2 (7000 obrotów) 80km/h, na 3 120km/h i dla fanów autostrad na 5 przy 5000 obrotów 140 km/h.
Z linków to stare sa powyżej. Obecnie autko ma nowy design
http://youtu.be/0CU2jpy-O_0
P.
spider666 - Czw Wrz 04, 2014 18:00
m35sie2 napisał/a: | Podsumowując - zamiast cudować z silnikiem uważam, że zrobienie krótkiego przełożenia da dużo lepszy efekt dla kierowców z rajdową żyłką. |
dokładnie. dobry zawias i dobrane przełożenia oraz mocne hamulce i szybki układ kierownicy pomaga w zakrętach, mocny silnik tylko na prostych i ryzyko uszkodzenia jak za mocno tuningowany.
dużo dają dobrze dobrane kąty pochylenia, wyprzedzenia koła oraz zbieżność. te parametry najlepiej dobierać do nawierzchni, a przynajmniej lato/zima zmieniać.
Co do torsena, to mi też długie biegi z Ti nie spodobały się, więc przełożyłem sam mechanizm do VVC, odkręcając go nawet od zębatki głównej. Wydaje mi się, że układ śrub w większości mechanizmów jest taki sam, jeszcze kwestia ile frezów na półosie.
Na jakimś dużym szrocie na pewno porównasz czy półosie pasują z R65 do PG1 (chyba że wstawisz półosie z przegubami, piastami i hamulcami od VVC i będziesz miał od razu mega mocne części z super hamulcami ale pod koła min.R15) .
Nie wiem jak tylko z układem tych śrub dookoła mechanizmu jak sprawdzić - to musisz popatrzyć na zdjęcia i popytać ludzi.
m35sie2 - Sro Wrz 10, 2014 23:07
Chyba konczac ten temat przekazuje jak finalnie wyada moja modyfikacja. Do skrzyni R65 zalozylem najkrotsze dostepne przelozenie glowne 13x64 wraz z wałkiem. Wychodzi mi przelozenie 4,92 (dla porownania seryjne w R214 to 3,8). Nie jest to plug and play bo trzeba miec patent na zalozenie 5-tego biegu (albo kupic 5-ty bieg ze skrzyni Peugota z 2003 roku (tylko z tego rocznika).)
Do tego dalem sprzeglo do regeneracji (a wlasciwie do zalozenia okladzin kewlarowych - 150 zl w Warszawie).
Calosc dala mega efekt (z poduszkami z Olkusza). Nie poznaje tego samochodu. Prawdziwa proba na nastepnych zawodach w sobote
ha - i odpowiadajac na pytanie: na 5-tym biegu przy 7000tys. obrotow mam 180km max.
|
|