|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT 190] Zagotował się płyn
stazaj88 - Sro Cze 11, 2014 16:04 Temat postu: [MG ZT 190] Zagotował się płyn Witam
Dziś podczas ruszania ze świateł zauważyłem że wskazówka temp. Silnika jest wychylona powyżej połowy, po przejechaniu ok. 2 km musiałem się zatrzymać bo temperatura podskoczyła do maks i zapaliła się czerwona kontrolka. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok. 10 min przejechałem ok. 3 km i ta sama sytuacja. Zanim dojechałem na miejsce zatrzymałem się jeszcze raz. Po zgaszeniu silnika zacząłem odkręcać korek zbiorniczka wyrównawczego bardzo powoli jednak i tak z pod korka siknęło sporo gorącego płynu. Po odczekaniu ok. 30 min odkręciłem korek całkowicie odpaliłem silnik i w raz z chwilą kiedy załączył się wentylator, płyn zaczął wyciekać ze zbiorniczka – czy to uszczelka pod głowicą ? Jestem 150km od domu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
mocu - Sro Cze 11, 2014 21:16
W przypadku uszczelki miałbyś albo bąbelki w zbiorniczku i być może olej, lub w oleju na bagnecie majonez. Może to tylko termostat. W sytuacji awaryjnej spróbuj włączyć na max ogrzewanie w samochodzie. (Wiem, że to koszmar przy obecnych temperaturach) ale może choć odrobinę schłodzi płyn. Chyba, że to pompa wodna...
paolinio - Sro Cze 11, 2014 21:54
stazaj88, według mnie do wymiany masz korek zbiorniczka.
stazaj88 - Sro Cze 11, 2014 22:41
Czy zawsze przy padniętej uszczelce olej miesza się z płynem, czy jest to zależne od miejsca w którym pojawi się przedmuch ?
oleju w zbiorniczku nie ma, na bagnecie majonezu też nie ma, co do bąbelków w zbiorniczku – nie wiem, ale czy będzie to zauważalne jeżeli płyn w zbiorniczku się przelewa ?
jeżeli to termostat to czy jest to możliwe że w chwile po załączeniu się wentylatora poziom płynu gwałtownie podskakuje i wylewa się ze zbiorniczka ? (gdzieś wyczytałem że wentylator załącza się w podobnym czasie co termostat otwiera)
Pompa wody była zmieniana ok. 10 tys. temu jest z SKF-u
Postaram się jutro poszukać takiego korka w okolicy
Dzięki za odpowiedzi
sknerko - Czw Cze 12, 2014 08:10
Jak auto jest rozgrzane to zeby sie płyn nie wylewał i nie gotował musi być pod ciśnieniem, na otwartym zawsze ci wyleje, dlatego korek jest tu chyba najlepszym tropem
stazaj88 - Czw Cze 12, 2014 09:11
Po 16-stej będzie korek, zamontuje, przejadę się i dam znać
SeniorA - Czw Cze 12, 2014 09:52
stazaj88 napisał/a: | Czy zawsze przy padniętej uszczelce olej miesza się z płynem, czy jest to zależne od miejsca w którym pojawi się przedmuch ?
| stazaj88, na początku nie zawsze , w kV6 najczęściej powstaje nieszczelność uszczelek wokół otworów cylindrów ( wygląda to tak jak odgniecenie uszczelki , nie ma punktowego przedmuchu). Usterka pogłębia się z ilością przejechanych kilometrów (można przejechać tak np. 2-3 kkm albo i wiecej ) powodując stopniowy wzrost temperatury płynu (dogrzewanie spalinami) jego ciśnienia (od spalin ) i ubytek płynu. Głównie sprawdza się czy jest CO2 w płynie , twarde węże na gorącym silniku , czy jest słodkawy osad na korku wlewu oleju i czy jest maź olejowa na wewnętrznej części pokrywy zaworów (włożyć palec przez otwór wlewu).
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 10:52 ]
stazaj88 napisał/a: | gdzieś wyczytałem że wentylator załącza się w podobnym czasie co termostat otwiera | no nie , termostat całkowicie przy 95 st. C , wentylator przy 100 st.C.
sknerko - Czw Cze 12, 2014 11:05
Jeżeli wentylator działa jak R75 to pierwszy bieg 97st drugi 102st trzeci nie pamietam. sprawdziłem w swoim i tak się właśnie włączał.
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 12:05 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=461606#461606
domel101 - Czw Cze 12, 2014 11:29
stazaj88 napisał/a: | Po 16-stej będzie korek, zamontuje, przejadę się i dam znać |
ja dzisiaj też wymieniłem korek. założyłem wężyk gumowy na rurkę przelewową w celu sprawdzenia czy trzyma cisnienie i po przejechanie ok 8 km wężyk był zalany płynem i żadnego ciśnienia nie trzymał - diagnoza, nowy korek a jeszcze bardziej rozjechany niż mój.
SeniorA - Czw Cze 12, 2014 11:30
sknerko napisał/a: | Jeżeli wentylator działa jak R75 to pierwszy bieg 97st drugi 102st trzeci nie pamietam | to są temperatury wyłączania się wentylatora , a stazaj88 pyta o załączanie.
sknerko - Czw Cze 12, 2014 11:50
Proszę Cie........ wrzuciłem link na potwierdzenie moich własnych testów
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
SeniorA - Czw Cze 12, 2014 14:45
sknerko napisał/a: | Proszę Cie........ wrzuciłem link na potwierdzenie moich własnych testów
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
| no właśnie , trzeba rozumieć jeszcze mechanizm działania, on pracuje w tym zakresie temp. ale włącza sie przy 100 a wyłącza po schłodzeniu przy 95 .Wg. Ciebie wentylator włącza się przy 97 st.C i wyłącza przy 100 st.C na 1 b ?. Proszę Cię ....
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 15:45 ]
sknerko napisał/a: | to pierwszy bieg 97st drugi 102st trzeci nie pamietam. sprawdziłem w swoim i tak się właśnie włączał.
|
sknerko - Czw Cze 12, 2014 14:59
Włącza się przy 97 i jeżeli nie schłodzi do 102 to włączy drugi bieg wyłącza się poniżej 96 a poniżej 102 zmienia bieg na pierwszy, sprawdziłem to w swoim patrząc na termometr w zegarach w ukrytym menu, jak miałem kłopoty z wiatrakiem. Proszę cie nie udowadniaj mi że coś źle widzę, jak bym tego nie testował u siebie to bym się z tobą nie kłócił bo masz większa wiedzę jak ja. Aż żałuje że filmiku nie nagrałem. Wyobrażasz sobie, że jak wystartuje przy 97 to temperatura nagle nie będzie rosnąć? Idzie w górę i u mnie poszła aż do 104 a potem dopiero zaczęła spadać.
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 15:59 ]
Może mam jakiś pokręcony komp ale tak działał u mnie a pamiętam dokładnie bo pytałem na forum i odpowiedzieli mi że startuje przy 100
SeniorA - Czw Cze 12, 2014 15:26
stazaj88 pytał jak powinno być i ja tak pisałem, a nie jak jest u Ciebie ( zresztą miałeś "kłopoty z wiatrakiem").
sknerko napisał/a: | Wyobrażasz sobie, że jak wystartuje przy 97 to temperatura nagle nie będzie rosnąć? Idzie w górę i u mnie poszła aż do 104 a potem dopiero zaczęła spadać. | nie , bo wentylator jest od schładzania, a tak może być jak nie ma 1b, bo mechanizm w sprawnym aucie jest taki , że włącza się pierwszy raz przy 100 i schładza do 96/95 st., jak nie daje rady i temp rośnie to włącza 2 bieg przy 106 z próbą schłodzenia do 102 i do temperatury optymalnej, jak to nie pomorze to przy 112 - 3 bieg, przy 115 st.C świeci kontrolka.
stazaj88 - Czw Cze 12, 2014 15:59
Rano odpaliłem silnik i odkręciłem korek zbiorniczka to za nim temperatura doszła do pierwszej kreski na zegarach płyn już prawie się wylewał. Bąbelków w zbiorniczku nie widziałem
Korek zmieniłem , ale niestety dalej jest tak samo
Węże raczej były twarde, ale jak mocno naciskałem to się poddawały
mazi na wewnętrznej pokrywie zaworów też nie było
SeniorA - Czw Cze 12, 2014 19:29
stazaj88, ustal na zimnym właściwy poziom płynu w zbiorniczku ( najlepiej ~2 cm nad napis MAX) , zakręć korek i jeździj obserwując temp. w pkt. 7.0 jak się zachowuje układ chłodzenia , czy zacznie się z czasem włączać 2 i 3 bieg , najlepiej byłoby sprawdzić czy jest CO2 w płynie .
sknerko - Pią Cze 13, 2014 07:51
SeniorA napisał/a: | a nie jak jest u Ciebie ( zresztą miałeś "kłopoty z wiatrakiem"). |
Tak zachowywał sie układ po naprawie wiatraka, auto stalo w garażu i było goraco na dworze po starcie przy 97 rozgrzał sie do 104 i schłodził do 96 potem już nie dochodził do drugiego biegu tylko przy mniej wiecej 101 st zaczynała temperatura spadać aż do wyłączenia wiatraka. Startował zawsze przy 97.
domel101 - Pią Cze 13, 2014 10:55
ja mam u siebie założony nowy 2 biegowy i startuje przy 100 i wyłącza się przy 95
SeniorA - Pią Cze 13, 2014 12:34
domel101 napisał/a: | startuje przy 100 i wyłącza się przy 95 | i to jest prawidłowo
stazaj88 - Pią Cze 13, 2014 15:11
Poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy
1 bieg (nie wiem przy jakiej temp. Się włącza)
2 bieg przy temp. 105-107
3 bieg przy temp. 113
Wąż idący z termostatu do chłodnicy w czasie jazdy był ciepły, a wąż powrotny z chłodnicy był chłodny koło odpowietrznika, a w okolicy łączenia się z plastikową rurką wchodzącą do bloku ciepły.
co2 w płynie będę mógł sprawdzić dopiero we wtorek
Gdzie w razie czego można kupić sensowne uszczelki pod głowice (w zt190 podobno metalowe) oraz popychacze zaworowe tzn. dobrej firmy i w dobrej cenie. Co sądzicie o firmie FAI ?
Pozdrawiam
rafalmis1 - Pią Cze 13, 2014 18:03
stazaj88, sprawdź czy zbiorniczku wyrównawczy nie ma zatkanego powroty. Mówię o miejscu w które jest włożony cienki przewód po lewej stronie zbiorniczka. Trzeba kompresorem dmuchąć
domel101 - Pią Cze 13, 2014 18:52
stazaj88 napisał/a: | Wąż idący z termostatu do chłodnicy w czasie jazdy był ciepły, a wąż powrotny z chłodnicy był chłodny koło odpowietrznika |
czyżby zapchana chłodnica. bądź układ masz zapowietrzony i koło odpowietrznika jest bąbel powietrza i robi Ci takie jaja. Spróbuj dobrze odpowietrzyć układ
stazaj88 napisał/a: | a w okolicy łączenia się z plastikową rurką wchodzącą do bloku ciepły. |
nabrało temp. od silnika i dlatego plastikowa rurka ciepła się zrobiła
stazaj88 - Sob Cze 14, 2014 09:24
Na szczęście okazało się że to termostat. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
|
|