|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] licznik z wyświetlaczem
borsuk88 - Sob Lip 05, 2014 19:24 Temat postu: [R75] licznik z wyświetlaczem Witam
sluchajcie potrzebuje porady odnośnie zmiany zegarów moje zegary maja numer YAC11047 -1 bądź 7- a chce kupić zegary z numerem YAC112392 czy podejdą na podmianke bez problemu?chodzi czy nie będzie napisu err ? I druga rzecz numer na obudowie jest taki san! Wielkie dzięki za szybka odpowiedz
paolinio - Sob Lip 05, 2014 19:37
Zdaje sie ,że w zegarach masz numer vin zapisany więc raczej lipa.
wellman - Sob Lip 05, 2014 21:34
Dlaczego chcesz zegary podmieniać? Coś się zepsuło, padł wyświetlacz?
Jedyną pewną metodą na podmianę zegarów na inne używane jest przelutowanie kości EEPROM z Twoich obecnych zegarów do nowych. Tam jest zapisany VIN, przebieg itp.
Jeśli to Cię nie przeraża to więcej napisał guru Szymon tutaj: http://roadking.pl/rover/.
MaReK - Sob Lip 05, 2014 23:04
Najpierw zadaj sobie pytanie czy konieczna jest wymiana zegarów?
Jeśli nie spaliła się elektronika albo nie padł wyświetlacz (wyblakł)
Praktycznie każde zegary możesz sobie zaadoptować do swojego auta poprzez przelutowanie EEPROMu, bądź zaprogramowanie eepromu pustym wsadem i za pomocą odpowiednich narzędzi dopisać do auta podając rzeczywisty przebieg i VIN. Różnica w zegarach może być jednak taka, że nie będą one dobrze funkcjonować po przelutowaniu EEPROMu. Różnice w emblematach, softwarze i hardwarze, ikona z fotelikiem brak sygnalizacji FOGów itp.
Jeśli Twoja zmiana jest podyktowana tylko martwymi liniami wyświetlacza, lepiej skorzystać z oferty firmy aceef.pl (http://aceef.pl).
Pozdrówki,
borsuk88 - Sob Lip 05, 2014 23:58
Nie mam wyświetlacza w tym liczniku a chcialbym wstawic taki z wyświetlaczem ! Wiem ze zapisany jest vin ale mi tam nie przeszkadza jeśli będzie inny i inny przebieg ale obchodzi mnie zeby one dzialały! Żeby nie bylo err na wyświetlaczu! Manetka do wymiany to wiem i mam wszystko na oku tylko ze czytalem na forum ze mozna zmienić zegary bez przelutowywania i tez będą działać
MaReK - Nie Lip 06, 2014 00:20
borsuk88 napisał/a: | Nie mam wyświetlacza w tym liczniku a chcialbym wstawic taki z wyświetlaczem ! Wiem ze zapisany jest vin ale mi tam nie przeszkadza jeśli będzie inny i inny przebieg ale obchodzi mnie zeby one dzialały! Żeby nie bylo err na wyświetlaczu! Manetka do wymiany to wiem i mam wszystko na oku tylko ze czytalem na forum ze mozna zmienić zegary bez przelutowywania i tez będą działać |
Do któregoś roku faktycznie tak było, ale raczej nie liczyłbym na taki fart. Chyba, że dokupisz do tego zestawu moduł świateł LSM z tego samego auta. Oczywiście dużo łatwiej przypisać LSM do zegarów niż na odwrót, ale będziesz miał auto skundlone wtedy. Ew. przyszły nabywca jeśli tylko będzie chciał zweryfikować przebieg, dostanie jasną informację o niezgodności modułów w aucie. Mniemam, że chcesz kupić zegary używane. Zatem nie masz też pewności czy nie kupisz takich z konfiguracją pod inne auto, np. automatyczna skrzynia biegów, lewe/prawe drzwi na odwrót, język francuski
Jak już robisz doposażenie auta, zrób zgodnie ze sztuką Z białego do warszawy nie masz daleko. Zakup części, wpadnij do mnie i zrobimy to porządnie
AdaskoC - Nie Lip 06, 2014 09:19
Licznik ode mnie chyba będzie angielski, diesel, manual 2001r, jest manetka i modul światem od tego samego auta
pineska - Nie Lip 06, 2014 10:28
Ciekawe czy ten jest faktycznie z auta europejskiego? :
http://allegro.pl/licznik...4332268067.html
MaReK - Nie Lip 06, 2014 11:02
No można się sugerować cyferblatami. Ale cyferblaty z europy można przełożyć do zastąpienia ich w angolu, a to nie zmieni komunikatów na LCD
pineska - Nie Lip 06, 2014 11:14
A waszym zdaniem warto w ogóle wymieniać zwykłe zegary na te z wyświetlaczem? Sam czasami o tym myślę, ale jak coś się z nim zacznie dziać (np te znikające paski) to nie wygląda już tak fajnie i jest kłopotliwe w naprawie...tak mi się wydaje. Choć gdybym dorwał gdzieś taki licznik w niskiej cenie to kto wie
MaReK - Nie Lip 06, 2014 11:37
pineska napisał/a: | A waszym zdaniem warto w ogóle wymieniać zwykłe zegary na te z wyświetlaczem? |
To takie samo pytanie jak "czy warto dokładać tempomat?" lub "czy warto doposażać auto w przeciwmgielne?". Odpowiedzieć także można pytaniem (chociaż to nieładnie) czy jest Ci to potrzebne. Jest to bajer, dotajesz komunikaty na wyświetlacz, możesz sobie szybko przełączać te ważne informacje tj. spalanie, dystans, TRIP2, limiter prędkości, aktualna prędkość bez konieczności wchodzenia w ustawienia komputera przyciskiem do resetowania KM.
Padające linie to standard, ale jest firma aceef.pl, która to naprawia i znowu może działać kilka ładnych lat. Moim zdaniem warto doposażyć auto w taki gadżet, ale jest to tylko i wyłącznie gadżet, który jest tylko "ozdobą"
borsuk88 - Nie Lip 06, 2014 12:04
ja jak ustalę wszystko i będe miał w domu wszystkie rzeczy to na bank sie odezwę do ciebie MaReK i albo pojadę do wawy albo wyślę ci liczniki pocztą jak mi czas nie pozwoli na przyjazd! na razie myślę że wezmę wszytko od AdaskoC bo już u niego trochę rzeczy biorę!
MaReK - Nie Lip 06, 2014 12:50
borsuk88, bezpieczniej podjechać i zrobić wszystko na Twoim aucie.
W domu możesz sobie już wszystko doposażyć w aucie. U mnie zrobimy programowanie.
Możemy diagnostykę zrobić, konfigurację świateł zmienić, dołożyć opcję do licznika i podnieść moc odrobinę
AdaskoC - Nie Lip 06, 2014 13:02
MaReK, to Ty się mnie tam musisz niedługo spodziewać Troche podkręcić CDT'ka(2005, automat). A ile kosztuje taka przyjemnosc? Troche go podkręcić i ogarnąć licznik? i ogólnie sprawdzić co " w trawie piszczy"
borsuk88 - Nie Lip 06, 2014 14:30
no i mnie interesuje cenna tego zabiegu??ile sobie liczysz za takie coś??
MaReK - Nie Lip 06, 2014 15:31
AdaskoC napisał/a: | MaReK, to Ty się mnie tam musisz niedługo spodziewać |
Zapraszam. Wcześniej proszę o kontakt telefoniczny, żebyśmy się zgrali w czasie.
AdaskoC napisał/a: | A ile kosztuje taka przyjemnosc? Troche go podkręcić i ogarnąć licznik? i ogólnie sprawdzić co " w trawie piszczy" |
Napisz na PW co chcesz zrobić, a ja Ci odpiszę. Robię to hobbystycznie w naszych autach, więc cena nie jest porażająca Nie wiem co oznacza "ogarnąć licznik", w każdym razie jeśli chcesz go cofać, to ja do tego ręki nie przyłożę Co Ty masz za silnik tam? Bo z opisu pod avatarem widzę, że 1.8 V6...
W kwestii diagnostyki silnika, to wchodzi w grę tylko jednostka M47R.
Chipnąć można praktycznie wszystko
borsuk88 napisał/a: | no i mnie interesuje cenna tego zabiegu??ile sobie liczysz za takie coś?? |
Kredytu nie będziesz musiał brać
dzelo23 - Nie Lip 06, 2014 15:43
praktycznie wszystko 1.8 turbo też
MaReK - Nie Lip 06, 2014 15:59
dzelo23 napisał/a: | ;> praktycznie wszystko 1.8 turbo też |
Można spróbować. 2.5V6 też widzę, że można chociaż nie próbowałem takiego zabiegu
dzelo23 - Nie Lip 06, 2014 16:29
szalenie mnie to cieszy, jak tylko dowiem się kiedy będę w Warszawie to i odezwę się w celu ustalenia szczegółów.
AdaskoC - Nie Lip 06, 2014 22:11
MaReK napisał/a: | Nie wiem co oznacza "ogarnąć licznik", w każdym razie jeśli chcesz go cofać, to ja do tego ręki nie przyłożę |
Nie, nie Chodzi mi o zmianę z Mil na Km głównie Przekładam angliki, więc głównie w swoich 75 mam zazwyczaj Mile Teraz pewnie bym podstawił ze znajomym jego auto które przekładałem, byś może silnik dłubnął i licznik przestawić. CDT, manual, 2005r.
Ja szukam dla siebie jakiegoś polifta na długie lata, ale nic ciekawego nie znalazłem jeszcze Bo musi być idealny Wtedy pewnie pojawię się moim
MaReK - Pon Lip 07, 2014 10:25
AdaskoC napisał/a: | Nie, nie Chodzi mi o zmianę z Mil na Km głównie |
Elektronicznie to robota na 3 minuty
Podobnie jak ogarnięcie drzwi i ew. poprawki konfiguracyjne - wyłączenie/włączenie trakcji, gongu zmiana automat/manual czy też dopasowanie wskazań pomiędzy diesel/benzyna.
Przełożenie cyferblatów to już o kilka minut dłuższa robota
AdaskoC, hehe. Dopiero teraz skumałem ten Twój opis pod avatarem
Ty nie szukaj ideału, tylko zrób co masz na ideał
AdaskoC - Pon Lip 07, 2014 12:29
nie, nie mój ideal musi byc jak mój dawny R75 czyli polift, kolor CEV, CDT, automat. reszta juz obojętna i tak wsadzę w niego wszystko co fabryka wkladala i cos od siebie, części nie problem, aby czas i checi byly
wschodni - Wto Lip 08, 2014 01:07
MaReK napisał/a: |
Chipnąć można praktycznie wszystko
|
A 1.8 bez turbo? To byłby dopiero wyczyn;)
sknerko - Wto Lip 08, 2014 07:41
wschodni dasię takiego chipnąć, kiedyś w Poznaniu latał polonez z 1.8 chipniętym, potem go zrobili turbo i też zchipowali, były w necie filmiki jak w Niemczech na autobanie zpylał że aż strach. aha dyfer i wał miał ponoć z sierry cosswort.
wschodni - Wto Lip 08, 2014 21:57
Czyli pewnie taniej by było zrobić swap do 2.0 z jakiegoś angola.
borsuk88 - Sob Sie 09, 2014 17:56
wracając do zegarów kupiłem od AdaskoC zegary i manetkę od europejczyka ( tyllko benzynka ) i włożyłem do swojego zamiast swoich bez wyświetlacza i ... nie ma żadnego err w tripie wszystko działa - linie do ogarnięcia na wyświetlaczu - język niemiecki - oj ciężko , a przebieg zmniejszył się ok 30tys! no i to że teraz mam disla z 8 tys obrotów ha we wrześniu trzeba się do MaReK-a wybrać a na razie śmigam z wyświetlaczem!dorzucam pare fotek słaba jakość sorki
AdaskoC - Sob Sie 09, 2014 19:44
Ja przyprowadziłem teraz sobie ZT po lifcie i poprzedni właściciel wsadził do niego licznik z wyświetlaczem nowego typu. Miał mi oddać stary ale się zagadalismy i zapomniałem. Mam err, czy da radę coś ogarnąć z tym czy wymiana licznika jedynie?
rafalmis1 - Nie Sie 10, 2014 00:36
AdaskoC, czyżby to ten co ci kiedyś link podesłałem? silnik ten sam, kolor i felgi
AdaskoC - Nie Sie 10, 2014 05:50
Inny Tamten to chyba gdzies w kraju stał. Ale kolor ten sam
dawidd - Nie Sie 10, 2014 08:05
bmw skaner wszystko załatwi i język i km i err
AdaskoC - Nie Sie 10, 2014 12:33
Aha czyli musze w niego zainwestować znalazlem w bagażniku moduł świateł i err zniknął. Tylko jest problem bo w tym module brakuje regulacji wysokości świateł, nie wiem co teraz przelutować by bylo okej.
dawidd - Nie Sie 10, 2014 13:59
jeśli masz bez regulacji na przednim panelu to lsm jest do xenonow, ale tez będzie dzialal ze zwykłymi. W bmw skaner możesz dowolnie zmieniać: zwykle lampy/xenony. Zamień przedni panel i juz regulacje będziesz miał. Jak kupisz kabel to jeszcze światła dzienne będziesz mogl "dograć"
AdaskoC - Nie Sie 10, 2014 14:19
Zmienię panel na początek i poważnie pomysle o inwestycji w kabel
MaReK - Nie Sie 10, 2014 17:29
Dopisanie modułu świateł do zegarów Scanner zrobi, ale odwrotnie już tak prosto nie jest. Trzeba najpierw wrzucić czysty eeprom (programatorem pamięci) i dopiero wtedy zaprogramować VIN i przebieg. FOGów i trakcji też od tak sobie nie zmienimy. Wrzucanie innego ROMu w zegary, które mają inną konstrukcję to też ryzyko uwalenia modułu.
Po zmianie odpowiedniej sekwencji bajtów w zawartości EEPROMu można uaktywnić opcję konfiguracji wielu funkcji w oprogramowaniu BMW Scanner.
borsuk88 - Sob Sie 30, 2014 13:23
no to licznik wrócił z regeneracji wyświetlacza ( aceef ) ! piękna robota Polecam! a teraz czeka na Pana Marka jak się odezwie i mam nadzieję że na początku września bedzie już u mnie w samochodzie siedział! fotki wrzucę już jak będzie zrobiony pod mojego diselka!
MaReK - Sob Sie 30, 2014 17:01
W sobotę, 6-tego?
Zgadamy się bliżej tego terminu, np. czwartek lub piątek.
Spróbujemy doprowadzić Twoje auto do kultury
borsuk88 - Sob Sie 30, 2014 17:39
ok na pw wysłałem ci numer i jak nie tu to pisz sms albo dzwoń !dobrze by było tak we czwartek się dogadać to zaklepie wolną sobote w pracy- bo u mnie ciężko z wolnym! czekam i jak coś we czwartek się przypomnę tutaj!
rafalmis1 - Sob Sie 30, 2014 18:35
MaReK, nie zapomnij o przedłużaczu albo o przetwornicy w ostateczności o agregacie na tylnym siedzeniu
MaReK - Sob Sie 30, 2014 19:31
rafalmis1, oj złośliwcze To był incydentalny przypadek. Dzień wcześniej miałem awarię potężną i zapindalałem po piwnicach z moim lapkiem.
Szkoda, bo myślałem, że po programowaniu u Mariusza, podjechalibyśmy na parking obok i dokonfigurowali wszystko jak Bóg przykazał. Ale chyba większość masz, tylko LSM został do wrzutki Twojego softu. Najważniejsze rzeczy masz wrzucone Tylko zastanawiam się czy działa Ci poprawnie wszystko w czasie jazdy i czy czujnik nie jest uzależniony od prędkości. Ale... to pikusie.
Wracając do tematu wiodącego. Wstępnie borsuk88, bierz urlop na sobotę.
Jeśli ja nie będę miał żadnej awarii spokojnie mogę Ci ogarnąć wszystko
borsuk88 - Sob Wrz 06, 2014 16:23
no więc licznik zrobiony - jak to u mnie bez problemów się nie obyło- ale marek ogarnął wszystko , za co Mu serdecznie dziękuję ! a jeśli chodzi o moc ??hmm wow ja po prostu nie wiem co powiedzieć jestem w szoku jak może to ożywić diselka! chociaż twój marek to nie ma sobie równych! wielkie dzięki za poświęcenie mi czasu i za kalendarz!
MaReK - Sob Wrz 06, 2014 23:05
borsuk88 napisał/a: | jak to u mnie bez problemów się nie obyło- ale marek ogarnął wszystko |
no nie tak do końca wszystko.... cały czas nie mogę dojść do tego co się stało...
ważne, że efekt osiągnięty, ale nie w 100%
borsuk88 napisał/a: | ?hmm wow ja po prostu nie wiem co powiedzieć jestem w szoku jak może to ożywić diselka! |
Można go o jeszcze bardziej wyżyłować... ale nie polecam
borsuk88 napisał/a: | chociaż twój marek to nie ma sobie równych! |
Nie opowiadaj Mój ma mapę standard Po prostu inaczej jeżdżę. Ty jeździsz oszczędnie i dostojnie, jak na roverka przystało, a ja gniotę go od samego dołu do 3,5 tyś.
borsuk88 napisał/a: | wielkie dzięki za poświęcenie mi czasu i za kalendarz! |
Spoko! Polecam się. A co do kalendarza, to podziękowania na ręce siemion_ trzeba złożyć
|
|