Zobacz temat - prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"

prigoda1 - Wto Lip 08, 2014 20:39
Temat postu: prigoda1 - MG ZR160 aka "Pierdzik"
Witam wszystkich serdecznie,
Od stycznia regularnie zaglądam na forum, co wynikło z zainteresowania zakupem ZR 160, które pojawiło się nieco wcześniej. Skuszony atrakcyjnymi osiągami i niską ceną, oraz możliwością posiadania nietuzinkowego autka, po miesiącu poszukiwań zdecydowałem się na zakup.

NIECO O HISTORII AUTKA
MG ZR 160 2003r. (przedlift)
-przebieg 132200km
-kraj produkcji i pierwszej rejestracji - Włochy (odbija mi się czkawką do dzisiaj)
-oryginalnie prawdopodobnie granatowy
-obecnie przemalowany w całości na kolor biały (RAL 9003 - o ile dobrze pamiętam)
-wnętrze - czarno-czerwone pół skóry, kokpit i tunel pomalowane na srebrno
-tylna klapa i zderzak z polifta (na gładko, zdjęte wszystkie oznaczenia)
-tylne lampy - tjuning festyn (do wywalenia :grin: )
-prezent od poprzedniego właściciela który nie do końca był chyba świadomy - Zawieszenie gwintowane KW v2 Inox line (zszedł z ceny bo zacząłem marudzić że obniżony :P )

stan lakieru - średni, ze względu na kiepską jakość wykonania malowania całego auta (szczegółów dopatrzyłem się po jakimś czasie :/ )
mechanicznie - pozostawiał wiele do życzenia (do wymiany rozrząd, HGF, tarcze klocki przód)

Ale... po poprzednim autku w którym poza zmianą żarówek nie ruszałem nic, chciałem coś do dłubania, przy czym będę mógł spędzać czas, podejmując się kolejnych wyzwań, a przy okazji ucząc się co i jak...

No więc jest :)
Taki tam "Pierdzik"


Od zakupu zrobiłem/wymieniłem
SILNIK, DOLOT, WYDECH
-rozrząd
-uszczelka pod głowicą
-filtr powietrza
-filtr paliwa
-filtr oleju
-wymiana oleju
-cewki zapłonowe
-kable zapłonowe
-zmiana wydechu na przelotowy nierdzewny 2,25', 2 tłumiki - środkowy i końcowy, bez katalizatora

ZAWIESZENIE, UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA
-tarcze+klocki przód (zestaw TRW)
-pomalowane zaciski przód i tył - czerwone (myślałem o innym kolorze bo ten kojarzy mi się z "czerwone zaciski=10 koni więcej xD", ale nie chciałem wprowadzać nowego koloru, a białe zaciski...? nieeeee)
-prostowanie i malowanie felg (ori 17") czarny półmat
-zakup TOYO T1R 205/45r17 na lato
-naprawa usterki zawieszenia gwintowanego - wymiana pierścienia do regulacji wysokości - stary zgubił gwint ;/

WNĘTRZE
-filtr kabinowy
-zegarek w konsoli (stary pokazywał tylko godziny, minut brak ;p )
-pokrętło temperatury nawiewu
-malowanie konsoli, obudowy zegarów, górnej części osłony kierownicy i zegarka na czarną satynę
-oklejenie folią M3 carbon tunelu środkowego i dolnej części osłony pod kierownicą
-wymiana dźwigni hamulca ręcznego - poprzednia po tjuningu słabo wyglądała i działała

POZOSTAŁE
-pociągnięta na nowo instalacja spryskiwaczy - pompa działała, brakowało przewodów do podawania płynu
-żarówki H7 Osram cool blue intense
-wycieraczki Valeo + ramiona wycieraczek (poprzednie były o tyle dziwne, tak że wymieniało się jedynie pióra - mocno odstawały więc wleciały płaskie)
-zdjęte naklejki z maski silnika i tylnej szyby (masakra, i tak za długo z nimi jeździłem)
-poprawki lakiernicze nadkoli z przodu
-uzupełnienie brakujących bezpieczników (było tego trochę)
-wymiana lamp z tyłu na seryjne

W PLANACH
-dolot - obecnie dolna i górna część puszki nie pasują do siebie i trzymają się na wkrętach do gipsu (załamka, domyślam się ze z któraś z części jest z jakiejś innej wersji - chyba dół bo jest nieco mniejszy)
-strojenie silnika pod dolot i wydech
-shortshifter
-zabezpieczenie spodu przed zimą
-przyciemnienie bocznych-tylnych szyb
-zdjęcie i malowanie rozpórki silnika (trzeba ratować przed rudą dopóki jest co)
-ogarnięcie tapicerki przednich foteli - wyglądają słabo, zastanawiam się nad zmianą na jakieś z innego modelu/marki, chociaż te stylistycznie bardzo mi sie podobają, jedyna wada to wysokość na jakiej się siedzi ;/

i więcej, zależy czy budżet pozwoli :/

Mam nadzieję, że "pierdzik" (bo tak nazywa go moja dziewczyna, a po niej znajomi) będzie wiernie i bez kaprysów służył mi przez najbliższe kilka lat bądź dłużej ;)

Pawkaz - Wto Lip 08, 2014 20:51

Bezawaryjności :) Wstaw większę zdjęcia, bo po kliknięciu pojawia się miniaturka.
A tak swoją drogą widziałem Twoj bolid z dwa tygodnie temu.Stał zaparkowany w Alejach Jerozolimskich na wysokości Pankiewicza :D

prigoda1 - Wto Lip 08, 2014 21:03

Trochę powiększyłem, ale imageshack wprowadził ograniczenie które odblokować można przez płatne konto...

A na jerozolimskich faktycznie stałem, jakieś 40min, byłem z dziewczyną na kawie a potem na Bemowie na Nocnej jeździe (wprawiałem w zakłopotanie fanów Hondy xD )

Pawkaz - Wto Lip 08, 2014 21:04

To zdjęcia wrzucaj przez załączniki na forum :D
flapjck1 - Wto Lip 08, 2014 21:41

ooo wiedziałem ze wypłynie na forum :P

jak robiles foty to przechodziłem z kolezanka przy welodromie :) nawet pare slow zamieniliśmy :)

prigoda1 - Wto Lip 08, 2014 22:02

flapjck1 napisał/a:
jak robiles foty to przechodziłem z kolezanka przy welodromie :) nawet pare slow zamieniliśmy :)


Pamiętam doskonale, miło było poznać :smile:
Prawdę mówiąc, myślałem o tym, że to musiał być ktoś z forum, bo najczęściej rozmowa przebiega mniej więcej tak:
A: O, co to za auto?
B: MG ZR
A: aha, ale jaka marka?
B: xD no przecież mówię że MG
A: aha... to jest taka?

pelson91 - Wto Lip 08, 2014 22:56

prigoda1, również widuję Twój wózek tu i ówdzie ;) np tutaj:



Fura zacna, o dziwo z tamtymi "tjuning festyn" lampami było jej całkiem do twarzy ;) yyy pasowały jej, o :D

z ciekawości.. sam wszystkie rzeczy robisz przy MG czy dajesz komuś do napraw?

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 23:56 ]
o, i jeszcze tutaj upolowałem ;) rzuca się w oczy


longer86 - Wto Lip 08, 2014 23:02

te lampy są do przyjęcia... nie są to jakieś tam lexus... :D

Za to blachy 666 :P

pelson91 - Wto Lip 08, 2014 23:04

Masz brata co jeździ lexusem? Jeśli tak, to grałem z nim kiedyś w piłę na kilku turniejach i w KS Raszyn przez pół roku ;]
prigoda1 - Wto Lip 08, 2014 23:14

pelson91 napisał/a:
z ciekawości.. sam wszystkie rzeczy robisz przy MG czy dajesz komuś do napraw?

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 23:56 ]
o, i jeszcze tutaj upolowałem ;) rzuca się w oczy

Obrazek


Remont silnika czyli uszczelkę i rozrząd robiłem w warsztacie. Resztę o ile jestem w stanie robię sam, na bazie tego co przeczytam na forum :)
Wykształcenie mam humanistyczne a nie mechaniczne, więc nie wszystko przychodzi od razu, ale tak jak napisałem, kupiłem również po to żeby nauczyć się robić coś przy samochodzie.

O parkingu w Jankach wiedziałem... ale Plantowa w Pruszkowie? Parkuję tam jak prowadzę zajęcia z dzieciakami, ale musiało być jakiś czas temu bo jeszcze felgi bez malowania :mrgreen:

longer86
666 to nie przypadek, w końcu to "biały szatan na drodze"


Pelson91
A mam, niebieski IS200 z białymi/pomarańczowymi felgami
Jaki ten świat mały :o

tuners - Czw Lip 10, 2014 20:44

hehe zacny furgon musimy na zlocie kiedy się spotkać czarny mat i biały połysk ;D
prigoda1 - Pią Lip 18, 2014 22:46

tuners napisał/a:
hehe zacny furgon musimy na zlocie kiedy się spotkać czarny mat i biały połysk ;D


Dzięki, chętnie, z tym, że powłoka lakiernicza białego furgonu pozostawia wiele do życzenia, także będziemy musieli podziwiać z daleka xD


Korzystając z wolnego popołudnia, podłubałem dzisiaj co nieco. Pod maską wylądował sportowy filtr w carbonowej obudowie - na razie prowizorycznie, bo nie mam jeszcze rury żeby pociągnąć dolot do zderzaka. Na chwilę obecną sylikonowy zbrojony łącznik całkiem nieźle wpasował się w oryginalną puszkę filtra powietrza także jest git :wink:

Zdjąłem też rozpórkę z kielichów bo była już w tragicznym stanie (wszechobecna ruda psuła cały efekt). Wyczyściłem, ale pojawiło się pytanie:
na jaki kolor malować?
Może coś podpowiecie?

Co jeszcze mógłbym zrobić żeby lepiej to wyglądało?

Wcześniej była czerwona (kolor zacisków, i wstawek skórzanych w fotelach).
Czarna zginie, więc raczej nie wchodzi w grę.
Biały w kolor nadwozia?
A może mniej standardowo prysnąć na żółty (obecnie korek wlewu oleju, bagnet i akumulator)?

flapjck1 - Pią Lip 18, 2014 22:54

kolor jakiś tam sobie wybierz, ale rozporke wypiaskuj i pomaluj proszkowo

polecam http://www.lakiernia.waw.pl/

tuners - Sob Lip 19, 2014 08:29

Jak z nierdzewki to walnij polerkę i tak samo kolektor i co się da
prigoda1 - Sob Lip 19, 2014 14:07

No niestety, takiego luksusu nie ma, jest zwykła stalowa.

Z z tym kolektorem to jakaś grubsza robota? Czy dam radę go sam w domu zdemontować? Bo przyznam, że jak chciałem go zdjąć, odkręciłem wszystkie śruby na widoku, porozpinałem wszystko, a mimo to sztywno siedział :/


Z polerką to jest tak, że moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy :neutral:

pelson91 - Sob Lip 19, 2014 21:31

prigoda1 napisał/a:
moim zdaniem do białego średnio pasują chromy i polerowane (srebrne) elementy :neutral:

Moim tez. do białego najlepiej podeszłyby czarne dodatki, grafitowe lub inny kolor, pod warunkiem że intensywny. Np czerwony, albo zielony, albo inny, byle wyraźny

greg-si - Nie Lip 20, 2014 14:51

Biały.
Masz czarną komorę, jasny z zewnątrz i czarne fele.
Malowałbym na biało rozpórkę.

prigoda1 - Czw Sie 14, 2014 20:45

No więc posłuchałem grega, i wyszło moim zdaniem całkiem fajnie.

Najpierw pod maskę trafiła biała rozpórka (malowana proszkowo)
a potem osobiście dopełniłem dzieła malując pokrywę silnika.
Jak dla mnie jest ok, chociaż żółty aku razi w oczy xD

poniżej kilka fotek



Jest jeszcze jedna sprawa. Dzisiaj wieczorem przestawiałem samochody pod domem (mój ZR i Lexus IS 200 brata). Osobiście w obu zmieniałem żarówki na OSRAM CoolBlue Intense. I teraz mój problem... światło z lexusa jest białe, natomiast mój ZR świeci na żółto!!! (nie może nie tak jak przy normalnych H7 ale do Lexa mu trochę brakuje. Ktoś mi wyjaśni w czym tkwi różnica?
Na pierwszy rzut oka:
Lexus: żarówki HB4, klosz lampy bez tego plastiku rozpraszającego światło
ZR (wiadomo): H7 + klosz z plastikiem

pelson91 - Czw Sie 14, 2014 21:30

moim zdaniem kolor światła zależy w dużej mierze od kondycji lampy, tj odbłyśników, klosza, ale nie tylko. Słyszałem kiedyś, że ten sam model żarówki w różnych jej wersjach (H1, H4, H7 itp) może mieć różną barwę.. W mojej byłej Megance włożyłem Philips Blue Vision+ H4 i światło było jasne, ale nadal żółte. A u znajomego w innym aucie Philips Blue Vision+ H7 świeciło bielutko.
longer86 - Czw Sie 14, 2014 21:41

Moze to kwestia klosza... lub tez samej instalacji el. Natomiast tez obilo mi sie o uszy ze ten sam gatunek np blue vision moze dawac inna barwe swiatla w roznych typach zarowek
prigoda1 - Czw Sie 14, 2014 23:30

Czyli z tego co mówicie, to lipa straszna, bo żeby mieć białe światło musiałbym zakładać xenon,a tego nie chcę ;/
Innej opcji nie widzę, bo żarówki z Tesco nie wchodzą w grę, kolor to jedno, ale muszą świecić...

greg-si - Pią Sie 15, 2014 05:52

Fajnie kontrastuje rozpórka :)
pelson91 - Pią Sie 15, 2014 07:55

prigoda1, kup lampy angielskie za grosze, oddaj do firmy która robi renowacje lamp, np TMC-MC (koszt ok 250zł) i Ci włożą soczewki, spolerują klosz, dopieszczą lampki i będziesz mógł o jakimś łagodnym xenonie pomyśleć ;)
longer86 - Pią Sie 15, 2014 14:56

A moze wystarczy polerka kloszy... jak wyglądaja w tej chwili?
prigoda1 - Pią Sie 15, 2014 21:30

Pelson, przemyślę temat, chociaż ten "nielegal" mi trochę przeszkadza :/

Klosze, chyba tragedii nie ma, pyknę jutro fotki to wrzucę. Gorzej chyba będzie z tą matową wkładką rozpraszającą światło, to ona raczej będzie problemem :(




Edit:
Zrobiłem fotki, moim zdaniem polerka niewiele zmieni bo wyglądają dobrze, mam rację?

bioly - Sob Sie 16, 2014 11:10

To raczej od klosza zalezy bo sam mam te żarówki ale mi jeszcze bardziej na żółto swiecą.
prigoda1 - Nie Sie 17, 2014 21:15

Niedzielny poranek pod znakiem dłubanka :D
Kolejne przypadłości po poprzednim właścicielu naprawione :D

Dzisiaj przerobiłem przycisk otwierania klapy bagażnika tak, żebym mógł otwierać bagażnik w każdej chwili, a nie tylko po przekręcaniu kluczyka do drugiej pozycji (nawet nie zdawałem sobie na początki sprawy z tego, jak bardzo to będzie uciążliwe w codziennym użytkowaniu). Zasilanie przycisku przełączyłem z podgrzewania foteli (którego nie mam) do klaksonu.

Poza tym, kolejne podejście do naprawy regulacji temp. nawiewu zakończyło się moim zwycięstwem :mrgreen:
Przyczyna była dość skomplikowana i złożona.
Początkowo połamane było pokrętło, które wymieniłem na nowe.
Po wymianie okazało się że bardzo ciężko jest je przekręcić - rozebrałem więc cały panel, okazało się że linka-drut w różowym oplocie stoi w jednym miejscu :/ Przyczyna - zardzewiał i zablokował się zawór doprowadzający ciepły olej (znajduje się z tyłu, pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową. WD-40 kilka dni z kolei + poruszanie dźwignią za pomocą kombinerek przyniosło efekty :D
Dzisiaj ponownie rozebrałem środek.
Gdy już rozruszałem zawór i dźwignię, okazało się, że wspomniany wcześniej drut w różowym oplocie na skutek kręcenia pokrętłem "na siłę" wygiął się, i teraz zamiast przesuwać zawór odkształca się w jednym miejscu zaraz za pokrętłem. Drut wyprostowałem, zabezpieczyłem tak żeby nie wypadł i nie odkształcał się i wszystko wreszcie działa jak należy :D

pelson91 - Nie Sie 17, 2014 21:43

ale rozpierduchę w furze zrobiłeś ;D
prigoda1 - Pon Sie 18, 2014 22:32

Jutro się poskłada, dzisiaj zabrakło czasu :(

odnośnie wcześniejszych rozmów:

1) Jak oceniacie stan kloszy? Uda się coś stwierdzić po tych zdjęciach?
2) Wcześniej padło pytanie o kolektor dolotowy - uda mi się go zdjąć bez większych problemów? Po odkręceniu wszystkich śrub nadal sztywno siedział, chociaż nie używałem siły xD Rozumiem też, że jak zdejmę to uszczelka do wymiany?

longer86 - Pon Sie 18, 2014 22:48

tak patrząc po fotkach lamp to te środkowe użebrowane klosze wydają się żółte.
pytanie czy to dobry trop.

flapjck1 - Pon Lut 23, 2015 19:36

widziany w rozalinie :P
prigoda1 - Wto Lut 24, 2015 04:58

flapjck1 napisał/a:
widziany w rozalinie :P



yyyyyy... kiedy? Jeśli można?
23 lutego? Jeśli tak to pomyłka :P bo od 3 dni stoi pod domem. Wybieram się na trackday na Ułężu w sobotę i wyjąłem gwint z tyłu, bo na samochodzie nie byłem w stanie ruszyć pierścieni :neutral:

na dowód fotki :mrgreen:

flapjck1 - Wto Lut 24, 2015 17:57

piatek? sobota? jakos tak - chyba piatek

postanowiles nie wjezdzac na katowicka z przemyslowej i chyba wykreciles :P

ja akurat miniakiem zawracalem z lukoila :P

prigoda1 - Sro Lut 25, 2015 13:41

uuuuu... to zła informacja dla mnie :(
Myślałem, że nie ma w okolicy więcej bialych ZR-ków a tymczasem proszę....

Niestety ale to nie bylem ja :p
Nie ruszałem się z Pruszkowa w ten weekend :oops:

flapjck1 - Sro Lut 25, 2015 14:26

twoj byl jednym bialym zr jakiego widzialem kiedykolwiek :D
wiec nie sadzilem ze to moze byc ktokolwiek inny