Zobacz temat - [R75] Silnik nie odpala Panowie pomocy 2.0 CDT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik nie odpala Panowie pomocy 2.0 CDT

trebron - Pon Wrz 01, 2014 23:55
Temat postu: [R75] Silnik nie odpala Panowie pomocy 2.0 CDT
Panowie pomocy nie mogę odpalić mojego Rover-ka 75 2.0 CDT . Wiem, że już podobny temat był a raczej tytuł, ale po przeczytaniu nic mi to nie pomogło.

To pokrótce od początku:
Podróż 200 km, odbyła się jak zawsze bez problemu, przed domem włączony luz noga z gazu i czuje że silnik nierówno pracuję, zwiększyłem kilka razy obroty i wszystko wróciło do normy. Wyłączyłem silnik uruchomiłem ponownie i po chwili znów odczuwalna nierówna praca, ponownie zwiększyłem kilka razy obroty i było ok. Rano próbuje uruchomić silnik a tu nic rozrusznik kręci ale auto nie odpala i tak już piaty dzień.

Teraz pokrótce co sprawdziłem:
- auto podłączone do komputera brak błędów
- wysokie ciśnienie paliwa (na rozruszniku) to 259 bar
- akumulator wymieniony
- bezpieczniki sprawdzone
- pompki paliw pracują po przekręceniu stacyjki
- wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (sprawdzony diodą przy stary cały czas świeciła, na wymienionym widoczne przerywanie.
- na plaku pali do momentu podawania

Co dziwnego zauważyłem:
- to to że podczas gdy działa pompka paliwa ta przy akumulatorze , w okolicy pompy wysokiego ciśnienia słychać syk, tak jakby powietrze gdzieś uciekało. Czy to może być wina zaworu wysokiego ciśnienia?
- Podczas kręcenia na rozruszniku wydaję mi się, że nie słychać wtrysków

Jeżeli ktoś mi pomorzę to będę wdzięczny

0L0 - Wto Wrz 02, 2014 07:44

Czujnik położenia wału korbowego?
dawidd - Wto Wrz 02, 2014 08:33

0L0 napisał/a:
Czujnik położenia wału korbowego?
byłby błąd w kompie
trebron napisał/a:
- wysokie ciśnienie paliwa (na rozruszniku) to 259 bar
chyba jest za wysokie. Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa, odłącz go i spróbuj odpalić auto

[ Dodano: Wto Wrz 02, 2014 09:33 ]
Przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz się podnosi?

Dawidovs - Wto Wrz 02, 2014 08:35

Może rozsypywać się pompa w baku i jakieś syfy poleciały na czujnik wysokiego ciśnienia. Wykręć go wyczyść i sprawdź jeszcze raz. On podaje sygnały dla pompy
Punx - Wto Wrz 02, 2014 11:35

@treborn

"... wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (sprawdzony diodą przy stary cały czas świeciła, na wymienionym widoczne przerywanie. ..."

A jak się taki test wykonuje ? Mógłbyś opisać krok po kroku ?

CAR-TRONIC - Wto Wrz 02, 2014 13:12


longer86 - Wto Wrz 02, 2014 14:03

może immo się rozjechało, ale skąd nierówna praca silnika?
CAR-TRONIC - Wto Wrz 02, 2014 14:16


trebron - Wto Wrz 02, 2014 16:15

Odp:

@ Dawidd
1. obroty silnika były widoczne na kompie czy są na obrotomierzu nie sprawdzałem z ciekawości sprawdzę.

@ Longer86/ Car-Tronic
2. Immo na kompie działało poprawnie

@ Dawidovs
3. Pompki w baku i przy akumulatorze działają, gdyby jedna padła moim zdaniem powinien odpalić problem byłby z mocą i wysokimi obrotami.

@Olo
4. Czujnik wału korbowego, raczej na zimnym silniku powinien odpalić ?

@ Car-Tronic
5. Nierówna praca była przez chwilę i to tylko przed tym problemem teraz nie odpala w ogóle

@ Punx
Podłączamy się zwykłą diodą do wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu pin 2 i 3 wtyczka jest trzy pinowa więc kombinacji nie ma pin nr 1 jest od zaokrąglonej strony wtyczki i kręcimy rozrusznikiem. Efekt widoczny gołym okiem

Już nie mam pomysłów, jeszcze sprawdzę czy wtryski się sterują bo to mi nie daje spokoju.

A zapomniałem dodać, że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniłem na taki



od Freelander. Wcześniej miałem taki



I co dalej?


PS:
Dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi.

Punx - Wto Wrz 02, 2014 16:28

Jeśli ten czujnik nie jest sygnowany znaczkiem BMW to stawiałbym właśnie na niego. Mój oryginał siadał to kupiłem zamiennik za 270pln jakiś niby niemiecki chińczyk. Wyglądał identycznie jak ten na fotce (ponoć nowe od BMW tez tak wyglądają) i powiem że na tym czujniku zaczęły się jaja robić odpalał kiedy chciał. Oryginał uszkodzony miał problem z odpalaniem tylko na gorącym silniku, zamiennik losowo i na zimnym i na gorącym działał jak chciał. Wymieniłem na używkę z 1999r podziałała 10 miesięcy, wymieniłem na kolejną używkę o tym samym numerze i roczniku. Póki co działa dobrze. Ten zamiennik wożę w aucie tak na wszelki wypadek :) Nowy oryginał do Rovera 740pln, oryginał od BMW od 480 - 540pln ponoć ten sam co roverowy tylko ma inny numer katalogowy BMW.
trebron - Wto Wrz 02, 2014 17:51

@ Punx
Cytat:
Jeśli ten czujnik nie jest sygnowany znaczkiem BMW to stawiałbym właśnie na niego. Mój oryginał siadał to kupiłem zamiennik za 270pln jakiś niby niemiecki chińczyk. Wyglądał identycznie jak ten na fotce (ponoć nowe od BMW tez tak wyglądają) i powiem że na tym czujniku zaczęły się jaja robić odpalał kiedy chciał. Oryginał uszkodzony miał problem z odpalaniem tylko na gorącym silniku, zamiennik losowo i na zimnym i na gorącym działał jak chciał. Wymieniłem na używkę z 1999r podziałała 10 miesięcy, wymieniłem na kolejną używkę o tym samym numerze i roczniku. Póki co działa dobrze. Ten zamiennik wożę w aucie tak na wszelki wypadek :) Nowy oryginał do Rovera 740pln, oryginał od BMW od 480 - 540pln ponoć ten sam co roverowy tylko ma inny numer katalogowy BMW.


Ale u Ciebie na tym zamienniku odpalał a u mnie nic, zero, echo.

0L0 - Wto Wrz 02, 2014 17:56

dawidd napisał/a:
0L0 napisał/a:
Czujnik położenia wału korbowego?
byłby błąd w kompie

U mnie żadnych błędów nie było przy padniętym czujniku.

trebron napisał/a:
@Olo
4. Czujnik wału korbowego, raczej na zimnym silniku powinien odpalić ?

Takie jazdy są z czujnikiem wałka rozrządu.

U mnie czujnik wału wysiadł dosłownie z dnia na dzień bez żadnych znaków ostrzegawczych.

trebron - Wto Wrz 02, 2014 18:13

0L0 napisał/a:
U mnie czujnik wału wysiadł dosłownie z dnia na dzień bez żadnych znaków ostrzegawczych.


Można go tak sprawdzić jak czujnik położenia wałka rozrządu (za pomocą diody)?
Czy tylko podmiana?

dawidd - Sro Wrz 03, 2014 07:59

trebron napisał/a:

Można go tak sprawdzić jak czujnik położenia wałka rozrządu (za pomocą diody)?
Czy tylko podmiana?
\
wpinasz diodę miedzy sygnał a zasilania i kręcisz - jak miga to czujnik jest ok

[ Dodano: Sro Wrz 03, 2014 08:59 ]
trebron napisał/a:
Odp:

@ Dawidd
1. obroty silnika były widoczne na kompie czy są na obrotomierzu nie sprawdzałem z ciekawości sprawdzę.

jeżeli obroty były na kompie to pewnie na obrotomierzu tez będą. Chodziło mi o to żeby sprawdzić czujnik walu

trebron - Sro Wrz 03, 2014 15:25

dawidd napisał/a:
jeżeli obroty były na kompie to pewnie na obrotomierzu tez będą. Chodziło mi o to żeby sprawdzić czujnik walu


To znaczy jeżeli są obroty to czujnik wału jest ok?

dawidd - Sro Wrz 03, 2014 20:45

tak
gelson76 - Nie Lis 19, 2017 20:20

Witam, czy jest możliwe żeby przez podpinanie wtyczek od webasto uszkodzić coś elektronicznego w Roverku? Podjechałem pod garaż zgasiłem samochód, odpiąłem wszystkie wtyczki od webasto (tą od zasilania i od sterowania oraz 2 pozostałe, które znajdują się pod plastikową klapką). Cała operacja trwała może 10 minut. Po czym chciałem odpalić i lipa. Od tego momentu nie chciał w ogóle odpalić. Odpinałem całkowicie webasto (chociaż wcześniej robiłem tak samo żeby nie dymiło i było ok), odpinałem aku na dłużej (nawet powyżej godziny) - nic. Kręci jak wściekły ale zapalić nie chce. Zaznaczam, że nigdy tak nie miał. Nawet jak zakatowałem baterię to próbował dymić. Podałem mu prąd z drugiego samochodu - kręci ale nie odpala. Zaznaczam, że wtryski są po regeneracji. Nie ma żadnych błędów w pamięci. Obrotomierz unosi się podczas kręcenia więc czujnik położenia raczej ok. Jakieś sugestie?
marcin.misek - Nie Lis 19, 2017 22:29

gelson76 napisał/a:
czy jest możliwe żeby przez podpinanie wtyczek od webasto uszkodzić coś elektronicznego w Roverku?

Mało prawdopodobne ale mozliwe. Wszystkie bezpieczniki sprawne ?
gelson76 napisał/a:
Nawet jak zakatowałem baterię to próbował dymić
\
A teraz nie dymi? Pewnie paliwa nie ma.

dawidd - Pon Lis 20, 2017 07:35

odepnie waz od filtra paliwa i zobacz czy po przekręceniu kluczyka paliwo leci
Piotrek21137 - Czw Maj 31, 2018 07:07

Witam mam podobny problem a mianowicie wczoraj wlałem ruskiego paliwa do mojego r 75 zrobiłem na nim 70 km,po czym zgasł i nie chce w ogóle odpalić.Odpowietrzyłem układ,wyczyściłem smok pompy w baku,regulator wysokiego ciśnienia również wyczyszczony.Wszystkie pompy pracują.Jaka może być przyczyna?.Czyż by paliwo było jakieś trefne ?? ?