|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompka sprzęgła odpada!
janek2012 - Czw Paź 02, 2014 17:10 Temat postu: [R75] Pompka sprzęgła odpada! Witam wszystkich forumowiczów!
Od pewnego czasu zacząłem mieć ponownie problemy z pompką sprzęgła (a jakże). No i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że ona zwyczajnie się odgina w lewo przy wciskaniu pedału sprzęgła. Myślałem, że śruby się poluzowały, więc próbowałem dokręcić, ale nic to nie dało - za to przyglądając się jak dokładnie odgina się ta pompka, zauważyłem, że odpada razem z tą złotą gwintowaną tulejką, która jest wbita w ten gruby plastik (nie mam pojęcia jak się nazywa), gdzie trzyma się cała pompka. W rezultacie, przy naciskaniu pedału sprzęgła pompka niebezpiecznie odgina się przez co jest ryzyko uszkodzenia korpusu i tłoczka.
I teraz moje pytanie - co robić, jak żyć? Wymiana pompki na niewiele się tutaj zda, bo nie ma jej jak zamocować - na jednej śrubce przecież nie będzie się trzymała.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek radę.
Postaram się jutro wrzucić jakieś zdjęcia tego ustrojstwa.
Pozdrawiam!
sTERYD - Czw Paź 02, 2014 19:16
Możesz spróbować dać tam jakąś nakrętkę, albo po prostu wymienić cały korpus pedałów, ale nie wiem ile to może kosztować.
[ Dodano: Czw Paź 02, 2014 20:16 ]
łeee... nie są drogie:
http://allegro.pl/rover-7...4573325164.html
MaReK - Pią Paź 03, 2014 06:41
Z powodzeniem możesz przewiercić na wylot korpus, użyć dłuższych śrub, nakrętek i podkładek.
Niestety żyję z tym samym problem, ponieważ kiedyś montowałem pompę od BMW i przekręciłem gwint w korpusie.
janek2012 - Pią Paź 03, 2014 08:30
Dziękuję za pomoc, już myślałem że nic z tym się nie da zrobić.
MaReK, a czy wiesz jaką grubość mają standardowe śruby? Nie chcę zrobić zbyt szerokiej dziury.
MaReK - Pią Paź 03, 2014 08:48
Nie pamiętam jaki one mają wymiar techniczny. Ale jaką dziurę zrobisz taka będzie Gwint który jest w korpusie jest chyba wklejony, bo mnie się udało go wyjąć w całości Niestety podejście jest tam kiepskie. Można użyć długiego blachowkrętu, który na wkrętarce kręcony przebije korpus lub wkrętarkę z wiertłem cienkim, które nam wyznaczy środek z drugiej strony. Nie jest to łatwa sztuka. Może łatwiej byłoby zdjąć korpus i zrobić to na stole. A może wtedy udało by się naprawić ten gwint lub wymienić cały Warto to jednak naprawić, bo taka latająca na boki pompka nie pożyje długo o ile już się z nią coś nie stało.
sTERYD - Pią Paź 03, 2014 09:40
te śruby to M5
janek2012 - Sro Paź 08, 2014 19:45
Użyłem najdłuższych śrub z Castoramy, nakrętek i podkładek. Nic nie trzeba wiercić, dziura już była na wylot, wystarczyło tylko przewlec i po kłopocie
Teraz wszystko się elegancko trzyma i nie odgina Całe szczęście że to ta śruba bliżej kabiny się zepsuła, bo z tą drugą byłoby więcej kombinowania.
phuss - Sro Paź 08, 2014 20:16
Tak przy okazji czy ktoś z forumowiczów to kupił? jak to się sprawuje?
http://allegro.pl/rover-7...4674587358.html
sTERYD - Sro Paź 08, 2014 20:53
phuss, użyj szukajki. Chyba w każdym temacie o pompce sprzęgła się ten model przewija.
|
|