|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - Rover 220 Turbo czy Rover 620 Ti?
Smiejacy - Pią Paź 03, 2014 08:13 Temat postu: Rover 220 Turbo czy Rover 620 Ti? Witam!
Jeśli byłyby do kupienia w podobnej cenie, to który bralibyście?
Jeśli jesteście użytkownikami lub mieliście styczność z którymkolwiek, to jakie są Wasze odczucia, wrażenia?
Ciekawią mnie też dokładne parametry, wykresy, dane i wszystko, co człowiek lubiący samochody może mi o nich napisać. Internet to za mało.
A że jestem nowy, to z góry dziękuję za pomoc i niebicie w razie błędów jakichkolwiek!
Pozdrawiam!
Raptile - Pią Paź 03, 2014 08:36
Wszystko jesdt na forum , nie jeden temat , nawet tutaj w "Chce Kupić" poczytaj...
bociannielot - Pią Paź 03, 2014 09:30
zalezy czego szukasz czyż nie? albo limuzyny albo coupe
Smiejacy - Pią Paź 03, 2014 16:28
bociannielot napisał/a: | zalezy czego szukasz czyż nie? albo limuzyny albo coupe |
Dobre pytanie.
Samochodu, którym przyjemnie i bezproblemowo można szybko jeździć. Długie i krótkie odległości, także miasta.
Chodzi mi głównie o różnice miedzy tymi dwoma pojazdami - dlatego spytałem o Wasze odczucia. Podobają mi się, i gdyby połączył ich zalety - dalyby niemożliwie dobre autko ale muszę wybrać jedno, na oba nie wyrobie finansowo na pewno.
Stad pytanie w tym dziale.
Na ile różni się ich dynamika jazdy i osiągi w rzeczywistosci? Czy 200 jest dużo mniej komfortowa, ma jakieś wady?
W szukajce nie znalazłem odpowiedzi, może zle szukam - może jej nie ma.
tronsek - Pią Paź 03, 2014 17:44
Tak na szybko.
R600Ti to rodzinna, wygodna limuzyna z dużym bagażnikiem i niezłymi osiągami.
Natomiast R200 Coupe, to typowo sportowe auto, którym w miarę wygodnie mogą podróżować tylko 2 osoby, bagażnik nie imponuje wielkością i komfort podróżowania jest dużo mniejszy niż w R600, za to frajda z jazdy i osiągi są troszkę lepsze.
greg-si - Sob Paź 04, 2014 19:19
Jakbym miał wybierać auto dla siebie do jazdy to bez dwóch zdań R620Ti.
Bardzo wygodnie mi się nim jeździło, osiągi bardzo dobre. Jedynie znalezienie sprawnej sztuki pod względem mechanicznym i blacharskim ciężko może być znaleźć.
Markzo - Nie Paź 05, 2014 07:36
Coupeta jest głośna, twarda, sztywna. 620 to przyjemny sedan zależy czego oczekujesz na pewno 220 będzie szybsza na prostych i będzie lepiej skręcać.
Smiejacy - Sob Paź 11, 2014 02:18
Dziękuję za pomoc.
Czyli jednak 620 Ti ma przewagę pozytywnych cech, pomimo nieco słabszych osiągów.
Wiec tego szukam.
Kto wie, może bezinwazyjnie da się go odciążyć - i będzie szybszy, niż te 7 do setki.
Też pytanie, w jakim czasie osiąga 200 i jak szybko maksymalnie można jeździć, żeby nie orać silnika - przełożenia są chyba dość niskie w fabrycznej skrzyni.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc!
spitz - Sob Paź 11, 2014 11:58
Mam nadzieję, że to 200 to nie na drodze publicznej, przecież to 15+ letni samochód.
Już widziałem raz w życiu zawiniętego na drzewie rovera 600. Tak tylko piszę ku przestrodze.
bociannielot - Sob Paź 11, 2014 15:07
600-ta to zawija się na czymkolwiek, to chyba niecałe 2 gwiazdki miało w EuroNCAP
rav020 - Sob Paź 11, 2014 19:35
Zdecydowanie 620Ti, mam i chwalę sobie. Wygoda, dynamika - WYGLĄD!
slax - Sob Paź 11, 2014 21:21
bociannielot napisał/a: | 600-ta to zawija się na czymkolwiek, to chyba niecałe 2 gwiazdki miało w EuroNCAP | przy niektórych prędkościach to chyba każde auto się zawinie na drzewie, i testy euro nic do tego nie mają. zresztą umówmy się te testy to kpina wg mnie przynajmniej...
bociannielot - Nie Paź 12, 2014 10:24
slax, bez obrazy, ale kpiną jest to jak 600-ta zachowuje się przy zderzeniu
http://www.youtube.com/watch?v=YVaYwbU8xzk
http://www.euroncap.com/t...600_1997/1.aspx
można się spierac odnośnie sensu testów jako takich ale to co się dzieje z autem no filmiku to po prostu tragedia
greg-si - Nie Paź 12, 2014 13:29
bociannielot, poszukaj jak się składa R25, 45
bociannielot - Nie Paź 12, 2014 15:41
greg, 25 miala pare lat pozniej 3 gwiazdki i lepeij po tescie wygladala niz 600ta, 45 nie ma w euroncap a jak sie sklada nigdy nie widzialem, fakt ze 600 to jedno z najgorszych aut w historii tych testow, a jako ciekawostka rover 100 dostal az jedna gwiazdke
greg-si - Nie Paź 12, 2014 18:05
45 nie ma ale ma civic
https://www.youtube.com/watch?v=PJhndUSqWUg
slax - Nie Paź 12, 2014 18:06
bociannielot napisał/a: | slax, bez obrazy, ale kpiną jest to jak 600-ta zachowuje się przy zderzeniu | Ale co mnie obchodzą te testy, kiedy one maja mało wspólnego z rzeczywistością. teraz samochody są przygotowywane pod testy zderzeniowe, żeby wypadały jak najlepiej bo w oczach klienta to dobrze wygląda, i tyle. fakt jest taki że te badania to tylko ułamek rzeczywistości, a na drodze podczas wypadku nie masz kontrolowanych warunków... takich jak w teście. co za różnica czy przy 150 wpadniesz na czołowe pod tira eR 600 czy jakimś nowym francuzem?
Po drugie ja nie klupuje auta, żeby się nim rozbijać.
bociannielot - Nie Paź 12, 2014 18:20
greg-si, no też nie jest najlepiej
slax napisał/a: | teraz samochody są przygotowywane pod testy zderzeniowe, żeby wypadały jak najlepiej |
slax, teraz może tak, ale nie wtedy gdy projektowano 600te,
slax napisał/a: | Po drugie ja nie klupuje auta, żeby się nim rozbijać. | z pewnością, ja tylko napisałem że ten model składa się po kolizji z byle czym, co poparłem dowodem - filmem z testu zderzeniowego, przy niezbyt wielkiej zresztą prędkości
Poza tym, nikt nie zakłada że kupi auto i będzie miał kolizję
AndrewS - Pon Paź 13, 2014 21:58
tronsek napisał/a: | R600Ti to rodzinna, wygodna limuzyna z dużym bagażnikiem i niezłymi osiągami. |
Hmmmm naprawdę to czym w takim razie jest R800 z takim samym motorem
Smiejacy - Wto Paź 14, 2014 00:23
AndrewS napisał/a: | tronsek napisał/a: | R600Ti to rodzinna, wygodna limuzyna z dużym bagażnikiem i niezłymi osiągami. |
Hmmmm naprawdę to czym w takim razie jest R800 z takim samym motorem |
Kolejne pytanie postawione dobrze.
Im więcej czytam, analizuję, tym więcej się modeli z silniczkiem 2.0 Turbo podoba
Nie mogło być inaczej...
Trzeba się wybrać na jazdę próbną tym i innym, ewentualnie na zlocie będzie okazja poobserwować.
bociannielot - Wto Paź 14, 2014 08:16
Smiejacy, poszukaj tego co bedzie w lepszym stanie, skoro jest Ci obojetne czy coupe czy sedan to kieruj sie stanem, nie ma duzo tych aut i najrozsądniej bylo by poszukac dobrego, nie zajechanego egzemplarza
Smiejacy - Wto Paź 14, 2014 17:16
Niby bardziej coupe pasuje, ale 620 Ti mi się po prostu spodobała
Na stan patrzę, tylko że te autka są rzadkie, a zadbanych prawie nie ma lub kosztują dość dużo.
Póki co toczę się kombiaczkiem i nie narzekam mocno, ale do sportowej jazdy się szczególnie nie nadaje
PS. Dzięki Waszym opiniom zwróciłem na parę rzeczy baczniejszą uwagę.
greg-si - Wto Paź 14, 2014 18:36
R800 coupe nie jest tak komfortowe jak R600. R620Ti jedzie również wyczuwalnie lepiej niż R800 z tym że 180km.
Niezaprzeczalny fakt jest jednak taki że R600 to w miarę pospolite auto, R800 coupe już nie. Do 600`ki dużo łatwiej o jakieś graty, do 800 jest już ciężej ale wraz niektóre elementy idzie kupić w ASO hondy (końcówka drążka kierowniczego 350zł/sztuka )
Pomimo tego mam R800 coupe i nie zamieniłbym jej na R600
Smiejacy - Wto Paź 14, 2014 19:20
greg-si napisał/a: | R800 coupe nie jest tak komfortowe jak R600. R620Ti jedzie również wyczuwalnie lepiej niż R800 z tym że 180km.
Niezaprzeczalny fakt jest jednak taki że R600 to w miarę pospolite auto, R800 coupe już nie. Do 600`ki dużo łatwiej o jakieś graty, do 800 jest już ciężej ale wraz niektóre elementy idzie kupić w ASO hondy (końcówka drążka kierowniczego 350zł/sztuka )
Pomimo tego mam R800 coupe i nie zamieniłbym jej na R600 |
A właśnie, o co chodzi z tą mocą - jest podawana różna jej wartość w różnych źródłach, ale czemu? Czy Rover 620 Ti wyszedł z silnikami w wariantach o różnych mocach? Widziałem już wartości z zakresu od ok 170 km do bodaj 205, to nieco zamieszania wprowadza.
Wyczytalem, że była zmodyfikowana ta jednostka napędowa w latach, gdy produkowano ów model, jednak celem zmian było zwiększenie niezawodności silnika.
greg-si - Wto Paź 14, 2014 19:25
R600 występowało tylko w wersji 200KM.
Yog-Sothoth - Wto Paź 14, 2014 22:05
greg-si napisał/a: | R800 coupe nie jest tak komfortowe jak R600. R620Ti jedzie również wyczuwalnie lepiej niż R800 z tym że 180km.
Niezaprzeczalny fakt jest jednak taki że R600 to w miarę pospolite auto, R800 coupe już nie. Do 600`ki dużo łatwiej o jakieś graty, do 800 jest już ciężej ale wraz niektóre elementy idzie kupić w ASO hondy (końcówka drążka kierowniczego 350zł/sztuka )
Pomimo tego mam R800 coupe i nie zamieniłbym jej na R600 |
E no chyba żartujesz z tym komfortem 600 nie ma imho podejścia do 800 czy to coupe czy sedana (nie licząc wiania od szyb bez ramek ). R800 200KM ma 7,1 do setki katalogowo także jest szybsze niż 600tka.
Cytat: | (końcówka drążka kierowniczego 350zł/sztuka |
Chyba ci się zero dodało bo ja kupowałem po 35zł za sztukę właśnie.. Generalnie na razie nie miałem jakiś większych problemów z normalnymi częściami do 800, zawiecha to Legend 1gen.
Pssyt: jak szukasz fajnej 800 niekoniecznie coupe to może fastback, mało tego u nas a fajna linia, znowu na szrotach/Allegro widzę w razie co części do niego (tył ) więc nie będzie problemów przy crashu z tyłu
AndrewS - Wto Paź 14, 2014 23:24
Yog-Sothoth napisał/a: | Chyba ci się zero dodało bo ja kupowałem po 35zł za sztukę właśnie.. Generalnie na razie nie miałem jakiś większych problemów z normalnymi częściami do 800, zawiecha to Legend 1gen. |
Dokładnie obserwuje ostatnio portale aukcyjne i po wpisaniu "rover 800" mam 1472 zwroty.
Miedzy innymi tańszymi, mamy np. końcówkę drążka QH za 44 zł
slax - Sro Paź 15, 2014 08:09
Yog-Sothoth napisał/a: | R800 200KM ma 7,1 do setki katalogowo także jest szybsze niż 600tka. | Skąd te dane? Wydaje mi się że r800 jest cięższy od R600, zresztą potwierdza to strona klubowa, różnica 60kg, więc niby jakim cudem R800 miał by być szybszy od 6sety? Przecież motor i skrzynia taka sama.
[ Dodano: Sro Paź 15, 2014 09:09 ]
Yog-Sothoth napisał/a: | Chyba ci się zero dodało bo ja kupowałem po 35zł za sztukę właśnie.. Generalnie na razie nie miałem jakiś większych problemów z normalnymi częściami do 800, zawiecha to Legend 1gen. |
Greg zdaje się pisał o częściach w ASO, a tam takie ceny są możliwe IMHO
Yog-Sothoth - Sro Paź 15, 2014 08:28
A gdzie masz ASO Rovera? Ja części kupuje na zmianę w KTD (taka spora Warszawska hurtownia z dobrymi cenami - jak nie mają od ręki to na drugi dzień i dzwonią że można odebrać) lub TomaTeam jak pierwszy nie ma lub ma drogo.
R800 200KM ma 7,3s do setki (mała pomyłka), znowu 600 na tej stronie ma 7s, różnice generalnie minimalne ale 800tka o wiele fajniejsza
http://www.parkers.co.uk/...00/saloon-1991/
bociannielot - Sro Paź 15, 2014 08:35
Yog-Sothoth, wiem ze się czepiam, ale 7,3 0-60 mil na na godzinę to nie dokładnie to samo co 0-100 km/h
slax - Sro Paź 15, 2014 10:08
Yog-Sothoth napisał/a: | A gdzie masz ASO Rovera? | ASO Honda?
Yog-Sothoth napisał/a: | 800 200KM ma 7,3s do setki (mała pomyłka), znowu 600 na tej stronie ma 7s | Czyli jednak 6seta szybsza
Cytat: | fajniejsza | a to już inna sprawa Mnie tez się bardzo podoba.
Małe pytanie, gdzieś mi się obiło o oczy, że eR800 wersja 180hp nie ma torsena, prawda to?
Yog-Sothoth - Sro Paź 15, 2014 11:32
W ASO Honda jak przyjeżdża Rover to robią wielkie oczy przeważnie
Z tego co wiem przed 95 w ogóle nie było torsena, później teoretycznie we wszystkich turbo. Ja mam z 95r i chyba torsena brak bo koła na podnośniku kręciły się w inne strony
slax - Sro Paź 15, 2014 13:33
Ciekawe czy u mnie jest torsen w 6secie? Wiesz jak to sprawdzić?
greg-si - Sro Paź 15, 2014 17:07
Yog-Sothoth napisał/a: | E no chyba żartujesz z tym komfortem 600 nie ma imho podejścia do 800 czy to coupe czy sedana |
Miałem R600 i wiem co piszę.
Yog-Sothoth napisał/a: | R800 200KM ma 7,1 do setki katalogowo także jest szybsze niż 600tka. |
Statystyki nie jadą. Jednak nie mam porównania R600 200km i R800 200km.
Yog-Sothoth napisał/a: | Chyba ci się zero dodało bo ja kupowałem po 35zł za sztukę właśnie. |
W ASO Hondy?
slax napisał/a: | Małe pytanie, gdzieś mi się obiło o oczy, że eR800 wersja 180hp nie ma torsena, prawda to? |
Mam 180`ke z 93 roku i ma torsen
slax - Sro Paź 15, 2014 17:12
greg-si napisał/a: | Mam 180`ke z 93 roku i ma torsen | No to git, a skąd to wiesz? Jak to sprawdzić, wiem ze mogę półoski wyciągnąć i się okaże, ale może da się inaczej?
Yog-Sothoth - Sro Paź 15, 2014 18:28
Zajrzenie do środka to jedyny pewny sposób niestety
@greg-si
Bogaty jesteś jak robisz za takie pieniądze w ASO
Smiejacy - Sro Paź 15, 2014 19:08
slax napisał/a: | greg-si napisał/a: | Mam 180`ke z 93 roku i ma torsen | No to git, a skąd to wiesz? Jak to sprawdzić, wiem ze mogę półoski wyciągnąć i się okaże, ale może da się inaczej? |
Teoretycznie można na skrzyni biegów znaleźć oznaczenie w postaci kodu, który zawiera informację o TorSenie - jeśli zawiera literkę "T".
http://www.mgf.ultimatemg...mbers/index.htm
Ale, moim zdaniem, jest też brutalnie prosty sposób - jadąc na jedynce jedną stroną po asfalcie, a drugą po trawie, dodać gwałtowniej gazu. Tylko wiadomo, delikatnie lub mocniej zniesie, ale piszczenie po asfalcie będzie tym "dobrym" znakiem.
Chyba jedyną wadą tego układu jest to, że może stawiać nieco oporu. (Poprawcie, jeśli źle rozumiem, ale jest to chyba dodatkowe tarcie.)
slax - Sro Paź 15, 2014 20:06
Smiejacy napisał/a: | Chyba jedyną wadą tego układu jest to, że może stawiać nieco oporu. | a nie jest przypadkiem tak, że ów mechanizm porostu blokuje się i tym samym umożliwia przeniesienie pełnego momentu na koła?
AndrewS - Sro Paź 15, 2014 20:23
slax napisał/a: | że ów mechanizm porostu blokuje się i tym samym umożliwia przeniesienie pełnego momentu na koła |
tak to mają stare ciągniki z tym że po naciśnięciu odpowiedniej dźwigni
Smiejacy - Sro Paź 15, 2014 20:36
slax napisał/a: | Smiejacy napisał/a: | Chyba jedyną wadą tego układu jest to, że może stawiać nieco oporu. | a nie jest przypadkiem tak, że ów mechanizm porostu blokuje się i tym samym umożliwia przeniesienie pełnego momentu na koła? |
To się zgadza, ale to jest dodatkowe urządzenie na układzie napędowym, które - jeśli dobrze rozumiem - obciąża go cały czas.
Przydałaby się konstruktywna wypowiedź obcykanego mechanika.
slax - Sro Paź 15, 2014 20:50
AndrewS napisał/a: | tak to mają stare ciągniki z tym że po naciśnięciu odpowiedniej dźwigni | Wychodzi chyba że mam trochę racji, mechanizm blokuje się samoczynnie, w przypadku uślizgu jednego z kół.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9iPqIQ_8iM
Wojtek88 - Pon Lis 10, 2014 19:11
Trochę zeszliście z tematu Miałem krótko 220 Coupe Turbo, ale zdążył mnie ten samochód zniechęcić na tyle, że jeśli rover to tylko z silnikiem hondy chciałbym..
Przymierzając się ponad 5 lat temu do kupna auta czytałem to forum i widniały zapisy - jak kupisz tomcat'a to szykuj się na dzień dobry na wydatki 5k, albo i więcej, nie wierzyłem, sądziłem, że to głupie aż nie poczułem na własnej skórze.
Coupe to gatunek wymierający, już nawet z silnikiem 1.6 od hondy. W 220T, Przygotuj się na czekanie na części w dobrym stanie dłuższy czas, na wrażliwe elemnety osprzętu, które osiągają niebotyczne kwoty..
Mi się trafił fajny egzemplarz, bo z małym przebiegiem, nigdy nie bity, bez rdzy, ale głowica pękła, skrzynia się posypała i już lżejszy byłem o 4k. Dodam, że autko było wolniejsze od civic'a 5g w hatchbacku z silnikiem 1.6 sohc i średnią sprężarką z volvo, wystrojone na 200-210 KM..
Popytaj użytkownika Dobryziom o budowie Roverka 220, ile to kosztuje z czym się trzeba zmagać, o 600 się nie wypowiem, bo jeździłem za małolata 623 Si w full wypasie z automatem
slax - Pon Lis 10, 2014 19:32
Wojtek88, Ale wydaje mi się, że kupując takie auto, godzisz się na takie realia. Kup Imprezę STI to pogadamy o awaryjności i drogich częściach Mam Cupete z d serią, i na brak części nie narzekam, wymieniałem silnik - dostałem od reki o Concerto za grosze, zamontowałem i śmigam, teraz mam jeszcze 600 Ti, posypał się ECU - nie było żadnego problemu ze znalezieniem (dzięki kolegom na forum), posypała się pompa wspomagania ale pasuje od klekota, kopułka i palec od zwykłej K-serii, przewody WN tak samo.
Wracając jeszcze do Tomcata, to IMHO te auta po prostu nie miały lekkiego żywota, nie raz lądowały w rowach o upalaniu nie wspomnę, także największy problem to trafić dobrą sztukę, inaczej trzeba brać co jest i doprowadzać do ładu, a to kosztuje w przypadku każdego samochodu.
Wojtek88 napisał/a: | Dodam, że autko było wolniejsze od civic'a 5g w hatchbacku z silnikiem 1.6 sohc i średnią sprężarką z volvo, wystrojone na 200-210 KM.. |
pokaz mi jakiegoś seryjnego civa z początku lat 90'tych co objedzie Tomcata Bo Tomata zdaje się miałeś w serii?
pozdrawiam
Markzo - Wto Lis 11, 2014 00:05
Wojtek88 napisał/a: | W 220T, Przygotuj się na czekanie na części w dobrym stanie dłuższy czas, na wrażliwe elemnety osprzętu, które osiągają niebotyczne kwoty.. |
przykro mi to pisać, ale to stek bzdur szkoda, że pada to od Ciebie.
Wojtek88 napisał/a: | Mi się trafił fajny egzemplarz, bo z małym przebiegiem, nigdy nie bity, bez rdzy, ale głowica pękła, skrzynia się posypała i już lżejszy byłem o 4k. Dodam, że autko było wolniejsze od civic'a 5g w hatchbacku z silnikiem 1.6 sohc i średnią sprężarką z volvo, wystrojone na 200-210 KM.. |
tak się składa, że miałem turbo z Twojego Coupe u siebie w ZS. Jeśli reszta była w takim stanie jak ono, to daaaaaleko temu Coupe było do ideału. A wiem co mówie, bo na 2,0t zjadłem zęby.
Zresztą wielokrotnie to już było widać na forum - zyjesz honda. Spoko, ale nie rób z niej Bóg wie czego bo i hondowskim silnikom, zwłaszcza tym montowanym w coupe, mozna sporo zarzucić.
slax - Wto Lis 11, 2014 12:14
Tak się składa, że Wojtkowa cupeta będzie śmigała u nas na pomorzu, zakupiona z padniętym motorem, zdaje się głowica była zwlona, motor chyba poszedł na szrot, z tego co rozmawiałem z kolegami to został już jakiś czas temu wpakowany motor z 600Ti i chłopaki czekają teraz na ślimaka. Ale samo autko podobno w świetnym stanie, buda podobno jak z salonu. Z reszta może kiedyś wypowie się sam właściciel. Markzo napisał/a: | hondowskim silnikom, zwłaszcza tym montowanym w coupe, mozna sporo zarzucić. | tu się zgodzie, mi obróciło panewkę nie wiadomo dlaczego, auto czasem pałowane ale z głowią, oleju było na max, nie wiem co się stało, silnik prawie zblokowało, panewki na 3cim garze praktycznie nie istniały.
bociannielot - Wto Lis 11, 2014 12:18
slax napisał/a: | Ale samo autko podobno w świetnym stanie, buda podobno jak z salonu. Z reszta może kiedyś wypowie się sam właściciel. | neistety sama buda w dobrym stanie nie zastąpi sprawnego silnika jak widac kolejny przyklad tego o czym w tym watku mowilem ze lepiej szukac zadbanego Ti a wybór sedan czy coupe uzależnic od stanu silnika
slax - Wto Lis 11, 2014 12:22
bociannielot, A pokaz mi w takim razie jakieś 2/3 egzemplarze Coupe w świetnym stanie, są takie w ogóle na sprzedaż? Ja gdybym miał taki to nie sprzedał bym za nic, podejrzewam że większość kolegów z forum także.
Wojtek88 - Wto Lis 11, 2014 13:53
slax napisał/a: | Wojtek88, Ale wydaje mi się, że kupując takie auto, godzisz się na takie realia. Kup Imprezę STI to pogadamy o awaryjności i drogich częściach |
Wystarczy kupić GT'ka i można się przeżegnać, o evo nie wspomnę.
Markzo napisał/a: | Wojtek88 napisał/a: | W 220T, Przygotuj się na czekanie na części w dobrym stanie dłuższy czas, na wrażliwe elemnety osprzętu, które osiągają niebotyczne kwoty.. |
przykro mi to pisać, ale to stek bzdur szkoda, że pada to od Ciebie. |
Napisałem tak, ponieważ oszukał mnie pewnien warsztat i od tamtej pory (z resztą do dnia dzisiejszego) kupuję części tylko dobre, tylko oryginalne (albo najlepszy możliwy zamiennik), skrzyni w dobrym stanie szukałem ponad miesiąc, trafiła się przez przypadek, ta lepsza, niby, mocniejsza..
Nie mogłem uszczelnić pompy hamulcowej długo - brak części/długie oczekiwanie, przewód wodny z termostatem - używka 18-letnia - 300 pln, zamawiać chciałem nawet kompletny kit samco, ale producent/firma re5pect.pl dała dvpy (nie będę roztrząsał kto), potem już modliłem się aby to auto ktoś po prostu ode mnie zabrał, mimo dużego uczucia do tego modelu..
Markzo napisał/a: | tak się składa, że miałem turbo z Twojego Coupe u siebie w ZS. Jeśli reszta była w takim stanie jak ono, to daaaaaleko temu Coupe było do ideału. A wiem co mówie, bo na 2,0t zjadłem zęby. |
Awaria głowicy w moim 2.0T z niewiadomych przyczyn, potem skrzyni - chyba nawet pisałem o zmaganiach z coupe, także osoby 'w temacie' wiedziały, że nie jest to ideał, auto zostało naprawione (głowica i skrzynia), sprawdzone przez Piotra, który auto ode mnie kupił. Również turbo było w dobrym stanie (minimalne luzy na wirniku, sam Vito sprawdzał autko). Nie kupowałeś ode mnie turbo, nie wiem co się działo po sprzedaży 220T..
Markzo napisał/a: | Zresztą wielokrotnie to już było widać na forum - zyjesz honda. Spoko, ale nie rób z niej Bóg wie czego bo i hondowskim silnikom, zwłaszcza tym montowanym w coupe, mozna sporo zarzucić. |
nie robię Bóg wie czego, aczkolwiek znowu jestem w posiadaniu 216 Coupe i silnik, który wkładałem z moim znajomym dalej jeździ z lpg a pobór oleju 5w50 jest zerowy...
slax napisał/a: | Tak się składa, że Wojtkowa cupeta będzie śmigała u nas na pomorzu, zakupiona z padniętym motorem, zdaje się głowica była zwlona, motor chyba poszedł na szrot, z tego co rozmawiałem z kolegami to został już jakiś czas temu wpakowany motor z 600Ti i chłopaki czekają teraz na ślimaka. Ale samo autko podobno w świetnym stanie, buda podobno jak z salonu. Z reszta może kiedyś wypowie się sam właściciel. Markzo napisał/a: | hondowskim silnikom, zwłaszcza tym montowanym w coupe, mozna sporo zarzucić. | tu się zgodzie, mi obróciło panewkę nie wiadomo dlaczego, auto czasem pałowane ale z głowią, oleju było na max, nie wiem co się stało, silnik prawie zblokowało, panewki na 3cim garze praktycznie nie istniały. |
To są fakty, a nie mrzonki Nie wiem co się stało, że się ze$rało - silnik, skrzynia, bo auto prowadziło się, przyśpieszało książkowo, drzwi zamykały się jak w nowym aucie, targa w ogóle nie skrzypiała, zero rdzy i powłoka lakiernicza wzorowa..
Nie wiem co zawiodło i nigdy się już chyba nie dowiem..
edit: żeby było jasne, nie chce zaczynać kolejnych sporów na forum, napisałem swoją subiektywną opinię, dalej będę obserwował ten wątek biernie, jako 'słuchacz'
Markzo - Wto Lis 11, 2014 14:13
Wojtek88 napisał/a: | Napisałem tak, ponieważ oszukał mnie pewnien warsztat i od tamtej pory (z resztą do dnia dzisiejszego) kupuję części tylko dobre, tylko oryginalne (albo najlepszy możliwy zamiennik), skrzyni w dobrym stanie szukałem ponad miesiąc, trafiła się przez przypadek, ta lepsza, niby, mocniejsza..
Nie mogłem uszczelnić pompy hamulcowej długo - brak części/długie oczekiwanie, przewód wodny z termostatem - używka 18-letnia - 300 pln, zamawiać chciałem nawet kompletny kit samco, ale producent/firma re5pect.pl dała dvpy (nie będę roztrząsał kto), potem już modliłem się aby to auto ktoś po prostu ode mnie zabrał, mimo dużego uczucia do tego modelu.. |
czytam to z usmiechem, bo ja części do remontu 2,0T z panewkami, pierścieniami (inne niż wersji NA nie pasujące z innych aut) śrubami głowicy, kompletem uszczelek itp. 2 krotnie kupowałem i 2 razy w ciągu 2-3dni było wszystko kwestia "chcenia".
Wojtek88 napisał/a: | Również turbo było w dobrym stanie (minimalne luzy na wirniku, sam Vito sprawdzał autko). Nie kupowałeś ode mnie turbo, nie wiem co się działo po sprzedaży 220T.. |
turbo kupiłem z Twojego samochodu, miałobyć cymesik, po miesiącu srało olejem jak każde inne
Zraziłeś się i tyle, tylko nie musisz innym na siłe wciskać swoich racji. Twoje awarie to akurat odosobnone przypadki.
slax - Wto Lis 11, 2014 18:56
Ale chyba nikt, nie zaprzeczy, ze kupując takie auto z myślą upalania trzeba się liczyć z awariami i tyle. Natomiast imho zarówno cupeta jak i er600 to wdzięczne auta, jednak całkiem inne, i warto pakować w nie pieniądze, warto je trzymać i jeździć, jeszcze trochę a na drogach nie bedzie ich w ogóle.
Smiejacy - Nie Lis 23, 2014 20:13
Nie szukam autka do upalania czy katowania, tylko namiętnej adoracji szumiącego wiatru.
Dziś miałem okazję posiedzieć za kierownicą i ja to chcę!
620ti
Jestem w 70% na tak, pozostałe 30% to pytania, a zarazem prośba o pomoc do Was:
- wymiana sprzęgła, które samo kosztuje ok 1000 zeta, czy ktoś w kujawsko-pomorskim umie to porządnie zrobić, i ile za to bierze? bo już na dwójce ślizga się
- pocąca się olejem plastikowa osłona zaworów, czy to duży problem?
- antenka ułamana i ciągle wysunięta oraz radio do wymiany, reperował to może ktoś? jaki był koszt wymiany?
- czy turbina powinna być tak cichutka, że ledwo słychać jej świst przy podniesionej masce? zaworu upustu wcale nie słychać, ale reakcja na pedał gazu po prostu natychmiastowa, nie spotkałem się z tym jeszcze w samochodach spalin też nie widać, tak jakby ich nie było, ale to chyba dobrze akurat
- nierównomierne, pulsujące hamowanie przy równomiernie wciśniętym pedale hamulca - co to znaczy?
- nierównomierne ruszanie - przy powolnym puszczaniu sprzęgła widać szarpnięcia kołyszące kołem osi napędowej, co to może być?
- nieco zżarte blachy drzwi u dołu oraz w nadkolach, które sprawiają wrażenie zepsutych na wylot ; w nadkolach wymacałem też ziemię, to samo w plastikowych nakładkach na progi, ale progi raczej zdrowe.
- nie działa prędkościomierz;
ile może wyjść doprowadzenie autka do ładu?
i czy Wam też trudno było za pierwszym razem opanować zmianę biegów?
bociannielot - Nie Lis 23, 2014 20:30
Wiesz co? Wydaje mi się że samo sprzęgło taniej kupisz a można też często oddać do regeneracji i nawet wzmocnić względem seryjnego .
Markzo - Nie Lis 23, 2014 21:54
Smiejacy napisał/a: | - wymiana sprzęgła, które samo kosztuje ok 1000 zeta, czy ktoś w kujawsko-pomorskim umie to porządnie zrobić, i ile za to bierze? bo już na dwójce ślizga się |
można to ogarnąć myślę w 200zł części regeneracja tarczy, nowe łożysko i jeśli docisk ok to go splanować. Wymiana jest bardzo prosta.
Smiejacy napisał/a: | - pocąca się olejem plastikowa osłona zaworów, czy to duży problem? |
to standard w 2,0t, nowe uszczelki na jakiś czas usuną problem, po 20-30zł na pokrywę.
Smiejacy napisał/a: | - antenka ułamana i ciągle wysunięta oraz radio do wymiany, reperował to może ktoś? jaki był koszt wymiany?
|
ułamana i wydarty plastik prowadzący ze środka? silnik działa? kupić używkę i wymienić albo z 2 zrobić jedną, ładnie się rozbiera.
Smiejacy napisał/a: | czy turbina powinna być tak cichutka, że ledwo słychać jej świst przy podniesionej masce? zaworu upustu wcale nie słychać, ale reakcja na pedał gazu po prostu natychmiastowa, nie spotkałem się z tym jeszcze w samochodach spalin też nie widać, tak jakby ich nie było, ale to chyba dobrze akurat |
w serii to dmucha ledwo 0,55b, do tego seryjny dolot tłumi wszystko. Jesli turbo jest suche z zewnątrz, węże dolotu suche wewnątrz i auto nie dymi, to motor i turbo w dobrym stanie
Smiejacy napisał/a: | nierównomierne ruszanie - przy powolnym puszczaniu sprzęgła widać szarpnięcia kołyszące kołem osi napędowej, co to może być? |
może kończące się sprzęgło?
Smiejacy napisał/a: | nie działa prędkościomierz; |
pewnie impulsator padł, to dość droga rzecz, koło 200zł bo z tego co pamiętam przez jego obudowę idą węże od wspomagania - wraz ze wzrostem prędkości układ kierowniczy się utwardza.
Smiejacy napisał/a: | i czy Wam też trudno było za pierwszym razem opanować zmianę biegów? |
są wywalone tulejki w krzyżaku przy skrzyni i mocowaniu wodzika do lewarka, stąd latający i nieprecyzyjny lewarek.
Ogólnie to poczytaj forum, na wszystko masz odpowiedzi
slax - Pon Lis 24, 2014 09:46
Smiejacy napisał/a: | czy turbina powinna być tak cichutka, że ledwo słychać jej świst przy podniesionej masce? zaworu upustu wcale nie słycha | U mnie jest tak samo, turbiny prawie wcale nie słychać.
Smiejacy napisał/a: | nierównomierne, pulsujące hamowanie przy równomiernie wciśniętym pedale hamulca - co to znaczy? | U mnie było chyba coś podobnego, okazało się że jest nieszczelność na wężu z podciśnieniem do serwa.
Smiejacy napisał/a: | - nieco zżarte blachy drzwi u dołu oraz w nadkolach, które sprawiają wrażenie zepsutych na wylot ; w nadkolach wymacałem też ziemię, to samo w plastikowych nakładkach na progi, ale progi raczej zdrowe. |
To akurat największa bolączka chyba, jeśli chodzi o te auta...
|
|