Zobacz temat - [R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką

Lesnik985 - Pią Paź 17, 2014 19:03
Temat postu: [R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką
Witam,
Mam problem z pompką sprzęgła. Mechanik wymienił tarczę, docisk i wysprzęglik, po czym wyjął pompkę w celu jej odpowietrzenia...
Przy odbiorze zauważyłem, że pedał sprzęgła odbija, ale można go jeszcze podciągnąć kilka cm do góry, mechanik na to, że wszystko działa i tak musi być i że za jakiś czas pompka pewnie siądzie. Auto odebrałem. Pierwszych kilkanaście kilometrów było ok, ale po chwili biegi wchodziły coraz ciężej. Gdy podciągałem pedał do góry to biegi wchodziły całkiem dobrze. Dzisiaj ujechałem parę km i żadne podciąganie pedału sprzęgła nie działało. Zamieszczam zdjęcie mojej pompki bo wydaję mi się, że czegoś przy niej brakuje...
Próbowałem ją dzisiaj odpowietrzyć według opisu, ale teraz pedał wcale nie odbija.



Jak myślicie, czy można ją jeszcze zmodyfikować według sposobu Piety? link poniżej:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80014

karolj - Pią Paź 17, 2014 21:16

Polecam pompkę TAZU, zakładasz i zapominasz. U mnie regenerowana puszczała płyn przed tłok chyba, bo nie ubywało go, ale ciągle się zapowietrzała. Szkoda czasu i nerwów na kombinacje moim zdaniem.
Grabki - Sob Paź 18, 2014 07:39

Zanim wydasz pieniądze spróbuj wyjąć tłok z pompki i zobaczyć jak jest zbudowany
W moim przypadku problem skończył się po wymianie oringu (wymiary grubość 3mm śr.wew.11mm śr. zew.16mm) za całe 1 zł
Zaznaczam że mój tłok był zbudowany inaczej niż ten:https://www.roverki.eu/techniczne-faq/728-rover-75-regeneracja-pompy-sprzegla-za-15-pln.html

Lesnik985 - Sob Paź 18, 2014 08:58

Jestem w trakcie wyjmowania pompki, ale nie wiem jak rozłączyć przewód od pompki. Może ktoś podpowiedzieć?
Póki co to tłoczek siedzi w środku, a ten pręcik w kształcie grzybka w niego nie wchodzi. Żeby się temu lepiej przyjrzeć muszę pompkę wyjąć z auta, tylko jak ten przewód rozłączyć?...

Włąśnie doczytałem, że trzeba wyjąć zawleczkę (której u mnie nie ma...) i wybić bolec, ale obojętnie z której strony?z jednaej strony nie jest szerszy a z drugiej węższy?

karolj - Sob Paź 18, 2014 09:04

Musisz wydłubać z tyłu pompki blokadę (albo jakaś zawleczka, albo taki zwijany w rurkę sworzeń).
0L0 - Sob Paź 18, 2014 09:45

Powinna być zawleczka i sworzeń. Zawleczkę (jeżeli jest) odginasz i wyciągasz. Sworzeń bardzo fajnie wychodzi przy użyciu bitu imbusowego do wkrętarki (np. 2mm) i odpowiednio dużych szczęk samozaciskowych.

Tak szczerze mówiąc to ktoś nieźle musiał tą pompką szarpać żeby doprowadzić ją do takiego stanu. Kiedyś próbowałem wyjąć ten bolec z tłoczka i nie udało mi się :razz:

karolj - Sob Paź 18, 2014 09:56

TAZU ma to fajnie zrobione - przyłącze masz na miedzianej rurce jak od przewodów hamulcowych, jak chcesz odłączyć pompkę, to tylko odkręcasz wężyk. Bez żadnych zawleczek.
A tak w ogóle to moim zdaniem cholernie głupi pomysł, żeby na pompce był zbiorniczek... Trzeba będzie wyprowadzić go pod maskę. Ktoś z forum tak już chyba robił na zbiorniku od R600.

Lesnik985 - Sob Paź 18, 2014 10:26

Udało mi się wszystko wyjąć. Niestety to coś co trzymało bolec w tłoczku jest połamane, dlatego bolec się tam nie trzyma. Czy można jeszcze coś z tym zrobić??? Potrzebuję szybkiej porady póki jeszcze sklepy dzisiaj otwarte...

Nawiasem mówiąc, mechanik przyznał się, że coś grzebał z pompką, że jakieś podkładki wyjmował, czy to on mógł popsuć tłoczek?

Tak wygląda połamany plastyk

Dawidovs - Sob Paź 18, 2014 13:02

Zrób inne zdjęcia bo nie wiadomo co to jest..
Lesnik985 - Sob Paź 18, 2014 14:24

To jest ten żółty plastyk (koszyczek), w który wchodzi pręt i go trzyma.
0L0 - Nie Paź 19, 2014 09:53

Wyraźnie widać, że brakuje jednego z ząbków trzymającego bolec. Nie wiem czy jest możliwość naprawy tego... bo jak kleić to tylko i wyłącznie jakimś w miarę miękkim i zarazem mocnym silikonem.

Do tego masz strasznie rozjechane oczko (to, które mocuje się do pedała).

Jakbyś chciał to mam stary tłoczek z mojej pompki, w którym trzeba by przełożyć główną uszczelkę, ale cały tył jest sprawny. :arrow: PW

Lesnik985 - Nie Paź 19, 2014 16:25

Ząbków wyłamanych były aż trzy i w dodatku zawinęły się do środka. Wyczyściłem wszystko i postanowiłem skleić na stałe "DISTALEM" - dwuskładnikowy bardzo mocny klej. Na ostatnim zdjęciu całość już jest zaklejona. Tak myślałem, że nie powinno to być na sztywno, ale stwierdziłem, że gorzej nie da się popsuć. To oczko do mocowania do pedała zwęziłem trochę też tym samym klejem, pozostawiając jednak trochę luzu, ze względu na sztywne połączenie bolca z tłoczkiem.

Rezultat póki co jest zadowalający, pompka po odpowietrzeniu dobrze odbija, biegi wchodzą gładko.

P.S.
Wymieniłem tarczę, docisk i wysprzęglik firmy LUK, gdzieś czytałem, że jest trochę tylko bardziej miękki od oryginału - potwierdzam. Wszystko chodzi dobrze, ale nie jest to sprzęgło dla kobiet :)

Dawidovs - Pon Paź 20, 2014 09:27

Lesnik985, będzie jeśli zmienisz też pompkę na metalową od TAZU, chodzi bardziej miękko od oryginału. Moja żona potwierdziła :smile: