Zobacz temat - [r75]Głośna pracy pompy wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]Głośna pracy pompy wspomagania

sebol11 - Wto Lut 03, 2015 21:04
Temat postu: [r75]Głośna pracy pompy wspomagania
Hej.Wiecie może czemu po wymianie silnika strasznie głośno chodzi mi pompa od wspomagania (tak jakby nie było płynu)?Płyn jest zalany pod korek i odpowietrzałem wspomaganie (trzy razy kierownica max w prawo i trzy w lewo).
Sebastian

SeniorA - Wto Lut 03, 2015 22:22

pierwsze, to sprawdź czy nie jest gdzieś przewód załamany albo zagięty ( np. chłodzący olej ) albo zmierzyć ciśnienie w układzie przy kołach na wprost i skręconych. A co z obrotami silnika , czy są OK ?.
sebol11 - Wto Lut 03, 2015 22:35

Obroty silnika są chyba w porządku bo jeszcze delikatnie skaczą ale to już naprawdę takie skoki wskazówki o pół mm góra - dół.
To mogłoby mieć coś wspólnego z obrotami?
Jutro sprawdzę te przewody ale o ile dobrze pamiętam to sprawdzałem wszystkie przed pierwszym odpaleniem.

AdaskoC - Wto Lut 03, 2015 23:04

Zostawiałeś tą pompę co byla przy silniku? Ona cicho chodziła. Ja tam zatykałem chyba otwory o ile dobrze pamiętam. Wyciągałeś z nich wszystko?
SeniorA - Wto Lut 03, 2015 23:12

sebol11 napisał/a:
Obroty silnika są chyba w porządku
wejdź w poz. 7.2 komputera diagnostycznego i odczytaj jakie to obroty przy kołach na wprost i skręconych , jak się zmieniają.
sebol11 napisał/a:
To mogłoby mieć coś wspólnego z obrotami?
to raczej obroty mogą świadczyć o oporach pompy ,bo jak ECM odczytuje zwiększone ciśnienie w układzie wspomagania odpowiednio zwiększa obroty silnika by nie zgasł. Najlepiej było by zmierzyć ciśnienie w układzie na wolnych obrotach. Pompa inaczej pracuje przy 5 bar a inaczej przy 100.
sebol11 - Sro Lut 11, 2015 21:21

Dopiero dzisiaj wróciłem do prac nad samochodem bo cały tydzień nie miałem czasu... zauważyłem ,że układ jest ciągle zapowietrzony a rurki nie są pozałamywane.Po odkręceniu korka pojawia się mnóstwo bąbelków powietrza.Jak mogę to odpowietrzyć?
Ps.jest jakiś sposób na przepuszczającą miskę olejową w miejscu wejścia bagnetu (taki czerwony zatrzask co blokuje też przewody odmy). Olej pojawia się zarówno na dole jak i na górze tego koreczka.