|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik abs - diagnostyka/wymiana.
gin68 - Nie Lut 22, 2015 11:49 Temat postu: [R75] Czujnik abs - diagnostyka/wymiana. Witam forumowiczów,
Problem niezbyt skomplikowany więc przejdę od razu do rzeczy.
1. Prędkościomierz nie pokazuje prędkości.
2. Nie są naliczane kilometry.
3. Bezpieczniki posprawdzane - sprawne.
4. Moja diagnoza - Padł jeden z czujników ABS.
Pytania:
1. W jaki sposób zdiagnozować który?
2. Podjąć się naprawy na własną rękę czy raczej mechanik(stopień trudności naprawy)?
Pozdrawiam !
wellman - Nie Lut 22, 2015 12:03
1. Jeśli tylko licznik i kilometry to prawdopodobnie prawy przód.
2. Teoretycznie nic trudnego, w praktyce kilka rzeczy może pójść nie tak, więc jeśli nie czujesz się na siłach dłubać to oddałbym do dobrego mechanika.
rafalmis1 - Nie Lut 22, 2015 13:26
Jedynym problemem przy wymianie czujnika ABS może być jego złamanie w piaście, co utrudni prace. Mi Szyszko wydłubać czujnik coś między 3-4 godziny
gin68 - Nie Lut 22, 2015 14:04
W takim razie chyba zaryzykuję. A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?
wellman - Nie Lut 22, 2015 14:18
Zależy co rozumiesz przez niewłaściwe. Chociaż raczej przyczyny nieprawidłowego działania wskaźnika poziomu paliwa upatrywałbym w usterce pływaków w baku.
Możesz to sprawdzić w pozycji 6 w IPK.
6.0 Obydwa czujniki (np.: 109330 oznacza: lewy czujnik = 10.9 l; prawy czujnik = 33.0 l)
6.1 Suma (np.: 0439 to 43.9 litra)
6.2 Wskazanie 1 - obydwa czujniki ok; 2 - błąd czujnika; 3 - błąd połączenia (brak wskazania poziomu paliwa)
U mnie nie działa lewy czujnik. Czasem po odpaleniu, szczególnie w ostatniej ćwiartce, mam już rezerwę i dopiero po chwili, prawdopodobnie gdy pompa trochę popracuje, wskazówka się podnosi, czasem nawet dość znacznie.
gin68 - Nie Lut 22, 2015 14:32
Problemy pojawiły się jednocześnie więc pomyślałem że dwie usterki mogą mięć coś wspólnego z sobą. W jaki sposób sprawdzić te błędy? Nigdy wcześniej nie sprawdzałem w żaden sposób wyświetleń komputera.
Pozdrawiam.
wellman - Nie Lut 22, 2015 14:43
Najpierw przytrzymujesz przycisk resetu przebiegu chwilowego przez ok. 5 sek. później przechodzisz do pozycji 19 i klikasz na L_OFF, następnie idziesz do pozycji 6 (wszystko jednym przyciskiem)... a dokładnie masz to opisane tutaj:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
Powodzenia!
gin68 - Nie Lut 22, 2015 15:55
Dzięki za pomoc !
prebenny - Wto Lut 24, 2015 07:50
wellman napisał/a: | 6.0 Obydwa czujniki (np.: 109330 oznacza: lewy czujnik = 10.9 l; prawy czujnik = 33.0 l)
6.1 Suma (np.: 0439 to 43.9 litra)
6.2 Wskazanie 1 - obydwa czujniki ok; 2 - błąd czujnika; 3 - błąd połączenia (brak wskazania poziomu paliwa) |
To i ja się podepnę, bo u mnie dość podejrzanie inaczej to wygląda
6.0 - __0147
6.1 - ______
1_6.2 - __0134
Pomysłałbym, że któryś jest z rezerwą, a drugi bez, ale 1.5 litrowa rezerwa myślę, że trochę biedna
wellman - Wto Lut 24, 2015 11:59
Doczytałem właśnie na brytyjskim forum, że opis niektórych funkcji IPK zaadoptowany z BMW nie do końca pokrywa się z rzeczywistością w naszych R75.
Zdaje się, że pozycja 6.0 zwraca zawsze tylko jeden wynik (nie dwa, jak sugeruje instrukcja), pozycja 6.1 jest nieużywana, a pierwsza cyfra w 6.2 to wspomniany wcześniej wskaźnik diagnostyczny (1,2,3, np. dla 1_6.2 - __0134 to będzie to "1" na samym początku), a podana za nim wartość może być - ale nie jest to pewne - wskazaniem z drugiego czujnika.
Wg. innej opinii obydwa wskazania (6.0 oraz 6.2) to całkowita ilość paliwa w baku sumowana z obydwu czujników. Tylko skąd wtedy różnica między nimi?
Hmm... najlepiej byłoby porównać wskazania ze wskazówką na zegarach i faktyczną ilością paliwa w kilku sztukach, wtedy będziemy mieć więcej pewności. O.o
prebenny - Wto Lut 24, 2015 13:52
No u mnie faktycznie oscyluje wskaźnik wokół 1/4 zbiornika (16.25 litra). Czyli to by się zgadzało.
Jedyna niewiadoma to skąd się wzięło te 1.5l różnicy.
SeniorA - Wto Lut 24, 2015 19:55
gin68 napisał/a: | A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa? | ma wpływ i jeszcze na inne np. wycieraczki prebenny napisał/a: | To i ja się podepnę, bo u mnie dość podejrzanie inaczej to wygląda
6.0 - __0147
6.1 - ______
1_6.2 - __0134 | to jest prawidłowo a nie podejrzanie.
[ Dodano: Wto Lut 24, 2015 19:55 ]
wellman napisał/a: | Wg. innej opinii obydwa wskazania (6.0 oraz 6.2) to całkowita ilość paliwa w baku sumowana z obydwu czujników. | tak , bo czujniki są połączone szeregowo
Kamil79 - Wto Lut 24, 2015 22:16
gin68 napisał/a: | W takim razie chyba zaryzykuję. A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa? |
U mnie 2 tygodnie temu padł czujnik prawy przód. Oczywiście brak licznika kilometrów, strzałka paliwa wariowała ponieważ komputer nie liczy przebiegu i nie potrafi obliczyć zmiennej zużycia na podstawie niepełnych danych. Jak wiadomo nasze auta pokazują stan paliwa zależnie od warunków takich jak temperatura silnika, prędkość z jaką jedziemy itp.
Ja nie bawiłem się w wydłubywanie starego czujnika z piasty, zamówiłem używana piastę z czujnikiem (sporo tego na allegro) za 70 zł i zamontowałem. problem solved .
Tu masz wszystko na temat diagnozy absu:
http://www.macfadyen998.plus.com
test czujników Rover 75
http://rovermg1.free.fr/r...ev7ZwaTSLe6.jpg
|
|