|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [75] schemat elektryczny skrzynki bezpiecznikow
sip - Wto Mar 03, 2015 15:54 Temat postu: [75] schemat elektryczny skrzynki bezpiecznikow Witam, potrzebuję schemat instalacji skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika. chodzi dokładnie o kabel łączący przekaźnik pompy (R3) z ecu
Aktualnie niestety nie mam dostępu do RAVE...
z góry dziękuję za pomoc
SeniorA - Wto Mar 03, 2015 19:01
R3 to jest przekaźnik wycieraczek i współpracuje z BCU , natomiast ten zaznaczony to jest przekaźnik główny R4. Przekaźnik pompy jest w kabinie.Więc o co dokładnie chodzi?
sip - Wto Mar 03, 2015 19:26
O R4. Brakuje mi sygnału załączającego pompę na zaznaczonym przekaźniku, przez co auto nie odpala(po ręcznym załączeniu przekaźnika jest ok).
SeniorA - Wto Mar 03, 2015 20:46
sip napisał/a: | O R4. Brakuje mi sygnału załączającego pompę na zaznaczonym przekaźniku, | ale pompę paliwa załącza nie ten przekaźnik. ECM przewodem czarno/ fioletowym, przy udziale wył. bezwładnościowego steruje przekźnikiem pompy w kabinie na skrzynce bezpiecznikowej. Na R4 z ECM sygnał idzie biało/różowym, to jest przekaźnik główny, który uruchamia cały rozruch ( immo, rozrusznik itd. ).
sip - Wto Mar 03, 2015 21:30
Czyli w ECM szukać usterki? Wiem że na pewno coś blokuje załączenie go, po rozebraniu przekaźnika i ręcznym załączeniu dopiero auto odpala. Z tego co zaobserwowałem pompa nie działa i wtryski są zablokowane, natomiast immobiliser działa, rozrusznik kręci.
SeniorA - Sro Mar 04, 2015 16:46
sip napisał/a: | Czyli w ECM szukać usterki? | nie , trzeba zacząć od sprawdzenia przekaźników: pompy i R4, wypiąć skrzynkę bezpiecznikową w komorze silnika i posprawdzać przewody czy są dobrze wpięte , nie przetarte, czy dochodzi napięcie do alternatora ze stacyjki ( przewód jasnozielony ),wyłącznik bezwładnościowy jest sprawny ?
sip - Sro Mar 04, 2015 17:57
pod nogami pasażera nie mam na miejscu pierwszym przekaźnika, jest tylko na trzecim miejscu i próbowałem go podmieniać z wycieraczkami, nie pomogło. ten sam patent z r4 zastosowałem. Kable od wyłącznika bezwładnościowego zmostkowałem żeby na czas naprawy był pominięty.
Napięcie do alternatora dochodzi, nie pokazuje błędów zasilania na desce(jedynie trakcje). Pod skrzynką dociskałem wtyczki, brak reakcji...
próbuję szperać po wiązkach ale na pierwszy rzut oka wszystko wygląda dobrze, po podpięciu komputera jedyny błąd to brak ciśnienia/zasilania układu paliwowego natomiast po ręcznym zwarciu przekaźnika r4 silnik odpala bez problemu ale nierówno pracuje
[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 17:57 ]
Orientujesz się może czy są jakieś czujniki które mogą zablokować zasilanie układu?
SeniorA - Sro Mar 04, 2015 19:42
sip napisał/a: | pod nogami pasażera nie mam na miejscu pierwszym przekaźnika, jest tylko na trzecim miejscu | ale on jest na obudowie , wyżej.
[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 19:42 ]
sip napisał/a: | Orientujesz się może czy są jakieś czujniki które mogą zablokować zasilanie układu? | właściwie o tym decyduje ECM na podstawie danych np. z czujnika ciśnienia na listwie.Więcej poczytaj może tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
sip - Czw Mar 05, 2015 17:06
SeniorA napisał/a: | sip napisał/a: | pod nogami pasażera nie mam na miejscu pierwszym przekaźnika, jest tylko na trzecim miejscu | ale on jest na obudowie , wyżej. |
Dzięki, znalazłem i sprawdzony. Jest sprawny.
Idąc po kablach okazało się że nie ma napięcia na kablu zasilającym ecm (żółto-zielony gruby)
Z tego co zauważyłem od ecm idzie przez ścianę grodziową, następnie po słupku drzwi pasażera schodzi pod nogi i gdzieś tam ginie. Wiesz może gdzie znajduje się jego początek albo po drodze jakaś kostka/łączenie?
SeniorA - Pią Mar 06, 2015 11:19
sip napisał/a: | (żółto-zielony gruby) | sip, musisz dokładnie określić kolor bo taki wg. mnie nie występuje . Na pierwszym miejscu podaje się kolor główny (szerszy pasek ), może to jest żółto/niebieski albo ż/brązowy. Podobne kolory są do czujnika ciś. paliwa albo położenia pedału gazu. Podaj nr. pinu w ECM do którego jest ten przewód wpięty, będzie łatwiej
sip - Sob Mar 07, 2015 03:47
Auto już jest złożone, nie zdążyłem sprawdzić:(
Był to gruby kabel w drugiej kostce od lewej strony wpinany do ECM a napięcie zgubił w kostce, w miejscu gdzie wiązka kabli z komory silnika przez ścianę grodziową wchodzi do auta. Niestety, problemem była (jak w wielu innych tematach które czytałem na forum) woda. W tym wypadku nie stała nigdzie a po prostu podczas deszczy najprawdopodobniej delikatnie sączy się po okablowaniu. Dziękuję za pomoc w dążeniu do rozwiązania problemu
|
|