|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Problem z układem chłodzenia
lewismajster - Pią Mar 06, 2015 21:44 Temat postu: [R414] Problem z układem chłodzenia Witam,
od kilku tygodni walczę z moim Roverkiem, a dokładnie z jego układem chłodzenia.
Jakiś czas temu podczas jazdy, po przejechaniu 1-3km wskazówka zaczęła się gwałtownie podnosić, aż do 3/4 skali. Po podniesieniu maski okazało się, że chłodnica jest zimna, a wokół zbiorniczka jest pełno płynu.
Po tej akcji wymieniłem termostat myśląc, że to on jest winny.
Niestety problem pojawiał się dalej, czasami było ok, a czasami wskazówka podnosiła się wysoko do góry. Prześledziłem forum i usunąłem "kulkę" w zaworku znajdującym się w kolektorze dolotowym. Pierwsze kilka dni było ok, ale dzisiaj znów było to samo, czyli:
- wskazówka szybuje do góry, chłodnica jest zimna, wentylatory kręcą na max. a w zbiorniczku jest pełno płynu.
Nie mam już pojęcia co to może być. problemy z głowicą? Ma ktoś jakiś pomysł?
sTERYD - Pią Mar 06, 2015 22:00
wymień korek zbiorniczka wyrównawczego.
lewismajster - Pią Mar 06, 2015 22:11
Dzięki za odp.
Co mogło się w nim uszkodzić, że dzieją się takie rzeczy?
sTERYD - Pią Mar 06, 2015 22:33
nie trzyma ciśnienia i płyn się gotuje.
lewismajster - Pią Mar 13, 2015 18:41
Zgodnie z radą wymieniłem korek na nowy, kilka dni było ok. Lecz dzisiaj po przejechaniu 3km wskazówka podnosi się na 3/4 skali. Po zatrzymaniu samochodu, odkręciłem korek, było słychać uchodzące ciśnienie. Po tym zabiegu i zrobieniu kilkunastu km nic wszystko było ok.
Czasami mogę jeździć kilka dni bez problemów, a czasami dzieje się coś takiego.
Ma ktoś jakiś pomysł ? Dla przypomnienia: wstawiony nowy termostat (sprawdzony przed włożeniem), usunięty zaworek w kolektorze ssącym, założony nowy korek od zbiorniczka.
sTERYD - Sob Mar 14, 2015 00:26
odpowietrzałeś po wymianie korka?
Nie otwieraj korka przy rozgrzanym silniku, bo to prosta droga do zapowietrzenia,
lewismajster - Sob Mar 14, 2015 11:14
Nie odpowietrzałem po wymianie. Dodam jeszcze, że przy tych skokach temperatury, mam pełno płynu wokół zbiorniczka.
Zasatanawiam się dlaczego, przez jakiś czas jest ok, a czasami dzieją się takie rzeczy.
sTERYD - Sob Mar 14, 2015 13:47
Wydaje mi się, ze to może być kwestia bąbla powietrznego, lub co gorsze puszczającej uszczelki pod głowicą
lewismajster - Sob Mar 14, 2015 13:57
Też wydaję mi się, że coś może dziać się z uszczelką. Stąd pytanie, czy uszkodzona uszczelka pod głowicą możę prowadzić do zapowietrzania układu?
sTERYD - Sob Mar 14, 2015 14:21
jeśli puszcza spaliny w układ chłodzenia to tak.
|
|