Zobacz temat - Rover 75 czy Jaguar x-type
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 75 czy Jaguar x-type

demonobiker - Sob Mar 21, 2015 13:25
Temat postu: Rover 75 czy Jaguar x-type
Witam
Jestem nowy na forum i w związku z tym pragnę sie przywitac :)
Stoje przed dokonaniem wyboru zakupy pierwszego samochodu w Anglii ( gdzie obecnie przebywam) i nie potrafie się zdecydować. Mam nadzieję ze pomożecie mi podjąc trafną decyzje.
Auto dla rodziny 2+2 komfortowe i w miarę bezproblemowe ze względu na dalekie trasy.
Jezeli rover 75 (sedan) to 2.5 V6 koniecznie w automacie a jezeli jaguar to x-type (sedan) 2.5 or 3.0 rownież w automacie i z napędem na 4x4 (stałky napęd)

Potrzebuje znac słabe punkty rovera oraz jego mocne strony...
ile miejsca na tylnej kanapie, czy wyciszenie jest faktycznie takie rewelacyjne itd.
Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny

KirkHammmet - Sob Mar 21, 2015 13:43

demonobiker,

Cześć :)

Jaki masz budżet, bo to jest kluczowa sprawa

AdaskoC - Sob Mar 21, 2015 14:43

Liczyłeś koszta serwisowania x-type? Koszta naprawy napędu 4x4? W Polsce są ogromne wiec pomijam już ceny angielskie.

Jak robisz dalekie trasy to 2.0 cdt w automacie będzie super rozwiązaniem.

A ten jaguar to praktycznie ford mondeo.

demonobiker - Sob Mar 21, 2015 14:52

spalanie mnie nie interesuje w sumie dam rade ;) długie trasy góra 3 razy w roku reszta lokalnie... moj budzet na zakup samego auta to 2 tys funtów bez problemu znajde jaga lub rovera w tej cenie do rocznika nawet 2005r.
Tutaj z cenami serwisu jaguara nie ma jest tak zle to bardoz popularne auto i kazdy potrafi je naprawic oczywiscie jezeli cen nie przliczamy na złotówki ;)

na szybko znalazłem np takiego rovera:
http://www.autotrader.co...._2-5l?logcode=p


Troche boje sie tych samochodów bo nie najlepsze opinie maja dlatego pytam tu
Myślałem też troszkę na s-typem ale zona powiedziała stanowcze nie So What can i do??

mcjg - Sob Mar 21, 2015 17:51

demonobiker napisał/a:

Troche boje sie tych samochodów bo nie najlepsze opinie maja dlatego pytam tu
Myślałem też troszkę na s-typem ale zona powiedziała stanowcze nie So What can i do??

Opinii nie słuchaj. Jedno i drugie auto jest całkiem normalne. Ceny części i serwisu porównywalne kak innych marek tej samej klasy a mogą czasem miło zaskoczyć. X-type z mondeo wspólnego ma trochę części z zawieszenia i płytę oraz kluczyk.
Dziwną masz żonę. Moja jak zobaczyła S-typa to już nie miałem wyjścia. Musiałem kupić.

longer86 - Sob Mar 21, 2015 17:55

s type fuj.... zwłaszcza przód jesłi idzie o kwestię wyglądu
demonobiker - Sob Mar 21, 2015 19:40

moja jak zobaczyła s-type to po pierwsze powiedziała ze za długi co by ot nie oznaczało ;) i ona nim jeździć nie będzie no więc cóż a jeździć niestety musimy narazie razem...
Pomijając fakt że to forum rover'a która furka lepsza? jak z ilością miejsca w 75 szczególnie dla dzieciaków na tylnej kanapie?
W anglii te auta mają niespecjalnie dobre opinie... gdzieś nawet słyszałem że przestano już produkować niektóre części do niego ale czy to prawda to nie wiem ?ktoś może potwierdzić bądź zaprzeczyć?

MD - Sob Mar 21, 2015 22:01

Demonobiker, mogę powiedzieć, że mój dwumetrowy kolega zawsze pakuje się na tył 75ki, bo jest mu tam najlepiej. ;) Fotele przednie mają tak wyprofilowany tył, że przed kolanami jest sporo miejsca, z tyłu znajduje się wygodny podłokietnik i wszystko to wpływa na całkiem niezły komfort. Miałem okazję porównać 75 z BMW serii 5, E39 kombi. Miejsca podobnie, ale pewne rozwiązania w 75 są lepsze - nawet zdaniem kolegi rozkochanego w beciach. :D
demonobiker - Sob Mar 21, 2015 22:04

o jakich rozwiazaniach mowisz?
MD - Sob Mar 21, 2015 22:13

demonobiker, nawet takie pierdółki, że podłoga w bagażniku kombiaka E39 jest ot tak podnoszona i ma jeszcze zwykła wkładkę na koło, a 75T i ZTT mają ją na dodatkowych teleskopach. 75 posiada lepiej rozwiązany kokpit i tunel - popielniczka oraz zapalniczka są wygodniejsze w użyciu, schowek pod podłokietnikiem jest nieporównywalnie głębszy niż w BMW, choć to drugie ma wszystko pokryte gumowatym tworzywem. Jest milsze w dotyku niż tworzywa Rovera, ale niestety wycierają się i odsłaniają zwykły plastik.

Kieszenie foteli w 75 są na sprężynującej listwie i wyglądają elegancko, nie odstają. W BMW jest zwykła gumka i pofalowany skaj. ;) Można by było znaleźć jeszcze wieeeele rzeczy - między innymi wszechobecne, pękające na pół przyciski w BMW.

KirkHammmet - Sob Mar 21, 2015 22:20

longer86 napisał/a:
s type fuj.... zwłaszcza przód jesłi idzie o kwestię wyglądu
To auto retro, ma być podobny do tego sprzed 40 lat.

[ Dodano: Sob Mar 21, 2015 22:20 ]
I do x typa i do 75tki jest dość sporo części mechanicznych bo bazują. odpowiednio na fordzie mondeo i bmw 5

longer86 - Sob Mar 21, 2015 22:26

KirkHammmet napisał/a:
bmw 5


Poprawka raczej na e46,

kilka elementów pasuje ale bez przesady ;)

Aragorn - Pon Kwi 06, 2015 12:03
Temat postu: Re: Rover 75 czy Jaguar x-type
demonobiker napisał/a:
Witam
Jestem nowy na forum i w związku z tym pragnę sie przywitac :)
Stoje przed dokonaniem wyboru zakupy pierwszego samochodu w Anglii ( gdzie obecnie przebywam) i nie potrafie się zdecydować. Mam nadzieję ze pomożecie mi podjąc trafną decyzje.
Auto dla rodziny 2+2 komfortowe i w miarę bezproblemowe ze względu na dalekie trasy.
Jezeli rover 75 (sedan) to 2.5 V6 koniecznie w automacie a jezeli jaguar to x-type (sedan) 2.5 or 3.0 rownież w automacie i z napędem na 4x4 (stałky napęd)

Potrzebuje znac słabe punkty rovera oraz jego mocne strony...
ile miejsca na tylnej kanapie, czy wyciszenie jest faktycznie takie rewelacyjne itd.
Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny


...mocne strony rovera to design, wyciszenie, komfort jazdy i dosyć dużo miejsca wewnątrz a słabe to stosunkowo większa awaryjność od innych aut segmentu
...jeździłem 6 lat 2.0 w automacie i to co mi przeszkadzało to wieczne usterki małe i duże ...Jaguar ma mniej awaryjne silniki choć już tylne zawieszenie ze względu na napęd pada a w R75 z tyłu niezniszczalne ;-) ...gdybym miał wybierać to brał bym jaga mocniejszy i mniej awaryjny i napęd na 4, choć wizualnie R75 ładniejsze zwłaszcza w topowych wersjach i większy ...

Vigoslaw - Wto Kwi 07, 2015 07:11

Nikt nie wspomniał, że x - type, to mondeo mk3...

Ta sama płyta podłogowa, i niektóre silniki na pewno diesel i 2,5 benzyna

Poza tym, x - type ma problemy z korozją i elektryką, do tego wykończenie wnętrza jest słabsze niż w przedliftowym 75, polift uważam ze podobnie.

Brałbym x - type, dlatego, że jest młodszy i tylko dla tego...

Pozdrawiam,

V.

Aragorn - Wto Kwi 07, 2015 07:54

Vigoslaw napisał/a:
Nikt nie wspomniał, że x - type, to mondeo mk3...

Ta sama płyta podłogowa, i niektóre silniki na pewno diesel i 2,5 benzyna

Poza tym, x - type ma problemy z korozją i elektryką, do tego wykończenie wnętrza jest słabsze niż w przedliftowym 75, polift uważam ze podobnie.

Brałbym x - type, dlatego, że jest młodszy i tylko dla tego...

Pozdrawiam,

V.


tu właśnie szkoda że tylko płyta a nie zawieszenie na pewno było by tańsze w serwisowaniu gdyby było fordowskie ...dostępność części itd (tak jak było w przypadku 620 z accordem) zaś z silnikami to pewnie jak z 75 i BMW niby to samo ale nie do końca :-)

i fakt młodsze auto to i szansa na niższy przebieg i dostęp do używanych części mniej zniszczonych itd

j0zek - Wto Kwi 07, 2015 15:35

Cytat:
Poza tym, x - type ma problemy z korozją i elektryką, do tego wykończenie wnętrza jest słabsze niż w przedliftowym 75, polift uważam ze podobnie.


Nie sądzę, aby w X type wykończenie wnętrza było słabsze niż w 75.

flapjck1 - Wto Kwi 07, 2015 15:41

ikstajp to mondeo - jakosc calosci podobna
sobrus - Wto Wrz 06, 2016 20:21

Ponieważ od 2 lat jeżdże X-Type 3.0 czuje się o obowiązku sprostować parę faktów.

O ile X-Type w wersji diesel faktycznie ma z mondeo wiele wspólnego, to X-Type w wersji 2.5/3.0 z napędem 4x4 nie ma prawie nic.

Owszem, hamulce są te same, jakieś tam części zawieszenia pasują od mondeo kombi, od czasu do czasu jakąś drobna część typu silniczek wycieraczek - ale na tym (stety/niestety koniec).

Nadwozie oczywiście jest całkiem inne, zawieszenie mocno zmodyfikowane. Przykładowo amortyzatory są inne. Płyta podłogowa bazuje na mondeo, choć też jest mocno zmieniona - m.in skrócona. Ale w codziennej eksploatacji wiele to nie daje, bo płyty podłogowej się nie wymienia ;)

Silnik AJ-V6 z silnikiem Duratec V6 ma wspólny jedynie blok. Cała reszta, cały osprzęt, głowica, przeniesienie napędu, układ paliwowy, ECU, wydech i dolot, cała elektryka czy nawet takie pierdoły jak alternator są od Jaguara i praktycznie NIC od mondeo nie podejdzie. Inne są nawet tłoki. Dodano zmienne fazy rozrządu i regulowane kanały dolotowe.

Także nie ma co liczyć na części od Mondeo, bo można się przejechać ;) Prędzej podejdzie coś od Jaguara XJ z tym samym silnikiem i podobną elektroniką.

Nie jeździłem nigdy Mondeo, ale osoby które miały okazje przejechać się dwoma autami zawsze stwierdzają że są to zupełnie różne samochody.

Jakość wykończenia jest bardzo dobra, aczkolwiek na drobnych wybojach plastiki potrafią się odezwać i za to spory minus. Zawieszenie jest dość sztywne.

Co do porównania do R75 to się nie wypowiem, bo po prostu nie wiem. Jechałem 75-tką raz w życiu i była to zmęczona taksówka która nie robiła dobrego wrażenia, ale podejrzewam że jako konkurent dla S-Type jest większy i bardziej komfortowy.
Natomiast w kwestii osiągów i prowadzenia pewnie Jaguarowi ustępuje.

R75 - Wto Wrz 06, 2016 20:49

X-Type 3.0 kusi, raczej manual, sporo KM, ladny design

sobrus jak w przypadku jaguara x-type, s-type jest z dostępem do komputera diagnostycznego?

Rover ma swój "Testbook T4" i ogólnie w PL są może cztery, piec sztuk, do niedawna był to spory problem, chociaż teraz mamy już inne rozwiązanie :)

Zastanawia mnie tez kwestia czy w jaguarze przebieg jest jakoś sprytnie zapisywany czy można potwierdzić ze jest oryginalny i wszystkie moduły się zgadzają, tutaj tez podpowiedz ze Rover zapisuje przebieg w kilku modułach, każdy moduł ma zapisany przebieg i VIN.

sobrus - Wto Wrz 06, 2016 20:56

R75 napisał/a:
X-Type 3.0 kusi, raczej manual, sporo KM, ladny design

sobrus jak w przypadku jaguara x-type, s-type jest z dostępem do komputera diagnostycznego?

Rover ma swój "Testbook T4" i ogólnie w PL są może cztery, piec sztuk, do niedawna był to spory problem, chociaż teraz mamy już inne rozwiązanie :)

Zastanawia mnie tez kwestia czy w jaguarze przebieg jest jakoś sprytnie zapisywany czy można potwierdzić ze jest oryginalny i wszystkie moduły się zgadzają, tutaj tez podpowiedz ze Rover zapisuje przebieg w kilku modułach, każdy moduł ma zapisany przebieg i VIN.


Mam właśnie manuala, choć raczej dlatego że taki się trafił, niż z wyboru. Ale cieszę się bo słyszałem że automaty były średnio udane.

Jeżeli chodzi o diagnostykę to podstawowe rzeczy typu silnik, ABS i bieżące parametry można zdiagnozować bez problemu przez ELM327. Bardziej zaawansowane rzeczy wymagają lepszego sprzętu typu Autocom. To się jeszcze da kupić.
Natomiast full wypas to Jaguarowy Testbook czyli JWDS. Ale widziałem że da się go kupić za parę tysięcy więc chyba lepsza sytuacja niż z testbookiem. Poza tym ASO jeszcze istnieją ;)
Wydaje mi się że powinny działać też komputery od Forda. Z resztą nie tylko w X-Type ale generalnie w Jaguarach z tamtego okresu.

Modułów w X-Type jest masa, z tego 4 główne (6 w automacie). Przebieg jest zapisywany w ECU i w zegarach. Przy próbie wymiany jednego z tych modułów samochód nie odpali - potrzebna procedura parowania modułów w ASO.
Ale założę się że dla wyspecjalizowanych zakładów "korygujących" liczniki to żaden problem.

R75 - Wto Wrz 06, 2016 21:11

Cytat:
Modułów w X-Type jest masa, z tego 4 główne (6 w automacie). Przebieg jest zapisywany w ECU i w zegarach. Przy próbie wymiany jednego z tych modułów samochód nie odpali - potrzebna procedura parowania modułów w ASO.
Ale założę się że dla wyspecjalizowanych zakładów "korygujących" liczniki to żaden problem.


Rover chyba jednak jest lepiej "zabezpieczony" :)

Jak jest z dostępnością takiego JWDSa (bo raczej to jest klucz do poprawnej diagnozy problemów), podpinałeś kiedyś swoje auto?

Pomijam tutaj ASO i pewno grube $$$, bardziej chodzi mi o forumowiczów jaguara, widziałem ze jest spore forum podobne do naszego.

To co mnie tez zastawia, jaka kulturę pracy ma ten silnik 3.0, ciągnie od samego dołu, czy fajnie to dopiero jest przy 3-4tys?

Niestety V6 w roverze na początku jest mułowaty.

j0zek - Wto Wrz 06, 2016 21:26

Cytat:
To co mnie tez zastawia, jaka kulturę pracy ma ten silnik 3.0, ciągnie od samego dołu, czy fajnie to dopiero jest przy 3-4tys?

Niestety V6 w roverze na początku jest mułowaty.


Tu masz porównanie i możesz sobie wyciągnąć wnioski.

http://www.zeperfs.com/duel191-5599.htm

prebenny - Wto Wrz 06, 2016 21:37

80-120 na 4 w R75 2.5 to 10 sekund? :o To mój klekot miał ok 7-8 sekund a jadąc Zieciunio automatem miałem mimo wszystko wrażenie, że 2.5 lepiej ciągnie. No chyba, że faktycznie dopiero na wyższych obrotach on jedzie.
j0zek - Wto Wrz 06, 2016 22:08

No diesle akurat trochę bardziej są elastyczne w tym zakresie na takich biegach, przez to z reguły do wyprzedzenia nie trzeba redukować, a w benzyniakach redukują czasem.
sknerko - Sro Wrz 07, 2016 07:13

Nie wiem skąd biorą pomiary na tej stronce (wiele aut ma tam dziwne dane) ale kiedyś mierzylismy z Zukowatym i jego 2.5 manual do setki miał 8 mój 2.0 miał 9.2 a od 80 różnice były jeszcze wieksze dlatego trzeba ich brać z przymrużeniem oka
sobrus - Sro Wrz 07, 2016 07:38

Mi też wyglądają na podejrzane. W jednej z pierwszych recenzji X, wersja 3.0 w manualu osiągneła 6.9s do setki, a kierowca jeszcze się upierał że dałby radę szybciej.

Jednak trzeba powiedzieć, że X niespecjalnie lubią ostrą jazdę. Transfer case (skrzynia która rozdziela napęd na osie) jest dość delikatna, być może dlatego, że według producenta nie wymienia się w niej oleju i nie ma do tego otworów - a to nieprawda.
Przez to w wielu egzemplarzach transfer case chodzi na sucho bez oleju (!) i wiadomo jak to się kończy. Więc jeżeli znacie jakiegoś posiadacza X to przypomnijcie mu o konieczności wlania tam 0,6 litra oleju 75W140 zanim sobie zrobi krzywdę.

Nie byłem z nim w ASO, ponieważ najbliższe mam w Warszawie :) Podejrzewam też, że serwisowanie tam jest nieekonomiczne ;) . Ale na szczęście większość rzeczy ogarniają typowe komputery diagnostyczne.

Silnik ma zmienne fazy rozrządu, przez co na niskich obrotach zachowuje się podobno zauważalnie lepiej niż wersja Fordowska. Fajnie jest już niżej, na pewno o niebo lepiej niż K-Series 1.6. Gdy przesiadłem się z R416 z miejsca ruszałem na drugim biegu, bo z jedynki nieco mi nie wychodziło ;) . Elastyczność - trójka spokojnie się rozpędza od obrotów jałowych, nie trzeba redukować. Oczywiście przyspieszenie wtedy nie jest rewelacyjne.

pietjak - Sro Wrz 07, 2016 07:46

Dla mnie obydwa auta dla rodziny 2+2 są za ciasne.

Poszukaj ładnego, poliftowego i dobrze wyposażonego (2004-5) Volvo V70 D5 lub T5 z 4x4.

Zawsze lepsze audio niż w R75 i XTyp, lepsze wykonanie, wybitne fotele, doskonała kontrola trakcji. Dużo tańsze w serwisowaniu, trwalsze, lepiej jeździ, napęd na 4 koła rewelacyjny choć to tylko haldex.

sobrus - Sro Wrz 07, 2016 07:51

W X-Type są 2 wersje audio. Zwykła i premium alpine.
Jak dokładnie poznać premium ciężko powiedzieć, w różnych rocznikach jest różnie.
Czasem są chromy wokół głośników, lub nawet znaczek ALPINE.

Na początek trzeba popatrzeć na obecność tweeterów w klamkach przednich i tylnych drzwi oraz obecność subwoffera na półce przed tylną szybą (w kombi nie wiem gdzie jest).

Napęd 4x4 zależy od wersji i rocznika. Najlepiej zachowują się egzemplarze z systemem DSC oraz sprzęgłem wiskotycznym w transfer case. Była ponoć w 2004r. krótka seria bez jednego i drugiego i tam niestety jest słabo, bo wszystkie dyferencjały są otwarte.
Sprzęgło wiskotyczne było tylko do 2004r. Także w poliftach DSC/TC to obowiązek, w przedliftach miło jak jest (rzadko spotykany). Samochód ma domyślnie 60% napędu na tył więc zazwyczaj jest raczej RWD i można nim robić takie rzeczy (po wyłączeniu DSC oczywiście).
https://www.youtube.com/watch?v=IrRCcyCqcmQ

Nie wiem co masz na myśli pisząc że Volvo "lepiej jeździ". Trakcja i prowadzenie jest świetne, zwłaszcza na zakrętach i nie ustępuje z tego co wiem większym modelom.

Poza tym myślę, że żeby pisać takie stwierdzenia, trzeba by wszytkimi najpierw pojeździć.

Na forum jaguara są osoby posiadające JWDS. Ale nie w moim mieście.