|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [MG ZR 160] Kupno
LEWY - Nie Mar 22, 2015 21:40 Temat postu: [MG ZR 160] Kupno Witam serdecznie nie wiem, czy piszę w dobrym dziale, ale jestem nowy, jeśli nie, to przepraszam. Chce kupić MG ZR 160 1.8 160km, a dokładnie chodzi mi o ten moedel http://allegro.pl/unikato...5171438871.html i chciał bym się dowiedzieć, czy na pierwsze autko będzie się spisywał dobrze jak z awaryjnością, spalaniem i, czy warto kupić. Dzięki z góry
MD - Nie Mar 22, 2015 22:41
LEWY, ZRka to auto z charakterem o dość prostej i wdzięcznej konstrukcji. Jedyny problem może sprawiać uszczelka pod głowicą, choć to obiegowa opinia. Wszystko zależy od tego, jak ktoś dbał o silnik - ja jeździłem poprzednikiem ZR'a - 200 MkIII i nie miałem żadnych problemów z jednostką.
Auto jest dość lekkie i nie takie złe w zakrętach, ma tanie, łatwo dostępne części a do tego całkiem przyjemnie się prowadzi. Jeżeli szukasz sportowego charakteru to spodoba Ci się coś, co ja uznawałem za wadę - za głośno powyżej 80km/h, choć patrząc na konkurencję z tych lat w dokładnie tym segmencie to wielu pasażerów mówiło coś innego - że jest całkiem cicho.
Nie powiem nic na temat spalania, bo sam miałem 1.4 8V i z VVC styczności jako takiej nie miałem.
browar24 - Nie Mar 22, 2015 23:40
Jeśli chodzi o spalanie to autko ma dosyć duży zakres. Jest kilka tego powodów, pierwszy wiadomo - zależy gdzie się jeździ (miasto/trasa), drugi co i gdzie się tankuje, kolejny - dynamika jazdy. Ogólnie rzecz biorąc moja jazda to 80% miasto i 20% trasa. Spalanie w moim przypadku waha się od 10 do 13 L/100. Najczęściej jest to wartość bliższa 10, tankując na Statoilu czy Orlenie spalanie jest mniejsze od spalania po tankowaniu na bp. Myślę, że gdyby odwrócić proporcje, 20% miasto i 80% trasa to przy jeździe do 100 km/h, spalanie spadło by do 8-9L/100km. To tylko tak ode mnie, jak wcześniej napisałem, zależy to od wielu czynników. Pozdrawiam
j0zek - Nie Mar 22, 2015 23:52
Do 100km/h na trasie to jesteś w stanie spokojnie zrobić 7-7,5l.
W mieście 10-11 z czego 90% to normalna jazda, a 10% to z pedałem w podłogę.
Z tą ceną gościu chyba na głowę upadł. Nie wiem co by musiało być w tym aucie, aby było tyle warte, dot ego rocznik 2003.
Realne ceny w tych rocznikach to 7500-8500. Ewentualnie 9000, ale to już musi być wycackany.
10 tys to jest warty ZR po lifcie 2005 rok.
browar24 - Pon Mar 23, 2015 00:29
j0zek, kupisz za 8, ale dołożysz minimum 3.. To takie gadanie, że po tyle chodzą, a tak na prawdę w takiej cenie nie ma szans dostać zadbanego egzemplarza. Podałeś minimalne ceny za jakie można dostać ten model, tylko w jakim stanie...? Pozdrawiam
j0zek - Pon Mar 23, 2015 01:49
browar24, w 2013 kupiłem za 8500 i wymieniłem tylko drążki kierownicze, olej, nabiłem klimę i wyozonowałem i później kupiłem sobie żarówki fajne.
Jakoś minimum 3 tys. nie włożyłem.
A było to 2 lata temu.
Nie podałem minimalnych cen tylko realne.
Do tego dochodzi jeszcze fakt, że te auta i tak nie są na tyle wycenione ile podałem, tylko ciut mniej.
Możesz widzieć w necie ogłoszenia tych aut za 10 tys. i więcej, ale to nie jest wyznacznik tego, że są tyle warte i, że za tyle się sprzedadzą.
Vigoslaw - Pon Mar 23, 2015 10:25
j0zek,
Jak ma wszystkie dokładki, to 10 tyś jest spoko.
Poza tym, to ostatnio wycenę Roverów i MG na forum spadają
moim zdaniem, czy kupisz za 8 bez ori dokładek i bedziesz tego szukał po całym świecie, czy kupisz za 10 kompletny...
Wybór kupującego.
Jak dla mnie przedlift w granicach 8 - 10 tyś zł jest ok. cena za polifta w dobrym stanie 10 - 12 tyś.
Poza tym 160 zawsze będzie droższa od 1,4 i idt
Pozdrawiam,
V.
|
|