|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
zacekpl - Wto Mar 31, 2015 22:45 Temat postu: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary Witam wszystkich, mam pare pytań odnośnie tłoków z KV6:
1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu i może mi go pomierzyć ? Interesuje mnie przede wszystkim odległość od osi sworznia do szczytu korony tłoka.
Po co mi to ? Tłoki z Vki chce włożyć do K16 w celu maksymalnego doprężenia
HarryVip - Sro Kwi 01, 2015 10:13 Temat postu: Re: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
zacekpl napisał/a: | 1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe. |
Jest przynajmniej kilka tematów dotyczących różnic między V6 2.0 a 2.5. Warto poczytać przed założeniem nowego wątku.
zacekpl napisał/a: | 2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu |
Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu.
Szukajcie a znajdziecie.
slax - Sro Kwi 01, 2015 10:33
zacekpl, poczytaj temat Markzo, tam znajdziesz chyba wszystko
cin1391 - Sro Kwi 01, 2015 10:40
HarryVip napisał/a: | Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu.
Szukajcie a znajdziecie. |
Sorry za OT, ale popłakałem się ze śmiechu
Czubione - Sro Kwi 01, 2015 13:13
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...
zacekpl - Sro Kwi 01, 2015 19:47
Ludzie na tym forum, tacy pomocni Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Czubione napisał/a: | Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ... |
Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.
cin1391 - Czw Kwi 02, 2015 06:32
zacekpl napisał/a: | Ludzie na tym forum, tacy pomocni Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Czubione napisał/a: | Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ... |
Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0. |
Rover 75 Tourer (RJ) 2.0 V6 150KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 18238
Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52
Numer komponentu: 86139
Ilość: 1
numer produkcyjny: 080294
otwór o śr[mm]: 80
Wielkość kompresji [mm]: 29,1
Długość [m]: 51,4
Luz denka tłoka [mm]: 2,3
Rover 75 (RJ) 2.5 V6 177KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 9492
Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Wielkość kompresji [mm]: 27.350
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 1.200
Długość [mm]: 50.300
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52,5
zacekpl - Pią Kwi 03, 2015 21:15
No i konkretna odpowiedź, dzieki ! Tylko co dokładnie oznacza cin1391 napisał/a: | Wielkość kompresji | ?
AndrewS - Sob Kwi 04, 2015 10:56
Może chodzi o wysokość tłoka
cin1391 - Pon Kwi 06, 2015 08:01
AndrewS napisał/a: | oże chodzi o wysokość tłoka |
Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.
Z parametrów, które napisałem w poprzednim poście, wynika, że tłoki od wersji 2,5 V6 są dłuższe od tych z wersji 2,0 V6
Ale ręki nie dam sobie uciąć, bo zwyczajnie nie mam bladego pojęcia. Znalazłem parametry w sieci i je przeanalizowałem analogicznie do tego, czego dowiedziałem się, gdy własnymi "ręcoma" remontowałem Daewoo Matiza 3 lata temu
zacekpl - Pon Kwi 06, 2015 10:19
cin1391 napisał/a: | Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość. |
Chyba coś pokręciłeś, albo ja to czytam od złej strony. Wg mnie jest to wysokość od osi sworznia do konca korony tłoka. Po tych wymiarach chyba i tak nic nie wykombinuje i bede musiał kupić tłok z 2.0 i z 2.5 do przymiarek.
Mariuszczs - Czw Mar 05, 2020 17:07
Do czego doszedłeś z tymi tłokami ?
Malignus - Czw Mar 05, 2020 21:14
jakies 5 lat temu do czegos doszedł...Tu raczej trzeba zapytać na PW aktualnych posiadaczy.Niestety Aut jest coraz mniej....
zacekpl - Pią Mar 06, 2020 07:59
Kupiłem tłoki, mierzyłem, mam nawet zwymiarowane rysunki techniczne. Doszedłem do wniosku, że aby doprężyć K16 najlepiej jest splanować blok silnika. Tłoki z V-ek są duzo dużo wyższe. W razie czego można kupić tłoki doprężające kute od Wossnera : http://wossner.pl/product.php?id_product=3666.
Mam juz splanowany blok z poskładanym wałem i tłokami, zostało poskładać głowicę ale trzeba przy tym zregenerować mechanizmy VVC bo luz maja spory. A że czasu mam jak na lekarstwo, to silnik stoi pod stołem i czeka na swoją kolej
Mariuszczs - Pon Mar 09, 2020 10:24
A tłoki z KIA bliźniaczego silnika też może wymiarowałeś ? Ja szukam najtańszej opcji wymiany tłoków w 2.5 v6 i jeśli masz tego tłoka wymiary to poproszę.
zacekpl - Pon Mar 09, 2020 22:05
A nowych nie kupisz ? Do k16 nówki sa dostepne. Podaj maila to podesle
Mariuszczs - Pon Mar 09, 2020 23:03
nowe tylko ta cena x6 tłoków, tulei i pierścieni i inne
|
|